Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k RDNA 4: ~2× vyšší výkon, GDDR7 a IP Xilinxu

>Zda budou využívané pro upscaling, ray-tracing či něco jiného, je zatím předmětem spekulací.

a čo keď budú používané chvíľu na upscaling, chvíľu na raytracing, chvíľu na zvýšenie výkonu rasterizačného výkonu atď?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vím že se do těch hradlových polí (pokud to je ono) dá naprogramovat kde co. Třeba prima emulátor starých 8bitů i s A/V výstupem. Ovšem kolik těch přepisů hradel je možných netuším. Takže je otázka, jestli to bude možná měnit nějak často za pochodu třeba pro nějakou momentálně spuštěnou aplikaci, speciální výpočet apod. Nebo to bude použitelné pro občasný upgrade či vyladění funkčnosti v rámci "aktualizace ovladačů".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebo by to tam mohlo být pro AI výpočty (odšum/doostření/resample fotek, videa...). Místo celé karty by to počítal menší obvod a spotřeba karty by šla hodně dolů, což by AMD opět pomohlo dosáhnout vyšší energetické efektivity. Ale to už je divoká spekulace.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To je otázka, kde budú záznamy prepojoch/spojoch. Ak vo flash, tak tam limity sú, ale ak v HBM, GDDR, tak takmer nie. Klasické FPGA musí zostať funkčné aj po vypnutí a znovu zapnutí, ale "pomocné FPGA v GPU" nemusí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne. Taký ovládač ku GPU v FPGA priamo na karte, alebo aj v CPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

HBM už jako nebudou?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

CDNA má mať HBM dominantne pre časť so Xilinx IP, takže je to stále v hre aj pre RDNA4

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HBM do hráčských karet nemají smysl, protože jsou:
a) drahé
b) náročnější na implementaci (přesnost propojení)
c) AMD má druhou generaci infinity cache + GDDR6 (výhledově GDDR7)
d) jdou cestou jednoduššího a levnějšího řešení obecně

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a) Není relevantní.
b) Beztak se bavíme o chipletové architektuře, není relevantní.
c) To byl hack na mizerné paměti.
d) Však jo, na PCB bude jen PCIe, výstupy a napájení. Není nic jednoduššího.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A-> ale je to relevantni, kdo by kupoval 1,5x drahe graficke karty krome mineru?
B-> HBM vyzaduji dalsi vrstvu pres kterou se spoji se samotnym GPU, v pripade cipletu to bude jeste narocnejsi a tudiz drazsi
C-> muzes to nazvat jako chces ale funguje to a 16GHz(nove 18) GDDR6 nejsou zas tak mizerne, resila se primarne datova propustnost
D->PCI-Ex, vystupy a napajeni nepotrebuji tuny vrstev PCB

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„a) Není relevantní.“

Sotva je něco víc relevantní pro rozhodování o výrobě asi čehokoliv, než nákladnost jednotlivých variant.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tipoval jsem že prvně půjdou programovatelné obvody do serverů, ale GPU? Nice!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Půjdou do serverů, ale jako součást akcelerátorů Instinct (CDNAx).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Xilinx DNA (XDNA) má byť ako prvé v mobilných Ryzenoch na Zen4 (také novinky sa nedávajú bežne ako prvé do server produktov= tam to chce overiť)

AMD XDNA IP across multiple products in the future, starting with AMD Ryzen processors planned for 2023," AMD says.

Finally, AMD talked a little about XDNA, the foundational architecture IP it possesses after acquiring Xilinix earlier this year. It consists of key technologies, including the FPGA fabric and AI Engine (AIE)

https://hothardware.com/news/amd-epyc-genoa-x-siena-cpu-cdna-3-gpu-roadm...

According to the roadmap, AMD’s Zen 4 Pheonix Point mobile processors will use Artificial Intelligence Engine (AIE)
https://gamingarmyunited.com/updated-amd-notebook-roadmap-zen-4-on-4nm-i...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hurá fpga.
Ale mam dojem ze to bude iba pre Ai.... to zamrzí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nezamrzi, naopak by to chtelo poradne hry s vlastni rychle se menici AI(!)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To by šlo už teď na procesoru, problém s AI ve hrách je jinde.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vyzera ze AMD sa vydava na vlastnu odyseu. FPGA v grafickych kartach alebo mobilnych procakoch je zvrhlost. Pre beznych uzivatelov take GPU nema vyznam, lebo cisto hardwarove riesenie vzdy bude vykonnejsie (aj raster, aj raytrace). A pre FPGA uzivatelov ma vyznam len samostatna karta/chip s cistou FPGA logikou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bujna fantazie?? ve clanku nevidim ani slovo o fpga a ip xilinxu zdaleka neni jenom o fpga..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To je vlastne pravda. Ktovie co vykoumali v AMD. Mozno ak by aj pouzili FPGA a vlozili ho ako jednu alebo viac programovatelnych stages do rasterizacnej pipeline, tak by to mohlo mat vyznam. Zvysilo by to "univerzalnost pouzitia". Existujuce shadre su dost obmedzene.
https://www.khronos.org/opengl/wiki/Rendering_Pipeline_Overview

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hej Xilinx mal aj sieťovky aj wifi.... Ale to malo aj AMD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že ve vztahu ke GPU nepůjde ani o síťovky, ani o Wi-Fi. Portfolio Xilinxu krom FPGA zahrnuje AI akcelerátory, DSP, videoakcelerátory, semi-custom obvody a různé mixy toho všeho. Takže může jít prakticky o cokoli a ani to nemusí souviset s 3D akcelerací.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Preto .... teda aj iné veci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jj. Mně by se líbilo, kdyby každá grafika měla takové jedno, klidně poměrně maličké až kapesní, plně programovatelné hradlové políčko.. Už by se nemusely řešit UVC/UVD/AI/Upscaling a spousta dalších věcí. Jen by se to tam v driverech nalilo v aktuální verzi a podle aktuální potřeby... :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

>lebo cisto hardwarove riesenie vzdy bude vykonnejsie

len napr. ovládače, OS/časti OS/kľúčové aplikácie neviete dať do nemenného HW, ale to FPGA to viete.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Fajn, beru ze RDNA IV bude znova minimalne 2x vykonnejsi, ale ptam se bude na ni i co hrat?

Protoze dnes i RDNA II poskytuje hromadu vykonu, prelomove technologie a obri porci graficke pameti, k tomu tu mame superrychle NVMe uloziste, technologii SAM a DirectStorage ale nejak nevidim ze by se pripravoval Half-Life 3, Unreal Tournament Next-Gen, novy Command & Conquer, Metal Gear Solid VI, Quake V, prelomove NFS, novy BioShock, Portal 3, StarCraft III, RDR3, Call of Duty a Medal of Honor konecne na dejovou linii II svetove valky, k tomu Team Fortress 3, Crysis 4, Battlefield VI, Fallout 5 a pod...

Ptam se proto co se na techto novych, prelomovych, uzasnych, vykonnych a sakra rychlych kartach bude hrat? Protoze jak to vidim ja, herni studia se jenom skupuji do par obrů demence a nasledne vydavaj ukazkove kokotiny, jako prominte ale doted, opakuju doted neni jedina hra ktera by sa dala spustit jenom na Playstation 5 a to jiz co chvila bude 2 leta od jeji vydani, jo jedna se planuje ale az v roce 2023, jinak naproste nic a co jsem zhlizel co ma v roce 2022 jeste vyjit plus s tim plany na rok 2023, tak je to v ukazkove prdeli.

Jo fajn beru ze par uhonenejch debilu bude youtubovat, instagramovat a influencerovat plynule 8K rozliseni a ze se par nadsencu kuli tomu ze maji bohate rodice a nebo jsou sami svymi talenty bohati rovnez do nakupu tohoto hw pusti, ale co jini? Nic.

Ja si stale dobre pamatuju co dosahli astronauti s Apollem a co dosahli ve Sony s Playstation(1-2), ceho ale dnes dosahli lide s neskutecne vykonnym hw a Playstation 5? Pekne hovno s umelym RT!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomeňte, že výkonné grafiky se používají i v profi segmentu, tam se navíc prodávají s vyšší marží.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kutil - ted sa bavime o RDNA IV ne CDNA IV!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

CDNA není grafická karta ale výpočetní akcelerátor primárně do superpočítačů a na podobné náročné aplikace. Samozřejmě kdo potřebuje výkon v masivně paralelních výpočtech použije ho do pracovní stanice, ale co asi v pracovní stanici počítá grafiku a generuje obraz na monitor? Profi grafika. Tak jak kdysi Nvidia upravila GeForce na první Quadro tak podobně byla odvozena v té době ATI Fire GL.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jako hráč BF (od prvního vydání BF1942) můžu říct, že série BF je aktuálně mrtvá, šmejdi z EA tu hru svým kindermanagementem úplně umrtvili a zničili.

A souhlasím, RT je jedna z věcí, které jsou hrobařem kvalitního hraní.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na BF1942 si vzpominam. I presto, ze jsem hral treba jen proti botum, tak bylo na tehdejsi dobu skvely zazitek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebo MSFS. Ve VR v mestech ma velky problemy i RTX 3090 i jen s high detailama. Podle me nadchazejici generace to zprovozni na high detaily pri 60fps (optimisticky odhad) no a RDNA4 to konecne rozhejbe v ultra, pokud neprijdou 8k headsety

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Budeš moc hrát další GTA s podtitulem: "Troubles of multigender mutliculti person in local communist cell". Pouze jedna postava, ale budeš moci měnit pohlaví dle aktuální nálady. Ve hře už samozřejmě nebudou zbraně, ani pistolka na vodu. Ani auta, auta produkujou zkázonosný anti-green deal CO2 a jsou to vlastně zbraně.

Z velkých her v dohledný době nevyjde nic. Jsou zrušený nebo odložený na neurčito. Včetně původně ohlášených her na plus mínus vánoce - Stalker 2, Starfield.

Nově ohlášený hry typu Witcher 4, možná tak za 5-7 let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pche, kdyby radši místo Xilinxu použili Atomy, to by byla revoluce a ne nějakej Xilinx.... tak mohla konečně u AMD nastat "zmena paradígmy" .-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

FPGA nikdy nebyly lepší než ASICy. Ale měly tu výhodu, že si je člověk naprogramoval, jak chtěl. Ale to ještě záleží na konkrétní aplikaci. Některé obvody se v tom dělají dobře, ale třeba takový procesor v FPGA nemá smysl dělat, protože žere až moc prostředků a není tak efektivní a rychlý...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FPGA se porad muze naprogramovat jak si clovek preje.. o tu vyhodu neprisli :-)

K tomu procesoru ze ne.. no to je otazka jaky to je procesor..

Typicke FPGA procesory jsou vlastne aplikacne specificke mikroradice (zdravime MH3000 bitove rezy), ktere maji vlastni na miru udelanou instrukcni sadu i periferie - neobsahuji nic, co aplikace nevyzaduje. Tohle uziti/nasazeni je nejvetsi.

Druha varianta FPGA procesoru jsou nove procesory - pro ucely otestovani toolchainu na temer realnem vyrobku. Zde FPGA verne emuluje budouci vyrobek, dle stejneho zapojeni ktery pouzil ASIC team.

Samozrejme implementovat klasicky a existujici procesor je nesmysl, beznejsi je treti varianta: posadit existujici procesor vcetne periferii do jednoho fpga - tohle delaji ruzne emulatoru 8-bitu a hracich automatu.

A pak je ctvrta varianta spis to akademicke cviceni - existuje sestava FPGA desek do bezneho socketu - od cca pentia po core a i pro amd s HT. Nekdy to je pojako jako pokus o tvorbu koprocesoru s vetsim ci mensim uspechem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.