Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G - zabiják Radeonu RX 5700 XT

GeForce RTX 3060 Ti je první opravdový vyšší mainstream, teoreticky útočící na Radeon RX 5700 XT vyšším výkonem, slušnou spotřebou a stejnou cenou. Tedy za předpokladu, že ji někde za standardní cenu koupíte.

V této kapitole se podíváme na výkon grafik v Blenderu a ve SPECviewperf 13, který testuje mnoho profesionálního CAD/CAM software, zde mohou být rozdíly poměrně zajímavé.
Většina moderních grafických karet disponuje PCIe 4.0 rozhraním, vyšší propustnost je tak pouze u těchto karet.

 

Propustnost PCIe rozhraní

V testu propustnosti mě zaujalo, že RX 6800 má nižší výkon při čtení z VRAM, zatímco při kopírování v rámci VRAM je výkon velmi vysoký, předpokládám, že zde úřaduje Infinity Cache.

graph-1
graph-2

 

Blender 2.90

Nově jsem využil Blender Benchmark 2.0.4, ten v sobě nese starší verze Blenderu a také nové scény, hlavní novou scénou je victor, tato scéna totiž vyžaduje 12GB paměti, karty s menším množstvím VRAM zde mohou mít značné potíže. Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega 56 8G OC bohužel z nějakého důvodu nespočítá test victor ve verzi 2.90, ale ve verzi 2.81 nemá problém, přičemž RX 590 test victor nespočítá v žádné verzi.

graph-3
graph-4
graph-5
graph-6
graph-7
graph-8

 

 

SPECviewperf 13.0 - 1920x1080

SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí. Nově měřím i v UHD rozlišení, jelikož to program podporuje, pro zajímavost jsem přidal i screenshoty z testovaných aplikací s nějakým krátkým popiskem, mnoho scén se velmi akčně hýbe, což na statickém obrázku není vidět.

 

 

3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.

graph-9

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

 
graph-10

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-11

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-12

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-13

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-14

 

Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.

graph-15

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-16

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-17

 

SPECviewperf 13.0 - 3840x2160

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

graph-20

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-21

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-22

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-23

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-24

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-26

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-27

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G - zabiják Radeonu RX 5700 XT

Úterý, 2 Březen 2021 - 07:26 | maximumspeed | 5700xt je topka na tezbu jak co do energo...
Středa, 24 Únor 2021 - 20:35 | melkor | Některý z ochotných uživatelů k tomu účelu...
Středa, 24 Únor 2021 - 18:41 | patrik-aaa | Nemohli by ste ho zabanovať? Čítať tie jeho...
Středa, 24 Únor 2021 - 14:09 | WIFT | ATITom je jen troll, co se po 12 letech vrátil...
Středa, 24 Únor 2021 - 13:19 | WIFT | Chtěl jsem jen říct, že ten sněhulák je pěknej...
Středa, 24 Únor 2021 - 12:01 | hajčus | Gratuju. Jdeš na samotku vedle Crhy... :)
Středa, 24 Únor 2021 - 07:39 | mike | Freesync = víceméně G-sync compatible. Raději to...
Středa, 24 Únor 2021 - 07:36 | mike | VRR je v HDMI až od 2.1 a není povinné. Na (...
Úterý, 23 Únor 2021 - 19:59 | Libor Míšek | V rámci HDMI 2.1 VRR. Ono je VRR povinné v 2.1...
Úterý, 23 Únor 2021 - 19:32 | Libor Míšek | Ale diť si děláme prd*l. :)

Zobrazit diskusi