Jednoho krasneho dne se rozhledneme a kde nic tu nic vetsina firem bude no v onych zemich ... Kdo se na tom bude mit nejlip ? No prece pracovnici v onych zemich.... Oni jsou schopni delat za par dolacu tak maji prednost. Pokud jsou na to stroje a prace vyzaduje pouze cvik ktery naucite kazdeho neni co resit. Tady (nemyslim nas CR) zustava vetsinou vyvoj a odbornici a vyzkum.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
4. 4. 2005 - 07:44https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseJednoho krasneho dne se rozhledneme a kde nic tu nic vetsina firem bude no v onych zemich ... Kdo se na tom bude mit nejlip ? No prece pracovnici v onych zemich.... Oni jsou schopni delat za par dolacu tak maji prednost. Pokud jsou na to stroje a prace vyzaduje pouze cvik ktery naucite kazdeho neni co resit. Tady (nemyslim nas CR) zustava vetsinou vyvoj a odbornici a vyzkum. https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-179928
+
Zajímavý způsob postupné kapitalizace komunistyckých zemí. Teď ještě něco udělat s muslimským terorismem...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
4. 4. 2005 - 07:58https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseZajímavý způsob postupné kapitalizace komunistyckých zemí. Teď ještě něco udělat s muslimským terorismem...https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-179930
+
a co jim tam treba presunout vetsi mnozstvi teroristu a nasytit tak mistni trh, ze se jim nevyplati produkovat svoje :-)
ne to byl ale blbej vtip ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Drak de Prasopes https://diit.cz/profil/drak-de-prasopes
4. 4. 2005 - 09:05https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskusea co jim tam treba presunout vetsi mnozstvi teroristu a nasytit tak mistni trh, ze se jim nevyplati produkovat svoje :-)
ne to byl ale blbej vtip ;-)https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-179940
+
Nj, jenze kdyz je nekde levna pracovni sila, tak je tam i nizka kupni sila => je treba to tam vyrabet, ale prodavat to jinde, kde na to lidi maji. Ale kdyz presunu veskerou vyrobu do Ciny, Vietnamu,... tak budou lidi v Evrope nezamestnany => nebude kdo by to kupoval. Naopak "levna sila" se bude zdrazovat a nakonec se zase budou stehovat za levnou silou do Evropy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
4. 4. 2005 - 09:17https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseNj, jenze kdyz je nekde levna pracovni sila, tak je tam i nizka kupni sila => je treba to tam vyrabet, ale prodavat to jinde, kde na to lidi maji. Ale kdyz presunu veskerou vyrobu do Ciny, Vietnamu,... tak budou lidi v Evrope nezamestnany => nebude kdo by to kupoval. Naopak "levna sila" se bude zdrazovat a nakonec se zase budou stehovat za levnou silou do Evropy.https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-179945
+
Zamyslenie kapitalistu:
Ide o to, ze ludia z nizsich vrstiev vyslovene saleju na slova "akcie" a "zlavy". Preto sa dozaduju napr. lacnych CDciek a DVDciek (uz som videl par ludi, co prisli a pytali sa "Mate este tie super DVD za 9,90 (SKK) ???". Aby mohli takym "super" vyrobcom ostatni konkurovat (*), musia znizit ceny, tympadom znizit mzdy (ostatne naklady su +- fixne a nemenne) a tak sa stahuju do lacnejsich krajin. Nasledne musia prepustit "obycajnych" robotnikov - prave tych, co hladaju lacne veci. Takto sami seba pripravia o pracu...
(*) zamerne nehovorim o kvalite, ale o cene (hoci na ekonomii ucia, ze cena je vysledkom funkcie objemu, lenze "nestudovani" sa tym moc nezaoberaju a kupuju to, co je pre ne najvyhodnejsie - a to castokrat znamena najlacnejsie). Drviva vacsina odbytu zavisi totiz prave od ceny, tych par nadsencov kupujucich TY a Verbatimy je relativne maly podiel na trhu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kapitalista (neověřeno) https://diit.cz
4. 4. 2005 - 09:22https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseZamyslenie kapitalistu:
Ide o to, ze ludia z nizsich vrstiev vyslovene saleju na slova "akcie" a "zlavy". Preto sa dozaduju napr. lacnych CDciek a DVDciek (uz som videl par ludi, co prisli a pytali sa "Mate este tie super DVD za 9,90 (SKK) ???". Aby mohli takym "super" vyrobcom ostatni konkurovat (*), musia znizit ceny, tympadom znizit mzdy (ostatne naklady su +- fixne a nemenne) a tak sa stahuju do lacnejsich krajin. Nasledne musia prepustit "obycajnych" robotnikov - prave tych, co hladaju lacne veci. Takto sami seba pripravia o pracu...
(*) zamerne nehovorim o kvalite, ale o cene (hoci na ekonomii ucia, ze cena je vysledkom funkcie objemu, lenze "nestudovani" sa tym moc nezaoberaju a kupuju to, co je pre ne najvyhodnejsie - a to castokrat znamena najlacnejsie). Drviva vacsina odbytu zavisi totiz prave od ceny, tych par nadsencov kupujucich TY a Verbatimy je relativne maly podiel na trhu.https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-179949
+
Ad J: Sakra, predbehol si ma. ;-) V prirode asi funguju nejake stvrte dimenzie, ktore vplyvaju na to, ze v isty moment ma vela ludi ten isty pocit/ten isty napad...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kapitalista (neověřeno) https://diit.cz
4. 4. 2005 - 09:24https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseAd J: Sakra, predbehol si ma. ;-) V prirode asi funguju nejake stvrte dimenzie, ktore vplyvaju na to, ze v isty moment ma vela ludi ten isty pocit/ten isty napad...https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-179951
+
J:
Kapitalista:
Nj, jenze kdyz je nekde levna pracovni sila, tak je tam i nizka kupni sila => je treba to tam vyrabet, ale prodavat to jinde, kde na to lidi maji. Ale kdyz presunu veskerou vyrobu do Ciny, Vietnamu,... tak budou lidi v Evrope nezamestnany =>
nebude kdo by to kupoval. -
Vzdy .. prave naopak. Staci se podivat co delaji Hyper mega super GIGA markety. snazi se dostat na co nejmensi cenu aby to mohli zakaznikovi nabidnout.(zakaznik tlaci na co nejmensi cenu) Na druhou stranu pracovat v takovem marketu by teda nechtel. Porad chceme "VELKE SLEVY" a "AKCE" vidime ze i rozbit hubu aby ja mel o 1 kc levnejsi pomerance nebo praci prasek nebo TV nebo tiskarny bez cartridge za 100 kc ale sve vyrobky si kupovat nebudem. Na jedne strane chceme po obchodnicich ceny tvrde dolu (pomoci konkurence) ale delat v te firme za ty podminky? a hlavne kdyz vam da zamestanavatel to nejmin co muze a jeste po vas chce aby delal 2x vic nez ma ? Myslim ze o tomhle by mohli mluvit lide kteri na techto mistech delaji res. delali.
Pritom se zapomina na kvalitu ale to mi pripomina jeden film NO NEKUPTETO ZA TU CENU.... Tohle je presne clovek nerad chodim do supermarketu ale kdyz jen zaslechnu lidi jak si vyhledavaji zbozi a reci kolem tak je mi docela spatne. Myslim ze kdyby nekdo **** do sacku tak se to bude prodavat;) No dobra ukazka ceske mentality je dokument CESKY SEN. Jeste mozna nutne uznat ze lidi davaji velke penize do ruznych naprosto kravin ale to je zase umeni to prodat viz lampy ktere vyhaneji spatnou naladu duchy nebo co za 15 000kc a stim ze je to obycejna lampa nebo svetlo za par grosu ale to je zase umenit prodat onen obsah sacku;)
Je to velice jednoduche kdyz nekdo umi pocitat na prstech do 10 tak mu dojde ze zamestnavatel zamestanava lidi a ma nejake naklady na cely provoz ktere musi promitnout do ceny. Tam se promita naprosto vse. Kdyz veme cecha da mu 400 ? kdyz veme cloveka ktery zije ze ma pole a prodava ryzi a da mu 40 ? i kdyby 100? tak je to porad 4x min mesicne krat 12 x pocet zamestnancu a mate peknou sumu.
Lide na kvalitu nehledi divaji se jen po cene nic jich nezajima. Par jedincu co kupuji TY co radeji koupi znacku kde je jeste kvalita. Proste chci CD-R za 4 kc a mam pocit ze jsem usetril x korun na celem mediu.
Je to zacarovany kruh cyklicky odkaz Unik je ale menatalita naroda je v kazde zemi jina .. Staci zajet do japonska ciny .. oni zijou uplne jinak maji jine zvyky mozna by rekl jiny cil zivota.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
4. 4. 2005 - 10:39https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseJ:
Kapitalista:
Nj, jenze kdyz je nekde levna pracovni sila, tak je tam i nizka kupni sila => je treba to tam vyrabet, ale prodavat to jinde, kde na to lidi maji. Ale kdyz presunu veskerou vyrobu do Ciny, Vietnamu,... tak budou lidi v Evrope nezamestnany =>
nebude kdo by to kupoval. -
Vzdy .. prave naopak. Staci se podivat co delaji Hyper mega super GIGA markety. snazi se dostat na co nejmensi cenu aby to mohli zakaznikovi nabidnout.(zakaznik tlaci na co nejmensi cenu) Na druhou stranu pracovat v takovem marketu by teda nechtel. Porad chceme "VELKE SLEVY" a "AKCE" vidime ze i rozbit hubu aby ja mel o 1 kc levnejsi pomerance nebo praci prasek nebo TV nebo tiskarny bez cartridge za 100 kc ale sve vyrobky si kupovat nebudem. Na jedne strane chceme po obchodnicich ceny tvrde dolu (pomoci konkurence) ale delat v te firme za ty podminky? a hlavne kdyz vam da zamestanavatel to nejmin co muze a jeste po vas chce aby delal 2x vic nez ma ? Myslim ze o tomhle by mohli mluvit lide kteri na techto mistech delaji res. delali.
Pritom se zapomina na kvalitu ale to mi pripomina jeden film NO NEKUPTETO ZA TU CENU.... Tohle je presne clovek nerad chodim do supermarketu ale kdyz jen zaslechnu lidi jak si vyhledavaji zbozi a reci kolem tak je mi docela spatne. Myslim ze kdyby nekdo **** do sacku tak se to bude prodavat;) No dobra ukazka ceske mentality je dokument CESKY SEN. Jeste mozna nutne uznat ze lidi davaji velke penize do ruznych naprosto kravin ale to je zase umeni to prodat viz lampy ktere vyhaneji spatnou naladu duchy nebo co za 15 000kc a stim ze je to obycejna lampa nebo svetlo za par grosu ale to je zase umenit prodat onen obsah sacku;)
Je to velice jednoduche kdyz nekdo umi pocitat na prstech do 10 tak mu dojde ze zamestnavatel zamestanava lidi a ma nejake naklady na cely provoz ktere musi promitnout do ceny. Tam se promita naprosto vse. Kdyz veme cecha da mu 400 ? kdyz veme cloveka ktery zije ze ma pole a prodava ryzi a da mu 40 ? i kdyby 100? tak je to porad 4x min mesicne krat 12 x pocet zamestnancu a mate peknou sumu.
Lide na kvalitu nehledi divaji se jen po cene nic jich nezajima. Par jedincu co kupuji TY co radeji koupi znacku kde je jeste kvalita. Proste chci CD-R za 4 kc a mam pocit ze jsem usetril x korun na celem mediu.
Je to zacarovany kruh cyklicky odkaz Unik je ale menatalita naroda je v kazde zemi jina .. Staci zajet do japonska ciny .. oni zijou uplne jinak maji jine zvyky mozna by rekl jiny cil zivota. https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-179980
+
2morph: To co se prodava v marketech je prevazne zradlo. To tak jako tak musis vyrobit +-doma, paac v 80% pripadu se neda/nevyplati ho vozit pres 1/2 Zeme. Jenze ta prodavacka z toho superhyper si proste zadny video/televizi/ cokoli vyrobenyho levne ve Vietnamu NEKOUPI, alebrz na to proste NEMA. Ona si koupi prave akorat to zradlo, zaplati bydleni, semotamo neco na sebe a je na 0.
To "levny" elektro si koupi nekdo kdo je aspon zamestnany a ma alespon lehce podprumerny plat. Osobne si kupuju veci A) overeny B) s dobrejma referencema a teprv C) podle ceny. Radsi koupim vec za 10kKc nez za 5kKc, pokud vim ze je bezproblemova, je na ni dobrej servis ... . Mockrat sem se presvedcil ze ta "levna vec" se opravdu "vyplati", kdyz ji pak chodis co tyden reklamovat, dohadujes se jestli to uznaj nebo ne a nakonec ti stejne dobehne zaruka a chcipne to definitivne, paac oprava je drazsi nez novej kus.
Slevovy akce mi nezminuj, nekolikrat me rodicove donutili jit do marketu koupit neco ve sleve a oni to proste vubec nemeli, jen ocekavaji (v mem pripade mylne) ze kdyz uz tam clovek je, tak stejne neco koupi. Letaky sou proste dobrej matros na podpal, to je tak vse.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
4. 4. 2005 - 15:31https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse2morph: To co se prodava v marketech je prevazne zradlo. To tak jako tak musis vyrobit +-doma, paac v 80% pripadu se neda/nevyplati ho vozit pres 1/2 Zeme. Jenze ta prodavacka z toho superhyper si proste zadny video/televizi/ cokoli vyrobenyho levne ve Vietnamu NEKOUPI, alebrz na to proste NEMA. Ona si koupi prave akorat to zradlo, zaplati bydleni, semotamo neco na sebe a je na 0.
To "levny" elektro si koupi nekdo kdo je aspon zamestnany a ma alespon lehce podprumerny plat. Osobne si kupuju veci A) overeny B) s dobrejma referencema a teprv C) podle ceny. Radsi koupim vec za 10kKc nez za 5kKc, pokud vim ze je bezproblemova, je na ni dobrej servis ... . Mockrat sem se presvedcil ze ta "levna vec" se opravdu "vyplati", kdyz ji pak chodis co tyden reklamovat, dohadujes se jestli to uznaj nebo ne a nakonec ti stejne dobehne zaruka a chcipne to definitivne, paac oprava je drazsi nez novej kus.
Slevovy akce mi nezminuj, nekolikrat me rodicove donutili jit do marketu koupit neco ve sleve a oni to proste vubec nemeli, jen ocekavaji (v mem pripade mylne) ze kdyz uz tam clovek je, tak stejne neco koupi. Letaky sou proste dobrej matros na podpal, to je tak vse.https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180097
+
To: J
Souhlas az na jednu vec - s letakama se praveze blbe podpaluje :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jakub Ševčík https://diit.cz/profil/jeje
4. 4. 2005 - 16:45https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseTo: J
Souhlas az na jednu vec - s letakama se praveze blbe podpaluje :-)https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180117
+
Já myslel, že takováto výroba u zvučných výrobců je silně robotizovaná od výroby po balení, příp. i umístění ve skladu. A ono to tak asi není....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Havran (neověřeno) https://diit.cz
4. 4. 2005 - 18:30https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseJá myslel, že takováto výroba u zvučných výrobců je silně robotizovaná od výroby po balení, příp. i umístění ve skladu. A ono to tak asi není....https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180152
+
J:
prevazne zradlo .. tak jak kde .. dneska tam koupis i jizdni kolo hadry .. no viz Tesco napr. No kolik veci jidla se vyrabi u nas? bramory polsko (vetsina veci polsko) nic moc se nevyrabi vse se dovazi . Dneska se nejezdi jen s bananama. Chodi se na brigady do Intalie a podobne (ta uroda je tam driv) okurky ....No jeste se vyrabi to pecivo a maso vetsinou nase. Jinak nevim ale dost veci je dovoz.
Prodavacka si to koupi ... pokud ma manzela atd .. vidim ze nekdo je opravdu chudy a je rad ze ma byt praci a ze neco ma .. ale i takovi lide penize maji. Verim ze jsou lidi co nemaji ani na najem ale o tom neni rec.
No ja jsem presne takovy. Napriklad jsem si koupil hned jak se uvadel tel Nokia 7110 ale primo od distributora nokie. (vlastne primo od nokie) stal neco pres 15 000 ostani si ho koupili cca taky v tu dobu ale za nejakych 12 - 13 .. ano dal se koupit .. Mel jsem (mam) Mede In Finland. O 1 km byl obchod kde se dal koupit o 2-3 levneji ale podle me polsko (dnes uz to vim ) Vysledek ? Ten kdo ma Nokia 7110 tak vi ze je to tel ktery ma neustale problemy ja o nicem takovem nevim a to mi jednou za jizdy v aute vypadl - nevim jakmi mohl vypadnout ale stalo se. no parkrat mi vypadl kdyz jsem se predklanel. dodnes jede porad ok.
"Levne" veci byvaji dost casto dost drahe a to jak financne tak s nervama kdy to ma fungovat a nefunguji. Je to presne jak pises.
Add letaky souhlas. Ja rad nakupuju kdyz tak v renomovane prodejne kde jsou odbornici. a ne kde ti prodaji hrebik az auto.
Pokud ty penize mam koupim pokud nemam tak nechodim po cele CR kde to maji nejlevnejsi ...
Havran: castecne ano ale ne plna automatika a nekdo ty stroje obsluhuje popripade opravuje a udrzuje. V ruznych zemich se ruzne divaji na vystupni kvalitu .. a prisnost. Za ucelem zisku je to na ukor me. Ostatni si mozna libuji v cene .. ale kdyz porovnam dnestni vydrz s minulosti tak se to neda srovnat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
5. 4. 2005 - 01:10https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseJ:
prevazne zradlo .. tak jak kde .. dneska tam koupis i jizdni kolo hadry .. no viz Tesco napr. No kolik veci jidla se vyrabi u nas? bramory polsko (vetsina veci polsko) nic moc se nevyrabi vse se dovazi . Dneska se nejezdi jen s bananama. Chodi se na brigady do Intalie a podobne (ta uroda je tam driv) okurky ....No jeste se vyrabi to pecivo a maso vetsinou nase. Jinak nevim ale dost veci je dovoz.
Prodavacka si to koupi ... pokud ma manzela atd .. vidim ze nekdo je opravdu chudy a je rad ze ma byt praci a ze neco ma .. ale i takovi lide penize maji. Verim ze jsou lidi co nemaji ani na najem ale o tom neni rec.
No ja jsem presne takovy. Napriklad jsem si koupil hned jak se uvadel tel Nokia 7110 ale primo od distributora nokie. (vlastne primo od nokie) stal neco pres 15 000 ostani si ho koupili cca taky v tu dobu ale za nejakych 12 - 13 .. ano dal se koupit .. Mel jsem (mam) Mede In Finland. O 1 km byl obchod kde se dal koupit o 2-3 levneji ale podle me polsko (dnes uz to vim ) Vysledek ? Ten kdo ma Nokia 7110 tak vi ze je to tel ktery ma neustale problemy ja o nicem takovem nevim a to mi jednou za jizdy v aute vypadl - nevim jakmi mohl vypadnout ale stalo se. no parkrat mi vypadl kdyz jsem se predklanel. dodnes jede porad ok.
"Levne" veci byvaji dost casto dost drahe a to jak financne tak s nervama kdy to ma fungovat a nefunguji. Je to presne jak pises.
Add letaky souhlas. Ja rad nakupuju kdyz tak v renomovane prodejne kde jsou odbornici. a ne kde ti prodaji hrebik az auto.
Pokud ty penize mam koupim pokud nemam tak nechodim po cele CR kde to maji nejlevnejsi ...
Havran: castecne ano ale ne plna automatika a nekdo ty stroje obsluhuje popripade opravuje a udrzuje. V ruznych zemich se ruzne divaji na vystupni kvalitu .. a prisnost. Za ucelem zisku je to na ukor me. Ostatni si mozna libuji v cene .. ale kdyz porovnam dnestni vydrz s minulosti tak se to neda srovnat.https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180297
+
J:
Ta prodavačka si tv nekoupí ? Asi jako naši předci přijde domů, něco pojí a pak celý večer kouká do zdi :)
A žrádlo se vozí z daleka. Zvláštní že třeba v Lidlu mají potraviny vyrobený v německu levnější než české jinde, přes to že je v BRD 5x násobnej plat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já (neověřeno) https://diit.cz
5. 4. 2005 - 11:43https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseJ:
Ta prodavačka si tv nekoupí ? Asi jako naši předci přijde domů, něco pojí a pak celý večer kouká do zdi :)
A žrádlo se vozí z daleka. Zvláštní že třeba v Lidlu mají potraviny vyrobený v německu levnější než české jinde, přes to že je v BRD 5x násobnej plat.https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180371
+
2Ja: Hele, vis kolik je trebas v CR zivotnost TV v domacnosti ? Odhadem 10 let. A vis proc ? Protoze proste funguje a na lepsi neni. A vis jak dopadne vyrobce jehoz vyrobky si lidi kupujou 1x za 10 let ? Ano spravne , krachne.
Kdezto kdyz budes mit $, tak si za 3-4 roky reknes, hmm, ta nova TV umi spoustu veci navic, lip se mi hodi k nabytku, ... a tech par $, proc ne.
Samo ze z pohledu vyrobce je idealni vyrobek kterej chcipne hned po ukonceni zaruky (proto se taky prodluzovala na 2 roky).
BTW: Nevite nekdo kde se da koupit neumelohmotnej robot do kuchyne (=> ne masina co zabere 5x5m do skolni jidelny) ? Predpokladam matrose jako nerez, sklo .... Takovej totiz vydrzi desitky let a nerozpadne se po 2 letech pouzivani.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
5. 4. 2005 - 12:34https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse2Ja: Hele, vis kolik je trebas v CR zivotnost TV v domacnosti ? Odhadem 10 let. A vis proc ? Protoze proste funguje a na lepsi neni. A vis jak dopadne vyrobce jehoz vyrobky si lidi kupujou 1x za 10 let ? Ano spravne , krachne.
Kdezto kdyz budes mit $, tak si za 3-4 roky reknes, hmm, ta nova TV umi spoustu veci navic, lip se mi hodi k nabytku, ... a tech par $, proc ne.
Samo ze z pohledu vyrobce je idealni vyrobek kterej chcipne hned po ukonceni zaruky (proto se taky prodluzovala na 2 roky).
BTW: Nevite nekdo kde se da koupit neumelohmotnej robot do kuchyne (=> ne masina co zabere 5x5m do skolni jidelny) ? Predpokladam matrose jako nerez, sklo .... Takovej totiz vydrzi desitky let a nerozpadne se po 2 letech pouzivani.https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180374
+
-> Ja: Zradlo z Nemecka je levny hlavne proto, ze na nej EU prispiva nechutnou dotaci. Takze to neni dobry priklad.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka (neověřeno) https://diit.cz
5. 4. 2005 - 13:28https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse-> Ja: Zradlo z Nemecka je levny hlavne proto, ze na nej EU prispiva nechutnou dotaci. Takze to neni dobry priklad.https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180376
+
J :
Samo ze z pohledu vyrobce je idealni vyrobek kterej chcipne hned po ukonceni zaruky (proto se taky prodluzovala na 2 roky).
Tak proto se zaruka urcite neprodluzovala .. vyrabeji se snad lepsi kvalitnejsi veci ? ja by rekl ze svet na CR kasle. Mame mizerne odbery od vyrobcu oproti jinym zemim. 2 roky zaruka je hloupost lepsi to neni a nejak to vydrzi a jestlo to chcipne po 1 roce a nebo po 2 letech a jednom dni tak je mi to jedno. Vzdy me pobavi jak nekdo rekne ze to ma nejlepsi servis .. jiste ale ja si chci koupit neco co se do servisu vubec nedostane. Kdyz tak chci servis kde se servisaci nudi a nemaji do ceho hrabnout. Ne servis kde jede pekne rychle jede vyrobek za druhym.
Vidis to je presne ono robot do kuchyne najdes jich desitky ruzne typy ruzne veci ale kvalitni stroje tech je jenom par. Duvod ? poptavka. Proto me bavi sledovat lidi co si koupi kramy a strasne se divi ze se jim to za chvili ulomi rozpadne. ano nejsou pouzite kvalitni materialy a proc ? aby se to dalo prodat. Ano mame male platy ale proc ? protoze kdo by nam dal vysoke? nikdo protoze potrebuje vyrobit za nejnizsi naklady aby to prodal. ;) tady je onen zacarovany kruh.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
5. 4. 2005 - 13:35https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuseJ :
Samo ze z pohledu vyrobce je idealni vyrobek kterej chcipne hned po ukonceni zaruky (proto se taky prodluzovala na 2 roky).
Tak proto se zaruka urcite neprodluzovala .. vyrabeji se snad lepsi kvalitnejsi veci ? ja by rekl ze svet na CR kasle. Mame mizerne odbery od vyrobcu oproti jinym zemim. 2 roky zaruka je hloupost lepsi to neni a nejak to vydrzi a jestlo to chcipne po 1 roce a nebo po 2 letech a jednom dni tak je mi to jedno. Vzdy me pobavi jak nekdo rekne ze to ma nejlepsi servis .. jiste ale ja si chci koupit neco co se do servisu vubec nedostane. Kdyz tak chci servis kde se servisaci nudi a nemaji do ceho hrabnout. Ne servis kde jede pekne rychle jede vyrobek za druhym.
Vidis to je presne ono robot do kuchyne najdes jich desitky ruzne typy ruzne veci ale kvalitni stroje tech je jenom par. Duvod ? poptavka. Proto me bavi sledovat lidi co si koupi kramy a strasne se divi ze se jim to za chvili ulomi rozpadne. ano nejsou pouzite kvalitni materialy a proc ? aby se to dalo prodat. Ano mame male platy ale proc ? protoze kdo by nam dal vysoke? nikdo protoze potrebuje vyrobit za nejnizsi naklady aby to prodal. ;) tady je onen zacarovany kruh. https://diit.cz/clanek/ritek-v-evrope-konci/diskuse#comment-180377
+
Jednoho krasneho dne se rozhledneme a kde nic tu nic vetsina firem bude no v onych zemich ... Kdo se na tom bude mit nejlip ? No prece pracovnici v onych zemich.... Oni jsou schopni delat za par dolacu tak maji prednost. Pokud jsou na to stroje a prace vyzaduje pouze cvik ktery naucite kazdeho neni co resit. Tady (nemyslim nas CR) zustava vetsinou vyvoj a odbornici a vyzkum.
Zajímavý způsob postupné kapitalizace komunistyckých zemí. Teď ještě něco udělat s muslimským terorismem...
a co jim tam treba presunout vetsi mnozstvi teroristu a nasytit tak mistni trh, ze se jim nevyplati produkovat svoje :-)
ne to byl ale blbej vtip ;-)
Nj, jenze kdyz je nekde levna pracovni sila, tak je tam i nizka kupni sila => je treba to tam vyrabet, ale prodavat to jinde, kde na to lidi maji. Ale kdyz presunu veskerou vyrobu do Ciny, Vietnamu,... tak budou lidi v Evrope nezamestnany => nebude kdo by to kupoval. Naopak "levna sila" se bude zdrazovat a nakonec se zase budou stehovat za levnou silou do Evropy.
Zamyslenie kapitalistu:
Ide o to, ze ludia z nizsich vrstiev vyslovene saleju na slova "akcie" a "zlavy". Preto sa dozaduju napr. lacnych CDciek a DVDciek (uz som videl par ludi, co prisli a pytali sa "Mate este tie super DVD za 9,90 (SKK) ???". Aby mohli takym "super" vyrobcom ostatni konkurovat (*), musia znizit ceny, tympadom znizit mzdy (ostatne naklady su +- fixne a nemenne) a tak sa stahuju do lacnejsich krajin. Nasledne musia prepustit "obycajnych" robotnikov - prave tych, co hladaju lacne veci. Takto sami seba pripravia o pracu...
(*) zamerne nehovorim o kvalite, ale o cene (hoci na ekonomii ucia, ze cena je vysledkom funkcie objemu, lenze "nestudovani" sa tym moc nezaoberaju a kupuju to, co je pre ne najvyhodnejsie - a to castokrat znamena najlacnejsie). Drviva vacsina odbytu zavisi totiz prave od ceny, tych par nadsencov kupujucich TY a Verbatimy je relativne maly podiel na trhu.
Ad J: Sakra, predbehol si ma. ;-) V prirode asi funguju nejake stvrte dimenzie, ktore vplyvaju na to, ze v isty moment ma vela ludi ten isty pocit/ten isty napad...
J:
Kapitalista:
Nj, jenze kdyz je nekde levna pracovni sila, tak je tam i nizka kupni sila => je treba to tam vyrabet, ale prodavat to jinde, kde na to lidi maji. Ale kdyz presunu veskerou vyrobu do Ciny, Vietnamu,... tak budou lidi v Evrope nezamestnany =>
nebude kdo by to kupoval. -
Vzdy .. prave naopak. Staci se podivat co delaji Hyper mega super GIGA markety. snazi se dostat na co nejmensi cenu aby to mohli zakaznikovi nabidnout.(zakaznik tlaci na co nejmensi cenu) Na druhou stranu pracovat v takovem marketu by teda nechtel. Porad chceme "VELKE SLEVY" a "AKCE" vidime ze i rozbit hubu aby ja mel o 1 kc levnejsi pomerance nebo praci prasek nebo TV nebo tiskarny bez cartridge za 100 kc ale sve vyrobky si kupovat nebudem. Na jedne strane chceme po obchodnicich ceny tvrde dolu (pomoci konkurence) ale delat v te firme za ty podminky? a hlavne kdyz vam da zamestanavatel to nejmin co muze a jeste po vas chce aby delal 2x vic nez ma ? Myslim ze o tomhle by mohli mluvit lide kteri na techto mistech delaji res. delali.
Pritom se zapomina na kvalitu ale to mi pripomina jeden film NO NEKUPTETO ZA TU CENU.... Tohle je presne clovek nerad chodim do supermarketu ale kdyz jen zaslechnu lidi jak si vyhledavaji zbozi a reci kolem tak je mi docela spatne. Myslim ze kdyby nekdo **** do sacku tak se to bude prodavat;) No dobra ukazka ceske mentality je dokument CESKY SEN. Jeste mozna nutne uznat ze lidi davaji velke penize do ruznych naprosto kravin ale to je zase umeni to prodat viz lampy ktere vyhaneji spatnou naladu duchy nebo co za 15 000kc a stim ze je to obycejna lampa nebo svetlo za par grosu ale to je zase umenit prodat onen obsah sacku;)
Je to velice jednoduche kdyz nekdo umi pocitat na prstech do 10 tak mu dojde ze zamestnavatel zamestanava lidi a ma nejake naklady na cely provoz ktere musi promitnout do ceny. Tam se promita naprosto vse. Kdyz veme cecha da mu 400 ? kdyz veme cloveka ktery zije ze ma pole a prodava ryzi a da mu 40 ? i kdyby 100? tak je to porad 4x min mesicne krat 12 x pocet zamestnancu a mate peknou sumu.
Lide na kvalitu nehledi divaji se jen po cene nic jich nezajima. Par jedincu co kupuji TY co radeji koupi znacku kde je jeste kvalita. Proste chci CD-R za 4 kc a mam pocit ze jsem usetril x korun na celem mediu.
Je to zacarovany kruh cyklicky odkaz Unik je ale menatalita naroda je v kazde zemi jina .. Staci zajet do japonska ciny .. oni zijou uplne jinak maji jine zvyky mozna by rekl jiny cil zivota.
2morph: To co se prodava v marketech je prevazne zradlo. To tak jako tak musis vyrobit +-doma, paac v 80% pripadu se neda/nevyplati ho vozit pres 1/2 Zeme. Jenze ta prodavacka z toho superhyper si proste zadny video/televizi/ cokoli vyrobenyho levne ve Vietnamu NEKOUPI, alebrz na to proste NEMA. Ona si koupi prave akorat to zradlo, zaplati bydleni, semotamo neco na sebe a je na 0.
To "levny" elektro si koupi nekdo kdo je aspon zamestnany a ma alespon lehce podprumerny plat. Osobne si kupuju veci A) overeny B) s dobrejma referencema a teprv C) podle ceny. Radsi koupim vec za 10kKc nez za 5kKc, pokud vim ze je bezproblemova, je na ni dobrej servis ... . Mockrat sem se presvedcil ze ta "levna vec" se opravdu "vyplati", kdyz ji pak chodis co tyden reklamovat, dohadujes se jestli to uznaj nebo ne a nakonec ti stejne dobehne zaruka a chcipne to definitivne, paac oprava je drazsi nez novej kus.
Slevovy akce mi nezminuj, nekolikrat me rodicove donutili jit do marketu koupit neco ve sleve a oni to proste vubec nemeli, jen ocekavaji (v mem pripade mylne) ze kdyz uz tam clovek je, tak stejne neco koupi. Letaky sou proste dobrej matros na podpal, to je tak vse.
To: J
Souhlas az na jednu vec - s letakama se praveze blbe podpaluje :-)
Já myslel, že takováto výroba u zvučných výrobců je silně robotizovaná od výroby po balení, příp. i umístění ve skladu. A ono to tak asi není....
J:
prevazne zradlo .. tak jak kde .. dneska tam koupis i jizdni kolo hadry .. no viz Tesco napr. No kolik veci jidla se vyrabi u nas? bramory polsko (vetsina veci polsko) nic moc se nevyrabi vse se dovazi . Dneska se nejezdi jen s bananama. Chodi se na brigady do Intalie a podobne (ta uroda je tam driv) okurky ....No jeste se vyrabi to pecivo a maso vetsinou nase. Jinak nevim ale dost veci je dovoz.
Prodavacka si to koupi ... pokud ma manzela atd .. vidim ze nekdo je opravdu chudy a je rad ze ma byt praci a ze neco ma .. ale i takovi lide penize maji. Verim ze jsou lidi co nemaji ani na najem ale o tom neni rec.
No ja jsem presne takovy. Napriklad jsem si koupil hned jak se uvadel tel Nokia 7110 ale primo od distributora nokie. (vlastne primo od nokie) stal neco pres 15 000 ostani si ho koupili cca taky v tu dobu ale za nejakych 12 - 13 .. ano dal se koupit .. Mel jsem (mam) Mede In Finland. O 1 km byl obchod kde se dal koupit o 2-3 levneji ale podle me polsko (dnes uz to vim ) Vysledek ? Ten kdo ma Nokia 7110 tak vi ze je to tel ktery ma neustale problemy ja o nicem takovem nevim a to mi jednou za jizdy v aute vypadl - nevim jakmi mohl vypadnout ale stalo se. no parkrat mi vypadl kdyz jsem se predklanel. dodnes jede porad ok.
"Levne" veci byvaji dost casto dost drahe a to jak financne tak s nervama kdy to ma fungovat a nefunguji. Je to presne jak pises.
Add letaky souhlas. Ja rad nakupuju kdyz tak v renomovane prodejne kde jsou odbornici. a ne kde ti prodaji hrebik az auto.
Pokud ty penize mam koupim pokud nemam tak nechodim po cele CR kde to maji nejlevnejsi ...
Havran: castecne ano ale ne plna automatika a nekdo ty stroje obsluhuje popripade opravuje a udrzuje. V ruznych zemich se ruzne divaji na vystupni kvalitu .. a prisnost. Za ucelem zisku je to na ukor me. Ostatni si mozna libuji v cene .. ale kdyz porovnam dnestni vydrz s minulosti tak se to neda srovnat.
J:
Ta prodavačka si tv nekoupí ? Asi jako naši předci přijde domů, něco pojí a pak celý večer kouká do zdi :)
A žrádlo se vozí z daleka. Zvláštní že třeba v Lidlu mají potraviny vyrobený v německu levnější než české jinde, přes to že je v BRD 5x násobnej plat.
2Ja: Hele, vis kolik je trebas v CR zivotnost TV v domacnosti ? Odhadem 10 let. A vis proc ? Protoze proste funguje a na lepsi neni. A vis jak dopadne vyrobce jehoz vyrobky si lidi kupujou 1x za 10 let ? Ano spravne , krachne.
Kdezto kdyz budes mit $, tak si za 3-4 roky reknes, hmm, ta nova TV umi spoustu veci navic, lip se mi hodi k nabytku, ... a tech par $, proc ne.
Samo ze z pohledu vyrobce je idealni vyrobek kterej chcipne hned po ukonceni zaruky (proto se taky prodluzovala na 2 roky).
BTW: Nevite nekdo kde se da koupit neumelohmotnej robot do kuchyne (=> ne masina co zabere 5x5m do skolni jidelny) ? Predpokladam matrose jako nerez, sklo .... Takovej totiz vydrzi desitky let a nerozpadne se po 2 letech pouzivani.
-> Ja: Zradlo z Nemecka je levny hlavne proto, ze na nej EU prispiva nechutnou dotaci. Takze to neni dobry priklad.
J :
Samo ze z pohledu vyrobce je idealni vyrobek kterej chcipne hned po ukonceni zaruky (proto se taky prodluzovala na 2 roky).
Tak proto se zaruka urcite neprodluzovala .. vyrabeji se snad lepsi kvalitnejsi veci ? ja by rekl ze svet na CR kasle. Mame mizerne odbery od vyrobcu oproti jinym zemim. 2 roky zaruka je hloupost lepsi to neni a nejak to vydrzi a jestlo to chcipne po 1 roce a nebo po 2 letech a jednom dni tak je mi to jedno. Vzdy me pobavi jak nekdo rekne ze to ma nejlepsi servis .. jiste ale ja si chci koupit neco co se do servisu vubec nedostane. Kdyz tak chci servis kde se servisaci nudi a nemaji do ceho hrabnout. Ne servis kde jede pekne rychle jede vyrobek za druhym.
Vidis to je presne ono robot do kuchyne najdes jich desitky ruzne typy ruzne veci ale kvalitni stroje tech je jenom par. Duvod ? poptavka. Proto me bavi sledovat lidi co si koupi kramy a strasne se divi ze se jim to za chvili ulomi rozpadne. ano nejsou pouzite kvalitni materialy a proc ? aby se to dalo prodat. Ano mame male platy ale proc ? protoze kdo by nam dal vysoke? nikdo protoze potrebuje vyrobit za nejnizsi naklady aby to prodal. ;) tady je onen zacarovany kruh.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.