Mam kolac, umim uriznout 10 kousku, aniz by se to rozpadlo. A rikam vam, ikdybych umel uriznout 15 kousku, aniz by se to rozpadlo, tak radeji uriznu cast kousku tak a cast tak a nikdy ne vsechny kousky co nejmensi, ikdybych mel dat kousek kolace 15ti lidem, tak proste radeji ty vetsi a je mi jedno, ze se na nekoho nedostane.
Tak dobra tedy.
Mimochodem, nemohla by radeji uniknout roadmapa planu na opravu chyb Spektra, Melta, Spoiler, RIDL, Fallout a Zombieland? Me by vazne zajimalo, kdy budou procaky bez chyb vic nez kdy se dostane na ten slibeny nazev procesoru Zombie Lake, kterej nakonec stejne v ty roadmape neni, ikdyz realne uz je davno venku. :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mam kolac, umim uriznout 10
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
23. 5. 2019 - 02:18https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseMam kolac, umim uriznout 10 kousku, aniz by se to rozpadlo. A rikam vam, ikdybych umel uriznout 15 kousku, aniz by se to rozpadlo, tak radeji uriznu cast kousku tak a cast tak a nikdy ne vsechny kousky co nejmensi, ikdybych mel dat kousek kolace 15ti lidem, tak proste radeji ty vetsi a je mi jedno, ze se na nekoho nedostane.
Tak dobra tedy.
Mimochodem, nemohla by radeji uniknout roadmapa planu na opravu chyb Spektra, Melta, Spoiler, RIDL, Fallout a Zombieland? Me by vazne zajimalo, kdy budou procaky bez chyb vic nez kdy se dostane na ten slibeny nazev procesoru Zombie Lake, kterej nakonec stejne v ty roadmape neni, ikdyz realne uz je davno venku. :-)https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257184
+
Ale tím, že budou opraveny známé chyby v procesorech, se z nich nestanou procesory bez chyb. Jen procesory bez veřejně známých chyb.
Stejně nevím, čemu se divíte. Před rokem bylo jasně mnohokrát řečeno, že chyb na téma prediktivního vykonávání se mohou najít i stovky. A vy máte z každé nové vánoce. Jak málo stačí k dětské radosti.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ten první odstavec jsem nějak
Sinuhet https://diit.cz/profil/vojtech-pszczolka
23. 5. 2019 - 08:39https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseTen první odstavec jsem nějak nepochopil.
Ale tím, že budou opraveny známé chyby v procesorech, se z nich nestanou procesory bez chyb. Jen procesory bez veřejně známých chyb.
Stejně nevím, čemu se divíte. Před rokem bylo jasně mnohokrát řečeno, že chyb na téma prediktivního vykonávání se mohou najít i stovky. A vy máte z každé nové vánoce. Jak málo stačí k dětské radosti.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257193
+
Jde o to, ze Intel chce resit nedostatek procesoru diferenciaci vyrobnich technologii, ale at pocitam, jak pocitam, tak mi vychazi, ze kdyz vyrobim milion procesoru 14nm technologii a milion procesoru 10nm technologii, tak spotrebuju vic materialu nez kdyz vyrobim vsechny procesory 10nm technologii.
Tudiz pokud ma Intel nedostatek materialu, tak by snad bylo logictejsi vyrabet vse 10nm, aby toho mohl vyrobit vice.
Samozrejme plati za predpokladu, ze Intel umi vyrabet vsechno 10nm, coz Intel pravdepodobne neumi a proto vymysli takove harakiri.
"Před rokem bylo jasně mnohokrát řečeno, že chyb na téma prediktivního vykonávání se mohou najít i stovky."
No super, takze Intel nevyresil ani Spektru, Meltu, Spoiler, RIDL, Fallout, Zombieland a nebude resit ani Spektru, Meltu, Spoiler, RIDL, Fallout, Zombieland + stovky dalsich?
A to ma bejt jako v pohode? Kvuli tomu, ze moznych chyb jsou stovky, tak se nic nedeje?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Vazne ne?
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
23. 5. 2019 - 09:03https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseVazne ne?
Jde o to, ze Intel chce resit nedostatek procesoru diferenciaci vyrobnich technologii, ale at pocitam, jak pocitam, tak mi vychazi, ze kdyz vyrobim milion procesoru 14nm technologii a milion procesoru 10nm technologii, tak spotrebuju vic materialu nez kdyz vyrobim vsechny procesory 10nm technologii.
Tudiz pokud ma Intel nedostatek materialu, tak by snad bylo logictejsi vyrabet vse 10nm, aby toho mohl vyrobit vice.
Samozrejme plati za predpokladu, ze Intel umi vyrabet vsechno 10nm, coz Intel pravdepodobne neumi a proto vymysli takove harakiri.
"Před rokem bylo jasně mnohokrát řečeno, že chyb na téma prediktivního vykonávání se mohou najít i stovky."
No super, takze Intel nevyresil ani Spektru, Meltu, Spoiler, RIDL, Fallout, Zombieland a nebude resit ani Spektru, Meltu, Spoiler, RIDL, Fallout, Zombieland + stovky dalsich?
A to ma bejt jako v pohode? Kvuli tomu, ze moznych chyb jsou stovky, tak se nic nedeje?https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257201
+
Intel není jediný postižený. AMD se tyto chyby týkají také, stejně jako všech ostatních out of order procesorů. To znamená některých Power nebo ARM.
O tom, že je to v pohodě, nic nepíšu. Je to průser. A je to o to větší průser, že se to týká všech výkonných procesorů na trhu.
Že je o Intel největší zájem, je jasné, že je v hledáčku, a chyby se u něj naleznou nejdříve. To ale neznamená, že se obdobné chyby nenajdou i jinde. Vsadím se, že Intel na to už před rokem vyhradil pár lidí, aby hledali chyby i konkurence. Zatím to ale vypadá, že Jan DD Číslicová Zhouba má pravdu, nic moc se zatím nenašlo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Intel není jediný postižený.
Sinuhet https://diit.cz/profil/vojtech-pszczolka
23. 5. 2019 - 09:26https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseIntel není jediný postižený. AMD se tyto chyby týkají také, stejně jako všech ostatních out of order procesorů. To znamená některých Power nebo ARM.
O tom, že je to v pohodě, nic nepíšu. Je to průser. A je to o to větší průser, že se to týká všech výkonných procesorů na trhu.
Že je o Intel největší zájem, je jasné, že je v hledáčku, a chyby se u něj naleznou nejdříve. To ale neznamená, že se obdobné chyby nenajdou i jinde. Vsadím se, že Intel na to už před rokem vyhradil pár lidí, aby hledali chyby i konkurence. Zatím to ale vypadá, že Jan DD Číslicová Zhouba má pravdu, nic moc se zatím nenašlo.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257210
+
Na druhou stranu AMD se zatim tyka jen malo nebezpecna Spektra, respektive je nebezpecna jen pro virtualni stroje, kde toho bezi paralelne vic ruznym uzivatelum. Zatimco u Intelu je to zneuzitelne i na dalku a to je zase mnohem vetsi problem. A presne jak pises, neverim, ze Intel nehledal neco zneuzitelneho na dalku i na AMD a presto stale nic.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na druhou stranu AMD se zatim
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
23. 5. 2019 - 09:31https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseNa druhou stranu AMD se zatim tyka jen malo nebezpecna Spektra, respektive je nebezpecna jen pro virtualni stroje, kde toho bezi paralelne vic ruznym uzivatelum. Zatimco u Intelu je to zneuzitelne i na dalku a to je zase mnohem vetsi problem. A presne jak pises, neverim, ze Intel nehledal neco zneuzitelneho na dalku i na AMD a presto stale nic.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257211
+
"Intel není jediný postižený. AMD se tyto chyby týkají také"
- Jenze zdaleka ne vsechny. I kdyz zakladni instrukcni sada je stejna, realizace je neco jineho a uz davno neni stejna. Navic veci jako system predvidani vetveni je uplne jiny. Kazda firma ma sve triky. Jde o to, ze triky Intelu maji dost neprijemne nasledky.
U AMD se to tak zatim nejevi. Spis se zda, ze AMD sla cestou rozumnych napadu, kdezto Intel byl agresivnejsi, vyzdimal par procent vykonu navic, ale taky tim predstavil diry ve spodnicce svych procesoru.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Intel není jediný postižený.
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
24. 5. 2019 - 13:07https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse"Intel není jediný postižený. AMD se tyto chyby týkají také"
- Jenze zdaleka ne vsechny. I kdyz zakladni instrukcni sada je stejna, realizace je neco jineho a uz davno neni stejna. Navic veci jako system predvidani vetveni je uplne jiny. Kazda firma ma sve triky. Jde o to, ze triky Intelu maji dost neprijemne nasledky.
U AMD se to tak zatim nejevi. Spis se zda, ze AMD sla cestou rozumnych napadu, kdezto Intel byl agresivnejsi, vyzdimal par procent vykonu navic, ale taky tim predstavil diry ve spodnicce svych procesoru.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257417
+
Pro vás je koukám logika sprosté slovo.
Pokud máte výrobní linku na 14nm , na které se dá vyrobit x ks procesorů a výrobní linku 10nm na které se dá vyrobit y ks procesorů vždy bude platit, že x+y>x || y jinak řečeno nejvíce procesor; naopak vyrobíte kombinací obou linek což je přesný opak toho co tvrdíte vy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pro vás je koukám logika
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
23. 5. 2019 - 09:55https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskusePro vás je koukám logika sprosté slovo.
Pokud máte výrobní linku na 14nm , na které se dá vyrobit x ks procesorů a výrobní linku 10nm na které se dá vyrobit y ks procesorů vždy bude platit, že x+y>x || y jinak řečeno nejvíce procesor; naopak vyrobíte kombinací obou linek což je přesný opak toho co tvrdíte vy.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257223
+
Presne, to jsem chtel napsat taky, ale vypadlo mi to. Proc bys nechaval vyrobni linku na 14nm, kdyz budes mit funkcni odzkouseny stabilni 10nm provoz. Proste prestavis vsechno na 10nm. Ovsem tak se tvuj vypocet stane lichym.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Presne, to jsem chtel napsat
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
23. 5. 2019 - 17:10https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskusePresne, to jsem chtel napsat taky, ale vypadlo mi to. Proc bys nechaval vyrobni linku na 14nm, kdyz budes mit funkcni odzkouseny stabilni 10nm provoz. Proste prestavis vsechno na 10nm. Ovsem tak se tvuj vypocet stane lichym.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257310
+
Neni potreba mit cele portfolio procesoru na 10nm.
Cena za vyrobeni procesoru na 10nm je s nejvetsi pravdepodobnosti hodne jinde, nez na odladenem 14nm procesu. Takze se mu nemusi vyplatit snazit se vsechno cpat na 10nm, protoze tu tovarnu, co je uzpusobena na 14nm by musel vyuzit jinak, a nebo zaplatit vylepseni linky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Treba proto, ze ma nejakou
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
24. 5. 2019 - 13:11https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseTreba proto, ze ma nejakou obchodni strategii?
Neni potreba mit cele portfolio procesoru na 10nm.
Cena za vyrobeni procesoru na 10nm je s nejvetsi pravdepodobnosti hodne jinde, nez na odladenem 14nm procesu. Takze se mu nemusi vyplatit snazit se vsechno cpat na 10nm, protoze tu tovarnu, co je uzpusobena na 14nm by musel vyuzit jinak, a nebo zaplatit vylepseni linky.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257419
+
ty znáš chybovost/výtěžnost jednotlivých výrobních procesů , že tohle tvrdíš ? ANO s 10 nm sice může vyrobit více , ale jestli na plochu waferu bude více zmetků tak ve výsledku může být spotřeba materiálů ještě větší než při nasazení vyladěného 14nm
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ty znáš chybovost/výtěžnost
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
23. 5. 2019 - 11:01https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskusety znáš chybovost/výtěžnost jednotlivých výrobních procesů , že tohle tvrdíš ? ANO s 10 nm sice může vyrobit více , ale jestli na plochu waferu bude více zmetků tak ve výsledku může být spotřeba materiálů ještě větší než při nasazení vyladěného 14nm https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257239
+
„Jde o to, ze Intel chce resit nedostatek procesoru diferenciaci vyrobnich technologii, ale at pocitam, jak pocitam, tak mi vychazi, ze kdyz vyrobim milion procesoru 14nm technologii a milion procesoru 10nm technologii, tak spotrebuju vic materialu nez kdyz vyrobim vsechny procesory 10nm technologii.“
A kdo říká, že je nedostatek křemíku?
Jinak to snad je jak slovní úloha ze základky:
Máte továrnu A, která za daný čas dokáže vyrobit 30 výrobků, a továrnu B, která za stejný čas vyrobí 40 výrobků.
Jak vyrobíte za daný čas nejvíc výrobků?
A) Výrobou jen v továrně A
B) Výrobou jen v továrně B
C) Výrobou v továrnách A a B současně
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
„Jde o to, ze Intel chce
IT Joker https://diit.cz/profil/it-joker
23. 5. 2019 - 13:42https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse„Jde o to, ze Intel chce resit nedostatek procesoru diferenciaci vyrobnich technologii, ale at pocitam, jak pocitam, tak mi vychazi, ze kdyz vyrobim milion procesoru 14nm technologii a milion procesoru 10nm technologii, tak spotrebuju vic materialu nez kdyz vyrobim vsechny procesory 10nm technologii.“
A kdo říká, že je nedostatek křemíku?
Jinak to snad je jak slovní úloha ze základky:
Máte továrnu A, která za daný čas dokáže vyrobit 30 výrobků, a továrnu B, která za stejný čas vyrobí 40 výrobků.
Jak vyrobíte za daný čas nejvíc výrobků?
A) Výrobou jen v továrně A
B) Výrobou jen v továrně B
C) Výrobou v továrnách A a B současněhttps://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257271
+
Být ještě zaměstnán, tak bych hlavně zabránil nákupu jakýchkoli počítačů, od tabletů po servery, s procesory od Intelu. Chtěl bych po dodavatelích výhradně AMD Zen a nástupce.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Být ještě zaměstnán, tak bych
Pety https://diit.cz/profil/petyy
23. 5. 2019 - 09:01https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseBýt ještě zaměstnán, tak bych hlavně zabránil nákupu jakýchkoli počítačů, od tabletů po servery, s procesory od Intelu. Chtěl bych po dodavatelích výhradně AMD Zen a nástupce.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257199
+
To lze okomentovat pouze tak, že je jenom dobře, že už zaměstnán nejste, protože ideologicky podložená rozhodnutí jsou obvykle nevýhodná pro zaměstnavatele.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To lze okomentovat pouze tak,
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
23. 5. 2019 - 15:25https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseTo lze okomentovat pouze tak, že je jenom dobře, že už zaměstnán nejste, protože ideologicky podložená rozhodnutí jsou obvykle nevýhodná pro zaměstnavatele.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257300
+
cele tie roadmapy intelu-dementelu su vzdy na smiech, alebo skor na plač - po pol roku bude plno veci inak alebo posunutych
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
cele tie roadmapy intelu
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
23. 5. 2019 - 12:03https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskusecele tie roadmapy intelu-dementelu su vzdy na smiech, alebo skor na plač - po pol roku bude plno veci inak alebo posunutych https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257253
+
> podporu datového typu BFloat16, s nímž bude možné dosáhnout srovnatelné
> úrovně přesnosti (stejného rozsahu) jako s 32bit formátem, ale při menších
> objemech dat odpovídajících 16bit formátu
Mít stejný rozsah a zároveň podobnou přesnost při polovičním počtu bitů je nesmysl. To by znamenalo, že do 16 bitů je možné uložit 32 bitů informace, což samozřejmě obecně nelze. Vlastností formátu BFloat16 je to, že má sice podobný rozsah hodnot jako Float32 (oba mají pro uložení exponentu vyhrazeno 8 bitů), ale na úkor výrazného snížení přesnosti (mantisa má pouhých 7 bitů oproti 23 bitům u Float32).
https://en.wikipedia.org/wiki/Bfloat16_floating-point_format
This format is a truncated (16-bit) version of the 32-bit IEEE 754 single-precision floating-point format (binary32). It preserves the approximate dynamic range of 32-bit floating-point numbers by retaining 8 exponent bits, but supports only an 8-bit precision rather than the 24-bit significand of the binary32 format.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
> podporu datového typu
Ňuf https://diit.cz/profil/nuf54931
23. 5. 2019 - 13:57https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse> podporu datového typu BFloat16, s nímž bude možné dosáhnout srovnatelné
> úrovně přesnosti (stejného rozsahu) jako s 32bit formátem, ale při menších
> objemech dat odpovídajících 16bit formátu
Mít stejný rozsah a zároveň podobnou přesnost při polovičním počtu bitů je nesmysl. To by znamenalo, že do 16 bitů je možné uložit 32 bitů informace, což samozřejmě obecně nelze. Vlastností formátu BFloat16 je to, že má sice podobný rozsah hodnot jako Float32 (oba mají pro uložení exponentu vyhrazeno 8 bitů), ale na úkor výrazného snížení přesnosti (mantisa má pouhých 7 bitů oproti 23 bitům u Float32).
https://en.wikipedia.org/wiki/Bfloat16_floating-point_format
This format is a truncated (16-bit) version of the 32-bit IEEE 754 single-precision floating-point format (binary32). It preserves the approximate dynamic range of 32-bit floating-point numbers by retaining 8 exponent bits, but supports only an 8-bit precision rather than the 24-bit significand of the binary32 format.
https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257283
+
Intel prezentoval BFloat16 v kontextu DL výpočtů, kde je pro přesnost výsledku podstatnější přesnost exponentu než mantisa. Při násobení BFloat16 * BFloat16 nedochází ke ztrátě přesnosti. Z hlediska zmíněného nasazení označuje Intel BFloat16 přesností bližší FP32 než FP16 při výkonu bližším FP16 než FP32.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Intel prezentoval BFloat16 v
no-X https://diit.cz/autor/no-x
23. 5. 2019 - 14:49https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuseIntel prezentoval BFloat16 v kontextu DL výpočtů, kde je pro přesnost výsledku podstatnější přesnost exponentu než mantisa. Při násobení BFloat16 * BFloat16 nedochází ke ztrátě přesnosti. Z hlediska zmíněného nasazení označuje Intel BFloat16 přesností bližší FP32 než FP16 při výkonu bližším FP16 než FP32.https://diit.cz/clanek/roadmapa-intelu-prozradila-sapphire-rapids-granite-rapids/diskuse#comment-1257294
+
Mam kolac, umim uriznout 10 kousku, aniz by se to rozpadlo. A rikam vam, ikdybych umel uriznout 15 kousku, aniz by se to rozpadlo, tak radeji uriznu cast kousku tak a cast tak a nikdy ne vsechny kousky co nejmensi, ikdybych mel dat kousek kolace 15ti lidem, tak proste radeji ty vetsi a je mi jedno, ze se na nekoho nedostane.
Tak dobra tedy.
Mimochodem, nemohla by radeji uniknout roadmapa planu na opravu chyb Spektra, Melta, Spoiler, RIDL, Fallout a Zombieland? Me by vazne zajimalo, kdy budou procaky bez chyb vic nez kdy se dostane na ten slibeny nazev procesoru Zombie Lake, kterej nakonec stejne v ty roadmape neni, ikdyz realne uz je davno venku. :-)
Ten první odstavec jsem nějak nepochopil.
Ale tím, že budou opraveny známé chyby v procesorech, se z nich nestanou procesory bez chyb. Jen procesory bez veřejně známých chyb.
Stejně nevím, čemu se divíte. Před rokem bylo jasně mnohokrát řečeno, že chyb na téma prediktivního vykonávání se mohou najít i stovky. A vy máte z každé nové vánoce. Jak málo stačí k dětské radosti.
Vazne ne?
Jde o to, ze Intel chce resit nedostatek procesoru diferenciaci vyrobnich technologii, ale at pocitam, jak pocitam, tak mi vychazi, ze kdyz vyrobim milion procesoru 14nm technologii a milion procesoru 10nm technologii, tak spotrebuju vic materialu nez kdyz vyrobim vsechny procesory 10nm technologii.
Tudiz pokud ma Intel nedostatek materialu, tak by snad bylo logictejsi vyrabet vse 10nm, aby toho mohl vyrobit vice.
Samozrejme plati za predpokladu, ze Intel umi vyrabet vsechno 10nm, coz Intel pravdepodobne neumi a proto vymysli takove harakiri.
"Před rokem bylo jasně mnohokrát řečeno, že chyb na téma prediktivního vykonávání se mohou najít i stovky."
No super, takze Intel nevyresil ani Spektru, Meltu, Spoiler, RIDL, Fallout, Zombieland a nebude resit ani Spektru, Meltu, Spoiler, RIDL, Fallout, Zombieland + stovky dalsich?
A to ma bejt jako v pohode? Kvuli tomu, ze moznych chyb jsou stovky, tak se nic nedeje?
Intel není jediný postižený. AMD se tyto chyby týkají také, stejně jako všech ostatních out of order procesorů. To znamená některých Power nebo ARM.
O tom, že je to v pohodě, nic nepíšu. Je to průser. A je to o to větší průser, že se to týká všech výkonných procesorů na trhu.
Že je o Intel největší zájem, je jasné, že je v hledáčku, a chyby se u něj naleznou nejdříve. To ale neznamená, že se obdobné chyby nenajdou i jinde. Vsadím se, že Intel na to už před rokem vyhradil pár lidí, aby hledali chyby i konkurence. Zatím to ale vypadá, že Jan DD Číslicová Zhouba má pravdu, nic moc se zatím nenašlo.
Na druhou stranu AMD se zatim tyka jen malo nebezpecna Spektra, respektive je nebezpecna jen pro virtualni stroje, kde toho bezi paralelne vic ruznym uzivatelum. Zatimco u Intelu je to zneuzitelne i na dalku a to je zase mnohem vetsi problem. A presne jak pises, neverim, ze Intel nehledal neco zneuzitelneho na dalku i na AMD a presto stale nic.
"Intel není jediný postižený. AMD se tyto chyby týkají také"
- Jenze zdaleka ne vsechny. I kdyz zakladni instrukcni sada je stejna, realizace je neco jineho a uz davno neni stejna. Navic veci jako system predvidani vetveni je uplne jiny. Kazda firma ma sve triky. Jde o to, ze triky Intelu maji dost neprijemne nasledky.
U AMD se to tak zatim nejevi. Spis se zda, ze AMD sla cestou rozumnych napadu, kdezto Intel byl agresivnejsi, vyzdimal par procent vykonu navic, ale taky tim predstavil diry ve spodnicce svych procesoru.
Pro vás je koukám logika sprosté slovo.
Pokud máte výrobní linku na 14nm , na které se dá vyrobit x ks procesorů a výrobní linku 10nm na které se dá vyrobit y ks procesorů vždy bude platit, že x+y>x || y jinak řečeno nejvíce procesor; naopak vyrobíte kombinací obou linek což je přesný opak toho co tvrdíte vy.
Presne, to jsem chtel napsat taky, ale vypadlo mi to. Proc bys nechaval vyrobni linku na 14nm, kdyz budes mit funkcni odzkouseny stabilni 10nm provoz. Proste prestavis vsechno na 10nm. Ovsem tak se tvuj vypocet stane lichym.
Treba proto, ze ma nejakou obchodni strategii?
Neni potreba mit cele portfolio procesoru na 10nm.
Cena za vyrobeni procesoru na 10nm je s nejvetsi pravdepodobnosti hodne jinde, nez na odladenem 14nm procesu. Takze se mu nemusi vyplatit snazit se vsechno cpat na 10nm, protoze tu tovarnu, co je uzpusobena na 14nm by musel vyuzit jinak, a nebo zaplatit vylepseni linky.
ty znáš chybovost/výtěžnost jednotlivých výrobních procesů , že tohle tvrdíš ? ANO s 10 nm sice může vyrobit více , ale jestli na plochu waferu bude více zmetků tak ve výsledku může být spotřeba materiálů ještě větší než při nasazení vyladěného 14nm
„Jde o to, ze Intel chce resit nedostatek procesoru diferenciaci vyrobnich technologii, ale at pocitam, jak pocitam, tak mi vychazi, ze kdyz vyrobim milion procesoru 14nm technologii a milion procesoru 10nm technologii, tak spotrebuju vic materialu nez kdyz vyrobim vsechny procesory 10nm technologii.“
A kdo říká, že je nedostatek křemíku?
Jinak to snad je jak slovní úloha ze základky:
Máte továrnu A, která za daný čas dokáže vyrobit 30 výrobků, a továrnu B, která za stejný čas vyrobí 40 výrobků.
Jak vyrobíte za daný čas nejvíc výrobků?
A) Výrobou jen v továrně A
B) Výrobou jen v továrně B
C) Výrobou v továrnách A a B současně
Být ještě zaměstnán, tak bych hlavně zabránil nákupu jakýchkoli počítačů, od tabletů po servery, s procesory od Intelu. Chtěl bych po dodavatelích výhradně AMD Zen a nástupce.
To lze okomentovat pouze tak, že je jenom dobře, že už zaměstnán nejste, protože ideologicky podložená rozhodnutí jsou obvykle nevýhodná pro zaměstnavatele.
ta tabulka je geniální :D
cele tie roadmapy intelu-dementelu su vzdy na smiech, alebo skor na plač - po pol roku bude plno veci inak alebo posunutych
> podporu datového typu BFloat16, s nímž bude možné dosáhnout srovnatelné
> úrovně přesnosti (stejného rozsahu) jako s 32bit formátem, ale při menších
> objemech dat odpovídajících 16bit formátu
Mít stejný rozsah a zároveň podobnou přesnost při polovičním počtu bitů je nesmysl. To by znamenalo, že do 16 bitů je možné uložit 32 bitů informace, což samozřejmě obecně nelze. Vlastností formátu BFloat16 je to, že má sice podobný rozsah hodnot jako Float32 (oba mají pro uložení exponentu vyhrazeno 8 bitů), ale na úkor výrazného snížení přesnosti (mantisa má pouhých 7 bitů oproti 23 bitům u Float32).
https://en.wikipedia.org/wiki/Bfloat16_floating-point_format
This format is a truncated (16-bit) version of the 32-bit IEEE 754 single-precision floating-point format (binary32). It preserves the approximate dynamic range of 32-bit floating-point numbers by retaining 8 exponent bits, but supports only an 8-bit precision rather than the 24-bit significand of the binary32 format.
Intel prezentoval BFloat16 v kontextu DL výpočtů, kde je pro přesnost výsledku podstatnější přesnost exponentu než mantisa. Při násobení BFloat16 * BFloat16 nedochází ke ztrátě přesnosti. Z hlediska zmíněného nasazení označuje Intel BFloat16 přesností bližší FP32 než FP16 při výkonu bližším FP16 než FP32.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.