Různě taktované G80 a další informace o G84
Nejprve se podívejme na existující DirectX 10 čip od nVidie, tedy G80 v podobě GeForce 8800 GTX a GTS. U těch jste si možná všimli, že prakticky od všech výrobců se takové karty shodují, liší se buď jen nálepkou na chladiči, nebo někteří pokrokovější mají dokonce i odlišný chladič. Frekvence však jsou stejné a to prý proto, že si to přeje nVidia. Firmy se však u nVidie snaží prosadit možnost různě taktovaných G80, aby mohly zákazníky přesvědčovat o nějaké konkurenční výhodě. Je velice pravděpodobné, že nVidia nakonec tlaku podlehne a zatímco někteří říkají, že ještě do Vánoc, realističtější je však očekávat tento krok někdy v lednu příštího roku. Dle mého názoru v moment, kdy toto výrobcům nVidia umožní, tak ti začnou produkovat nové karty s G80 a tak se bude znovu více hovořit o GeForce 8800, což v době těsně před, či při příchodu R600 od konkurence bude pro nVidiu jedině pozitivní.
O G84 jsme se zatím zmínili pouze jednou, kdy se mluvilo o dalších čipech z rodiny G8x. Mimo G84, který byl zmíněn jako low-endový, byl zmíněn ještě G86. Nyní se však o G84 mluví jako o čipu střední třídy. Na trh by měl být uveden koncem března, nebo začátkem dubna příštího roku a protože konkurence v tu dobu ještě nemá mít mainstreamový čip DirectX 10 generace, tak by se mělo nVidii povést získat poměrně významnou konkurenční výhodu, podobně jako získala nyní díky GeForce 8800.