Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ryzen 7 7800X3D: Herně 7 % nad Core i9-13900K, cena nižší, spotřeba <poloviční

Ryzen 7 7800X3D bude nejprodavanejsim hernim procesorem roku 2023.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Na něj se těším. Myslím si, že ve hrách nebude o moc pomalejší, jak 7950X3D.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nebude vubec pomalejsi kdyz se bude jednat o hru ktera vyuzije maximalne 8 jader, pri 7950X3D sou pouzita stejna jadra(CCX) s 3D V-Cache.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No to je pak otázka, jestli 7900X3D právě proto nebude pomalejší jak 7800X3D, protože oproti 7800X3D má ten 7900X3D jen 6 jader s 3D cache.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten rozdil spotreby je fakt mazec. Delat priblizne 90W, coz je na herni zatez hodne.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

taková parafráze zetorovského refrému Visáčů:
"Brutalita, brutalita, brutalita AMD"

:-D :-D

Místním intelgaylordům prdne cévka. :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Intel je mimo, niméně jsem koukal pro jednoho člověka na ceny procáků a ty procesory X3D jsou stejně drahé jako ty pouze s X, ale o jednu řadu výš.

Vážně ta 3D cache tolik pomůže? Není lepší si koupit obyčejné Xko, ale o řadu výš?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Počkej na testy, ale obecně pro hry platí, že je lepší mít méně jader, ale silnějších. Najít hru, která bude mít s 12 jádry lepší fps než s 8 a není to způsobeno vyšší frekvencí a/nebo lepší architekturou těch 12 jader je nemožné. No a to nemusíme chodit až k 8 jádrům - kdyby se někomu podařilo udělat moderní šestijádro na 6.5 GHz, tak máme herního krále. Čtyřjádro na 6.5 GHz by bylo herní král "jen" ve většině her, ale ne ve všech.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

„estijádro na 6.5 GHz‘ :D
A 16jadro by malo 5,7 GHz? Alebo tiež 6,5 GHz? Výrobca chce potencionálnych kupcov lákať na čo najviacjadrové CPU. A ak pridá aj väčšiu frekvenciu, má kupujúci 2 dôvody, nie len 1. A 2. kde by výrobca použil jadrá nedosahujúce takej frekvencie?
„Najít hru, která bude mít s 12 jádry lepší fps než s 8 a není to způsobeno vyšší frekvencí a/nebo lepší architekturou těch 12 jader je nemožné.” Ak vylúčiš frekvenciu a architektúru, tak je logické, že hry, ktoré nevedia využiť viac ako 8 jadier u 12jadra nebudú mať viac FPS. Okrem prípadu keď na pozadí beží niečo rel. náročné, čo u 8jadra uberie výkon. Ale to sa štandardne neberie do úvahy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co pamatuji testy 5800 X3D, tak ano. Ale většinou jsou v testech jen maxima. Daleko větší rozdíl je v minimech a méně v průměrech, tedy má to velký vliv na reálnou hratelnost ve fakt náročných scénách. A to se může blbě testovat. Proto je 5800 X3D tak prodávaný.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Koukám, že po těch letech co jsem Linuse přestal kvůli pro mě nesnesitelné afektovanosti sledovat, tak začal konkurovat Conchitě Wurst. Vlastně mně to k němu sedí...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

mne napr. pride divny Steve na Gamer nexus, furt rozmyslam nad tym ako by som mu strojcekom oholil tie strasne vlasy. Naopak Linus je sympatak.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zajimave. Ale jde to v pincipu ruku v ruce s nekterymy vysledky, co meli na HWU, kdy snad ve 2 hrach to bylo pomalejsi nez regulerni 7950x.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jde to roku v ruce s vysledkama testu, kde nenainstalovali spravny drivery pro chipset..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to si nemyslim, ze by na HWU meli spatne nainstalovany chipset.
To vysvetleni proc je prave v tom linknutem videu od Linuse vyse.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve hrách určitě. V produktivitě určitě ne.

Obecně třeba zvážit, kolik člověk potřebuje jader a jak moc je výkon té aplikace závislý na paměti...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

3D cache je prostě pecka, doufejme že na to Intel co nejdřív najde odpověď protože jinak cena budoucích 3D cache procesorů vyletí do čtyřmístných částek jelikož boudou absolutně bez konkurence

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

By mě docela zajímalo, jak si to povede v TLOU, protože ta CPU v té hře dostávají solidně na prdel a potřebuješ co nejlepší, tak jak se to bude chovat, jestli to dokáže využít tu V-Cache a jestli to dokáže vykompenzovat těch –8 jader, protože ta hra dokáže očividně využít klidně i 16C.

https://www.dsogaming.com/news/the-last-of-us-is-one-of-the-most-multi-t...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebude to tak horké. Test TLOU s 5800X3D:
https://www.youtube.com/watch?v=1aKNueu-irc

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, nikdo nehraje hry, jak se testují, s high-end grafikou jako 4090 ve 1080p na low, či medium detaily...to je dobré tak do testu, ale reálně to bude člověk hrát ideálně na Ultra detaily ve 4k a v tom koukám se ten procesor fláká kolem 50-60%...a kdokoli, kdo má pomalejší grafiku se na vyšší vytížení CPU ani nedostane...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

50-60% využtí CPU bych neoznačil jakože se CPU fláká, při 50% využití to typicky značí využití všech fyzických jader, pokud to CPU má SMT/HT.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

no ale pořád je tam dost velká rezerva, takže teoreticky by stejnou práci udělal o polovinu pomalejší procesor...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. Ultra detaily ve 4k .."

Mluvíme ještě pořád o hre, nebo jsme se přesunuli ke "Slide show"?

PS: 360 fps nepotřebuji (nehraji CS.GO & Co.), ale rád bych, aby min nepadalo pod 60 fps.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Říkám ideálně Ultra detaily ve 4K...jsou hry, kde to jde, jsou hry, kde ne...mě to třeba nevadí, když to padá pod 60FPS, mám monitor s FreeSyncem, tak i propady na 50FPS jsou v pohodě, ale lepší, když se to drží kolem 70-80FPS, pak jsou i odezvy lepší...nad 100FPS ve 4K bohužel člověk potřebuje většinou top high-end...kromě trochu starších her...jinak pak je tu FSR nebo DLSS, to pak záleží na hře, jak je to dobře zaimplementovaný, ale pár her jsem s tím už hrál a většinou to od nativního 4K moc poznat není a jede to dobře...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem si chtěl koupit 7800X3D s přechodem na novou platformu po Vánocích, ale tím, jak to vydání pořád oddalovali, tak jsem se na to vykašlal a koupil jsem 7700 a nemůžu si ho vynachválit. Nežere, netopí a zatím jsem ho ve hrách nevytížil víc, jak z 30-50%...monitor mám 4K/144Hz, takže ve 4K ani s 6800XT nedosáhnu tak vysokých FPS, aby to ten procák nestíhal a i kdybych měl 4090, tak při 144FPS mám limit, takže by to víc nejelo a stejně by nebyl vytíženej víc, než z 60-70%...honit vyšší FPS nepotřebuju, protože pak se trhá obraz...jediné, kde by pak mohl být rozdíl je v 1% low FPS, jedině tam má rychlejší procesor s výkonnou kartou smysl...

Ale takové ty testy, kde se nastaví 1080p, nedej bože 720p na low detaily a testuje se procesor, sice ukáže, který je výkonnější, ale z praktického hlediska to nemá absolutně žádný smysl...pokud člověk hraje v normálních nastaveních na max detaily v 1440p a výš a s 60Hz nebo max 144Hz monitorem, tak to už nepozná...hlavně pokud má mainstreamovou grafiku, tak z toho nikdy nedostane takové FPS, aby to ten procesor pocítil...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jsou tací, kterým FHD stále stačí. Pro mne je na text FHD na 24" moc jemné, musím si to zvětšovat. Jemnější rozlišení u videa nebo hry už moc nerozeznám. A 4k mezi hráči pořád ještě není mainstream, proto to testují. 720 je málo, ale kdo používá upscaling, v tomto grafika renderuje na FHD monitor. A jsou hráči pro které jsou FPS daleko víc než rozlišení.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já mám sice ve Windows nastavené 4K, ale zvětšení na 200%, takže to mám pořád všechno stejně velké jako na FullHD, ale ta jemnost všeho, od fontů, textu, obrázků i videí na stránce, je sakra rozdíl...aby ne, když tu samou plochu pokrývá 4x víc bodů...a ve hrách je to kurva rozdíl...sám jsem zastával názor, že 1080p mi stačí a víc není potřeba...dokud jsem si nekoupil 4K monitor...kdo nezkusil, nepochopí...ta jemnost je fakt nebe a dudy oproti 1080p...

No existuje skupina kompetitivních FPS hráčů, kteří mají rychlé monitory 240Hz a víc, ale takhle skupina je hodně malá...prakticky majorita lidí má 60Hz monitor a menší skupina 120Hz, či 144Hz...a těm 60FPS, resp. 144FPS stačí a na to nepotřebují ultra výkonnej procák...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"A jsou hráči pro které jsou FPS daleko víc než rozlišení."

Ti se určitě vyhnou ultrazmetku v podobě TLOU velkým obloukem. A nejen oni. Celkově je hodně zkreslené cokoliv odvozovat z takové anomálie jakou je TLOU port pro PC. To snad ani není port, ale emulace...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobně se snažím exluzivní tituly vydavatelů, kteří nestáli o moje peníze před deseti lety po jejich portu na PC ignorovat. Nemyslím si, že jde o přístup vydavatelů hodný finančního ocenění.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. pokud člověk hraje v normálních nastaveních na max detaily v 1440p a výš .."
Tak ho limituje GPU.
Ano, i RTX 4090.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže se 4090 jsou ty FPS ve 1440p kolem 200 běžně...takže většina lidí bude mít V-sync na 60 nebo 144Hz...a pak se bude ten procesor stejně flákat...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. kolem 200 běžně .."

A to je ten problém karet nVidia. Max fps hodně vysoko, průměr taky slušný, ale pak se nějak zakucká a min padají k 60 fps nebo i níže.
To je jak jízda po D1. Pohodových 160 a pak krok-sun-krok u zipu před omezením.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to je IMHO tím, jak mají Nvidie problém s výkonem, když je začne CPU bottleneckovat, to je pak celý výkon rychle v ripu (výkon klesá víc než u AMD a je pak úplně normální, že „pomalejší“ GPU AMD klidně předběhne tu běžně rychlejší Nvidii)... prostě u nich si musíš na toto dávat velký pozor, abys měl dostatečně výkonný CPU, jinak ti hrozí velký problém, jak narazíš na scénu, kde to pak bude CPU bound, tak máš pak dost citelné propady právě v těch mimimech. Právě nechápu, proč teď zas každý testuje CPU s RTX 4090, když s RX 7900 XTX by se nejspíš dalo dosáhnout i lepšího výkonu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

7900 nemá zelené logo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není problém Nvidie. To je problém většiny PC. I když máš jen zapnutou hru, na pozadí se děje 100 a jedna věcí které si náhle mohou pro sebe zabrat část výkonu.
Anebo nastane memory leak, nebo GPU nestíhá dekódovat data, nebo je špatná kompatibilita zvukových operací se zvukovkou (to už se dnes moc neděje).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pytam sa pre kamarada.
Uz sme v tom ohlasovanom bode, ked ma Intel AMD v spatnom zrkadielku ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ještě ne, ale protože je Země kulatá, tak stačí chvilku počkat.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ten už snad dávno nastal, když se Intel vydal špatným směrem a minul se s AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten graf je nějaký divný, nevidím v něm 7800X3D...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grafy jsou tam ovšem dva, co si přečíst nejdřív celý text.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.