Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Samsung dokončuje 500Hz 1440p QD-OLED panel, na trh se dostane po Novém roce

Nesmysle k ničemu... To si někdo koupí 500Hz monitor, aby na tom mohl na RTX4090 hrát 5+ let staré hry, aby mu to dalo 500fps? Kraviny do kravína... Že by konečně někdo vyrobil "obyčejný" 4K OLED panel tak, aby nejlevnější 32" 4K OLED monitor nebyl za 25k+? To ne...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na "gaming" věcech bývá bohužel z principu tučný příplatek.

Vyřešil jsem to menší LG OLED televizí, ve slevě za 20k a parametry obrazu velmi dobré (velká uhlopříčka, 4k 120Hz OLED HDR, Gsync = malá odezva).

Jediná nevýhoda je, že se to neumí samo vypnout a zapnout jako monitor.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vyzkousej tenhle programek... umozni ti, aby se telka sama vypinala a zapinala dle tveho compu a spoustu dalsiho ;)
https://github.com/Maassoft/ColorControl

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Můžeš to vyřešit prodlužovačkou typu master-slave.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

grafiky nepodporuji CEC, to je proc se to nechova jako monitor...btw vypalujici se OLED fakt chces v displayi, ktery se pouziva jako monitor...LG odpadu bych se vyhnul obloukem, ty jejich TV byly vzdycky tragicky(SW/HW)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Víc Hz je přeci nejvíc :)
Logiku do toho rozhodně netahej :)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Víc herců, víc adidas že 😁

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Diskuze typu "víc jak 60 Hz je zbytečnost" snad doufám už nebude... 🦖🙄

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jo ale diskuze na téma 500Hz je super zbytečnost by měly rojit jako houby po dešti taky.
Víc než 60Hz zbytečnost není, ale není jen 60 a 500Hz...
Je i něco mezi ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A to je přesně to, co přesvědčuje lidi potřebě mít 500Hz na ploše.
To jak tam vidíš ty obrázky "závoje" za kurzorem..
Tohle v takové míře vidíš i v reálu jak pracuješ s počítačem??? Ano asi ne.
Takhle bys viděl 60Hz monitor kdybys ho natočil na rychlou kameru a následně zpomalil..

A pokud někomu ke štěstí nestačí 16.6ms mezi framy, tak ať si klidně pořídí 120Hz a 8.3ms už zaručeně stačit bude.
My tady ale probíráme absurditu 240,360,540Hz panelů, kde je jakýkoli přínos naprosto nula - za předpokladu že jsi člověk a ne Terminátor.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

>> jakýkoli přínos je naprosto nula
Některým to pomáhá dosáhnou pocit většího přirození

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Je vidieť, že si si len pozrel obrázok a článok vôbec nečítal. Nevadí, nie každý zvládne anglický text.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdenie, že "přínos naprosto nula" hovorí akurát o neznalosti situácií, kde ten prínos nad 120 Hz je pozorovateľný... Z môjho pohľadu je to najdôležitejšie pri sledovaní objektu, ktorý sa pohybuje po obrazovke ako v tomto linku: https://www.testufo.com/photo#photo=toronto-map.png&pps=960&pursuit=0&he... Popisy ulíc sú aj na mojom 165 Hz monitore nečitateľné. Rovnako veľký text na papieri, ktorý sa pohybuje rovnakou rýchlosťou nemám problém prečítať.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Další uvalený pseudodementní test pro šťastné majitele 240,360,540Hz monitorů aby měli nějakou obhajobu ke koupi.
Zeptám se, ty běžně čteš nebo potřebuješ mít čitelný text na mapě která scrolluje po obrazovce "stokilometrovou" rychlostí ????
Co mi ten tvůj test jako říká?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ten test je proste kontrolovaná demonštrácia toho efektu. Úplne rovnako sa to rozmaže aj pri hraní FPS keď hýbem myšou alebo pri behaní po mape v ARPG. Tiež to vidno pri športových prenosoch keď sa kamera presúva z jednej strany hriska na druhú. A celkovo pri ľubovoľnom filme/videu kde je panning ale scéna je statická. Alebo v hľadáčiku bezzrkadlovky pri porovnaní so zrkadlovkou.

Potrebujem/nepotrebujem... ale nebolo by proste lepšie keby obraz na displeji nebol rozmazaný viac ako realita?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trochu se nechytám. TV přenos fotbalu má pevně dané fps, takže jestli ty si ho zobrazíš na displeji, co umí 10x tolik, tak je to furt to samé. maximálně si můžeš zapnout motion compensation, což to zplynulí, ale rozmaže. Stejně tak ty hry, musel by sis vypnout motion blur. Ten si já třeba nechávám, protože takhle vidí člověk. Vypínám si jen věci specifické pro kameru, jako film grain a chromatickou aberaci.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Áno, je to presne tak, ten displej treba nakŕmiť dostatočným počtom snímkov. Mať displej s niekoľko stovkami Hz a kŕmiť to nízkym fps nedáva zmysel. Bolo by síce skvelé mať prenosy v 120 alebo 240 fps ale neočakávam, že to niekto začne s týmto frame ratom v blízkej dobe poskytovať.

Motion blur ako sa používa v dnešných hrách je akurát záplata aby sa zakryl nedostatočný frame rate a tým spôsobené trhanie alebo viacnásobné obrazy. Aby to fungovalo realisticky, tak by bolo nutné sledovať pohyb oka voči obrazovke a motion blur počítať na základe toho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Motion blur už není více obrázků. Každý pixel má vektor pohybu a podle něj se aplikuje blur v daném směru a intenzitě. Takže na mém retro PC je správně i ve 25 fps. To by ten z více snímků byl velké mezery mezi pár snímky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi to musím lepšie vysvetliť, prečo sa musí zahrnúť aj sledovanie očí aby bol výsledok ako v realite. Keď sa v meste postavím na chodník a pozerám sa naprieč ulicou tak v realite mám dve možnosti: 1) Pozerám sa na budovi oproti. Tú vidím ostro a autá jazdiace po ulici sú rozmazané. 2) Sledujem očami jazdiace autá. Tie sú ostré a budova za nimi je rozmazaná.

Keď zoberiem rovnakú scénu a zobrazím ju na displeji, tak by som v situácii 1) potreboval aplikovať motion blur na autá ale v situácii 2) na statické budovy. A to podľa toho či užívateľ hýbe očami alebo nie.

Pri typickej súčasnej implementácii sa dosiahne relatívne realistický obraz v situácii 1) ale nie je možné realisticky zobraziť situáciu 2).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, co popisuješ, je depth of field, hloubka ostrosti.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nie je, tým neostro/rozmazane som myslel, že vidím rozmazanie v smere pohybu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"""""Áno, je to presne tak, ten displej treba nakŕmiť dostatočným počtom snímkov. Mať displej s niekoľko stovkami Hz a kŕmiť to nízkym fps nedáva zmysel"""""

Takže se vracíme k tomu, co jsem psal již tady někde okolo (a v podstatě to potvrzuješ), že 60fps je OK, pokud má někdo dojem že to OK není, máme tady 120.... Ale 360 nebo 500fps v běžné hře ničím nevyloudíš, NIČÍM.. Film ani fotbalový přenos taky nikdy nebude mít 120, natož pak 500fps..
Tento monitor nakrmíš jedině pokud budeš na kartě za 30tisíc hrát Fortnite (performance), Half Life2 nebo třeba CS:GO.. a podobné Esporty.

Jinak je ten monitor číslo - v reálu k ničemu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten test ukazuje motion clarity. Ako vravím - o problematike nevieš ani prd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako hezká rozborka, ale dohromady je k ničemu pokud tedy nebudeme počítat marketingový přínos pro podporu prodejců. Ten kdo ty rychlé odezvy potřebuje tak se stejně neřídí tím co vidí, protože to je prostě moc pomalé a jde jen o natrénovanou svalovou paměť, reflex a kvalitu připojení :-)
Na druhou stranu se mi líbí autorův pohled na věc, že vysoké Hz nejsou zas tolik přínosné dokud nebude aspoň těch 1000 :-P

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Este stojí za to si prečítať tento článok: https://blurbusters.com/blur-busters-law-amazing-journey-to-future-1000h...

Tam je ukázané aký má frame rate vplyv na ostrosť obrazu pri sledovaní pohybujúceho sa objektu na obrazovke.

Tie clánky od toho autora môžu vyzerať ako teoretické rozbory ale spolu s jeho sadou testov na https://www.testufo.com/ je to jeden z najlepších zdrojov odkiaľ sa dá pochopiť prečo ani na 120 alebo 240 Hz (a príslušných fps) OLED displejoch (ktoré nemajú problém s odozvou) nie je vždy obraz počas pohybu ostrý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak já s tebou i autorem relativně souhlasím pokud to beru jako analýzu tak je to fajn. Mě jde o tu praktické využití těchto informací aneb když ve hře checkuju padoucha za rohem nebo sleduji děj ve filmu tak 99,995% uživatelů není schopno tyto nuance vnímat. Takže v praxi je to fuk zda máš 75Hz nebo těch 500 :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja mám trochu podozrenie, že je to o zvyku. Ak niekto celý život hrá na 60 Hz LCD monitore, tak mu to možne ani nepríde divné a berie to tak, že proste hry na monitore nejak vyzerajú a nerieši to. Videl som to na kamarátovi, ktorý si na pár minút sadol za môj 165 Hz monitor a myslím, že ho to moc nepresvedčilo.
Ja som o nutnosti vyššej obnovovacej frekvencie ako 60 Hz tiež nebol moc presvedčený predtým ako som si kúpil môj súčasný monitor. Ale môj momentálny názor na túto problematiku je, že by som si na hry nový monitor a ani TV čo nemajú aspoň 120 Hz už nekúpil. A za pár rokov, až zlezú ceny nadol, asi upgradujem zo súčasného 1440p 165 Hz na 4K 240 Hz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych nejprve investoval do grafiky, která svede krmit alespoň ten stávající monitor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

4k 240Hz monitor je ti akorát na ty "testy" co tu postuješ a na onanování na nebetyčně ostrým textem když roluješ web stránkou nahoru a dolů.
V moderní hře nikdy 4k / 240Hz neuděláš. Ani s 5090 za 80tisíc.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja neviem ako to majú doma ostatní ale ja nemám a ani neplánujem mať jeden 4K 60 Hz monitor na prácu a fotky, druhý 1080p 240 Hz na hry ako CS, tretí 1440p 165 Hz na AAA hry a štvrtý 4096x2160 24 Hz na filmy. Potrebujem jeden univerzálny, ktorý rozumne vyhovuje na všetky činnosti, ktoré na PC robím.
A keď by bol pre mňa na jednu vec upgrade na 4K a pre inú na 240 Hz, tak mi z toho vychádza, že by pre mňa v budúcnosti dával zmysel 4K 240 Hz monitor. Neznamená to ale, že očakávam, že rozbehnem všetky hry pri 4K rozlíšení na 240 fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to aj investícia do budúcnosti, keďže máš rezervu vo výkone monitoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom případě ok, z 95% se setkávám s názory, že monitor s rozlišením "X" a počtem Hz "Y" je potřeba využít vždy naplno. Což se velmi často nepodaří, ono je mnohem jednodušší sesmolit super panel než GPU kderé ho bezezbytku nakrmí.
Mě by osobně 4k/240Hz monitor taky nevadil. Ale Hrál bych s DLSS performance (1080p render) a zamykal na 60fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vysoka frekvence je naplast na zasadni negativni vlastnost se kterou LCD bojuji od sveho prichodu a stale nemají na stará CRT - rozmazani pohybujicich se objektu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tá nevýhoda je spôsobená tým, že bežné LCD aj OLED monitory sú sample-and-hold displeje, t.j. neblikajú ale svietia stále (a pri LCD sa ešte pridá aj nezanedbateľná doba odozvy). Existujú LCD monitory, kde bliká podsvietenie a tie by mali mať podobnú ostrosť pohybu ako CRT keď sa nastaví doba pulzu zhruba na 1 ms alebo kratšiu. Ale osobnú skúsenosť nemám.

OLED displeje môžu na nejaký čas počas snímku zhasnúť pixely ale zatiaľ asi nie je úplne schodné aby svietili iba 1 ms alebo menej na snímok kvôli obmedzenému jasu OLED.

Okrem prípadnej únavy očí majú blikajúce monitory jednu nevýhodu. Síce nie je pohyb rozmazaný ale zato v iných situáciách vznikajú stroboskopické artefakty. Takže jeden problém vyriešia a iný vyrobia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nemyslíš funkcni ALLM atp.? ta sice hezky dělá ostrý pohyb, ale hrát se s tím nedá, nevěřil jsem svým očím když jsem se nebyl schopný kvůli těm pár milisekundám navíc udržet auto na cestě, ale inputlag je tak obrovský, že s tím má problémy i FFB na volantu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

100fps ja povazujem za nehratelne = tj rozoznatelne
120fps je hratelne minimum
144fps je idealny ciel

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, co bereš. Ale chci to taky.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Asi to bude těmi hrami, co hraju. Pamatuji, jak skvěle jsem se pobavil u 24 FPS. Dneska si potrpím na těch 60, víc fakt nepotřebuju. Na ty moje strategie to bohatě stačí.

Ale mít takové oči, aby pro mě 100 FPS bylo nehratelných, to vám na jednu stranu závidím (vaše vnímání reality musí být úžasné), a na druhou stranu se to docela prodraží. Krom toho vás to dost omezuje, nezahrajete si žádné starší hry; ať už 2D nebo 2,5D s pixelovou grafikou, protože animace na 100+FPS na tom nikdo nikdo dělat nebude. Třeba Factorio byste musel hrát zrychleně, jinak byste si nezahrál. Doom v originále pak pro vás musí být peklo.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V Quake 1 a 2 bylo myslím interní Hz 30, v Doomu 1&2 snad 15. Voodoo 1 měla fps lock na 30, aby neskákalo fps mezi 30 a 60 (výkon tehdy nebyl s velkou rezervou a nebylo VRR). Já sám hrál spoustu her na 16-25 fps, ony taky dřív ty hry měly pomalejší gameplay.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tohle neni vubec o nejake zabave, ale vizuální kvalitě...blbě se to porovnává, ale jak si na něco zvykneš, tak se hůř přechází zpět...v prvé řadě nesmíš porovnávat své vzpomínky z dob CRT protože není 25FPS na CRT jako LCD...taky jsem postupně přešel z 25FPS CRT na delsi dobu s 60Hz LCD a ted mam pres rok 144Hz LCD a po tom co jsem už nějakou dobu zvyklý na tu plynulost tak 30fps(hz) je otresne slideshow nicici chut k hrani, 60FPS/Hz je "OK", ale viditelně je to prostě furt lehce slideshow a až u nějakých 90fps/hz to zacina byt pekne plynule....na druhou stranu 240Hz a výš už na plynulosti nejspíš nepřidá, ale určitě omezí nekvalitu obrazu v pohybu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

My fanoušci retrogamingu nevisíme na vzpomínkám, my to porovnáváme každý rok. Např. Blood na CRT v 640x400 (přesně integer upscale UI) 120 Hz je mega plynulý, srovnatelné s 240 Hz na LCD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sice nějaké CRT mám, ale to se mi ani nechce tahat ze sklepa, v rámci retrogamingu se spíš snažím sehnat mody, které dovolí 8K nebo jinak vizuálně vylepší původní hru :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud ti jde o Hz, tak emulace nedá těch 120 fps bez dropů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Exhumanizator - já bych si tipnul, že vlastně ani nic nehraješ.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A co benchmarky?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono je zbytečnost i těch 60 že. Film běží na 24 a vadí to někomu? Já mám nastaven chill na 30-60 a zbytek doladí Freesync.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

oled 65'' 4K 144fps stabil = je moj ciel, na ktory dufam uz bude v buducom roku grafika

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No to si můžeš začít frekvencí 144Hz šulit honínka, to myslím dosáhneš na 144Hz snáze.
Na 4k a stabilních 144Hz v moderní hře naprosto zapomeň a to s čímkoli, pokud jí nenastavíš na LOW/MED..
Opravdu skromné cíle nemáte pane :)))
Hlavně aby tě taky vůbec bavily hrát ty hry potom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grafika bude ale procesor co to nakrmí asi nebude vždyť GPU jsou mnohem dál než CPU.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jo mají mnohem víc "jader" na mnohem nižší frekvenci a mnohem víc žerou. Jenže CPU je univerzální "počítadlo" (zvlášť x86 ještě nese navíc "stoletou" kompatibilitu) a ne že umí rychle jenom grafiku. CPU prostě "díky" univerzálnosti umí všechno, jen to všechno umí pomalu. Plus dnešní programátoři neumí programovat (a testery za ně dělají zákazníci), takže se používají frameworky na frameworky a pak holt běží "všechno" pomalu a sežere to mraky RAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

procesoru je rozliseni jedno, zatez je stejna at je to 320x240 nebo 8k.. 144fps zvladne prakticky jakykoli cpu a ani to nemusi bejt posledni generace.. problem je gpu..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tom buri rozlišení je jedno ? naprostý nesmysl...144 fps dá každý procesor další nesmysl..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

V ideálním případě by změna rozlišení neměla mít vliv na změnu zátěže CPU.
Ale jak někdo z diskutujících podotknul v hádce o smyslu testování CPU v 1080 (nebo 720), tak se změnou rozlišení _A_ kvality dochází i ke změně zátěže.

V ideálním případě CPU počítá objekty ve scéně stejně bez ohledu na rozlišení a teprve GPU dle pošle do zobrazovadla 4x4 nebo 8x8 bodů (16 vs 64 bodů).
Když se použije 66% upscaler (počítá scénu v 720), tak GPU dělá už jen ca 45% práce a zapnutím FG se to číslo ještě sníží. Někam k 25%. Takže místo 16/64 bodů bude počítat 1/16 bodů.

Díky modernímu enginu, náročnosti scén v AAA hrách a nedostatku vůle dělat optimalizace jsou hry ve stavu, že k tomu, aby CPU nestíhal dodávat data pro GPU je potřeba hodně výkonné GPU _A_ hodně nízkou grafickou náročnost. Aktuálně tuto podmínku splňuje jedna grafika. I to ne vždy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je dobrá blbosť. CPU bottleneck je stav, keď GPU nejde na 100% a nie je to v dôsledku FPS limitu. A takých hier je celá halda. Znížením záťaže GPU sa zvyšuje zaťaženie CPU. DLS/FSR z toho dôvodu potrebuje aj adekvátne silné CPU. Ako riešenie sa preto zaviedlo FG, ktoré na CPU nemá žiadny dopad.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

>> Znížením záťaže GPU sa zvyšuje zaťaženie CPU.
Tak jak jste to napsal, je to blbost.

Snížením zátěže GPU se odstraní brzda.
Tím se umožní celé sestavě zvýšit vytížení, dokud nebude dosažen limit některé součásti.
Obvykle to bude opět grafika. (Výkon GPU, množství VRAM, propustonost VRAM, propustnost PCIe, ...)

Nebudu popírat, že existují CPU Heavy aplikace. A velmi špatně splácané (chce si mí psát spáchané) aplikace. Ovšem případů, kdy je brzdou i výkonná grafika je násobně více.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zamysli sa nad tým, prečo sa testy CPU robia pri nízkych rozlíšeniach.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Aby se co nejvíce omezila možnost, že to bude brzdit GPU.
A ano, jsou GPU, které to brzdí i při těch 1920x1080.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A preto je blbosť tvrdiť, že každý procesor dá 144 FPS. Odhliadnuc od faktu, že záleží aj od GPU, tak v prípade nerovnováhy dôjde k situácii, keď GPU bude vykresľovať snímky tak rýchlo, že CPU nebude stíhať. Súčasné hry sú čoraz viac a viac náročnejšie na výkon procesora a toto sa bude časom len zhoršovať. V takýchto prípadoch už upscaling veľmi nepomôže. Ja osobne mám kombo 5800X3D s RTX 4070 Ti a v mnohých hrách badám CPU bottleneck. Niekde veľký, niekde malý, ale je tam. Najhoršie na tom je Silent Hill 2 v ktorom bežne vídavam pokles záťaže GPU až o 20%. A v takýchto situáciách ti zníženie detailov v hre pomôže len minimálne, ak vôbec. V mojom prípade by tak bol upgrade len GPU úplne zbytočný keďže už teraz CPU poriadne nestíha.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„rozlišení je jedno ? naprostý nesmysl...“

Samozřejmě, že je procesoru rozlišení jedno. Procesor dodává grafické kartě totožná data, ať z nich grafická karta kreslí 720p, 1080p nebo 4K.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čím nižšie rozlíšenie tým vyššie FPS a tým musí CPU rýchlejšie kŕmiť GPU. Preto profesionálny hráči vždy kupujú tie najrýchlejšie procesory na trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tahle se to asi nedá paušalizovat, že GPU je někde dál než CPU.
Jsou to zcela jiné chipy a pro specializované úlohy je samozřejmě jakékoli CPU vedle byť mainstream GPU zcela v pytli.
Ale pokud je to myšleno jakože CPU nestíhají krmit GPU, tak to přeci záleží na zatížení té grafiky.
Pokud nastavím v moderní hře 4k a ultra, tak i k 4090 stačí lehce nadprůměrný CPU (7600x).
Pokud ale dám vše na LOW a nastavím 1080p abych měl 800fps, no tak neexistuje CPU co tu grafiku "nakrmí".
Každý extrém je nesmysl, viz tady tento monitor.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten monitor bude pěkně drahej, drahá GPU si zaslouží pořádný rychlý monitor.
Obraz bude mít ostřejší než mé low-end 240Hz monitoru.

Sice je to 500Hz monitor, ale nemusí hrát v 500FSP, ale bude to mít v 200-300FPS ostrý jako sviň.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak určitěé..
Už nemohu dočkat těch 1kHz bestií, to bude doslova smrtelně přeostřeno :)
PS: do boha co jsi měl z fyziky?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když si slepej jak patrona, to je potom těžké vysvětlit, u tebe je jedno kolik má Hz monitor.
Příklad:
Mě to neni jedno, proto jsem koupil 240Hz, protože je pořád lepší než cca 170Hz monitor.
On má na 170FPS mazanici (170Hz monitor) a já mám na 170FPS (240Hz monitor) ostřejší obraz.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Netechnikovi to nelze stručne, jednoduše a lehce pochopitelným způsobem vysvětlit.
Ale vyšší zobrazovací frekvence není zárukou lepšího obrazu. Spíš ten problém ještě zhoršuje.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hanzi, jsi typický příklad "placebo konzumenta" co dokáže pochopit, že 170 je menší číslo než 240 a to je zase menší než 500, takže z toho odvozuje, že na 170 máš "ostrost" 3x menší než na 500Hz.
A pokud tady na přínos 500Hz poukazuju ironickým vtipem, ty bys s kamennou tváří pořídil klidně i ten KHz, protože 1000 obrázků za sekundu musí být přeci jasně ostřejší..
Nevím kde bereš ten pocit, že víc Hz na monitoru dává ostřejší obraz. Ty absurdní hodnoty Hz u monitorů jsou když už přeci o odezvě, ne o ostrosti obrazu...: )

PS: Nezapomeň si alespoň ve hrách vypínat motionblur, jinak to budeš mít v pohybu neostré i s 2KHz monitorem :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tomu nerozumíš, mícháš hrušky jabka.

Pravdu nemáš !!! Tim končim debatu.
Nemám chut ani náladu vyvracet tvoje bludy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vyhlížej ten půlkilohertz, 240 je pro dnešní přetaktované mozky už slabota.

A ještě víc to člověka pošle do kolen, když se ve vedlejší diskuzi dozví, že k tomu svému nedostatečnému 240Hz monitoru máš 6600XT.. to je fakt slušnej zásek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dám ti novej nick.
Budu ti říkat "Karel Havlíček" (ANO), stejný generátor náhodných slov.

Tak se měj Karle.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Máš snad dojem že nemáš 6600XT?
Rychle hoď někde do košíku ten 7800XT, ať můžeš říct že to není pravda. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lenže pri sample-and-hold displejoch je naozaj súvislosť medzi vnímanou ostrosťou obrazu pri sledovaní objektov, ktoré sa na obrazovke hýbu a obnovovacou frekvenciou (a fps). Ked sa niečo na obrazovky hýbe rýchlosťou 1000 pixelov za sekundu, tak to na sample-and-hold displeji s ideálnou odozvou urobí cca 6 pixelov dlhú stopu rozmazania pri 170 Hz (a 170 fps) ale iba 2 pixely dlhú stopu pri 500 Hz (a 500 fps). To je kvôli tomu, že oko sa hýbe plynule ale každý snímok na monitore stojí určitú dobu danú obnovovacou frekvenciou, takže ak sa očami nepozeráme stále na rovnaké miesto monitoru ale sledujeme objekt, ktorý sa po obrazovke pohybuje,tak sa tento efekt objaví.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>> 6 pixelov dlhú stopu rozmazania pri 170 Hz (a 170 fps) ale iba 2 pixely dlhú stopu pri 500 Hz (a 500 fps)
Byla by to prvda, kdyby ten monitor dostával tu akutalizaci stejnou rychlostí.
Jen se obávám, jestli je to vůbec grafika schopna tomu monitoru tu informaci tím tempem posílat.
Najděte si šířku přenosového pásma použitých rozhraní (na kterých jistá společnost hodně šetří).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HDMI 2.1 prípadne DP 2.1 s UHBR10 alebo 13.5 to zvládnu s DSC. Bez kompresie si budeme musieť počkať na grafiky a monitory podporujúce UHBR20.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesto mají oba monitory 2ms GTG (a to jsem ještě hodnej)...jo počkat, oni už ten údaj raději ani nezveřejňujou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To ale nebude obnovovacou frekvenciou ale tým, že ten konkrétny 240 Hz monitor má lepšiu odozvu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Odezva není přímo závislá na Hz. Jen se předpokládá, že když výrobce nabídne větší Hz, že zamaká i na odezvě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Ale nie vždy je to pravda a tiež záleží na špecifikách konkrétnej technológie (VA vs IPS alebo TN). Takže sa môže stať, že LCD monitor má síce vysokú obnovovaciu frekvenciu ale obraz je v pohybe rozmazaný viac ako by sa čakalo. Ale pri OLED displejoch by s odozvou nemal byť až taký problém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Pokud ale dám vše na LOW a nastavím 1080p abych měl 800fps
Nemáte tam náhodou překlep?

Rád bych viděl alespoň jednu hru postavenou na UE 5.x, která dá 400 fps (klidně s upscalerem a FG).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne je to nadsázka, doplň si jakékoli velké číslo..
Třeba IDtech6 hry nebo CS:GO o něco nižší, ale pořád nesmyslné fps opravdu umí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proto jsem napsal UE 5.x a ne nějaké to obecné "AAA hry".

Čím více možností pro přidání efektů, tím více jich tam přidají.
A že to na ničem neběží pořádně?
Počkejte si 2-3-4 generace grafik.
Pak to snad zvládnou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj souhlasím nejde to paušalizovat..jen jsem musel reagovat na nesmysl že každý procesor rozjede 144 Hz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To máš pravdu, to zdaleka nerozjede.
Pokud by to někoho zajímalo, tak v nejnáročnějších hrách udělají běžné budget CPU jako je Ryzen5600/12400f kolem 55-60fps.
144fps a víc je vyloženě doména x3D AMD nebo těch nechvalně proslulých 400W Intelů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> 144fps a víc je vyloženě doména x3D
>> Ryzen5600/12400f kolem 55-60fps.

Já bych je tak moc nepodceňoval. O tolik horší zas nejsou.
7600X by mělo být někde kolem hodnot 5800 X3D

Horizon: Zero Dawn - Complete edition (ne ta nová Remastered verze)
5800X CPU fps - GPU fps - nastavení
164 - 169 - 1080p Ultimate
138 - 140 - 1440p Ultimate
. 85 - . 85 - 2160p Ultimate
------------------------------------------
5800 X3D
196 - 237 - 1080p Ultimate
179 - 191 - 1440p Ultimate
105 - 105 - 2160p Ultimate
104 - 105 - 2160p Ultimate, HDR
167 - 172 - 2160p Ultimate, HDR, FSR Quality
233 - 348 - 1080p Favor Perf
233 - 397 - 1080p Favor Perf, FSR Quality
228 - 408 - 1080p Favor Perf, FSR Performance

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Muj cil je 55/65" 8K 120Hz ... . 4K 43" je super, ale chtelo by to trochu vetsi a jemnejsi,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už byly představeny i větší obrazovky (16k, 100"+). Ovšem jen na 60Hz.
Nehledě na "drobný" problém, čím to krmit.

A pokud se musíte ptát na cenu, není to pro Vás.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně ať je se čím na to dívat, někteří lidé mají neskutečné sebevědomí ohledně kvality svých očí a "rychlosti mozku" :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A nezapomínat na studiový hluch! Teda sluch. :)
Upřímě je mi jedno nad čím si frykulíni mastěj. Pokud slintá nad rozdílem 2ms(500Hz) a 6,94ms(144Hz) a vůbec neřeší(nemá o nich ponětí) ty další, často násobně delší prodlevy...os, engine hry, acpi, usb...neberu mu to, hlavně že je rád, hraje si, nezlobí a baví ho to.
P.S.: Samozřejmě že já nic jiného než 32bit 384kHz neposlouchám, nemá to ty správný BASY. :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak tak :)
Placebo je sfiňa :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To či by som ten rozdiel v latencii poznal, to neviem. Ale čo viem určite je, že by to môj herné schopnosti nezachránilo :) Lenže ten rozdiel sa dá poznať aj čisto vizuálne. A rozdiel medzi 500 a 1000 Hz bude vidno tiež, až to niekedy bude prakticky dostupné. Ďalšia vec je, koľko to bude stáť a ako sa podarí vyriešiť hromadu ostatných technických obmedzení HW a SW.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ha?
43" 4K ma jemnost jako 21" FullHD
15,6" FullHD vypada mnohem lepe, stejne jako 27" 4K.

Takze i kdyz nemam zrovna dobry zrak a tohle vidim, tak nevidim duvod proc bych nemel videt 8k na 55/65" Clovek se zdravym zrakem bude videt i 16K.

Kamaradka ma tu wide 8K nudly od Samsungu, coz je polovina toho co chci, takze vim presne co ocekavat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Wow, závidím lidem, co vidí 8K-16K. To jste všichni mladíci? Po 40 se znak zhoršuje. Např. i když mám "laser" a vidím skvěle ve dne, po 10 hodinách koukání do obrazovek už je duhovka postupně unavená (svaly, které napínají čočku pro zaostřování na zvolenou vzdálenost). Takže večer na PC nebo na TV už prostě pixely nevidím ani na LowDPI. Na film a ve hře mi to nevadí, stejně je to mazaný (např. ve hře Temporal AA a ve filmu filmový grain, blur pozadí, motion blur v pohybu, ...) a písmenka v pohodě přečtu, jen už nevidím jednotlivé pixely. Takže si budu kupovat HighDPI displej jen pro první půlku dne? Nebo si v půlce dne půjdu lehnout? :-)

EDIT: Smysl to má třeba pro bráchu, když si na mobilu nárazově prohlíží např. Excel nebo technickou dokumentaci v PDF. Na tu chvíli přiblíží oči a vidí i odzoomovaně spoustu obsahu (ale dlouhodobě by si tím člověk oči zkazil).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mluvim tu o velkem 55/65" ... Pokud dnes je bezny NB 15,6" NB s FullHD, tak 8K pri tehle velikosti je podobne. Lidi s dobrym zrakem vidi i vetsi jemnost. Jemnost neni velikost pisma!

Jinak do monitoru koukam prumerne tak 14 hodin denne, po 40 uz mam. Prave proto ty velke obrazovky s vyssim rozlisenim, kdy si lze lepe naskalovat cokoliv podle aktualni potreby, je k "nezaplaceni".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ciastocne suhlasim. Len malickost - pozorovacia vzdialenost. Do mojho 16” 1920x1200 laptopu pozeram pri hrani z inej vzdialenosti, ako na moju 4k obrazovku. Pri praci by to este ako tak slo, mam vela terminalov, ale pri hrani chcem obvykle vidiet cely obraz naraz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bespi - PROBOHA....
Běžte už někteří s tím "paušálním" "požadované rozlišení je přímo závislé na uhlopříčce" někam....
JAK velké rozlišení by pak mělo být v kině na 20m uhlopříčce????
28k?
Já hraju na 49" televizi v 1080p - a proč to nevypadá hrozivě???
No protože nesedím u té televize 60cm.. Není jen uhlopříčka vs rozlišení.
Schválně mi řekni kolik "kááá" má film v kině, když už tedy má 200x větší uhlopříčku..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ešte poslať tizen kam patrí. ale keďže asi na to majú nejaký dôvod(napríklad nová telka po 5 rokoch androidu), upratovanie v hlavách nedošlo k úniku mozgovej atletiky a ani firemný sektor sa nepretrhne v úpravách frameworkov, aby to išlo pomerne bezprácne pre veľkú časť spektra apkového sektoru možno buildiť pre tizen aj botmi... ale to google ani microsoft vo svojich oblastiach asi nenechajú len tak, takže vendor lock(vrátane právneho) nepustí a pakľúče nedostali firemné frameworky do vena a nejako sa nad tým korporatívne zamyslieť tiež nedošlo právnym firmám na um...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

gameri - dufam ze poznate co to je RawAccel -nutnost

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Doteď jsem o tom neslušel .. a .. kupodivu mi to nechybí.
Asi ještě nemám zbytek sestavy v takovém stavu, abych to potřeboval.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.