Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Samsung dokončuje 500Hz 1440p QD-OLED panel, na trh se dostane po Novém roce

Nesmysle k ničemu... To si někdo koupí 500Hz monitor, aby na tom mohl na RTX4090 hrát 5+ let staré hry, aby mu to dalo 500fps? Kraviny do kravína... Že by konečně někdo vyrobil "obyčejný" 4K OLED panel tak, aby nejlevnější 32" 4K OLED monitor nebyl za 25k+? To ne...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na "gaming" věcech bývá bohužel z principu tučný příplatek.

Vyřešil jsem to menší LG OLED televizí, ve slevě za 20k a parametry obrazu velmi dobré (velká uhlopříčka, 4k 120Hz OLED HDR, Gsync = malá odezva).

Jediná nevýhoda je, že se to neumí samo vypnout a zapnout jako monitor.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Víc Hz je přeci nejvíc :)
Logiku do toho rozhodně netahej :)))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Diskuze typu "víc jak 60 Hz je zbytečnost" snad doufám už nebude... 🦖🙄

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo ale diskuze na téma 500Hz je super zbytečnost by měly rojit jako houby po dešti taky.
Víc než 60Hz zbytečnost není, ale není jen 60 a 500Hz...
Je i něco mezi ne?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

100fps ja povazujem za nehratelne = tj rozoznatelne
120fps je hratelne minimum
144fps je idealny ciel

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, co bereš. Ale chci to taky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi to bude těmi hrami, co hraju. Pamatuji, jak skvěle jsem se pobavil u 24 FPS. Dneska si potrpím na těch 60, víc fakt nepotřebuju. Na ty moje strategie to bohatě stačí.

Ale mít takové oči, aby pro mě 100 FPS bylo nehratelných, to vám na jednu stranu závidím (vaše vnímání reality musí být úžasné), a na druhou stranu se to docela prodraží. Krom toho vás to dost omezuje, nezahrajete si žádné starší hry; ať už 2D nebo 2,5D s pixelovou grafikou, protože animace na 100+FPS na tom nikdo nikdo dělat nebude. Třeba Factorio byste musel hrát zrychleně, jinak byste si nezahrál. Doom v originále pak pro vás musí být peklo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Exhumanizator - já bych si tipnul, že vlastně ani nic nehraješ.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

oled 65'' 4K 144fps stabil = je moj ciel, na ktory dufam uz bude v buducom roku grafika

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No to si můžeš začít frekvencí 144Hz šulit honínka, to myslím dosáhneš na 144Hz snáze.
Na 4k a stabilních 144Hz v moderní hře naprosto zapomeň a to s čímkoli, pokud jí nenastavíš na LOW/MED..
Opravdu skromné cíle nemáte pane :)))
Hlavně aby tě taky vůbec bavily hrát ty hry potom.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Grafika bude ale procesor co to nakrmí asi nebude vždyť GPU jsou mnohem dál než CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo mají mnohem víc "jader" na mnohem nižší frekvenci a mnohem víc žerou. Jenže CPU je univerzální "počítadlo" (zvlášť x86 ještě nese navíc "stoletou" kompatibilitu) a ne že umí rychle jenom grafiku. CPU prostě "díky" univerzálnosti umí všechno, jen to všechno umí pomalu. Plus dnešní programátoři neumí programovat (a testery za ně dělají zákazníci), takže se používají frameworky na frameworky a pak holt běží "všechno" pomalu a sežere to mraky RAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

procesoru je rozliseni jedno, zatez je stejna at je to 320x240 nebo 8k.. 144fps zvladne prakticky jakykoli cpu a ani to nemusi bejt posledni generace.. problem je gpu..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tom buri rozlišení je jedno ? naprostý nesmysl...144 fps dá každý procesor další nesmysl..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V ideálním případě by změna rozlišení neměla mít vliv na změnu zátěže CPU.
Ale jak někdo z diskutujících podotknul v hádce o smyslu testování CPU v 1080 (nebo 720), tak se změnou rozlišení _A_ kvality dochází i ke změně zátěže.

V ideálním případě CPU počítá objekty ve scéně stejně bez ohledu na rozlišení a teprve GPU dle pošle do zobrazovadla 4x4 nebo 8x8 bodů (16 vs 64 bodů).
Když se použije 66% upscaler (počítá scénu v 720), tak GPU dělá už jen ca 45% práce a zapnutím FG se to číslo ještě sníží. Někam k 25%. Takže místo 16/64 bodů bude počítat 1/16 bodů.

Díky modernímu enginu, náročnosti scén v AAA hrách a nedostatku vůle dělat optimalizace jsou hry ve stavu, že k tomu, aby CPU nestíhal dodávat data pro GPU je potřeba hodně výkonné GPU _A_ hodně nízkou grafickou náročnost. Aktuálně tuto podmínku splňuje jedna grafika. I to ne vždy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tahle se to asi nedá paušalizovat, že GPU je někde dál než CPU.
Jsou to zcela jiné chipy a pro specializované úlohy je samozřejmě jakékoli CPU vedle byť mainstream GPU zcela v pytli.
Ale pokud je to myšleno jakože CPU nestíhají krmit GPU, tak to přeci záleží na zatížení té grafiky.
Pokud nastavím v moderní hře 4k a ultra, tak i k 4090 stačí lehce nadprůměrný CPU (7600x).
Pokud ale dám vše na LOW a nastavím 1080p abych měl 800fps, no tak neexistuje CPU co tu grafiku "nakrmí".
Každý extrém je nesmysl, viz tady tento monitor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten monitor bude pěkně drahej, drahá GPU si zaslouží pořádný rychlý monitor.
Obraz bude mít ostřejší než mé low-end 240Hz monitoru.

Sice je to 500Hz monitor, ale nemusí hrát v 500FSP, ale bude to mít v 200-300FPS ostrý jako sviň.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak určitěé..
Už nemohu dočkat těch 1kHz bestií, to bude doslova smrtelně přeostřeno :)
PS: do boha co jsi měl z fyziky?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když si slepej jak patrona, to je potom těžké vysvětlit, u tebe je jedno kolik má Hz monitor.
Příklad:
Mě to neni jedno, proto jsem koupil 240Hz, protože je pořád lepší než cca 170Hz monitor.
On má na 170FPS mazanici (170Hz monitor) a já mám na 170FPS (240Hz monitor) ostřejší obraz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Netechnikovi to nelze stručne, jednoduše a lehce pochopitelným způsobem vysvětlit.
Ale vyšší zobrazovací frekvence není zárukou lepšího obrazu. Spíš ten problém ještě zhoršuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hanzi, jsi typický příklad "placebo konzumenta" co dokáže pochopit, že 170 je menší číslo než 240 a to je zase menší než 500, takže z toho odvozuje, že na 170 máš "ostrost" 3x menší než na 500Hz.
A pokud tady na přínos 500Hz poukazuju ironickým vtipem, ty bys s kamennou tváří pořídil klidně i ten KHz, protože 1000 obrázků za sekundu musí být přeci jasně ostřejší..
Nevím kde bereš ten pocit, že víc Hz na monitoru dává ostřejší obraz. Ty absurdní hodnoty Hz u monitorů jsou když už přeci o odezvě, ne o ostrosti obrazu...: )

PS: Nezapomeň si alespoň ve hrách vypínat motionblur, jinak to budeš mít v pohybu neostré i s 2KHz monitorem :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomu nerozumíš, mícháš hrušky jabka.

Pravdu nemáš !!! Tim končim debatu.
Nemám chut ani náladu vyvracet tvoje bludy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyhlížej ten půlkilohertz, 240 je pro dnešní přetaktované mozky už slabota.

A ještě víc to člověka pošle do kolen, když se ve vedlejší diskuzi dozví, že k tomu svému nedostatečnému 240Hz monitoru máš 6600XT.. to je fakt slušnej zásek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Pokud ale dám vše na LOW a nastavím 1080p abych měl 800fps
Nemáte tam náhodou překlep?

Rád bych viděl alespoň jednu hru postavenou na UE 5.x, která dá 400 fps (klidně s upscalerem a FG).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj souhlasím nejde to paušalizovat..jen jsem musel reagovat na nesmysl že každý procesor rozjede 144 Hz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Muj cil je 55/65" 8K 120Hz ... . 4K 43" je super, ale chtelo by to trochu vetsi a jemnejsi,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už byly představeny i větší obrazovky (16k, 100"+). Ovšem jen na 60Hz.
Nehledě na "drobný" problém, čím to krmit.

A pokud se musíte ptát na cenu, není to pro Vás.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně ať je se čím na to dívat, někteří lidé mají neskutečné sebevědomí ohledně kvality svých očí a "rychlosti mozku" :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nezapomínat na studiový hluch! Teda sluch. :)
Upřímě je mi jedno nad čím si frykulíni mastěj. Pokud slintá nad rozdílem 2ms(500Hz) a 6,94ms(144Hz) a vůbec neřeší(nemá o nich ponětí) ty další, často násobně delší prodlevy...os, engine hry, acpi, usb...neberu mu to, hlavně že je rád, hraje si, nezlobí a baví ho to.
P.S.: Samozřejmě že já nic jiného než 32bit 384kHz neposlouchám, nemá to ty správný BASY. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak tak :)
Placebo je sfiňa :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ešte poslať tizen kam patrí. ale keďže asi na to majú nejaký dôvod(napríklad nová telka po 5 rokoch androidu), upratovanie v hlavách nedošlo k úniku mozgovej atletiky a ani firemný sektor sa nepretrhne v úpravách frameworkov, aby to išlo pomerne bezprácne pre veľkú časť spektra apkového sektoru možno buildiť pre tizen aj botmi... ale to google ani microsoft vo svojich oblastiach asi nenechajú len tak, takže vendor lock(vrátane právneho) nepustí a pakľúče nedostali firemné frameworky do vena a nejako sa nad tým korporatívne zamyslieť tiež nedošlo právnym firmám na um...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

gameri - dufam ze poznate co to je RawAccel -nutnost

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Doteď jsem o tom neslušel .. a .. kupodivu mi to nechybí.
Asi ještě nemám zbytek sestavy v takovém stavu, abych to potřeboval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.