Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Samsung dostane od USA (CHIPS Act) $6,6 miliard

Asi ti výrobci považují Čínu za odepsanou. Ať už zaútočí (sankce) nebo ne (demografie). 3 2 1 ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zkus nějakou předpověď třeba ohledně elektromobilů, to se člověk aspoň zasměje.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tohle není předpověď. Ti výrobci se tak již rozhodli.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já nikde netvrdím, že je to předpověď, jen tvrdím, že je to tak hloupé a několikrát mnou vyvrácené, že ti asi už nikdo nebude oponovat, takže je lepší se pobavit nějakým tvým jiným bludem - elektromobilitou.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ta elektromobilita, co v Česku meziročne vyrostla "jen" o 50 %?

Elektromobilita je v ČR na vzestupu: Více elektroaut, více nabíječek a levnější dobíjení
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-elektromobilita-je-v-cr-na-vzestupu-...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, ten byl docela dobrej, zasmál jsem se. Ta nízká kvalita článku je k popukání, ani jsem se např. nedozvěděl, jestli mezi elektromobily jako obvykle započítali i PHEV. Prostě wow, 3 %, jsem zdrcen a zítra jdu pro jedinou správnou volbu nás všech, alternativy dnes už nemají žádný smysl.

Přidám něco kvalitnějšího čemu se lidé nesmějí. Když v elektromobilu určité značky (u těch ostatních to bude asi stejné) havaruješ až vystřelí airbag, tak i přesto, že akumulátor nebyl nehodou přímo mechanicky zasažen (náraz na předek), tak se musí kvůli nařízení celý odepsat, protože zažil přetížení, které by mohlo vést k...jak to říct diplomaticky....termální události? Je to ofiko informace, kterou se lidé dozvědí až pozdě, tak doufám, že oceňuješ. Oni si pojišťovny to dražší pojištění elektrovehiklů nevymysleli jen kvůli svojí nenažranosti...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

> ani jsem se např. nedozvěděl, jestli mezi elektromobily jako obvykle započítali i PHEV.

Ok, vzal jsem první výsledek na Googlu. Tady máš lepší:

Elektromobily v roce 2023: Rekordní nárůst v EU i ČR
https://solarnimagazin.cz/elektromobily-v-roce-2023-rekordni-narust-v-eu...

"V roce 2023 se v Česku a dalších evropských zemích zvýšil počet prodaných elektromobilů... Na české silnice vyjelo 6 640 nových osobních elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 70,6 %."

Mimochodem lidi i v Česku se konečně naučili nabíjet plug-in hybridy a jejich dojezd narostl nad denní průměr. Tj. tito lidé pak tankují už třeba jen jednou za půl roku.

> Přidám něco kvalitnějšího čemu se lidé nesmějí. Když v elektromobilu určité značky (u těch ostatních to bude asi stejné) havaruješ až vystřelí airbag, tak i přesto, že akumulátor nebyl nehodou přímo mechanicky zasažen (náraz na předek), tak se musí kvůli nařízení celý odepsat, protože zažil přetížení, které by mohlo vést k...jak to říct diplomaticky....termální události? Je to ofiko informace, kterou se lidé dozvědí až pozdě, tak doufám, že oceňuješ. Oni si pojišťovny to dražší pojištění elektrovehiklů nevymysleli jen kvůli svojí nenažranosti...

Tak si nekupuj čínskej krám, co tu nemá servisní síť. To se týká i ostatních výrobků, třeba když ti odejde čip v TV z vadné várky. Počkej si, Číňani se spojují s místními automobilkami pro získání servisní sítě a začnou tu vyrábět auta i lokálně.

EDIT: U normálních značek už i lidi v Česku umí opravovat, co servisy ne. Např. můj brácha byl u mnohých těchto oprav a napsal o nich do Světa motorů. Zvládli to za jednotky tisíc a servis chtěl 100-200 tisíc. To je problém i servisů se spalovacími auty, že neopravují, jen vyměňují, a po konci záruky se nedoplatíš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není od čínské značky a servisní síť tu má už dlouhá desetiletí.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak si ještě jednou přečti jméno značky na tom AutoFóru, jůů?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Na jakém autofóru? Napsal jsem, že to není čínská značka. Informace je přímo od servisního technika, který takový příklad řešil.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A ty toho technika znáš osobně ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, nevím, proč dáváš ten přiblblý smajlík. Je to součástí ofiko servisních pravidel. Časem, až přibude více těhle případů, tak to vypluje na povrch a ty skončíš jako vždycky - s vocasem staženým mezi nohama.

O těhle věcech se nemluví, aby se nekazil obchod a daří se to, jenže až přibude lidí s touto zkušeností, tak se to provalí jako všechno před tím. Vem si jenom kolik lidí dělá v pojišťovnách a značkových servisech.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Takže zatím je to "tajné" ;-) A "ofiko servisními pravidly" bych se neoháněl, když např. Hyundai ti prodá baterku do Kony dráž než celý auto. Nebo ty snad věříš, že baterka stojí víc než auto+baterka? Naopak, v rozvinutějších zemích umí elektroauta opravovat, včetně baterky. Brácha se na několika opravách podílel i tady v Česku, kde máme jeden z nejzaostalejších vozových parků v EU. Sepsal to i do Světa motorů. Opravy i za tisíce, kde servis chtěl statisíce. Však to znáš i u spalovacích aut, že servic často neopravuje, jen vyměňuje. A u elektroaut je problém, že i jen ta výměna vyžaduje dodat díl, který *evropská* automobilka do Česka nedodává, takže se musí třeba vyměnit celý motor (v domovské Francii vymění jen tu část).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No to co popisuješ bych ještě snad dokázal pochopit. Co ale nechápu je politika jednoho velkého výrobce elektro-aut začínajícího na T. Pokud s jejich autorizovaném servise zjistí i menší poškození ochranného krytu baterie i když na samotné baterii není ani škrábnutí, tak jediným řešením je výměna celé baterie. Ano dají ti slevu a tak výměna je o dost levnější než u ostatních výrobců. Pokud však odmítneš, tak ti deaktivují fast-charge v jejich síti nabíječek.
Nebo třeba když máš smůlu a šutr se správně trefí a urazí připojení chlazení baterie. V tom místě totiž chybí šusplech. Jediným jejich řešením je zase výměna celé baterie. Přitom stačí tam vyřezat závit a dát kolénko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak baterie je ta nejnebezpěčnější část elektroauta, takže si to málokterá značka veme na triko. Redaktor Světa motorů takhle bouchl kamenem do podvozku BMW, který v případě toho EV byla taky baterka, a auto přestalo fungovat. Nutná výměna. Tu baterku bys musel rozmontovat na články a znovu je složit do battery packu, což je půlka ceny finální baterie, i kdyby se všechny články ukázaly jako v pořádku (u klasických automobilek, u Tesly u některých battery packů to umí o 1/3 levněji).

EDIT: Samozřejmě záleží od značky a servisu. Známému sešrotoval kasli náraz do boku na křižovatce a podařilo se mu dohodnout, že z Koreje přivezou novou kasli a přehodí všechno vybavení, včetně baterie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak od takové "značky" bych si teda fakt nic nekoupil 😁

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

napriklad v takom nemecku, potom ako vypli priame dotacie, predaje zacali klesat
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/705866-kriza-elektromobilov-v-neme...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Za prvé, byl bych opatrný k webu, co se jmenuje Pravda. Za druhé, doména .sk a víme, kam Slovensko směřuje. Za třetí, když dotace končí k nějakému datu, tak lidi, co si chtěli koupit EV brzo potom, si ho poběží koupit před koncem dotací. Zatím tam jsou statistiky jen za 3 měsíce od jejich konce, což je v poho čas, o který lidi posunuli nákup. Uvidíme později statistiky za delší období (nejlépe porovnání celý rok - celý rok). Aspoň že narozdíl od skoro stejného článku na AutoFóru* tady je diskuze.

*) https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-elektromobilu-v-nemecku-se-...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty seš opravdu ubožák se kterým je ztráta času diskutovat. Táhni někam na novinky, ale počítej s tím, že se svým debilním elektro-optimismem narazíš i tam, protože lidi nejsou úplní trotlové, když vidí jasná čísla. Ty tříprocentní jelito...

PS: Stačí si projít diskuzi pod tebou odkazovaným článkem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, však tam to vysvětlili. Že ty se v těch informacích ztrácíš nebo ti to tvé rudé brýle neumožňují vidět, to je tvůj problém. Já jen převzal vysvětlení z té diskuze, s kterou se oháníš ;-)

> když vidí jasná čísla

Lidi vidí, že okolo nich jezdí čím dál více elektroaut. To je stejné jako s MacBooky s Apple Silicon. Lidi nevěří, ale pak už jsou tak časté, že je mají i lidé v jejich okolí a můžou se s nima o nich pobavit.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

- tak za prve, to si dal riadnu koninu
- za druhe to iste
- a za tretie, skoda casu ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nepochopil.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

a kamže to smeruje Slovensko? do čiernej riti ako Protektorát? rozhodne nie, tak sa majte krásne, fialovi tupci!!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tupec opět maká za rublíky...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak do EV by som v sucasnosti nesiel...ani v blizkej buducnosti
https://zive.aktuality.sk/clanok/xH4nUn8/o-tomto-sa-pri-porovnani-elektr...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějaké alternativní zprávy? Ani linky na zdroje tam nejsou, když jsem se chtěl podívat, proč mají podle nich EV skoro stejně drahý servis jako ICEV. Z komentářů:

"Neskutočne dlhý článok, plný tendečných tvrdení a cherry-picker spôsobom uvedených argumentov proti EV. Najprv samé negatíva a na konci každého tematického odseku krátka časť o neistých argumentoch, či aj o opačnom výsledku. Aj ten požiar v Miloslavove bol len tupým podpaľačstvom, takže nemal nič spoločné s prevadzkovaním či vlastnosťami elektroáut. Vyprodukovali ste len manipulatívný paškvil, ktorý s realitou ma len málo spoločné."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

o 50% je aj z 2 na 3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebo z 20 na 30, nebo z 200 na 300 atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

skôr ich vydiera vláda najdemokratickejšieho teroristu na svete + úplatky takouto formou. no klasická metóda cukru a biča... zdochýnajúca kobyla si ešte párkrát kopne, kým perodolár vydýchne naposledy!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Meleš úplně stejně jak komanči od 50. let. A nakonec zdechli oni :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Někdo mezi mocnými pžedvedl nevídanou představivost, když se rozhodl neukládat všechna vejce (dotace) do jednoho košíku (Intel).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

to je ale hlavně zaměřený proti číně, protože podmínka nevyrabět pro čínu je to hlavní o co jde amíkům

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Při $6,6 miliardě by Samsung získal o nemnoho nižší částku než Intel. Nestálo ho to málo, oproti původním plánům navýšil vlastní investice do polovodičové struktury na půdě USA na $44 miliard, což patrně do značné míry vysvětluje výši schválené částky.

Aneb "Nechci slevu zadarmo..."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co je doma, to se počítá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.