28. 6. 2005 - 12:56https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseMno tohle uz by se mi fakt libilo :-)https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201667
+
Mobil ja na telefonování a na fotky je fotoaparát. Toť ke kvalitám fotografií z mobilních telefonů vše. Nehledě na "kvalitu" optické soustavy. Rozhodně si nemyslím a není pravda, že čím větší rozlišení - tím kvalitnější fotografie!!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Begy (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 13:06https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseMobil ja na telefonování a na fotky je fotoaparát. Toť ke kvalitám fotografií z mobilních telefonů vše. Nehledě na "kvalitu" optické soustavy. Rozhodně si nemyslím a není pravda, že čím větší rozlišení - tím kvalitnější fotografie!!!!https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201668
+
Přesně tak, plastový "objektiv" je urážkou toho jména. Ale co, teenagerům - "skenovačům reality" to bude stačit. A že na fotkách není skoro nic vidět? Prosím Vás, vy toho naděláte...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tomáš Lajbl https://diit.cz/profil/dyka
28. 6. 2005 - 13:12https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskusePřesně tak, plastový "objektiv" je urážkou toho jména. Ale co, teenagerům - "skenovačům reality" to bude stačit. A že na fotkách není skoro nic vidět? Prosím Vás, vy toho naděláte...https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201676
+
Súhlasím, ale mobil máš vždy poruke a foťák až tak nie. A napr pri havárke máš šancu zaznamenať hneď situáciu. Ak bude kvalitná optika a výsledok, určite to oceníme.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zupad (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 13:18https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseSúhlasím, ale mobil máš vždy poruke a foťák až tak nie. A napr pri havárke máš šancu zaznamenať hneď situáciu. Ak bude kvalitná optika a výsledok, určite to oceníme. https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201679
+
Stačí se kouknout na fotku z 5mpix levnějšího foťáku v plném rozlišení. I tam jsou výsledky často dost mizerné, tady to asi bude děs.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 13:26https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseStačí se kouknout na fotku z 5mpix levnějšího foťáku v plném rozlišení. I tam jsou výsledky často dost mizerné, tady to asi bude děs.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201680
+
Ještě jedna malá jízlivá poznámka, kdyby radši místo "foťáku" dali k telefonu pořádnou baterii
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Begy (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 13:32https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseJeště jedna malá jízlivá poznámka, kdyby radši místo "foťáku" dali k telefonu pořádnou bateriihttps://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201681
+
No jestli bude CIS proti CCD fotit tak "kvalitne" jako skenujou CIS skenery proti klasickejm s lampou a CCD, tak se teda mame na co tesit.
Ale na druhou stranu kdyz to bude v telefonech standard, vadit to nikomu nebude a vzdy mit moznost neco slusne (pisu slusne, ne poradne) v pripade nutnosti vyfotit taky neni k zahozeni. A na poradny foceni tu budou fotaky, ale poradne fotak sebou stejne nikdo netaha v kapse, protoze se mu tam nevejde.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 14:11https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseNo jestli bude CIS proti CCD fotit tak "kvalitne" jako skenujou CIS skenery proti klasickejm s lampou a CCD, tak se teda mame na co tesit.
Ale na druhou stranu kdyz to bude v telefonech standard, vadit to nikomu nebude a vzdy mit moznost neco slusne (pisu slusne, ne poradne) v pripade nutnosti vyfotit taky neni k zahozeni. A na poradny foceni tu budou fotaky, ale poradne fotak sebou stejne nikdo netaha v kapse, protoze se mu tam nevejde.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201697
+
Ja fakt uz zajedu pod stul jestli to tak bude pokracovat.....
Jestli umi nekdo do 5 pocitat a ma alespon trochu neco v bedne a nemusi byt zadny spekulant vynalezce - staci pouze zakladni vzdelani.
Prosim uvazujte podivejte se cim lepsi fotak tim vic Mpix ? ale kde ze ... To jako rict ze nejlepsi je auto co jezdi 320 km /h. Pamatuju dobu kdy vsichni prahli jen a jen po MHz... GHz ... bylo jim uplne jedno co je tam za MB treba uplny Shit hlavne kdyz mohl rict ja mam x GHz .. ja nevim jestli se tem lidem mam smat a kdyz jim to vysvetlim nastinim problem cele veci tak mi neveri a chovaji se podrazdene ano protoze naleteli na nejaky marketing ala na svou hloupost. Tady je to uplne stejne.
Proste tem fotakum v mobilu se neda rikat ani fotak. Kdyz se podivate profikum pod ruce tak vetsinou si nadobicko vozi v aute.. ano je to optika a zatim fyzika nerika nic o tom jak by slo neco takoveho "narvat" do fotaku. Proto jedina cesta marketingu je cesta x Mpix ktere vubec nic nerikaji. Optiku tam proste nedaji. Druha cesta je do fotaku instalovat mobil.
To ze jeee to je super ted hned to potrebuji a nemam u sebe fotak a pak se divat na zmrseny nejaky scan treba i 20 MPix je uplne totalne o nicem a takove foto mazu. Stejne jako kdyz dofotim kartu a jeste neco "dofotim" na nizke rozliseni je o 2 vecech.
S baterii do mobilu/ notebooku souhlasim porad se mele co uz nemaji a kde nic tu nic. Revoluce v tomhle smeru asi v nedohlednu a konci akorat na papire. Technologie pomalu jako za Karla IV.
PS: nebyl by to lepsi kseft pro samsung aby s tou energii vymysleli lepsi kousky ? Prece by tohle uvital snad kazdy uzivatel za peknou cenu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
28. 6. 2005 - 14:12https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseJa fakt uz zajedu pod stul jestli to tak bude pokracovat.....
Jestli umi nekdo do 5 pocitat a ma alespon trochu neco v bedne a nemusi byt zadny spekulant vynalezce - staci pouze zakladni vzdelani.
Prosim uvazujte podivejte se cim lepsi fotak tim vic Mpix ? ale kde ze ... To jako rict ze nejlepsi je auto co jezdi 320 km /h. Pamatuju dobu kdy vsichni prahli jen a jen po MHz... GHz ... bylo jim uplne jedno co je tam za MB treba uplny Shit hlavne kdyz mohl rict ja mam x GHz .. ja nevim jestli se tem lidem mam smat a kdyz jim to vysvetlim nastinim problem cele veci tak mi neveri a chovaji se podrazdene ano protoze naleteli na nejaky marketing ala na svou hloupost. Tady je to uplne stejne.
Proste tem fotakum v mobilu se neda rikat ani fotak. Kdyz se podivate profikum pod ruce tak vetsinou si nadobicko vozi v aute.. ano je to optika a zatim fyzika nerika nic o tom jak by slo neco takoveho "narvat" do fotaku. Proto jedina cesta marketingu je cesta x Mpix ktere vubec nic nerikaji. Optiku tam proste nedaji. Druha cesta je do fotaku instalovat mobil.
To ze jeee to je super ted hned to potrebuji a nemam u sebe fotak a pak se divat na zmrseny nejaky scan treba i 20 MPix je uplne totalne o nicem a takove foto mazu. Stejne jako kdyz dofotim kartu a jeste neco "dofotim" na nizke rozliseni je o 2 vecech.
S baterii do mobilu/ notebooku souhlasim porad se mele co uz nemaji a kde nic tu nic. Revoluce v tomhle smeru asi v nedohlednu a konci akorat na papire. Technologie pomalu jako za Karla IV.
PS: nebyl by to lepsi kseft pro samsung aby s tou energii vymysleli lepsi kousky ? Prece by tohle uvital snad kazdy uzivatel za peknou cenu.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201698
+
nedelak :
Nevejde? no ma D100 urcite ne ale takovy Canon A520 si das do kapsy a mas relativne dobry fotak.
Scannery s CIS me akorat dovedou rozesmat ale ono je to o poptavce .. nekdo chce proste ultra slim veci i za cenu kvality a levnejsi naklady a tim i levnejsi cena. a Takove super mega giga markety po takovych vecech sahaji jak muzou.
Pozn.: pokud nekdo nema obleceni skolaka s malyma kapsama tak se ti tam vejde.
Brasnicka na opasek neni nic hrozneho a zadna velka zatez.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
28. 6. 2005 - 14:19https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskusenedelak :
Nevejde? no ma D100 urcite ne ale takovy Canon A520 si das do kapsy a mas relativne dobry fotak.
Scannery s CIS me akorat dovedou rozesmat ale ono je to o poptavce .. nekdo chce proste ultra slim veci i za cenu kvality a levnejsi naklady a tim i levnejsi cena. a Takove super mega giga markety po takovych vecech sahaji jak muzou.
Pozn.: pokud nekdo nema obleceni skolaka s malyma kapsama tak se ti tam vejde.
Brasnicka na opasek neni nic hrozneho a zadna velka zatez. https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201699
+
28. 6. 2005 - 15:10https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseNO hlavne cim mensi plocha snimace tim vice sumu! https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201703
+
Tak mám pocit, že nás tu někdo mystifikuje!
Na DIGI http://digi.zive.cz/h/aktuality/F.asp?ARI=801&HID=1&CAI=&RFS=1 vyšel obdobný článek. Buď na DIGI nebo tady na CDR někdo asi neumí pořádně anglicky, to by pak nemohly vyjít dva články o stejné věci, ale každý s naprosto jinými údaji.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ondřej Vališ (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 16:17https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseTak mám pocit, že nás tu někdo mystifikuje!
Na DIGI http://digi.zive.cz/h/aktuality/F.asp?ARI=801&HID=1&CAI=&RFS=1 vyšel obdobný článek. Buď na DIGI nebo tady na CDR někdo asi neumí pořádně anglicky, to by pak nemohly vyjít dva články o stejné věci, ale každý s naprosto jinými údaji.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201717
+
Vsem mystifikatorum basnicim o optice - uz dneska jsou mobily, ktera maji i klasickou optiku vcetne autofokusu, vyvazeni bile apod. dnes beznych vychytavek. Nesmite si delat obraz o situaci na zaklade usmudlane nejlevnejsi Nokie, co nosite v kapse. Navic, ac se o to nezajimam, nemam dojem ze slusna optika se da udelat jen mohutnym tubusem se soustavou cocek, napr. u tenkych Cybershoru (T3/33/7) od Sony jsou cocku poskladany na principu periskopu, takze telo tohohle kompaktiku je o polovinu tenci, nez telo myho mobilu... :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Skeptik (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 17:13https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseVsem mystifikatorum basnicim o optice - uz dneska jsou mobily, ktera maji i klasickou optiku vcetne autofokusu, vyvazeni bile apod. dnes beznych vychytavek. Nesmite si delat obraz o situaci na zaklade usmudlane nejlevnejsi Nokie, co nosite v kapse. Navic, ac se o to nezajimam, nemam dojem ze slusna optika se da udelat jen mohutnym tubusem se soustavou cocek, napr. u tenkych Cybershoru (T3/33/7) od Sony jsou cocku poskladany na principu periskopu, takze telo tohohle kompaktiku je o polovinu tenci, nez telo myho mobilu... :o)https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201723
+
Já jsem zvědavej na ty Flash-karty, co se budou muset k 5 Mpix čipům dodávat...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lojza (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 17:23https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseJá jsem zvědavej na ty Flash-karty, co se budou muset k 5 Mpix čipům dodávat...https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201726
+
Skeptik: dik za prispevek, nechtelo se mi porad psat, ze tyhle fotaky uz jsou neco jinyho. Konkurovat zrcadlovke to nebude, ale jinak uz to bude docela dobry.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
28. 6. 2005 - 17:25https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseSkeptik: dik za prispevek, nechtelo se mi porad psat, ze tyhle fotaky uz jsou neco jinyho. Konkurovat zrcadlovke to nebude, ale jinak uz to bude docela dobry.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201727
+
lojza: vzdyt uz ted neni problem do mobilu nacpat i treba 1GB xd kartu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
28. 6. 2005 - 17:25https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuselojza: vzdyt uz ted neni problem do mobilu nacpat i treba 1GB xd kartu.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201728
+
no tato odpoved patri vsetkym ktori si myslia ze do mobilu narvu optiku.
Pani uvedomme si jednu vec. mobil moze mat sice optiku ako periskop lenze je tu jeden mensi problem. Prvotna cocka musi zachytit co najviac svetla teda chce to rozmer. marne date do tela mobilu milion cociek ked nemate dost svetla.
A to najpodstatnejsie
Mam "STARY" ericsson t39m. Pani povedzte mi. Kolko vasich mobilov ma aspon tak male rozmery ako tento telefon (hlavne hlbka mobilu) a kolkym z vas vydrzi telefon na jedno nabitie nabity tyzden (nevypinat na noc)
Kolki z vas maju displej ktory dokaze mat vysoky kontrast na slnku takze v aute neskulite kto vam vola ked zasvieti nan slniecko.
A posledna vec
Kolki z vas maju taky typ zvoneni co co pocut aj na druhom konci poschodoveho rodinneho domu ked ste uplne mimo?
Nuz pre mna su toto prvotne kriteria na mobil a nie ci mi dokaze mobil urobit 2mpixely ale 5 mpixelov. Mimochodom na tu sustavu optiky co MOZE mobil mat musi stacit 2-3 mpix v pohode aj s rezerveou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 18:13https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseno tato odpoved patri vsetkym ktori si myslia ze do mobilu narvu optiku.
Pani uvedomme si jednu vec. mobil moze mat sice optiku ako periskop lenze je tu jeden mensi problem. Prvotna cocka musi zachytit co najviac svetla teda chce to rozmer. marne date do tela mobilu milion cociek ked nemate dost svetla.
A to najpodstatnejsie
Mam "STARY" ericsson t39m. Pani povedzte mi. Kolko vasich mobilov ma aspon tak male rozmery ako tento telefon (hlavne hlbka mobilu) a kolkym z vas vydrzi telefon na jedno nabitie nabity tyzden (nevypinat na noc)
Kolki z vas maju displej ktory dokaze mat vysoky kontrast na slnku takze v aute neskulite kto vam vola ked zasvieti nan slniecko.
A posledna vec
Kolki z vas maju taky typ zvoneni co co pocut aj na druhom konci poschodoveho rodinneho domu ked ste uplne mimo?
Nuz pre mna su toto prvotne kriteria na mobil a nie ci mi dokaze mobil urobit 2mpixely ale 5 mpixelov. Mimochodom na tu sustavu optiky co MOZE mobil mat musi stacit 2-3 mpix v pohode aj s rezerveou. https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201732
+
Max:
Ja mam starej Sony Z5 a myslim si, ze na tom nejsem o tolik hur. I s tlustejsi baterkou je krasne malinkej s pritom s dobre citelnym a na svoji dobu hodne velkym displayem a kdybych zrovna ted kupoval mobil, chtel bych aby vypadal a ovladal se stejne. Vadi mi jen v kapse obcas neprijemne bodava antenka a zadna pamet pro SMS. A ted se obcas sam vypne a ma zeslablou baterku, ale to je starim a ne konstrukci. Mimochodem tenhle mobil byl vymyslenej spis jako manazerskej pro slusne zachazeni a uz prezil ruzne zaslapnuti, pad z kola a spousty pady na zem, v zime jsem ho zahodil do snehu a pak musel vyhrabavat.
Jenze dneska uz se nedelaji telefony urcene k telefonovani, ale kazdej ma tunu sracek co skoro nikdo nepotrebuje navic a pritom kdyby chteli, s dnesni technologii by mohli vyrobit elegantni jednoduchej a spolehlivej telefon s vydrzi 14 dni...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 18:45https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseMax:
Ja mam starej Sony Z5 a myslim si, ze na tom nejsem o tolik hur. I s tlustejsi baterkou je krasne malinkej s pritom s dobre citelnym a na svoji dobu hodne velkym displayem a kdybych zrovna ted kupoval mobil, chtel bych aby vypadal a ovladal se stejne. Vadi mi jen v kapse obcas neprijemne bodava antenka a zadna pamet pro SMS. A ted se obcas sam vypne a ma zeslablou baterku, ale to je starim a ne konstrukci. Mimochodem tenhle mobil byl vymyslenej spis jako manazerskej pro slusne zachazeni a uz prezil ruzne zaslapnuti, pad z kola a spousty pady na zem, v zime jsem ho zahodil do snehu a pak musel vyhrabavat.
Jenze dneska uz se nedelaji telefony urcene k telefonovani, ale kazdej ma tunu sracek co skoro nikdo nepotrebuje navic a pritom kdyby chteli, s dnesni technologii by mohli vyrobit elegantni jednoduchej a spolehlivej telefon s vydrzi 14 dni...https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201733
+
pravda pravda...mobil je na volani, fotak na foceni...nerikam, ze se nekdy nehodi neco okamzite vyfotit, ale pokud jdu nekam, kde vim, ze budu fotit, beru fotak...jo videl jsem i nejakej samsumg co se tu pry nikdy prodavat nebude a ten mel na sobe optiku pentaxu, ale asi si dokazete predstavit jak asi vypadal...v kapse bych to nosit nechtel..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomcat (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 18:48https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskusepravda pravda...mobil je na volani, fotak na foceni...nerikam, ze se nekdy nehodi neco okamzite vyfotit, ale pokud jdu nekam, kde vim, ze budu fotit, beru fotak...jo videl jsem i nejakej samsumg co se tu pry nikdy prodavat nebude a ten mel na sobe optiku pentaxu, ale asi si dokazete predstavit jak asi vypadal...v kapse bych to nosit nechtel..https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201734
+
Nedelak>
Lenze Z5 am ciernobiely displej nie tie dnesne farebne
Ten kontrast bol narazka na farebne displeje..
A je to fakt
Dneska nerobia mobili urcene na telefonovanie.
Vsetky maju displej vo farbe vsetky mau len polyfony vsetky vydrzia cca 3 dni v lepsom pripade.
Dobra klavesnica je nieco v com sa zlepsuju ale len niekedy.
Starsi clovek si musi buchat hlavu ked nevidi na displej nepocuje ho a navyse tlacidla su tak velke ze ked sa dotkne klavesnice stlaci ju naraz celu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 19:02https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseNedelak>
Lenze Z5 am ciernobiely displej nie tie dnesne farebne
Ten kontrast bol narazka na farebne displeje..
A je to fakt
Dneska nerobia mobili urcene na telefonovanie.
Vsetky maju displej vo farbe vsetky mau len polyfony vsetky vydrzia cca 3 dni v lepsom pripade.
Dobra klavesnica je nieco v com sa zlepsuju ale len niekedy.
Starsi clovek si musi buchat hlavu ked nevidi na displej nepocuje ho a navyse tlacidla su tak velke ze ked sa dotkne klavesnice stlaci ju naraz celuhttps://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201735
+
Nevidim nejmensi duvod proc by fotaky v mobilu v budoucnu nemeli ZCELA NAHRADIT klasicke kompakty v cene do deseti tisic. Ano, nebude tam 10x zoom, ale 3x na bezny foceni spouste lidi staci, s mistem tam problem neni (periskop, tekute cocky,...) a udelat vetsi cocku neni problem pokud se pres ni da odsouvatelny kryt (nebo nejake jine ochranne reseni, fantazii se meze nekladou)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Erkil Poirot https://diit.cz/profil/erkil1452
28. 6. 2005 - 20:44https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseNevidim nejmensi duvod proc by fotaky v mobilu v budoucnu nemeli ZCELA NAHRADIT klasicke kompakty v cene do deseti tisic. Ano, nebude tam 10x zoom, ale 3x na bezny foceni spouste lidi staci, s mistem tam problem neni (periskop, tekute cocky,...) a udelat vetsi cocku neni problem pokud se pres ni da odsouvatelny kryt (nebo nejake jine ochranne reseni, fantazii se meze nekladou)...https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201741
+
Erkil>
tie cocky mozu byt aj z neviem coho len mi prosim povedz !kde na talefone chces dat>
baterku aby vydrzala 100 fotiek
cocku ktora ma minimalne 1 cm do priemeru
blesk ktory maju vsetky fotoaparaty
elektroniku na mobilnu komunikaciu
nech sa to zobere akokolvek NIEJE to kam dat
tie cocky ako na periskope su pekne ale kde ich mestis?
To ide len na triko hlbky telefonu a nieco co mi vadi vo vrecku namiesto toho aby som si to moc nevsimal rozhodne mat nechcem
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 20:54https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseErkil>
tie cocky mozu byt aj z neviem coho len mi prosim povedz !kde na talefone chces dat>
baterku aby vydrzala 100 fotiek
cocku ktora ma minimalne 1 cm do priemeru
blesk ktory maju vsetky fotoaparaty
elektroniku na mobilnu komunikaciu
nech sa to zobere akokolvek NIEJE to kam dat
tie cocky ako na periskope su pekne ale kde ich mestis?
To ide len na triko hlbky telefonu a nieco co mi vadi vo vrecku namiesto toho aby som si to moc nevsimal rozhodne mat nechcemhttps://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201742
+
max:
- s vydrzi si nelam hlavu, tady velkej problem neni.
- 1cm ? hmm, nevim jestli jsi videl nejmensi canon ixus, mozna kdyz si ho prohlidnes, zjistis jak malou a kvalitni optiku lze udelat. Tim ale nechci tvrdit, ze totez bude u mobilu ... to ne.
- blesk ? no, ja nevim, ale s tim bleskem to u levnych kompaktu neni tak zhavy. A myslim, ze zrovna o blesk tady vubec nejde.
Rozhodne bych souhlasil, ze tohle nahradi vetsinu levnych kompaktu. Jestli ale dik tomuhle zmizi ruzne nepojmenovatelne smejdy co se prodavaji, tak to nevim. Ale dost mozna to vyvola cenove zemetreseni a snizi to vyrazneji cenu kompaktu v cene kolem 5-6tisic .. nebo vic ? Uvidime, tak za rok-dva ?
Jinak t39m je fajn, ale ma nekolik veci, ktere mi na nem vadi. A bohuzel, vyvoj uz touhle cestou nejde :( I kdyz .. nektere Vcka vypadaji nadejne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
28. 6. 2005 - 21:48https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskusemax:
- s vydrzi si nelam hlavu, tady velkej problem neni.
- 1cm ? hmm, nevim jestli jsi videl nejmensi canon ixus, mozna kdyz si ho prohlidnes, zjistis jak malou a kvalitni optiku lze udelat. Tim ale nechci tvrdit, ze totez bude u mobilu ... to ne.
- blesk ? no, ja nevim, ale s tim bleskem to u levnych kompaktu neni tak zhavy. A myslim, ze zrovna o blesk tady vubec nejde.
Rozhodne bych souhlasil, ze tohle nahradi vetsinu levnych kompaktu. Jestli ale dik tomuhle zmizi ruzne nepojmenovatelne smejdy co se prodavaji, tak to nevim. Ale dost mozna to vyvola cenove zemetreseni a snizi to vyrazneji cenu kompaktu v cene kolem 5-6tisic .. nebo vic ? Uvidime, tak za rok-dva ?
Jinak t39m je fajn, ale ma nekolik veci, ktere mi na nem vadi. A bohuzel, vyvoj uz touhle cestou nejde :( I kdyz .. nektere Vcka vypadaji nadejne. https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201744
+
itokar>
1 cm cocka je krpec
neviem aku maju cocku ixusy ale uvedom si ze malo svetla ktore dopadne na nu sa odzrkadli malou svetelnostou objektivu a poviem to narovinu.
5mpix cmos hlavne malych rozmerov je cip velmi narocny na svetlo.
osobne mam kodak fotoaparat elektronika je nah**** objektiv sa na moj druhy fotak ani nehrabe ale berem to ako minimum cocka ma cca 1 cm ccd 3mpix. ak mi niekto povie ze vyrobi nieco lepsie s rovnakou optikou poviem dajte mu nobelovku. Lenze dneska aj tie fotaky do 10 tisic davaju skvele vysledky na to co od nich ludia cakaju.
A vydrz je primarna. Je to preboha mobil. Ked sa nieco stane tak mam moznost s nim volat a nie ze dneska som fotil dneska volat nebudem.
Mimochodom skus zapnut blesk chcem vidiet kolko fotiek by si urobil mobilom a kolko fotakom.
t39m ma mnozstvo chyb ale ziadne nie tak vazne aby mi zabranili pouzivaniu telefonu.To bol mobil ktory ked som bol na dovolenke sa nevybil zato fotak som vypraskal velakrat.
Blesk je velmi dolezity!!! Hlavne ked mas malu optiku niesi schopny vyfotit v mierne tmavsom mieste NIC nakolko budes mat expozicny cas sekundu to bude roztrasene. Proste bez blesku to nema cenu a snim to zas nema vydrz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 22:06https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseitokar>
1 cm cocka je krpec
neviem aku maju cocku ixusy ale uvedom si ze malo svetla ktore dopadne na nu sa odzrkadli malou svetelnostou objektivu a poviem to narovinu.
5mpix cmos hlavne malych rozmerov je cip velmi narocny na svetlo.
osobne mam kodak fotoaparat elektronika je nah**** objektiv sa na moj druhy fotak ani nehrabe ale berem to ako minimum cocka ma cca 1 cm ccd 3mpix. ak mi niekto povie ze vyrobi nieco lepsie s rovnakou optikou poviem dajte mu nobelovku. Lenze dneska aj tie fotaky do 10 tisic davaju skvele vysledky na to co od nich ludia cakaju.
A vydrz je primarna. Je to preboha mobil. Ked sa nieco stane tak mam moznost s nim volat a nie ze dneska som fotil dneska volat nebudem.
Mimochodom skus zapnut blesk chcem vidiet kolko fotiek by si urobil mobilom a kolko fotakom.
t39m ma mnozstvo chyb ale ziadne nie tak vazne aby mi zabranili pouzivaniu telefonu.To bol mobil ktory ked som bol na dovolenke sa nevybil zato fotak som vypraskal velakrat.
Blesk je velmi dolezity!!! Hlavne ked mas malu optiku niesi schopny vyfotit v mierne tmavsom mieste NIC nakolko budes mat expozicny cas sekundu to bude roztrasene. Proste bez blesku to nema cenu a snim to zas nema vydrz.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201746
+
ltokar : ALL:
hmm 1 GB xd karta problem neni a ze by li pribalili zdarma k mobilu s fotakem ? baterky ? hmm pekne ze si vyfotis "neco " volat uz dulezite neni asi.
Muzu se zeptat co mas za fotak ?
Hmm podle tve teorie by mohli profesionalove vyhodit ty zbytecne objektivy ktere stoji slusne penize. Hlavne by sebou nemuseli vlacet ty kila navic.
Blesk je dulezity .. mrkni treba na TV treba na TV kdy jsou videt fotografove s bleskem za bileho dne v normalnim svetle. Jestli si myslis ze blesk je na tmu tak se muzem pak bavit asi jako deti ve skolce.
Proste je to zmetek jako vetsina ALL - IN - ONE zarizeni. Hodne sice zalezi na potrebe zakaznika coz ale nemuzeme porovnatvat jako nejakou znamku kvality.
Optika je proste optika - (fyzika na ZS - res jeji cast) Nic se ji zatim nemuze vyrovat.
Pobav se s nekym na tema kinofilm & digitalni zrcadlovka. Na zaver poloz tuhle otazku a jestli ten clovek nepujde do kolen tak nevim. Samozdrejme ze je to jina technologie jina kategorie a o to prave jde o nejake nahrade nebo prirovnani nemuze byt rec. Jo jsem ochotny se bavit na tema te stupidni reklamy ( uz ji myslim te nedavaji ) kde je fotak webkamera a ja nevim co jeste ve velikosti kreditni karty a jak to deda ze synem tisknou na A4 a davaji k tomu SW bezmala za tisice korun. Ujistuji ale ze to s focenim nema pra nic spolecneho.
O kvalite nejake pseudo optiky nemuze byt vazna debata. Mozna to nejakym novy smer foceni mobilem ale berme to jako jinou kategorii stejne jako kompakt vs. digi zrcadlo.
Na druhou stranu kdyz se divam kolem sebe co dnes je povazovano za kvalitu tak si myslim sve a lidi v tom necham.
Neoslovi me ani 10 Mpix "fotak" v mobilu. Proste v Mpix to neni.
Ehm tusis kolik Mpix ma D2H ? nebo D2Hs novinka ? Kolik stoji ? jaka to je kategorie + optika zalezi na tobe ale cena se pohybuje hodne vysoko. Pritom to ma X Mpix ... Tak ze by to prece jen ty Mpix ...
proste je to usmevne... ale nebrat jako ze se nekomu posmivam to by me nekdo nastval ! ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
28. 6. 2005 - 22:53https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseltokar : ALL:
hmm 1 GB xd karta problem neni a ze by li pribalili zdarma k mobilu s fotakem ? baterky ? hmm pekne ze si vyfotis "neco " volat uz dulezite neni asi.
Muzu se zeptat co mas za fotak ?
Hmm podle tve teorie by mohli profesionalove vyhodit ty zbytecne objektivy ktere stoji slusne penize. Hlavne by sebou nemuseli vlacet ty kila navic.
Blesk je dulezity .. mrkni treba na TV treba na TV kdy jsou videt fotografove s bleskem za bileho dne v normalnim svetle. Jestli si myslis ze blesk je na tmu tak se muzem pak bavit asi jako deti ve skolce.
Proste je to zmetek jako vetsina ALL - IN - ONE zarizeni. Hodne sice zalezi na potrebe zakaznika coz ale nemuzeme porovnatvat jako nejakou znamku kvality.
Optika je proste optika - (fyzika na ZS - res jeji cast) Nic se ji zatim nemuze vyrovat.
Pobav se s nekym na tema kinofilm & digitalni zrcadlovka. Na zaver poloz tuhle otazku a jestli ten clovek nepujde do kolen tak nevim. Samozdrejme ze je to jina technologie jina kategorie a o to prave jde o nejake nahrade nebo prirovnani nemuze byt rec. Jo jsem ochotny se bavit na tema te stupidni reklamy ( uz ji myslim te nedavaji ) kde je fotak webkamera a ja nevim co jeste ve velikosti kreditni karty a jak to deda ze synem tisknou na A4 a davaji k tomu SW bezmala za tisice korun. Ujistuji ale ze to s focenim nema pra nic spolecneho.
O kvalite nejake pseudo optiky nemuze byt vazna debata. Mozna to nejakym novy smer foceni mobilem ale berme to jako jinou kategorii stejne jako kompakt vs. digi zrcadlo.
Na druhou stranu kdyz se divam kolem sebe co dnes je povazovano za kvalitu tak si myslim sve a lidi v tom necham.
Neoslovi me ani 10 Mpix "fotak" v mobilu. Proste v Mpix to neni.
Ehm tusis kolik Mpix ma D2H ? nebo D2Hs novinka ? Kolik stoji ? jaka to je kategorie + optika zalezi na tobe ale cena se pohybuje hodne vysoko. Pritom to ma X Mpix ... Tak ze by to prece jen ty Mpix ...
proste je to usmevne... ale nebrat jako ze se nekomu posmivam to by me nekdo nastval ! ;)
https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201760
+
Ondřej Vališ: Za to, co píší na Živě bohužel nemůžeme. My alespoň uvádíme zdroj, takže si to můžeš porovnat sám.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
28. 6. 2005 - 22:53https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseOndřej Vališ: Za to, co píší na Živě bohužel nemůžeme. My alespoň uvádíme zdroj, takže si to můžeš porovnat sám.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201761
+
martin: Jo v poho, jen jsem se nad tím pousmál a napsal toto stejné na oba weby... ať lidi vidí jak se k nám dostávají informace a kde se tak nějak zakřivují, snad se někdo (na DIGI) zamyslí...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ondřej Vališ (neověřeno) https://diit.cz
28. 6. 2005 - 23:18https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskusemartin: Jo v poho, jen jsem se nad tím pousmál a napsal toto stejné na oba weby... ať lidi vidí jak se k nám dostávají informace a kde se tak nějak zakřivují, snad se někdo (na DIGI) zamyslí...https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201764
+
Ondřej: Já jsem v pohodě. Obraz si snad udělají P.T. čtenářové sami ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
29. 6. 2005 - 00:10https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseOndřej: Já jsem v pohodě. Obraz si snad udělají P.T. čtenářové sami ;-)https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201772
+
Ondřej Vališ :
To neni zadna novinka ... To ze je to nejak okoukane se snad traduje uz od sameho vzniku .. Jestli to dela zive nebo cdr je vec druha. Rekl by ze obcas si nejaky ten clanek prohodi. To ze jsou ty clanky rozdilne nebo podobne vyjdou ve stejny den nekdy driv nebo pozdeji na vice servrech neni zadna novinka proste to berme jako fakt.
Tobe to vadi ? Je pro tebe problem narazit na stejne 2 clanky nebo kraticke "bleskovky" ? Mi teda ne protoze to neni problem pro me tridit. Mi spis vadi jine veci ale to uz cdr urcite vi ;)
Taky by jsme mohli rict ze vsechny media od sebe opisuji. Je to ale bezna praxe napr u TV jsou proste prevzate zabery a trochu pozmeneny text.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
29. 6. 2005 - 06:55https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseOndřej Vališ :
To neni zadna novinka ... To ze je to nejak okoukane se snad traduje uz od sameho vzniku .. Jestli to dela zive nebo cdr je vec druha. Rekl by ze obcas si nejaky ten clanek prohodi. To ze jsou ty clanky rozdilne nebo podobne vyjdou ve stejny den nekdy driv nebo pozdeji na vice servrech neni zadna novinka proste to berme jako fakt.
Tobe to vadi ? Je pro tebe problem narazit na stejne 2 clanky nebo kraticke "bleskovky" ? Mi teda ne protoze to neni problem pro me tridit. Mi spis vadi jine veci ale to uz cdr urcite vi ;)
Taky by jsme mohli rict ze vsechny media od sebe opisuji. Je to ale bezna praxe napr u TV jsou proste prevzate zabery a trochu pozmeneny text.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201776
+
Morph:
Tu reklamu ještě dávají (včera jsem ji viděl tuším na Nově) a upřímně mě rozesmála. Nedávno jsem si totiž koupil digi zrcadlovku a na tak super fotku, co vzápětí leze těm dvěma šaškům z tiskárny, by se i můj Pentax istDS musel hodně snažit. Ale kdo chce kam...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomáš Lajbl https://diit.cz/profil/dyka
29. 6. 2005 - 08:50https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseMorph:
Tu reklamu ještě dávají (včera jsem ji viděl tuším na Nově) a upřímně mě rozesmála. Nedávno jsem si totiž koupil digi zrcadlovku a na tak super fotku, co vzápětí leze těm dvěma šaškům z tiskárny, by se i můj Pentax istDS musel hodně snažit. Ale kdo chce kam...https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201793
+
2All: Sebelepsi snimac ve fotaku nenahradi optiku, i ten nejhorsi automat ma lepsi optiku nez fotak v mobilu => vzdy z nej polezou lepsi fotky.
Jinak opravdu kvalitni vybava na foceni s prehledem preleze 100kKc, pro zajmovy foceni je to tak 30kKc. Co na tom tolik stoji ? Prave ta optika. Samo ze lze poridit levnejsi solidni fotak, ale pod nejakych 10k nema vubec smysl jit, jelikoz mezi 10 - 15k je prave ta hranice mezi smejdskym automatem a solidnim fotakem (bez pridavnych objektivu).
Videl sem stejny fotky nafoceny automatem 5Mpx a zrcadlovkou 3Mpx. Ze to bylo uplne o necem jinym (ve prospech ty zrcadlovky) asi netreba zduraznovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
29. 6. 2005 - 09:06https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse2All: Sebelepsi snimac ve fotaku nenahradi optiku, i ten nejhorsi automat ma lepsi optiku nez fotak v mobilu => vzdy z nej polezou lepsi fotky.
Jinak opravdu kvalitni vybava na foceni s prehledem preleze 100kKc, pro zajmovy foceni je to tak 30kKc. Co na tom tolik stoji ? Prave ta optika. Samo ze lze poridit levnejsi solidni fotak, ale pod nejakych 10k nema vubec smysl jit, jelikoz mezi 10 - 15k je prave ta hranice mezi smejdskym automatem a solidnim fotakem (bez pridavnych objektivu).
Videl sem stejny fotky nafoceny automatem 5Mpx a zrcadlovkou 3Mpx. Ze to bylo uplne o necem jinym (ve prospech ty zrcadlovky) asi netreba zduraznovat.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201795
+
Dýka: je tak oni to jeste davaji ? No to je sila... Navic dnes se doma fotky netisknou ale uz je lepsi si je necat udelat diky cene. Samozdrejme par kousku. TV je strasny manipulaor lidi oni tomu veri i kdyz se uz nekolikrat spalili. Mrknou do ceniku nebo obchodu zjisti ze pomalu takove zarizeni neexistuje a tady je "jen" za 1000 kc nebo kolik to stoji.
Stejne jako ted bylo ze borec si koupil Porsche za 150 000 kc no co cekal ze mu to poslouzi do konce zivota ? Ach jo .. a nebo lidi vkladaji penize do kampelicek s vidinou 30 nebo 40 % zisku daji vsechny sve uspory a pak o vsechno prijdou ja jim to preju aby o to prisli. Ti co jsou hloupi tem to patri kdyz si mysleli ze jim nekdo da takove penize. Horsi u duchodcu kteri uz na tom nejsou dobre ti uveri vsemu.
Proste chci rict ze sila toho marketingu je vsude a ve vsem a oni umi prodat i rezavy hrebik rekneme ze se to cely zivot uci jak prodat i smejdy . Samo ze nedelaji jen smejdy ale ze marketing umi prodat i dobrou vec.
Neni to tak uplne mimo ;)
J:
bouzel mas pravdu. Foceni aby bylo foceni aby to bylo nejak tvurci stoji tahle sranda dost penez. Samozdrejme nejvice stoji optika. Pro me nejlevnejsi optika DX stala 13 000. Dalsi v nabidce jsou okolo 20 pak jich celkem dost okolo 50-80 a pak hodne pres 100. Ted jeste nejaky ten fotak a to samozdrejme nekonci .. to se jeste muzem bavit o nejakem kvalitnim stativu + dalsi prislusenstvi blesk ... no je toho dost. Tohle foceni je tvurci.
Fotaky okolo 10 jsou urcene kdyz prijde jednou za cas rodina a ty vatahnes fotak .. u toho je ale problem protoze se foti vetsinou v malych mistnostech a ta optika tech fotaku na to nema ...ja mam ohnisko 24-70 cili neni to nic moc sirokouhleho ale kdyz nas foti vic stojim doslova pred lidma a "mam je tam vsechny".
Ti co uz meli nejaky lepsi fotak v ruce vi o cem mluvim ti ostatni asi nebudou nikdy souhlasit a snimani mobilem zustane pro ne dostatecne. Tot vetsi poznamka k problematice.
Ja rikam nez hnusnou fotku res. vysledek snimani tak radeji zadnou fotku. Mam urcite sito a tam projde jen par fotek.
Snimani mobilem - nerikejme tomu foceni.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morph https://diit.cz/profil/morph
29. 6. 2005 - 10:57https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseDýka: je tak oni to jeste davaji ? No to je sila... Navic dnes se doma fotky netisknou ale uz je lepsi si je necat udelat diky cene. Samozdrejme par kousku. TV je strasny manipulaor lidi oni tomu veri i kdyz se uz nekolikrat spalili. Mrknou do ceniku nebo obchodu zjisti ze pomalu takove zarizeni neexistuje a tady je "jen" za 1000 kc nebo kolik to stoji.
Stejne jako ted bylo ze borec si koupil Porsche za 150 000 kc no co cekal ze mu to poslouzi do konce zivota ? Ach jo .. a nebo lidi vkladaji penize do kampelicek s vidinou 30 nebo 40 % zisku daji vsechny sve uspory a pak o vsechno prijdou ja jim to preju aby o to prisli. Ti co jsou hloupi tem to patri kdyz si mysleli ze jim nekdo da takove penize. Horsi u duchodcu kteri uz na tom nejsou dobre ti uveri vsemu.
Proste chci rict ze sila toho marketingu je vsude a ve vsem a oni umi prodat i rezavy hrebik rekneme ze se to cely zivot uci jak prodat i smejdy . Samo ze nedelaji jen smejdy ale ze marketing umi prodat i dobrou vec.
Neni to tak uplne mimo ;)
J:
bouzel mas pravdu. Foceni aby bylo foceni aby to bylo nejak tvurci stoji tahle sranda dost penez. Samozdrejme nejvice stoji optika. Pro me nejlevnejsi optika DX stala 13 000. Dalsi v nabidce jsou okolo 20 pak jich celkem dost okolo 50-80 a pak hodne pres 100. Ted jeste nejaky ten fotak a to samozdrejme nekonci .. to se jeste muzem bavit o nejakem kvalitnim stativu + dalsi prislusenstvi blesk ... no je toho dost. Tohle foceni je tvurci.
Fotaky okolo 10 jsou urcene kdyz prijde jednou za cas rodina a ty vatahnes fotak .. u toho je ale problem protoze se foti vetsinou v malych mistnostech a ta optika tech fotaku na to nema ...ja mam ohnisko 24-70 cili neni to nic moc sirokouhleho ale kdyz nas foti vic stojim doslova pred lidma a "mam je tam vsechny".
Ti co uz meli nejaky lepsi fotak v ruce vi o cem mluvim ti ostatni asi nebudou nikdy souhlasit a snimani mobilem zustane pro ne dostatecne. Tot vetsi poznamka k problematice.
Ja rikam nez hnusnou fotku res. vysledek snimani tak radeji zadnou fotku. Mam urcite sito a tam projde jen par fotek.
Snimani mobilem - nerikejme tomu foceni. https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201847
+
2 J: Dig. kompakt a dig. zrcadlovku nemá smysl přímo srovnávat. Každé je určeno primárně pro někoho jiného. Zkus se třeba zeptat přítelkyně, zda bude na dovolené raději nosit v kapsekompakt o váze do 200g, a nebo na krku +/- kilovou zrcadlovku ...
A ke kvaltitě fotografií - při pohledu a srovnání výsledků třeba na http://www.dpreview.com/reviews/canonsd500/page6.asp shttp://www.dpreview.com/reviews/sonydscl1/page6.asp jsou rozdíly samozřejmě patrné, ale že by výsledky z kompaktů byly úplně nepoužitelné ("šmejdské") ? Ostatně dobrá fotografie je v první řadě o rukou a oku, ne o technice ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JM (neověřeno) https://diit.cz
29. 6. 2005 - 11:09https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse2 J: Dig. kompakt a dig. zrcadlovku nemá smysl přímo srovnávat. Každé je určeno primárně pro někoho jiného. Zkus se třeba zeptat přítelkyně, zda bude na dovolené raději nosit v kapsekompakt o váze do 200g, a nebo na krku +/- kilovou zrcadlovku ...
A ke kvaltitě fotografií - při pohledu a srovnání výsledků třeba na http://www.dpreview.com/reviews/canonsd500/page6.asp s http://www.dpreview.com/reviews/sonydscl1/page6.asp jsou rozdíly samozřejmě patrné, ale že by výsledky z kompaktů byly úplně nepoužitelné ("šmejdské") ? Ostatně dobrá fotografie je v první řadě o rukou a oku, ne o technice ...https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201852
+
Dýka: Hezky fotí třeba CANON PowerShot S2, ale už nevím kde měli fotky pro porovnání. Existuje nějaká stránka která porovnává kvalitu fotek z mobilů s ukázkama ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já (neověřeno) https://diit.cz
29. 6. 2005 - 12:48https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseDýka: Hezky fotí třeba CANON PowerShot S2, ale už nevím kde měli fotky pro porovnání. Existuje nějaká stránka která porovnává kvalitu fotek z mobilů s ukázkama ?https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-201895
+
Výhoda zrcadlovky (jedno jestli klasické nebo digitální) oproti kompaktu nespočívá primárně v kvalitě fotek (většinou to tak je, protože zrcadlovky jsou kvalitněji zpracované, mají kvalitnější optiku, vyložené lowendy se snad ani nedělají, dělají je většinou renomované firmy ...; ale mezi kompakty (spíš dálkoměry, ale to je taky tak trochu kompakt) existují taky špičkové modely za X desítek tisíc). Jednooká zrcadlovka má největší výhodu v tom, že v hledáčku vidím přes objektiv (to mám ale u digitálního kompaktu na displeji). Sám fotím už nějaký ten pátek na klasické kinofilmové zrcadlovky (ale ne za žádné statisíce, jak tady házeli astronomickými částkami někteří přede mnou, chtěl bych vidět jestli to mají doma) a digitální kompakt jsem z principu zavrhoval, ale dostal se mi do ruky kompakt Canon A510 (tedy základ od dané značky s 3,2 Mpx) a byl jsem hodně překvapen tím, co umí a jaké dělá fotky - perfektní ostrost, přirozené barvy (tvůrčí možnosti jsou daleko větší než u klasické zrcadlovky, ale to je dáno digitální technologií). Už se těším, až si budu moct koupit digi zrcadlovku, ale moje oblíbená je Minolta a ta dělá zatím pouze D7 za cca 45000 tělo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
PavelK (neověřeno) https://diit.cz
29. 6. 2005 - 16:15https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuseVýhoda zrcadlovky (jedno jestli klasické nebo digitální) oproti kompaktu nespočívá primárně v kvalitě fotek (většinou to tak je, protože zrcadlovky jsou kvalitněji zpracované, mají kvalitnější optiku, vyložené lowendy se snad ani nedělají, dělají je většinou renomované firmy ...; ale mezi kompakty (spíš dálkoměry, ale to je taky tak trochu kompakt) existují taky špičkové modely za X desítek tisíc). Jednooká zrcadlovka má největší výhodu v tom, že v hledáčku vidím přes objektiv (to mám ale u digitálního kompaktu na displeji). Sám fotím už nějaký ten pátek na klasické kinofilmové zrcadlovky (ale ne za žádné statisíce, jak tady házeli astronomickými částkami někteří přede mnou, chtěl bych vidět jestli to mají doma) a digitální kompakt jsem z principu zavrhoval, ale dostal se mi do ruky kompakt Canon A510 (tedy základ od dané značky s 3,2 Mpx) a byl jsem hodně překvapen tím, co umí a jaké dělá fotky - perfektní ostrost, přirozené barvy (tvůrčí možnosti jsou daleko větší než u klasické zrcadlovky, ale to je dáno digitální technologií). Už se těším, až si budu moct koupit digi zrcadlovku, ale moje oblíbená je Minolta a ta dělá zatím pouze D7 za cca 45000 tělo.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-202021
+
2JM: Mas dve moznosti, bud budes nosit v kapse automat a fotky pak nekde maximalne vysmahnes na CD, jelikoz budou naprosto nepouzitelny pro nejaky rozumny zpracovani, nebu budes holt tahat fotak a pak si z par set fotek vyberes nekolik, ktery si nechas udelat trebas ako A0 na zed.
2PavelK: Zrovna minuly vykend jsem mel tu cest, fotaky + optika dokupy urcte v cene kolem 1/4M. Samo ze to nebylo moje, bohuzel nemam tu cest byt reditelem Telecumu abych si takove vecicky mohl kupovat, ale muzu ti rict, ze tomu se rika foceni. Tam kde automat definitivne konci se tyhle hracky ani nezapoti. Kuprikladu foto ve spore osvetleny mistnosti bez blesku je naprosto bez problemu pouzitelny, na fotce z automatu bylo par smouh.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
29. 6. 2005 - 23:53https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse2JM: Mas dve moznosti, bud budes nosit v kapse automat a fotky pak nekde maximalne vysmahnes na CD, jelikoz budou naprosto nepouzitelny pro nejaky rozumny zpracovani, nebu budes holt tahat fotak a pak si z par set fotek vyberes nekolik, ktery si nechas udelat trebas ako A0 na zed.
2PavelK: Zrovna minuly vykend jsem mel tu cest, fotaky + optika dokupy urcte v cene kolem 1/4M. Samo ze to nebylo moje, bohuzel nemam tu cest byt reditelem Telecumu abych si takove vecicky mohl kupovat, ale muzu ti rict, ze tomu se rika foceni. Tam kde automat definitivne konci se tyhle hracky ani nezapoti. Kuprikladu foto ve spore osvetleny mistnosti bez blesku je naprosto bez problemu pouzitelny, na fotce z automatu bylo par smouh.https://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskuse#comment-202121
+
Diskuse k Samsung má 5Mpx senzor pro mobilní telefonyhttps://diit.cz/clanek/samsung-ma-5mpx-senzor-pro-mobilni-telefony/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Mno tohle uz by se mi fakt libilo :-)
Mobil ja na telefonování a na fotky je fotoaparát. Toť ke kvalitám fotografií z mobilních telefonů vše. Nehledě na "kvalitu" optické soustavy. Rozhodně si nemyslím a není pravda, že čím větší rozlišení - tím kvalitnější fotografie!!!!
Přesně tak, plastový "objektiv" je urážkou toho jména. Ale co, teenagerům - "skenovačům reality" to bude stačit. A že na fotkách není skoro nic vidět? Prosím Vás, vy toho naděláte...
Súhlasím, ale mobil máš vždy poruke a foťák až tak nie. A napr pri havárke máš šancu zaznamenať hneď situáciu. Ak bude kvalitná optika a výsledok, určite to oceníme.
Stačí se kouknout na fotku z 5mpix levnějšího foťáku v plném rozlišení. I tam jsou výsledky často dost mizerné, tady to asi bude děs.
Ještě jedna malá jízlivá poznámka, kdyby radši místo "foťáku" dali k telefonu pořádnou baterii
No jestli bude CIS proti CCD fotit tak "kvalitne" jako skenujou CIS skenery proti klasickejm s lampou a CCD, tak se teda mame na co tesit.
Ale na druhou stranu kdyz to bude v telefonech standard, vadit to nikomu nebude a vzdy mit moznost neco slusne (pisu slusne, ne poradne) v pripade nutnosti vyfotit taky neni k zahozeni. A na poradny foceni tu budou fotaky, ale poradne fotak sebou stejne nikdo netaha v kapse, protoze se mu tam nevejde.
Ja fakt uz zajedu pod stul jestli to tak bude pokracovat.....
Jestli umi nekdo do 5 pocitat a ma alespon trochu neco v bedne a nemusi byt zadny spekulant vynalezce - staci pouze zakladni vzdelani.
Prosim uvazujte podivejte se cim lepsi fotak tim vic Mpix ? ale kde ze ... To jako rict ze nejlepsi je auto co jezdi 320 km /h. Pamatuju dobu kdy vsichni prahli jen a jen po MHz... GHz ... bylo jim uplne jedno co je tam za MB treba uplny Shit hlavne kdyz mohl rict ja mam x GHz .. ja nevim jestli se tem lidem mam smat a kdyz jim to vysvetlim nastinim problem cele veci tak mi neveri a chovaji se podrazdene ano protoze naleteli na nejaky marketing ala na svou hloupost. Tady je to uplne stejne.
Proste tem fotakum v mobilu se neda rikat ani fotak. Kdyz se podivate profikum pod ruce tak vetsinou si nadobicko vozi v aute.. ano je to optika a zatim fyzika nerika nic o tom jak by slo neco takoveho "narvat" do fotaku. Proto jedina cesta marketingu je cesta x Mpix ktere vubec nic nerikaji. Optiku tam proste nedaji. Druha cesta je do fotaku instalovat mobil.
To ze jeee to je super ted hned to potrebuji a nemam u sebe fotak a pak se divat na zmrseny nejaky scan treba i 20 MPix je uplne totalne o nicem a takove foto mazu. Stejne jako kdyz dofotim kartu a jeste neco "dofotim" na nizke rozliseni je o 2 vecech.
S baterii do mobilu/ notebooku souhlasim porad se mele co uz nemaji a kde nic tu nic. Revoluce v tomhle smeru asi v nedohlednu a konci akorat na papire. Technologie pomalu jako za Karla IV.
PS: nebyl by to lepsi kseft pro samsung aby s tou energii vymysleli lepsi kousky ? Prece by tohle uvital snad kazdy uzivatel za peknou cenu.
nedelak :
Nevejde? no ma D100 urcite ne ale takovy Canon A520 si das do kapsy a mas relativne dobry fotak.
Scannery s CIS me akorat dovedou rozesmat ale ono je to o poptavce .. nekdo chce proste ultra slim veci i za cenu kvality a levnejsi naklady a tim i levnejsi cena. a Takove super mega giga markety po takovych vecech sahaji jak muzou.
Pozn.: pokud nekdo nema obleceni skolaka s malyma kapsama tak se ti tam vejde.
Brasnicka na opasek neni nic hrozneho a zadna velka zatez.
NO hlavne cim mensi plocha snimace tim vice sumu!
Tak mám pocit, že nás tu někdo mystifikuje!
Na DIGI http://digi.zive.cz/h/aktuality/F.asp?ARI=801&HID=1&CAI=&RFS=1 vyšel obdobný článek. Buď na DIGI nebo tady na CDR někdo asi neumí pořádně anglicky, to by pak nemohly vyjít dva články o stejné věci, ale každý s naprosto jinými údaji.
Vsem mystifikatorum basnicim o optice - uz dneska jsou mobily, ktera maji i klasickou optiku vcetne autofokusu, vyvazeni bile apod. dnes beznych vychytavek. Nesmite si delat obraz o situaci na zaklade usmudlane nejlevnejsi Nokie, co nosite v kapse. Navic, ac se o to nezajimam, nemam dojem ze slusna optika se da udelat jen mohutnym tubusem se soustavou cocek, napr. u tenkych Cybershoru (T3/33/7) od Sony jsou cocku poskladany na principu periskopu, takze telo tohohle kompaktiku je o polovinu tenci, nez telo myho mobilu... :o)
Já jsem zvědavej na ty Flash-karty, co se budou muset k 5 Mpix čipům dodávat...
Skeptik: dik za prispevek, nechtelo se mi porad psat, ze tyhle fotaky uz jsou neco jinyho. Konkurovat zrcadlovke to nebude, ale jinak uz to bude docela dobry.
lojza: vzdyt uz ted neni problem do mobilu nacpat i treba 1GB xd kartu.
no tato odpoved patri vsetkym ktori si myslia ze do mobilu narvu optiku.
Pani uvedomme si jednu vec. mobil moze mat sice optiku ako periskop lenze je tu jeden mensi problem. Prvotna cocka musi zachytit co najviac svetla teda chce to rozmer. marne date do tela mobilu milion cociek ked nemate dost svetla.
A to najpodstatnejsie
Mam "STARY" ericsson t39m. Pani povedzte mi. Kolko vasich mobilov ma aspon tak male rozmery ako tento telefon (hlavne hlbka mobilu) a kolkym z vas vydrzi telefon na jedno nabitie nabity tyzden (nevypinat na noc)
Kolki z vas maju displej ktory dokaze mat vysoky kontrast na slnku takze v aute neskulite kto vam vola ked zasvieti nan slniecko.
A posledna vec
Kolki z vas maju taky typ zvoneni co co pocut aj na druhom konci poschodoveho rodinneho domu ked ste uplne mimo?
Nuz pre mna su toto prvotne kriteria na mobil a nie ci mi dokaze mobil urobit 2mpixely ale 5 mpixelov. Mimochodom na tu sustavu optiky co MOZE mobil mat musi stacit 2-3 mpix v pohode aj s rezerveou.
Max:
Ja mam starej Sony Z5 a myslim si, ze na tom nejsem o tolik hur. I s tlustejsi baterkou je krasne malinkej s pritom s dobre citelnym a na svoji dobu hodne velkym displayem a kdybych zrovna ted kupoval mobil, chtel bych aby vypadal a ovladal se stejne. Vadi mi jen v kapse obcas neprijemne bodava antenka a zadna pamet pro SMS. A ted se obcas sam vypne a ma zeslablou baterku, ale to je starim a ne konstrukci. Mimochodem tenhle mobil byl vymyslenej spis jako manazerskej pro slusne zachazeni a uz prezil ruzne zaslapnuti, pad z kola a spousty pady na zem, v zime jsem ho zahodil do snehu a pak musel vyhrabavat.
Jenze dneska uz se nedelaji telefony urcene k telefonovani, ale kazdej ma tunu sracek co skoro nikdo nepotrebuje navic a pritom kdyby chteli, s dnesni technologii by mohli vyrobit elegantni jednoduchej a spolehlivej telefon s vydrzi 14 dni...
pravda pravda...mobil je na volani, fotak na foceni...nerikam, ze se nekdy nehodi neco okamzite vyfotit, ale pokud jdu nekam, kde vim, ze budu fotit, beru fotak...jo videl jsem i nejakej samsumg co se tu pry nikdy prodavat nebude a ten mel na sobe optiku pentaxu, ale asi si dokazete predstavit jak asi vypadal...v kapse bych to nosit nechtel..
Nedelak>
Lenze Z5 am ciernobiely displej nie tie dnesne farebne
Ten kontrast bol narazka na farebne displeje..
A je to fakt
Dneska nerobia mobili urcene na telefonovanie.
Vsetky maju displej vo farbe vsetky mau len polyfony vsetky vydrzia cca 3 dni v lepsom pripade.
Dobra klavesnica je nieco v com sa zlepsuju ale len niekedy.
Starsi clovek si musi buchat hlavu ked nevidi na displej nepocuje ho a navyse tlacidla su tak velke ze ked sa dotkne klavesnice stlaci ju naraz celu
Nevidim nejmensi duvod proc by fotaky v mobilu v budoucnu nemeli ZCELA NAHRADIT klasicke kompakty v cene do deseti tisic. Ano, nebude tam 10x zoom, ale 3x na bezny foceni spouste lidi staci, s mistem tam problem neni (periskop, tekute cocky,...) a udelat vetsi cocku neni problem pokud se pres ni da odsouvatelny kryt (nebo nejake jine ochranne reseni, fantazii se meze nekladou)...
Erkil>
tie cocky mozu byt aj z neviem coho len mi prosim povedz !kde na talefone chces dat>
baterku aby vydrzala 100 fotiek
cocku ktora ma minimalne 1 cm do priemeru
blesk ktory maju vsetky fotoaparaty
elektroniku na mobilnu komunikaciu
nech sa to zobere akokolvek NIEJE to kam dat
tie cocky ako na periskope su pekne ale kde ich mestis?
To ide len na triko hlbky telefonu a nieco co mi vadi vo vrecku namiesto toho aby som si to moc nevsimal rozhodne mat nechcem
max:
- s vydrzi si nelam hlavu, tady velkej problem neni.
- 1cm ? hmm, nevim jestli jsi videl nejmensi canon ixus, mozna kdyz si ho prohlidnes, zjistis jak malou a kvalitni optiku lze udelat. Tim ale nechci tvrdit, ze totez bude u mobilu ... to ne.
- blesk ? no, ja nevim, ale s tim bleskem to u levnych kompaktu neni tak zhavy. A myslim, ze zrovna o blesk tady vubec nejde.
Rozhodne bych souhlasil, ze tohle nahradi vetsinu levnych kompaktu. Jestli ale dik tomuhle zmizi ruzne nepojmenovatelne smejdy co se prodavaji, tak to nevim. Ale dost mozna to vyvola cenove zemetreseni a snizi to vyrazneji cenu kompaktu v cene kolem 5-6tisic .. nebo vic ? Uvidime, tak za rok-dva ?
Jinak t39m je fajn, ale ma nekolik veci, ktere mi na nem vadi. A bohuzel, vyvoj uz touhle cestou nejde :( I kdyz .. nektere Vcka vypadaji nadejne.
itokar>
1 cm cocka je krpec
neviem aku maju cocku ixusy ale uvedom si ze malo svetla ktore dopadne na nu sa odzrkadli malou svetelnostou objektivu a poviem to narovinu.
5mpix cmos hlavne malych rozmerov je cip velmi narocny na svetlo.
osobne mam kodak fotoaparat elektronika je nah**** objektiv sa na moj druhy fotak ani nehrabe ale berem to ako minimum cocka ma cca 1 cm ccd 3mpix. ak mi niekto povie ze vyrobi nieco lepsie s rovnakou optikou poviem dajte mu nobelovku. Lenze dneska aj tie fotaky do 10 tisic davaju skvele vysledky na to co od nich ludia cakaju.
A vydrz je primarna. Je to preboha mobil. Ked sa nieco stane tak mam moznost s nim volat a nie ze dneska som fotil dneska volat nebudem.
Mimochodom skus zapnut blesk chcem vidiet kolko fotiek by si urobil mobilom a kolko fotakom.
t39m ma mnozstvo chyb ale ziadne nie tak vazne aby mi zabranili pouzivaniu telefonu.To bol mobil ktory ked som bol na dovolenke sa nevybil zato fotak som vypraskal velakrat.
Blesk je velmi dolezity!!! Hlavne ked mas malu optiku niesi schopny vyfotit v mierne tmavsom mieste NIC nakolko budes mat expozicny cas sekundu to bude roztrasene. Proste bez blesku to nema cenu a snim to zas nema vydrz.
ltokar : ALL:
hmm 1 GB xd karta problem neni a ze by li pribalili zdarma k mobilu s fotakem ? baterky ? hmm pekne ze si vyfotis "neco " volat uz dulezite neni asi.
Muzu se zeptat co mas za fotak ?
Hmm podle tve teorie by mohli profesionalove vyhodit ty zbytecne objektivy ktere stoji slusne penize. Hlavne by sebou nemuseli vlacet ty kila navic.
Blesk je dulezity .. mrkni treba na TV treba na TV kdy jsou videt fotografove s bleskem za bileho dne v normalnim svetle. Jestli si myslis ze blesk je na tmu tak se muzem pak bavit asi jako deti ve skolce.
Proste je to zmetek jako vetsina ALL - IN - ONE zarizeni. Hodne sice zalezi na potrebe zakaznika coz ale nemuzeme porovnatvat jako nejakou znamku kvality.
Optika je proste optika - (fyzika na ZS - res jeji cast) Nic se ji zatim nemuze vyrovat.
Pobav se s nekym na tema kinofilm & digitalni zrcadlovka. Na zaver poloz tuhle otazku a jestli ten clovek nepujde do kolen tak nevim. Samozdrejme ze je to jina technologie jina kategorie a o to prave jde o nejake nahrade nebo prirovnani nemuze byt rec. Jo jsem ochotny se bavit na tema te stupidni reklamy ( uz ji myslim te nedavaji ) kde je fotak webkamera a ja nevim co jeste ve velikosti kreditni karty a jak to deda ze synem tisknou na A4 a davaji k tomu SW bezmala za tisice korun. Ujistuji ale ze to s focenim nema pra nic spolecneho.
O kvalite nejake pseudo optiky nemuze byt vazna debata. Mozna to nejakym novy smer foceni mobilem ale berme to jako jinou kategorii stejne jako kompakt vs. digi zrcadlo.
Na druhou stranu kdyz se divam kolem sebe co dnes je povazovano za kvalitu tak si myslim sve a lidi v tom necham.
Neoslovi me ani 10 Mpix "fotak" v mobilu. Proste v Mpix to neni.
Ehm tusis kolik Mpix ma D2H ? nebo D2Hs novinka ? Kolik stoji ? jaka to je kategorie + optika zalezi na tobe ale cena se pohybuje hodne vysoko. Pritom to ma X Mpix ... Tak ze by to prece jen ty Mpix ...
proste je to usmevne... ale nebrat jako ze se nekomu posmivam to by me nekdo nastval ! ;)
Ondřej Vališ: Za to, co píší na Živě bohužel nemůžeme. My alespoň uvádíme zdroj, takže si to můžeš porovnat sám.
martin: Jo v poho, jen jsem se nad tím pousmál a napsal toto stejné na oba weby... ať lidi vidí jak se k nám dostávají informace a kde se tak nějak zakřivují, snad se někdo (na DIGI) zamyslí...
Ondřej: Já jsem v pohodě. Obraz si snad udělají P.T. čtenářové sami ;-)
Ondřej Vališ :
To neni zadna novinka ... To ze je to nejak okoukane se snad traduje uz od sameho vzniku .. Jestli to dela zive nebo cdr je vec druha. Rekl by ze obcas si nejaky ten clanek prohodi. To ze jsou ty clanky rozdilne nebo podobne vyjdou ve stejny den nekdy driv nebo pozdeji na vice servrech neni zadna novinka proste to berme jako fakt.
Tobe to vadi ? Je pro tebe problem narazit na stejne 2 clanky nebo kraticke "bleskovky" ? Mi teda ne protoze to neni problem pro me tridit. Mi spis vadi jine veci ale to uz cdr urcite vi ;)
Taky by jsme mohli rict ze vsechny media od sebe opisuji. Je to ale bezna praxe napr u TV jsou proste prevzate zabery a trochu pozmeneny text.
Morph:
Tu reklamu ještě dávají (včera jsem ji viděl tuším na Nově) a upřímně mě rozesmála. Nedávno jsem si totiž koupil digi zrcadlovku a na tak super fotku, co vzápětí leze těm dvěma šaškům z tiskárny, by se i můj Pentax istDS musel hodně snažit. Ale kdo chce kam...
2All: Sebelepsi snimac ve fotaku nenahradi optiku, i ten nejhorsi automat ma lepsi optiku nez fotak v mobilu => vzdy z nej polezou lepsi fotky.
Jinak opravdu kvalitni vybava na foceni s prehledem preleze 100kKc, pro zajmovy foceni je to tak 30kKc. Co na tom tolik stoji ? Prave ta optika. Samo ze lze poridit levnejsi solidni fotak, ale pod nejakych 10k nema vubec smysl jit, jelikoz mezi 10 - 15k je prave ta hranice mezi smejdskym automatem a solidnim fotakem (bez pridavnych objektivu).
Videl sem stejny fotky nafoceny automatem 5Mpx a zrcadlovkou 3Mpx. Ze to bylo uplne o necem jinym (ve prospech ty zrcadlovky) asi netreba zduraznovat.
Dýka: je tak oni to jeste davaji ? No to je sila... Navic dnes se doma fotky netisknou ale uz je lepsi si je necat udelat diky cene. Samozdrejme par kousku. TV je strasny manipulaor lidi oni tomu veri i kdyz se uz nekolikrat spalili. Mrknou do ceniku nebo obchodu zjisti ze pomalu takove zarizeni neexistuje a tady je "jen" za 1000 kc nebo kolik to stoji.
Stejne jako ted bylo ze borec si koupil Porsche za 150 000 kc no co cekal ze mu to poslouzi do konce zivota ? Ach jo .. a nebo lidi vkladaji penize do kampelicek s vidinou 30 nebo 40 % zisku daji vsechny sve uspory a pak o vsechno prijdou ja jim to preju aby o to prisli. Ti co jsou hloupi tem to patri kdyz si mysleli ze jim nekdo da takove penize. Horsi u duchodcu kteri uz na tom nejsou dobre ti uveri vsemu.
Proste chci rict ze sila toho marketingu je vsude a ve vsem a oni umi prodat i rezavy hrebik rekneme ze se to cely zivot uci jak prodat i smejdy . Samo ze nedelaji jen smejdy ale ze marketing umi prodat i dobrou vec.
Neni to tak uplne mimo ;)
J:
bouzel mas pravdu. Foceni aby bylo foceni aby to bylo nejak tvurci stoji tahle sranda dost penez. Samozdrejme nejvice stoji optika. Pro me nejlevnejsi optika DX stala 13 000. Dalsi v nabidce jsou okolo 20 pak jich celkem dost okolo 50-80 a pak hodne pres 100. Ted jeste nejaky ten fotak a to samozdrejme nekonci .. to se jeste muzem bavit o nejakem kvalitnim stativu + dalsi prislusenstvi blesk ... no je toho dost. Tohle foceni je tvurci.
Fotaky okolo 10 jsou urcene kdyz prijde jednou za cas rodina a ty vatahnes fotak .. u toho je ale problem protoze se foti vetsinou v malych mistnostech a ta optika tech fotaku na to nema ...ja mam ohnisko 24-70 cili neni to nic moc sirokouhleho ale kdyz nas foti vic stojim doslova pred lidma a "mam je tam vsechny".
Ti co uz meli nejaky lepsi fotak v ruce vi o cem mluvim ti ostatni asi nebudou nikdy souhlasit a snimani mobilem zustane pro ne dostatecne. Tot vetsi poznamka k problematice.
Ja rikam nez hnusnou fotku res. vysledek snimani tak radeji zadnou fotku. Mam urcite sito a tam projde jen par fotek.
Snimani mobilem - nerikejme tomu foceni.
2 J: Dig. kompakt a dig. zrcadlovku nemá smysl přímo srovnávat. Každé je určeno primárně pro někoho jiného. Zkus se třeba zeptat přítelkyně, zda bude na dovolené raději nosit v kapsekompakt o váze do 200g, a nebo na krku +/- kilovou zrcadlovku ...
A ke kvaltitě fotografií - při pohledu a srovnání výsledků třeba na http://www.dpreview.com/reviews/canonsd500/page6.asp s http://www.dpreview.com/reviews/sonydscl1/page6.asp jsou rozdíly samozřejmě patrné, ale že by výsledky z kompaktů byly úplně nepoužitelné ("šmejdské") ? Ostatně dobrá fotografie je v první řadě o rukou a oku, ne o technice ...
Dýka: Hezky fotí třeba CANON PowerShot S2, ale už nevím kde měli fotky pro porovnání. Existuje nějaká stránka která porovnává kvalitu fotek z mobilů s ukázkama ?
Výhoda zrcadlovky (jedno jestli klasické nebo digitální) oproti kompaktu nespočívá primárně v kvalitě fotek (většinou to tak je, protože zrcadlovky jsou kvalitněji zpracované, mají kvalitnější optiku, vyložené lowendy se snad ani nedělají, dělají je většinou renomované firmy ...; ale mezi kompakty (spíš dálkoměry, ale to je taky tak trochu kompakt) existují taky špičkové modely za X desítek tisíc). Jednooká zrcadlovka má největší výhodu v tom, že v hledáčku vidím přes objektiv (to mám ale u digitálního kompaktu na displeji). Sám fotím už nějaký ten pátek na klasické kinofilmové zrcadlovky (ale ne za žádné statisíce, jak tady házeli astronomickými částkami někteří přede mnou, chtěl bych vidět jestli to mají doma) a digitální kompakt jsem z principu zavrhoval, ale dostal se mi do ruky kompakt Canon A510 (tedy základ od dané značky s 3,2 Mpx) a byl jsem hodně překvapen tím, co umí a jaké dělá fotky - perfektní ostrost, přirozené barvy (tvůrčí možnosti jsou daleko větší než u klasické zrcadlovky, ale to je dáno digitální technologií). Už se těším, až si budu moct koupit digi zrcadlovku, ale moje oblíbená je Minolta a ta dělá zatím pouze D7 za cca 45000 tělo.
2JM: Mas dve moznosti, bud budes nosit v kapse automat a fotky pak nekde maximalne vysmahnes na CD, jelikoz budou naprosto nepouzitelny pro nejaky rozumny zpracovani, nebu budes holt tahat fotak a pak si z par set fotek vyberes nekolik, ktery si nechas udelat trebas ako A0 na zed.
2PavelK: Zrovna minuly vykend jsem mel tu cest, fotaky + optika dokupy urcte v cene kolem 1/4M. Samo ze to nebylo moje, bohuzel nemam tu cest byt reditelem Telecumu abych si takove vecicky mohl kupovat, ale muzu ti rict, ze tomu se rika foceni. Tam kde automat definitivne konci se tyhle hracky ani nezapoti. Kuprikladu foto ve spore osvetleny mistnosti bez blesku je naprosto bez problemu pouzitelny, na fotce z automatu bylo par smouh.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.