Další SSD s řadičem SandForce chystá MSI
Borci z TechPowerUp si všimli na webu SandForce v seznamu výrobců a SSDček s řadiči SandForce loga MSI a u toho nápisu „Comming Soon“. Z toho můžeme usuzovat, že MSI skutečně něco na poli SSD chystá a „brzy“ by to mohlo dorazit i na trh. A bude to obsahovat řadič SandForce řady SF-2000.
Ne, že bychom si chtěli stěžovat, že SSD s řadiči SandForce je na trhu nějak moc (samotný seznam na webu SandForce čítá „8 PageDownů/1200“), ale ono jich skutečně málo není. Především pak tomu množství stále nějak neodpovídají ceny. Je pravda, že SSD postupně zlevňují, ale při tom množství by mohly být klidně ještě levnější. Skoro to vypadá, že trh už ta SSDčka opravdu chce, když se naň vrhají se svými produkty další a další výrobci.
Jsme sami zvědavi, zda MSI bude patřit spíše do levnějšího segmentu (tzn. že použije asynchronní flash čipy), nebo se pokusí oslovit zákazníky něčím jiným, třeba cenově přijatelnými SSD se synchronními flash čipy. Ještě rychlejší modely s čipy běžícími v Toggle mode by samozřejmě byly vítaným zpestřením široké škály SandForce-driven SSDček, ale takové naděje si u MSI s prominutím neděláme (rozhodně bychom byli velmi mile překvapeni). Ostatně vzhledem k tomu, jak se všude SSD s řadiči SandForce bez ohledu na použité čipy prezentují jako „až ~500 MB/s“, vypadá dvakrát tak drahý model se stejnou kapacitou vždy méně atraktivně, protože vám „nikdo“ neřekne, proč jsou SSD s řadičem SandForce a rychlostí „až ~500 MB/s“ tak levné v porovnání s výrazně dražšími modely se stejnou kapacitou a také řadičem SandForce.
V době, kdy SSD s řadiči SandForce, zejména pak řadou SF-2000, přicházely na trh, to bylo něco skvělého. Z ničeho nic SSDčka „druhé generace“ nahradila SSDčka „třetí generace“ s dvojnásobnou rychlostí, aniž by tehdy většina lidí (včetně nás) tušila, čím to je a proč to není tak, jak to vypadá. Bylo by fajn, kdyby si drtivá většina zákazníků uvědomila, že nejen řadičem živa jsou SSDčka, že také záleží, jaké paměťové čipy (a v neposlední řadě kolik) s tím řadičem komunikují. Až budou i prodejci donuceni (ideálně svými zákazníky) říkat ve svých nabídkách o SSD „třetí generace“ celou pravdu, pak budeme moci říci, že zdravý rozum zvítězil nad marketingem.
Doporučujeme ke čtení: