Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sapphire Radeon HD 7970 Toxic nese 6 GB GDDR5

Až tihle 6GB kartu budete někdy testovat, zkuste ji na 32bit OS (XP). Moc by mě zajímalo, zda systém vůbec naběhne (díky maximální adresaci paměti do 4GB).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Fungovat to klidne muze, sice ne moc idealne, ale muze ... a jak se s tim popere 32bit OS, no jednoduse, to je davno vymysleny uz od dob zx-spectra a mozna i driv a svete div se, rika se tomu strankovani pameti :o)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To jako myslíte že OS přistupuje přímo do vram gpu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jiste ze. Pamet graficke karty je soucasti pametoveho prostoru. V pripade ze mate napr. 32bit OS 4GB RAM a 1GB gr.k. je maximalni adresni prostor RAM 4-1 tedy 3GB. V pripade ze pouzijete dve takove karty ve sli/crossfire dokonce 2GB apod.
Pod DX 9.0c a nize je navic pametovy prostor gr.k. nutne duplikovan do RAM. pokud tedy mate 4GB RAM a 1GB gr.k. a hru, ktera ji plne utilizuje, tak Vam zbyva jen 2GB operacni pameti pro hru a zbytek systemu.
Pod DX10/10.1 se jiz video pamet neduplikuje do systemove ram.
Fakt tezko rici, co udela 32bit OS, rekl bych ze to bude zalezitost driveru, jelikoz zakladni VGA driver nejspise nabehne a nebude s tim mit problem. Catalysty pak treba vubec nenabehnou nebo inteligentne zpristupni jen cast pameti. Zahadu bych v tom nevidel. Cilova skupina by musela mit iq sklenicky vody aby pouzila 32bit OS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Popravdě, jak toto souvisí s adresací gpu vram od OS(cpu)?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale to se mluvilo o RAM k CPU. Adresuje si operacni system vubec nejak pamet na grafice? Nebo si to dela GPU samo?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A proč si myslíte, že 32bit OS neumí adresovat celé 4 GB RAM? Protože potřebuje část adres pro paměti přídavných zařízení. Ostatně 64bit OS to dělá stejně, jen jsme jaksi zatím nenarazili na jeho meze.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No to je zajímavá poznámka, ale osobně mám dojem, že 32/64 bit OS na to nebude mít vliv, protože grafická paměť je adresována sběrnicí GPU a nikoliv CPU, ne? A OS stejně nemá instrukce pro GPU, takže je to na ovladačích a firmware, dle mého úsudku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak! :)
VRAM je na OS zcela nezávislá paměť, kterou si obsluhuje gpu samo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je mi znamo, tak pc je dle modelu Von Neumann, takze jiste ze ne ! RAM gpu je soucasti systemoveho pametoveho prostoru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V tom případě jsou asi všichni padlí na hlavu, když se v současnosti snaží vytvořit jednotný paměťový prostor mezi cpu a gpu pro gpgpu výpočty :)))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pokud me pamet neklame, tak u starsich biosu jsem mel volbu kam chci adresovat periferie zakladni desky (i2c atd) a grafiku. bylo tam, "na zacatek" a "za 4gb". coz bylo v dobach kdy max bylo 4GB RAM a grafika mela 512MB a tim se dal zpristupnit ten 512MB kus ramky. nektere biosy to meli automaticky, ze grafika je za adresou ramek.

grafickou pamet si ridi grafika, takze tady problem zadny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevim kdo by v dnesni dobe mel jeste 32bit system (pokud nema XP) Obzvlaste hrac typu ktery by byl si schopny koupit takovou kartu. (jsou vubec ovladace pro tuhle radu pro XP jeste nebo pouze na W7 + Vista?) Win 32 bit naadresuje snad pouze co muze a zbytek necha nevyuzity....neresi jestli tam toho je vice. Tak jako kdysi na 4GB (2GB+2GB) nabehnou cca na 3,2GB a zbytek neresi..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No ja prave myslim, ze on pouzil tolik RAM, kolik mu zbylo z adresniho prostoru po prideleni ostatnimu HW vcetne GK, takze by me take zajimalo, jak si poradi a zda si nevyplaca vsechno na tu grafickou pamet:-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle bude mastný jako prase..... fakt jako... pěkný kousek, opravdu, i když 6GB paměti už je opravdu moc ;-) Ale kolik za to budou chtít, to radši ani nechci vědět....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Předpríprava pro AMD Radeon HD 7990 6GB .-)? Mně osobně se líbi že výrobce i když kartu osadil 2x velikostí grafické paměti neskresal její operační rychlost jak tradične bývá zvykem. Tu bych už skutečne uvítal aby takové karty s tak ohromným výkonem a množstvým své "osobní" paměti dokázali alokovat jak hru tak i program pri běhu celé, viď máme technologie DirectCompute, Stream, CUDA vše v jednom známem pojetí GPGPU. Tu se přímo natíska otázka: když se snaží programátoři přesměrovat akceleraci dnešných programů z ruk CPU na(bedra) GPU, je možné do takové míry optimalizovat kód samotný aby skutečne běžel už jenom "výhradně" na grafickém akcelerátorů(kartě) a procesor se svou operační pamětí obstaral pro běh iba proto nutné úkony?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.