Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sienna Cichlid, Navy Flounder a Dimgrey Cavefish jsou Navi 21, 22 a 23

Nic nerikajici clanky by se meli nejak predem oznacovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

říkají, víme že nic nevíme to je taky informace :)
jinak já typuju 16+GB klasický GDDR6 a >256 sběrnici, spotřebu kolem 300W a výkon kolem, spíš nad 2080ti cena 15k, nedostupnost do konce roku podobná jako nvidia :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ok, když jsme u toho tipování tak já si myslím že nejvyšší model bude mít:

- HBM paměti
- výkon okolo RTX3080
- spotřebu okolo 250W
- cena 50-100USD pod RTX3080 (i když je možné, že AMD nasadí hodně sebevědomou cenu)

A proč si to myslím: tím důvodem je šílenství nvidie, kdy RTX3080 běhá zjevně daleko za hranou svého optima a nvidia hustě kutí na 20GB RTX3080. Něco se děje, tohle tu dlouho nebývalo.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

275W
GDDR6 16GB
vykon tesne pod RTX3080 (sem tam to RTX3080 prekona)
cena 18.000 zaklad, vyrobci naceni na +- 22.000

uvidime, kdo se trefi bliz. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> výkon kolem, spíš nad 2080ti

.... dost nepravdepodobne. Kdyz vemu ze big navi ma mit 80 CU coz je presne dvounasobek 5700XT, tak by to melo mit +- dvounasobny vykon (kdyby na tom vubec nic nevylepsili). A dvounasobek 5700XT je o dost vyssi nez 2080ti.

Ja tipuju vykon kolem 3080, spotreba mirne nizsi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zapominate na to, ze zdvojnasobeni jednotek neznamena vzdy dvojnasobny vykon. Casto je potom rozdelovani prace slozitejsi a nepodari se ten pomer udrzet. Odhali se slaba mosta v navrhu at uz hw, nebo sw.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jo, hned potom co bude mozny nastavit, aby se mi v diskusi nezobrazovaly nicnerikajici posty.. (:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Už se těším na AMD Radeon Dimgrey Cavefish Frontier Edition Liquid Cooled.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

OMFG, aneb jak být "cool" i bez slovíčka "super"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ryba v chladícím akvárku? ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Začíná to být napínavější a napínavější

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ani tych 80CU a 5120SP nieje stopercentne. AMD potvrdilo CDNA čo je profi karta a jej rozmery, vyrabana bude 7nm+ jej rozmer je 420mm2 a ma 128CU a 8192SP 32GB-64GB HBM2E.
Taka NAVI 12 čo je vlasne NAVI 10 len s HBM jej rozmer je 209mm2 40CU 2560SP RDNA1 a 7nm
už keby sme len tuto kartu dali 2x tam mame 420mm2 80CU 5120SP.
Tak že mne osobne tam vobec ale vobec nič nezapada do seba, lebo NAVI 21 ma biť vyrabana 7nm+EUV, alebo je sprostosť tych 80CU, alebo je sprostosť tych 505mm2 o pamaťovej zbernici ani nehovorim.
Osobne si myslim že ked NAVI 21 ma 80CU bude mať velkosť 340mm2 a ak ma 505mm2 tak ma 120CU, Xbox ma zbernicu 320 bit, tak že ak budu GDDR tak 512Bit, ale všetko nasvečuje tomu že budu HBM2E. Je mesiac pred uvedenim a mame tak vela informacii že s nich nielen poskladame akekolvek GPU ale aj lietadlo :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mluví se o 128 MB cache, což by prý umožnilo užší sběrnici a zabralo dost velkou plochu, protože SRAM nejde moc zmenšovat.

Ale mohou to být pindy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ved prave, ale Xbox ma RDNA2 a žiadnu cache tam nevidim ale vidim tam 320 bit zbernicu. Proste nič do seba nezapada. Počet SP može mať od 3800 do 8000, velkosť od 340 do 505mm2 a zbernicu 128 192 256 320 380 512 2048 4096, sa divim že ešte nevytiahli špekulaciu, že na interposeri budu dva čipi NAVI2X 2x240.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v Xboxe je 5MiB GPU cache

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tezko rici, ja osobne cim dal vic pochybuju o tom EUV, ale uvidime :) byl bych samozrejme moc rad, kdyby to bylo EUV, ale podle me si vsechnu vyrobu hodi pro Zen3 ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

256-bit v obyč. GDDRVI + 128MB infinity cache = slabý, ale costově levný paměťový subsystém s nízkou spotřebou (oproti behemotům s GDDR6X), který se díky velké cache bude chovat +- jako 384-bit. Díky tomu mohou být karty levné, s nízkou spotřebou, přitom zároveň výkonné a navíc si AMD natrénuje využití velké cache - což bude nutné k RDNA3, která již bude čipletová

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo jenže je to cesta do pekla. SRAM nejde zmenšovat a tedy bude dražší a dražší, bavíme se v další generaci výrobního procesu 3x - 5x. Navíc konzolím stačí 16GB GDDR6@256-bit proč by to tu mělo být jiné?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zapomínaš na pár faktov...pamäťový radič HBM2 ušetrí oproti GDDR6 zhruba 50mm2 na 7nm procese (odpozorované od NAVI pre Apple)...RDNA3 už bude zrejme ako Ryzeny, čiže IO čip a výpočtový čiplet, či viac čipletov...takže sa využije vylepšený 12nm global foudries proces a ostatok pôjde cez TSMC na 7nm alebo 5nm... koncept v CPU odskúšaný u GPU to zrejme otestuje RDNA2 v PC.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Někde jsem zahlédl informaci, že snad mají používat nějaké novější 16GHz GDDR6 namísto standardních 14, ale těžko říct. Očekávám, že opravdu velké NAVI bude HBM2, jelikož na to má řadič.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> který se díky velké cache bude chovat +- jako 384-bit.

To vubec neni jiste. Cache vam pomahaji jenom pokud algoritmy co bezi, maji "cache locality". Pokud mate naopak algoritmy ktere "prochazeji" velke kusy pameti, a pak v dalsich fazich poustite jine algoritmy ktere budou tu pamet opet prochazet, tak je cache temer k nicemu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no ale... konzole tu cache mají taky :-) proto jim stačí. Navíc klasická GDDR6 256-bit by byla na hiend málo (proti Nvidii), kdežto s tou cache to bude na Nvidii stačit. A příště už budou mnohem menší čípky (čiplety), takže maj ten koncept nejspíše promyšlený

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není nějakým způsobem možné, aby byla ta SRAM vrstvená jako HBM paměť a nebo byla vyuzita nějaká malá kapacita HBM jako cache? Nevim jak moc je ten řadič sofistikovaný aby zvládl více druhů paměti a taky jak by to bylo drahé, ale teď se nějak rozmohlo to vrstvení a skládání čipů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kombinace malá HBM + GDDR6 mi nedává moc smysl. Jsou to dva řadiče, dvojí memoryspace, mezi kterými bys musel přesypávat data a hlavně: když už budeš osazovat jeden štůček HBM do nějakého interposeru, tak tě to cenově vyjde skoro úplně stejně, jako bys osadil rovnou dva a pak už žádnou GDDR6 nepotřebuješ.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.