Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Skyrim na nejlehčí obtížnost = konzolová AI demence

Čekal snad někdo, že volba lehká obtížnost klame svým názvem?

Až předvedete ai, která bude "lehká" a zároveň poskytovat výzvu hráči v jakékoliv herní situaci, pak můžete tvrdit, že to vývojáři skyrimu neumí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jedna věc je třeba to, že nepřátelé mohou na nejlehčí obtížnost blbě mířit nebo ubírat méně HP svými zásahy, ale to, že stojíce nad mrtvolou svého kolegy propíchnutého šípem prohlásí "musela to být moje představivost", to přece nemůže souviset s nízkou obtížností, ale jen s AI demencí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to sice takové nestandardní ukončení akce, ale s AI IQ to nemusí tolik souviset. Nejspíš se jim jen nepodařilo všechny akce dotáhnout k dokonalosti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono jako je to více méně způsobeno tím, že se nehraje proti simulaci "inteligence", ale proti algoritmu, co podle nějakých podmínek ohodnocuje strom možných akci/voleb a počítač si vybere tu která nejlépe sedí na předem definovaná pravidla.

no a ve skyrimu tam dali prostě takovou srandovní reakci :D

možná se někdy dočkáme ai ve hrách založených na simulaci neuronové sítě či něčeho podobného ale toho nejsou současné mainstream počítače(konzole) schopné, nehledě na to jak složitý je to vývoj.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka na Davida: Proč to tedy hraješ na nejlehčí obtížnost?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nehraju, jen jsem to chtěl vyzkoušet.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj Davide,

mohu tě ubezpečit, že podobná AI demence je v podstatě ve většině současných hrách, ale i mnoha hrách staršího data vydání. Úplně stejně se nepřátelé chovají třeba ve Far Cry 3 atd. Je to opravdu hloupé ale bohužel.

Nižší obtížnosti jsou ve hře proto, aby to zvládl skutečně každý nebo pro účely testování apod. To není problém, pokud je ve hře vyšší obtížnost a lze ji nastavit a hlavně AI podle toho jedná. Problém je, že v mnoha současných hrách nemá vyšší obtížnost na AI vliv, pouze vy vydržíte méně a nepřátelé více.

Skyrim má samozřejmě hromady podobných chyb, v mnoha ohledech ztrácí třeba na Fallout New Vegas, kde stejný engine využíval lépe mechanismy, ale pořád je to dobrá hra. Navíc má SKYRIM jednu neskonalou výhodu proti jiným titulům s mizernou AI. Dá se modifikovat a myslím, že na skyrim.nexusmods.com je pár AI modů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oprava: Far Cry 3 jsem nemyslel, myslel jsem Assassins Creed 3 s tím chováním AI. v AC3 taky někho zabijete schováte se, ostatní se přiběhnou podívat, ale když vás nenajdou tak kolem té mrtvoli chodí, a že se jim to zdálo :).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

přiznám se, že současný stav AI ve hrách nemám zmapován, hraju tak jednu novou hru za rok-dva. jestli je tohle všeobecný stav, tak to je tedy smutné.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jep bohužel a to to ještě ve SKYRIM není tak úplně strašné a nezábavné :/.

On se nějak zasekl nejen herní a technologický vývoj, ale i vývoj AI. Ve většině hrách neslouží AI k ničemu jinému, než jako potrava pro tvé zbraně a jediné co umí je proti tobě se rozěběhnout, maximálně předstírat krytí, i když ho půlka kouká ven. Pokud už se objeví hra, kde je AI nějakou výzvou, tak je to většinou proto, že "podvádí", tedy že počítačový protivník přesně ví, kde jsi, i když to v reálném světě vědět nemůže.

Prostě vývoj herní umělé inteligence, která by na tebe skutečně reagovala, rozhodovala se a dokázala tě nějak překvapit svým chováním, na to se kašle. Ale těžko nás to může překvapit, když se tolik kašle na grafickou stránku her (kterou někteří označují za nepodstatnou), optimalizace (kdy výkonný HW nemá odpovídající využití), opravu chyb (kdy betatesting je sprosté slovo) a konec konců i hratelnost a osvědčenné prvky jsou zjednodušovány až na kost. Přitom kvalitní hra by měla mít všechno a ještě v dobách nedávno minulých (na přelomu tisíciletí), vznikali herní skvosty, které tohle všechno měly a dnešní hry s nimi stále srovnáváme. A nezdá se mi, že by před těmi cca 10-15 lety bylo v herním vývoji nějak více peněz apod. Spíše je to o zájmu ....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Docela slusna uroven AI ma napriklad Starcraft 2 - i kdyz samozrejme pro cloveka, co to hraje na nejake vyssi urovni je to hracka, ale pro bezneho hrace, co strategie hraje okrajove, to je docela solidni:-)
A tusim ze i v poslednich HoMaM jsem si rikal, ze Pc uz konecne i umi kouzlit a boj uz neni uplne primitivni, i kdyz samozrejme... :-))
Jinak jak jsem psal jinde - dneska penize rozhoduji a hry si povetsinou koupi nekdo, kdo ma, rekneme...prumerne IQ :-) a jeste k tomu to je decko - a takova decka by to nekupovala, kdyby to nebylo primitivni...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Průměrný věk hráče na západě je kolem 30ti let. Průměrný věk hráče u nás je kolem 28ti let. Pochybuji, že hry kupují děti, už kvůli finanční zajištěnosti. Jde o to, že mnozí tvůrci stále nepochopili, pro koho ty hry dělají. I když na některých hrách je vidět alespoň na dospělém příběhu, že už to začínají chápat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to jeste horsi - uz par let v podstate JAKOUKOLIV hru AUTOMATICKY nastavim na obtiznost nejvyssi a obcas teprve v tu chvili ta hra je jakz takz obtizna. Co se tyce strategii, tak rozhodne, tam neexistuje nic jineho, jinak je z toho totalni sracka (chtel bych rict pro male deti, ale pamatuju, ze i jako "male dite" jsem se smal tomu, jak je C&C primitivni).
Spousta her je neskutecne jednoducha i pri nastaveni na obtiznost "impossible", coz mne nekdy vylozene odrazuje od hrani.
Ted napriklad hraju Kings Bounty (to nove) a na nejtezsi obtiznost se da rict, ze hra je tak akorat vyvazene obtizna, kdy vetsinu hry nemam nejmensi problem, no obcas se clovek zapoti. Skyrim je predevsim priserna hra, stejne jako byl Oblivion. Tyhle hry jsou jen prehypovane dementnosti, ostatne jako cokoliv na tomto principu - to same Fallout3, a troufam si tvrdit, ze i Fallout - New Vegas. Ten jsem prosel na nejtezsi obtiznost bez nejakych zasadnejsich problemu - dokonce uvazuju, ze bych si to z legrace zahral znova a zabil uplne cokoliv, co se hybe a zabit to pujde, to by mohla byt konecne alespon nejaka zabava.

Ostatne, i takova Mafia (2) - na nejtezsi obtiznost konecne obcas ma clovek i nejaky problem, a nehraje to s prstem v nose. Atd atd atd.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, ale FNV nazvat dementností ... Ano, obtížná zas tam moc není, ono je opravdu složité udělat obtížné RPG ve 3D z vlastního pohledu, aby byla zachována jakž takž reálnost. Ale každé RPG ve volném světě má problém s tím, že od určitého levelu je hráč téměř všemohoucí Bůh. Viz i takové klasiky, jako Might and Magic. Dá se to řešit zastropováním levelu, což má i FNV, ale to je pak nuda.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Proc "temer"? Od urciteho levelu by meli na hrace napochodovat strazci reality a bohove (s tim, ze by se hrac nekde dozvedel, ze je to normalni, protoze na sebe tim levelem upozornuje) a az porazi i ty, tak normalne konstatovat, ze quest "stat se bohem" splnen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FNV oproti Fallout1&Fallout2 je stupidita. Pribehove, hratelnosti, vsim.
F2 jsem v zivote dohral asi 5x, FNV se skripenim zubu 1x a uz nikdy vice.

Co se tyce M&M, souhlas - ale tam bych to videl proste tak, ze pred temy mnoha lety to dost dobre jinak neslo, ale dnes? Pokud by zajem byl, tak to technicky problem neni.
Ale on zajem neni - faktem totiz je, ze pro autory hry je rozhodujici zisk, a tak holt nesmi odradit tu vetsinovou masu polodementu od nakupu, a proto se jim hra prizpusobi.

Asi proto spise hraju hry s realnymi lidmi, nez vs AI. Pokud clovek hraje HoMaM proti lidem, pak skutecne zalezi ciste a jen a pouze na inteligenci, to same trebas Warcraft/Starcraft (Vzpominam, jak jsem ve Starcraft 1 porazil na Hunters 7 PC v tymu beze ztraty jedine jednotky:-))
Btw stropovat level neni nutne - hezky to maji vyresene nektere hry tak, ze za zabijeni monster, ktere maji lvl nizsi o urcity pocet, se proste nepridavaji exp. To je idealni - v tu chvili se docela slusne da planovat vyvoj postavy tak, aby byl volny, ale presto nevybocil mimo urcite mantinely.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně. Já mám na odreagování rád sérii Call od Duty, a tam pozoruji podobný vývoj. Zatímco dvojka a čtyřka byly na nejvyšší obtížnost hodně problém a často k "přežití" některých úseků musel mít člověk štěstí, tak poslední MW3 a BO2 jsou na jinou než nejvyšší obtížnost úplně bez výzev, bez atmosféry.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

FNV jste hrál při zapnutém Hardcore módu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Priznam se, ze ted nevim, co je prescne HC mod ve FNV. Jestli je na mysli takove to "clovek nesmi zemrit", tak nikoliv, tenhle moc si nezapinam v zadne hre - nemam nervy na to, ze mi po par desitkach hodin hrani spadne net/vypnou proud/dcera mi vyskubne klavesnici z PC/lagne nepochopitelne komp/cokoliv a ja prijdu o kus zivota zbytecne :-))
A tohle radim mimo "obtiznost" - protoze obvykle rozhoduji jine faktory, nez skill. (Napriklad D3 jsem si jen tak z legrace rozehral na HC, ale po te, co mi parkrat spadl net, nastesti kdyz jsem byl ve meste, jsem se na to vykaslal)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

HardCore mod nastavuje režim, při kterém postava trpí hladem, žízní a musí spát. V tomto režimu je třeba doplňovat zásoby jídla, čisté vody a čas od času nalézt dobré místo na spaní. Dává to hře úplně jiný rozměr a i když vám dcera odpojí klávesnici, ničemu to nevadí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to pekný mod čo pridáva trocha reality

"In this mode, stimpaks and other healing items heal over time instead of all at once, RadAway removes radiation over time in a similar manner, ammunition has weight, and the Courier must stay hydrated, eat periodically, and have a regular sleep cycle. Limbs can only be restored by a doctor's bag, hydra, weapon binding ritual, healing poultice, auto-doc, or by visiting an actual doctor. Sleeping does not heal health points or crippled limbs, unless it is in an owned bed. In addition, recruited companions can die permanently."

http://fallout.wikia.com/wiki/Hardcore_mode

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podobné mody existují pro všechny hry TES série od Morrowindu nahoru :)
a hratelnost to meni neuveritelne ...

Hlavní důvod ubohé AI ve hrách známe všichni ... Causal Players a konzole .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Poznal som kopu ľudí čo hrali gamesu len vtedy keď bolo možné v nej nastaviť "god mode", takže o hernej demencii čo to viem :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to jen špatný překlad, "musela to být moje představivost" mělo být "to se mi snad jenom zdá!" :)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dejte si Quake Live s flankerem, stěžování na obtížnost Vás nejspíš přejde, pak teprve budete hrát Skyrim jako oddychovku :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem se při té zmínce o představivosti válel smíchy :-).

Jinak zaplať pánbůh. Někteří protivníci jsou dost tuzí. Stejně tak by vám mohla hlavou vrtat otázka, proč při zásahu šípu do hlavy a jejím následném průstřelu, kdy hrot vyleze z obličeje, se běžný smrtelník sebere a jde mi vysvětlit, jak se to dělá kočičce... Sek, který projde rukou nic neudělá a dotyčný stále mává zbraní nad hlavou.

Ne, vážně, zábava je to proto, že je to hra a ne realita. To nás na hraní přitahuje. Jinak by to nikdo nehrál :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle to docela vystihuje. :)

http://www.youtube.com/watch?v=lHbF9ynGZV0

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.