Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sony přiblížila GPU Playstation 4 Pro, jde o „GCN 4.5“, Polaris s prvky Vegy

"FP32 - 4,2 TFLOPS, v FP16 - 8,4 TFLOPS"

Jsem si nasel na netu, ze RX480 ma FP32 i FP16 cca. 5 TFLOPs. Takze nerozumim tomu, jaktoze se to tam nezvysuje a tady ano?

FP32:
RX480 - 5,1 TFLOPs
GTX1060 - 4,4TFLOPs
GTX1070 - 6,5TFLOPs

V podstate teda je ta PS4 Pro maximalne na dva roky, kdyz uz ted je vykonem malinko pod urovni mainstreamu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To protože je to křáp od AMD, kdyby to dělala nvidia s intelem, hnedka by to bylo veselejší a lepší.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Ano výkon by byl možná větší ale asi ne o moc, pokud se mají splnit energetické limity.

Největší úspěch byly rozhodně procesory od IBM, které vydržely opravdu dlouho. Jenže dnes je rozhodující cena, ne výkon.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

IBM dělal opravdu brilantní procesory, mimo ceny zde byla ale vyšší složitost pro programátory a vlastně celý ten systém. Nicméně IBM se orientuje spíš na enterprise segment a mainframes než takovéhle srandy.

Ne o moc? Intel je o desítky procent výkonnější s nižšími nároky na napájení a chlazení + samotná značka Intel je velmi silná, už jen to by prodávalo.
NVIDIA to samé, prostě konzole s HW od AMD jsou šunky co topí jako horkovzdušná trouba.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Jo, konzole s pajšlem od Intelu a Nvidie by byly možná trochu lepší, ale rozhodně podstatně dražší. Už jen proto, že by šlo o dva různé čipy, které je třeba nějak propojit. Navíc ani Intel, ani Nvidia nejsou levné firmy.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

„NVIDIA to samé, prostě konzole s HW od AMD jsou šunky co topí jako horkovzdušná trouba.“

…a proto byla historicky nejžravější konzolí Playstation 3 s GPU od Nvidie:
http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2014/05/xboxone-ps4-powe...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

To není pravda :)
Poměr cena/výkon/spotřeba je absolutně na straně AMD.

Například Intel Core i5-6400 vs AMD A10-7860K. Oba mají TPD 65W, oba mají v multi jádrovém použití stejný výkon, Itel samozřejmě vede v sigle core výkonu. A nakonec rozhodující cena? AMD je o polovinu levnější.

Pak ještě AMD nacpe k procesoru GPU a tím je vyřešeno. Jednoduché chlazení, jednoduchá deska protože není potřba mít dva čipy... Takže pokud chci vyrábět s velkou marží, hraje všechno do karet AMD.
Nakonec buďme rádi, bez konkurence se zastaví vývoj, viz CPU.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Na 7860K musím vzít kvalitní desku, drahé RAM a chladič, jeden den to taktovat a týden ladit stabilitu, protože je to prostě krám co není stabilní. Je výhodnější vzít i5-5775C než nějaké topící a nenažrané AMD.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia bude mit hardware v novem Nintendu, takze se hned uvidi, jak na tom bude.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jo o tom mi tu také chybí článek, NVIDIA svou geniální Tegrou vyštípala AMD od Nintenda, výkon bude vyšší než Xbox One, navíc v malém handheldu! Další výhra pro NVIDIA a prohra pro AMD. Navíc AMD je teď zase v mínusu a daří se jim nejhůře za posledních 20 let, takže příští rok od nich konečně nic neuvidíme.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

To jsou teda pekne pindy co tu pises :))
Podle dostupnych odhadu, je pouzity chip v Nintendu NV Parker s Pascalem a 256 cores.a k tomu nejaka ta ARM jadyrka. Graficky pro srovnani - Nvida 1050ti obsahuje 768 cores, tudiz 3x tolik, pobezi nejspise i na vyssich frekvencich a ma necele 2GFlopy. Cip s 3x mensimi poctem (256) vypocetnich jednotek asi tezko prekona AMD 7850 s 1.7 GFlopu, kdyz 1050Ti ma necele 2GF...
Mozna by to chtelo vic premslet a mene trolit..
;)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

A ty mu na to trolenie rád skočíš.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Prave, ze obcas troli tak, ze je to jasny. V tomhle pripade jsem si ale nebyl jisty ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

trollenie je u neho bežné...ale keď sem príde niekto menej skúsený so slabšou schopnosťou triediť dáta a overovať si ich a začne to prezentovať, ako "všeobecnú pravdu"?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ARM jadýrka naklepou Jaguar s desetinovou spotřebou, malý Pascal bude výkonnější, protože moderní a výkonná architektura narozdíl od zastaralého AMD. Nintendo bude úspěšné právě díky HW od NVIDIA.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

jojo a pivo chutna. Vsechno je v pohode ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD se dari nejhure v historii? To psali ve kterem Rudem pravu :)))

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Akciové trhy to vidí úúúplně opačně, za posledního půl roku vzrostla cena akcií AMD 3x :-) . Radíte tedy prodat akcie AMD nakrátko?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

trollhuntera na teba ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj! Pěkné pondělí přeji a pohodový pracovní týden!
nVidia má prý problémy s některýma 1070sátkama s pamětmi GDDR5 od Micronu. Takže micron asi není žádná super firma. Se samsungáckýma to prej nedělá. Prý je potřeba přehrát novým BIOSEM-firmwarem grafické karty, ale nikdo neví jestli to jen nesníží výkon. Smozřejmě že vada se netýká všech karet, ale jen některých a jde to bezproblémů reklamovat. Očekávám pod tímto příspěvkem aplaus AMDboys... :D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

jak vidíš, aplaus se nekoná. Tohle se běžně děje, pravděpodobně došlo jen k nedodržení specifikací ze strany Micronu. Je to stejná bublinka, jako když se cupovala RX480 za "větší" spotřebu z PCIe.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

TyNyTe, mohu tě požádat o jednu laskavost?
Nereaguj na mé příspěvky, protože mě nezajimájí příspěvky plné demagogie od člověka, který přispívá na extrahardware.cz. Děkuji

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Crho, mohl bys přestat komentovat články totálníma OFF topikama. Pokud nemáš něco k tématu, tak si raději běž pohonit nad svým komplem na stránkách nVidia.com

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Nemohl, protože alespoň někde Vás musím informovat o novinkách když ty novinky nemají vlastní články...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nechceš-li abych na tebe reagoval, nepiš raději nic. Tím zajistíš splnění svého přání na 100%.

Reagoval jsem věcně, k tématu a nijak jsem, narozdíl od tebe, nezabrousil do osobní roviny.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Do jaké osobní roviny? Co je osobního na tom že po Vás nechci aby jste přispíval pod moje příspěvky ať už jsou jakékoliv? Prostě si to nepřeju protože na Marsu není bagr, žádnou osobní rovinu v tom nehledejte. Děkuji

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ty už ani nevíš cos napsal, že? :-) Přečti si po sobě co píšeš a dej si facku (a nejen za ty zdejší nesmysly, ale i za to co za cirkus předvádíš na PCT).

A jen tak mimochodem: psát budu kam uznám za vhodné, na tebe se opravdu ohlížet nebudu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu, už nvidia vyřešila ten problém s DPC latencemi u Pascalu nebo ne?

Na třetí stranu AMD Fury X má super pokrokové HBM paměti, ale je to horší než konkurence, je vtipné, že i špatné čipy od Micronu jsou lepší než super technologie AMD.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

"Zatímco špičkový výkon v FP32 dosahuje 4,2 TFLOPS, v FP16 se zvyšuje na 8,4 TFLOPS."

A co to bude tedy prakticky znamenat?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

FLOPS je zkratka pro počet operací v plovoucí řádové čárce za sekundu (FLoating-point OPerations per Second), což je obvyklé měřítko výkonnosti počítačů. Výkon dnešních špičkových superpočítačů se pohybuje v řádu milionů miliard FLOPS, proto se tato veličina používá ve spojení s předponami soustavy SI. Měříme pak v megaFLOPS (MFLOPS), gigaFLOPS (GFLOPS), teraFLOPS (TFLOPS) či petaFLOPS (PFLOPS). Typická stolní kalkulačka má výkon pouze několik jednotek či desítek FLOPS.

https://en.wikipedia.org/wiki/Half-precision_floating-point_format

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To vím. Mi jde o tu část s FP16 a FP32, jak se to projeví ve hrách.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ve hrach (minimalne v nejblizsi dobe) vubec nijak.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Meta: To mu fakt nikto nedate ban? Uz aj ako troll je chaby, akurat sa treba hrabat v tych jeho mentalnych vyluckoch, aby clovek nasiel nieco normalne.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Kterému? :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

vsem trem :-)
(i kdyz tomhle vlaken jen dvoum z nich)
-ne, vazne, ban ne,ale...
...Neslo by upravit nejak uzivatelske nastaveni, kde by si clovek nastavil, od koho chce videt prispevky defaultne zabalene? - Vim, asi moc prace, ktera se nezpalati; tak aspon neco podobnyho v omezenejsim rozsahu... clovek casto otevre diskuzi a tam je zatapetovano 3 lidma 80%... a i kdyz preskakuju (nastesti nekteri si zvolili vyraznou ikonu, to to usnadnuje), ale je to opruz...
...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš 10 palců dolů a "příspěvek byl skryt pro příliš mnoho negativních hlasů" jak to má konkurence?
Pche a to se krotím, uvedl aktuální zprávu, která tu bude až za tři dny a ještě jsem ti popřál pěkné pondělí...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem, uplne stupidni system u konkurence, dost casto tam zabalej i zajimave infa jen proto, ze se to fanouskum nejake znacky nelibi.

Jinak dik za zpravu, docela sila s tou NVidii a Micronem, jen doufam, ze se to tyka opravdu jen GTX1070, protoze ja chci poridit GTX1060 a nerad bych dostal nejakou Micronem zmrsenou kartu.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ta konkurence doslova upadá před očima. Chodím tam už jen v pátek na Rybku.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

..zase na druhou stranu, co bychom si tu pocali treba bez Jardy..je to takovy kolorit. Ve stredoveku mivali na hradech taky nekoho, kdo bavil..
:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„nastesti nekteri si zvolili vyraznou ikonu“

Inu, tos tomu „pomohl“… ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nekomentovat, nehodnotit minusama / mozna tak plusama :) /, ono je to prestane bavit tak nejak samo....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

myslíš že sem píšu kvůli plusům? Neblázni. Konkurence upadá? Tady to upadá, všude to upadá? Není to spíš tím že lidé upadají? Konzumní život, všichni všechno mají, není pro co bojovat... Za něco bojovat vám zakazují a zesmněšnují...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ten buffer by mohl fungovat ke zlepšení multi-GPU funkčnosti pod DX12. Ostatně by mě zajímalo, jestli když v Desítkách budu hrát DX12 hru co podporuje multiGPU, řekněme na šitózní kartě, zapřáhne se i Intel integrovaná grafika? Teoreticky jo, ale jestli to někdy někdo bude podporovat (zřejmě Intel v ovladačích?), toť otázka. Už to někdy někdo někde rozjel? Např. AMD APU a nVidia karta??? Nevím.

Možná je tím bufferem myšlen buffer speciálně pro konzoli, tak jak tam vždycky v nějaké formě byl... Že by ten 1GB DDR3 RAM navíc? Ten měl být ale pro zlepšení multitaskingu prostředí.

Třetí možnost je něco a la nVidia co zlepšuje výkon při stereoskopii / surround režimech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam bude hlavní bottleneck ta sběrnice, není problém předávat přes PCI-Express zobrazená data. Např. máte v počítači třeba Intel GPU v CPU a na to připojený monitor a zbylé dva třeba přes legendární GeForce GT210. Na Intelu přehráváte video a to okno přetáhnete na monitor, který krmí GeForce, neměl by být problém s předáváním dat přes PCI-E.

Nicméně u her bych to viděl hůře díky hodně odlišnému výkonu těch karet to spíše bude mít negativní dopad, spíš si dovedu představit funkční kombo APU + GPU o podobném výkonu, případně AMD a NVIDIA karty o podobném výkonu.

Intel razí vlastní cestou, nepotřebuje aby jim někdo lezl do rybníčku s grafikami :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PS4 pro je imho opravdu jen zase na chvíli.....Nechápu, proč nezupgradovali i CPU...To, co tam je přece této grafice nemůže sekundovat....

Co bude ve scorpiu? Nějaká mobilní varianta ZENu? Doufám, že to bude skutečně pokrok...

Ať už tak či tak....zatím to nevypadá na nějaké grafické orgie, vůbec když SONY nechce žádnou spešl hru jen pro tento systém.....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je právě mylný předpoklad PC hráčů, kteří znají jen DX11 a jeho "špatné" škálování na multijádrech a velký overhead.
Ve světě konzolí je to jinak. Stačí se podívat co udělal přechod z DX11 na DX12 v tomto demonstračním demu od Intelu.
DX11 = 28FPS http://media.redgamingtech.com/rgt-website/2015/03/dx-11-asteroids-new-d...
DX12 = 80FPS http://media.redgamingtech.com/rgt-website/2015/03/dx-12-asteroids-new-d...
Je to náznak jaký je mezi mezi API pro PC a pro konzole rozdíl. A uvědomte si, že API v konzolích je ještě blíže k HW než DX12, tak je ten CPU výkon i po mírném zvýšení frekvencí stále dostatečný, aby tu grafickou část nakrmil.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Může někdo vysvětlit, jak s tímhle článkem koresponduje tento článek? http://www.theverge.com/2016/10/20/13350476/sony-ps4-pro-mark-cerny-4k-g...

V podstatě se tam mluví o tom, že kvůli kompatibilitě GPU ps4 pro obsahuje dvě jádra původní s tím, že jedno lze vypnout. + boost na frekvencích....A vy tady píšete o polarisu a prvcích Vegy....

Jsem nějak zmaten.....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.