Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Star Citizen zařízl podporu DirectX 11 a 12, pojede exkluzivně na Vulkanu

Obrázek uživatele Rafan

Má to logiku, sníží tak náklady a maximálně pokryje trh. Divím se že takto nepostupují i ostatní vývojářská studia. GK která nepodporuje Vulkán a nebo DX12 by stejně měla problém takovou hru rozumě rozhýbat. Pokud ano, tak by hráč musel osekat detaily a rozlišení, že by s té nádhery pak už moc nezbylo.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

logiku to ma, len ...vyjde ta hra vobec niekedy? :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

kdyz se nebudou muset babrat s dx11 tak trebo jo ;)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Implementácia DX11 je menej náročná na prácu a čas ako je to u DX12 a Vulkánu. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A výsledek bude srovnatelný?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Výsledok je samozrejme lepší. O koľko, je to už podľa okolností. Niektorí vývojári z toho vyťažia viac, iní menej. Závisí to aj od toho o aký typ hry, koľko má objektov a čo všetko v rámci renderera riešia. Reagoval som skôr na to, že príspevok vyššie dával dojem ako keby sa prechodom z DX11 na Vulkán mal ušetriť čas. Ale to bola asi skôr irónia. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se hra programuje pro DX12 a/nebo Vulkán, tak se rozhodně ušetří čas tím, že se pro DX11 nebude portovat. Pokud se programuje pro Vulkán, tak se rozhodně ušetří i tím, že se nebude portovat na DX12.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Čo znamená portovať hru z DX12/Vulkán na DX11? Alebo z Vulkánu na DX12? Ak má hra podporovať viac API, tak sa nad každým musí vystavať nový renderer, ak sa to má riešiť čo najlepšie. Portovanie sa skôr používa na prechod z konzolovej verzie hry na PC resp. naopak (čo sa netýka iba podporovaného renderera), nie na podoporu rôznych grafických API. Výhoda Vulkánu je tá, že je podporovaný naprieč rôznymi OS vrátane starších verzií Windows. Takže kvôli iným OS nie je potrebná podpora iných API. To si asi zrejme aj myslel. Alebo sa mýlim?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, předpokládal jsem, že jedna z těch knihoven bude primární, protože vést tři zcela odlišné verze by bylo dost neefektivní. Nicméně zas tak moc se v tom nevyznám.
Vulkán jsem vzal jako primární proto, že to je to co bylo v článku zmíněno. Stejně tak by to platilo pro DX12, jen by byla menší cílová skupina (programování pro jednu knihovnu je méně práce než pro dvě nebo dokonce tři).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ sa schová renderer za rozhranie, ktoré sa bude v aplikácii používať, tak podpora nového API z veľkej časti bude o naimplementovaní nového renderera. Aplikačný kód sa rozšíri akurát o možnosť iniciovať konkrétny renderer podľa konfigurácie aplikácie, plus určité zmeny, ktoré si vyžiada nové API. Funkcionalita nového API bude ale celá skrytá za rozhranie rendrera. Pôjde len o to, ako čo najefektívnejšie tento renderer kŕmiť dátami a v akej forme mu tie dáta pôjdu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Když se objevily první DVD rippery s 2 průchody, tak na tehdejším hardware to žádný úprk nebyl. Pak mi kamarád přinesl DVD ripper napsaný v Assembleru a hádejte jak rychle rippoval tento :-))?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Viem si predstaviť, že to bolo delo. :-) Lenže prechod z DX11 resp. OpenGL na DX12 resp. Vulkán sa nedá porovnávať s prechodom trebárs z C do Assemblera. Až tak low level nové API nie sú. Vývojár má v nich lepšiu kontrolu nad zdrojmi, ktoré môže na prácu alokovať. Môže efektívnejšie napĺňať fronty príkazov pre grafickú kartu plus je dané API pripravené na použitie multicore procesorov. Ale aj tak sa nepíše kód priamo v inštrukciách grafickej karty. Skôr by som to prirovnal k prechodu zo C# na C++.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Ani né tak náročná na práci, jako lenost se učit nové API.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Lenivisť vývojárov je v tomto prípade skôr mýtus. Nejde o to naučiť sa nové API, ale o jeho zložitosť kvôli ktorej sa čas určite neušetrí. Vyskúšal som si to na amatérskej úrovni pri prechode z DX11 na DX12 v aplikácii, ktorú si ako hobby programujem sám. Práca s DX12 je citeľne náročnejšia. Predpokladám, že Vulkán na tom bude podobne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

@Rafan

Vysvětli prosím, co je to ta "lenost se učit nové API".

To jako že šéf přijde za vývojářem a oznámí mu, že budou vyvíjet pro Vulkan, ale vývojář oznámí, že se mu nic nového nechce učit a že to bude dělat v DX 11, načež šéf sklopí hlavu a odejde?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

No nevím jak uvažuje váš šéf, ale představa že řekne od zítra se budete učit psát pro API DX12 - Vulkán (dosaďte si jak libo) příští hra co budeme dělat pojede na něm, by byl hazard. Dělat produkt s lidmi kteří pro toto API ještě nenapsali ani řádku by asi těžko u investorů prošlo. Pokud vyhlásíte výběrové řízení pro programování pod DX11, budete mít na výběr dostatek uchazečů. Vypište ho ale pro programování na Vulkán a uvidíte kolik se vám přihlásí lidí. Jako bych to slyšel "nejsou lidi šéfe".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čo má teda ten šéf urobiť? Vyhodiť ludí čo vedia iba DX11 a nahradiť ich novými o ktorých nič nevie a ktorí tvrdia, že vedia robiť vo Vulkáne? Je lepšie zaškoliť šikovných ľudí ktorých už máš a od ktorých vieš čo čakať. Aspoň podľa mňa.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Nelze po vývojáři chtít aby pracoval na hře která se zrovna vyvíjí na DX11 v často šibeničních termínech a zároveň se učit psát pro Vulkán. Nebo si myslíte že studio udělá pauzu a počká až se to jeho zaměstnanci naučí? Tito lidé dělají často na smlouvu na konkrétní projekt a pak jdou případně dál. Vývojáři berou na západ od nás slušné mzdy, to jim umožňuje z toho kola třeba na rok vypadnout a naučit se nové postupy a pak se přihlásit na nový projekt, kde své znalosti uplatní. Nejlépe jsou na tom ti co s tím začnou jako první. Snadno pak seženou novou smlouvu a hlavně když se osvědčí, tak studio nemá důvod s ním nezhotovit smlouvu na další projekty před těmi co za sebou prakticky nic na novém API nemají. To přece znáte, všichni chtějí praxi a ustoupí z tohoto požadavku jen v krajní nouzi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OK. Chápem tieto argumenty. V čom ale spočíva tá spomínaná lenivosť? Keďže vývojári často robia na kontrakty a sú vo firme viazaní na projekt, tak ak budú firmy na trhu od nich požadovať určité znalosti, budú pritlačení sa ich naučiť. Bez ohľadu na to, či sa im chce alebo nie. Keď sa im nebude chcieť, budú z kola von alebo sa im minimálne bude ťažšie hľadať prácu. Ja by som povedal, že to chce všetko iba čas. Kým bude väčšinový trh zameraný na DX11, pôjde prechod na nové API proste pomaly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Je to taková hlava 22, Studia tvrdí že na nové API nepřejdou, protože nesou lidi. Vývojáři se neučí psát na nové API, protože studia neohlásily v plánech vyvíjet nové projekty na novém API. No a pohodlný vývojář se to neučí, protože přece není poptávka. Tak že ten kdo rozsekne tento Gordický uzel musí být vývojář. Studia pak nemohou říci nejsou lidé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

To jsou zase hlody tady. Vezmou jednoho, co umí DX12 a ten jim udělá školení... šmarja panno.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Vy jste veselej,.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Rafan

Takže to vlastně není o lenosti programátorů učit se nové API, že?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Nepochopil jste pointu. Studio nemůže ohlásit vývoj hry na Vulkánu, když to nebude mít kdo dělat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Rafan

Já to pochopil. Kecy o lenosti vývojářů jsou jen nesmysly od lidí, co nemají o vývoji softwaru páru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Roberts opakovaně uváděl, že pracovali na hranicích možností API DX11. Pokud k implementaci různých nápadů musí hledat nestandardní cesty a vymýšlet neortodoxní řešení, jen aby dosáhli uspokojivých výsledků, pak to asi úplně pohodlná cesta nebude.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Tomu čo hovorí Roberts aj verím. Ani ja som netvrdil, že práca s DX11 je pohodlná a na takej úrovni na akej je Roberts je to určite opak. Ak chcel z toho vytrieskať čo najviac. S Vulkánom by som povedal, že vyriešia niektoré problémy, ale prídu zasa iné. Každopádne je to podľa mňa určite dobrá cesta a som rád, že si zvolili jedno z nových API. Pri komplexnosti hry na ktorej pracujú to dáva zmysel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Implementácia DX11 je menej náročná na prácu a čas ako je to u DX12 a Vulkánu. :-)"

Ano...na všem, na čem je nalepená cedulka "Windows inside". ;) Tedy nikoli na všem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ chce ísť človek aj mimo Windows, tak Vulkán je jediná voľba. To ale neznamená, že to bude ľahká cesta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ty vies clveka povzbudit

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som optimista od narodenia. :-) Aké ťažké to pre Star Citizens bude, urči miera customizovaného kódu, ktorú budú musieť v rámci Vulkánu doriešiť. Možno to nebude nič horibilné. Každopádne pri tak veľkej hre im to určite prinesie zlepšenie a o to ide.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vypada to jednoduchsie ak riesia vulkan v porovnani ak by riesili uspokojenie len uzivatelov win7-8.1(dx11)/10(dx12)
btw poznam karola z nitry, nieje to tvoj brat?:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nie. Nemám brata ani nikoho príbuzného s menom Karol.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ospravedlnujem sa za tak osobnu otazku. bol moj spoluziak davno, dlho som ho nevidel a ma tvoje priezvisko. svet je maly:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V pohode. Nič sa nestalo. Nijak osobne som to nebral :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsem si taky rikal, hra se vyviji uz 5 let a finalni vydani v nedohlednu, takze "Zároveň je mnohými vnímána jako příklad toho, „jak by se to mělo dělat“…" me dost pobavilo. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Jestli to nebude tím, že ta hra je enormně rozsáhlá a světy včetně stanic neuvěřitelně maniakálně detailní ( aspoň co jsem zatím viděl ). Marně si vybavuji která jiná hra snese srovnání. Bohužel to natahuje vývoj, ale uznávám že by si už studio mělo říci dost a přestat vylepšovat a už jen ladit. Další světy mohou přijít později jako rozšíření

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Veľmi dianie okolo tejto hry nesledujem. Bude iba MMO alebo bude mať aj príbehovú single player linku? Vyzerá to na parádnu hru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Pokud vím, tak bude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK: Dík za info. Vyhľadám si o tom aktuálne informácie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"ale uznávám že by si už studio mělo říci dost a přestat vylepšovat a už jen ladit." - presne to mam na mysli, vzdy vsechno konverguje z obou stran, takze je treba si vymezit, jak ma vypadat zaklad, ten vydat a pridavat dalsi vylepseni...jinak kdyz budou porad ladit a stale nebudou spokojeni s vysledkem, tak ta hra nikdy nevyjde...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prave proto je to ukazka "jak by se to nemelo delat"
Naslibovali toho tolik, ze to nikdy nemuzou zvladnout. Jit do kickstarteru bez pevne predstavy o cili, a jen slibovat dalsi a salsi funkcionalitu jak se penize hrnou je to nejhorsi co muze vyvoj hry potkat. Oni to vi, a proto neustale zdrzuji zmenami enginu aby meli duvod hru nevydat, a stale kasirovat duverive hrace prodejem predrazenych lodi pro neexistujici hru.
Ve vysledku ocekam pomer sliby/realita podobny jako byl u no mans sky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Pevný cíl je nesmysl. Nikdy nemůžete vědět jaké problémy se při tak velkém projektu objeví a pak to vede jen k stresům vývojářů a následně nedodělané hry co jde do prodeje a dodělává se dodatečně pomocí záplat. To že si vydavatelé s vývojáři z lidí udělali betatestery kteří za to ještě platí(místo aby to bylo obráceně)neznamená, že je to tak správně. navíc se při vývoji této hry stalo něco co tu nebylo už hodně dlouho. Byl to příchod Mantle a následně DX12 a Vulkánu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemel jsem na mysli cil casovej, ale cil z hlediska funcionality. Nez zacnu s kickstarterem, mel bych vedet jakou funcionalitu tam chci, jakou funcionalitu mohu popripade nabidnout jako bonus kdyz se vybere vic penez. A hlavne ze funcionalita je proveditelna, ze si neberu vetsi sousto nez dokazu.
Star citizen byl vse jen ne tohle. Pridaval cile bez rozmyslu jak na bezicim pasu, nasliboval toho spousty a spousty, i veci ktere byly vzdalene puvodnimu planu (fps element)
Tim nejen ze si ukousl moc velke sousto, a silene natahl dobu vyvoje, ale vyvolal takove ocekavani, ze i kdyby se mu to povedlo a vydal skvelou hru tak to bude pro vetsinu propadak protoze hype sliboval hru vinikajici.
Zatim se jim dari chlacholit komunitu jednotlivymi vydanimi moduly, ale nevidim moc nadejne, ze se jim je podari spojit do nejake ucelene hry.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. V kampani naslibovali tolik věcí, že je nereálné, aby je v brzké době dodělali.

Navíc se nedokážou do něčeho pustit a dodělat to!! Místo toho jenom vymýšlí a provádí neustále změny. Jednou je to změna herního enginu z CryEnginu na Lumberyard, teď pro změnu to předělání z API DirectX výhradně API Vulkanu... každá další takováhle změna jenom odsouvá datum vydání do neznáma...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Predpokladám, že podpora Vulkánu bude dodaná priamo v Lumberyard. Potom už iba zostáva otázka, koľko customizácie majú na úrovni renderera a čo všetko budú musieť prerábať pre nové API.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"...změna herního enginu z CryEnginu na Lumberyard..."

Amazon kupil od Crytek-u CryEngin, doplnil ho svijimi vecmi a pomenoval Lumberyard takže v tomto pripade v podstate k žiadnej vymene enginu nedošlo...
na druhu stranu si takto zabezpečili servery Amazonu (na nich s velkou pravdepodobnostou bude bežať Star Citizen)

Star Citizen prechodom na Vulkan ma u mna + (podla mna skvelá volba)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je to v podstatě tak logické, až člověka napadne, proč to vlastně stejně neudělají všichni. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ANDREW

..... Vulkan podporují prakticky všechny grafické karty AMD a Nvidie uvedené od počátku roku 2012 .... ... a mel by tam byt i Intel ( .. Iris Pro 6200, 580)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

To máte pravdu, ale ty GPU jsou na tu hru nepoužitelné. To že byly zmíněny GK jen od AMD a NV, bylo myšleno tak, že jen ty tu hru dokáží rozhýbat plynule.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ANDREW

no to bych tak uplne nepausalizoval ... vim ze konkretne Iris Pro 6200 ci 580 se v nekterych hrach dotahovala i na mainstr. amd ... ( ja jsem v nekterych hrach nepoznal vykonovy rozdil mezi iris a AMD R7 260X)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan je jedine rozumne rychle se vyvijejici api ktere navic z modernich grafickych cipu vytezi/dostane vic vykonu nez je tomu u DirectX 12 ktere je navic umele a blbe omezeno jenom na debilni Windows 10.

To ze majitele NVIDIA-ckych Maxwellu a prokvasenych Pascalu dostanou uz z api Vulkan min vykonu jako majitele GCN Radeonu je vec druha, kym ale prijde Vulkan v plne to zbroji bude uz na trhu i ocekavana Volta ktere konecne a po vic jak 5 letech prinese architekturu ktera DX 12 nativne podporuje a teda akcelerovat cipem 100% dokaze(cast kod-u/vypocty uz sw-neemuluje), cili i z api Vulkan vytezi vic.

api Vulkan je multiplatformí, podporuje Windows 7, 8.1 a 10, Linux a Android, spoji vic platforem v jeden unifikovaný celek.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

V unifikovany celek, ktery dohromady tvori 19% herniho trhu.

Direct X 12 spoji sice jenom Windows 10 a XBOX One, ale procentualne tvori 44% herniho trhu.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

A plán plní na 130% :) Prozraď, jak jsi na ta čísla přišel?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Poznámka giff je příhodná a já také netuším jak jste na ta čísla přišel. Nicméně ať jste počítal jak chtěl, sčítal jste nesprávná čísla. Autoři hru píší tak velkoryse, že vůbec nepočítají, že by nějaká dnešní konzole a dokonce i ta co teprve přijde tu hru zvládla. Dle mého první konzole co tuto hru zvládne se objeví tak za 5 let a to je příliš daleko aby se tím autoři vůbec zabývali. Proto do trhu pro tuto hru započítávat konzole je mimo mísu. Pominuli Win 8.1 a vezmu v potaz Win7 a Win 10 + Linux, tak Vulkán této hře zpřístupní pokud jde o OS prakticky celý PC trh.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Co je to ten "Vulkan v plne to zbroji"? A ktere GCN Radeony dostanou z api Vulkan vic vykonu než třeba GTX1070, 80 a 80Ti? ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jen taková poznámka - jak je to s podporou Vulkanu na MacOS? Vím, že tlačí vlastní Metal, ale z hlediska hardware není důvod, proč by i tam Vuklan nešel. Jde jen o drivery..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No podle toho co ctu, tak... https://forums.developer.apple.com/thread/38469

"The last and most serious point is that regardless of all these different APIs it doesn't matter if the GPUs used are absolute crap."

Ale co me fakt pobavilo:

"the CGI group that created the Deadpool movie burned out the GPUs in 10 new Mac Pros because they just couldnt handle it."

takze... chcipne ti laptop za par tisic, protoze je evidentni sracka neschopna snest trvale zatizeni... tak jdes a nakoupis dalsi stejne laptopy :))))))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Usmevna predstava, ze nekdo na CGI pouziva laptopy :o) Mac Pro jsou ty hruzy, co vypadaji jako odpadkovy kos v apple designu... a bez patricnyho chlazeni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chlazeni je tam mnohem lepsi, nez v naproste vetsine PC skrini - cely ten "odpadkovy kos" je v podstate tunel, jediny ventilator je nahore ktery fouka vzduch nahoru.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To si klidne mysli. Ale google stale dava haldu vysledku na problemy s chlazenim a upeceny grafiky...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To přece nevylučuje možnost, že je tam chlazení mnohem lepsi, nez v naproste vetsine PC skrini.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Coz nevylucuje jak sem jiz napsal: "a bez patricnyho chlazeni". Pokud se neco pece, tak to chlazeni neni dostatecny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, ale Vaše reakce nasvědčovala tomu, že si to myslíte.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mac Pro opravdu neni laptop :-)

A kdyz mas software pro OS X - co jineho na nej chces koupit nez Mac Pro?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen tak dál a větší kapky! RIP MS!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

RIP by bylo příliš radikální :) Nechme ať se MS snaží dál, jen ve více konkurenčním prostředí, kde nebude moct hřešit na exkluzivitu svých uzavřených formátů, protokolů a API. Ať férově bojují kvalitou za přiměřenou cenu, pak s MS nemám žádný problém :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak vetsina hracu zustane i tak na Windows, ale s Vulkanem to bude neco jako Windows 7 forever, to se Microsoftu libit nebude. Bude nutne nahodit update Windows 7, ktery pri zjisteni grafiky Polaris nebo Pascalů a novejsi vyhodi chybovou hlasku o nepodporovanem hardware a omezi barvy na 256. :-D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Staci neudelat ovladace pro nove chipsety.

Pak Windows 7 nenainstalujes ani kdyz se na hlavu postavis.

Zavisi to jen a pouze na Intelu a AMD. Uz ted integrovana grafika v Kaby Lake pod Windows 7 nefunguje korektne, nejde zapnout Aero protoze ovladac neni kompatibilni s Windows 7.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A zkoušel jsi instalovat Windows 2000 nebo 95/98 nebo DOS na současný hardware? Možná se budeš divit, ale většinou to jde a ani se nemusíš stavět na hlavu :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Od roku 2003 nevydal MS nic rozumnýho. Win 2000 byl poslední systém, který se nesnažil být chytřejší, než uživatel. A od přechodu na ribbon jsou i office naprd. Ani za 14 let a ani z donucení jsem si na to nezvyk.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Uz ted integrovana grafika v Kaby Lake pod Windows 7 nefunguje korektne, nejde zapnout Aero protoze ovladac neni kompatibilni s Windows 7."

Sú to minúty čo som na nový stroj s KabyLake 2C/4T Pentium G4600 (grafika HD630) a doskou MSI H110M PRO-VD nainštaloval Win. 7 64bit a hlavne "On-Board VGA Drivers... Only support Kaby Lake CPU."

Aero ide, inštalácia OK, systém vidí "Intel HD Graphics 630" - všetko OK

Ale inak dobre že viem že mi tá grafika vlastne neide :D

https://www.msi.com/Motherboard/support/H110M-PRO-VD.html#down-driver&Wi...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Má pravdu. Kaby Intel Grafika ve Win7 jede. Akorát jsem nezkoušel jak je na tom s akcelerací AVC a HEVC.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Já teda sedím na Win10, nicméně ale tvrdím že MS lže jak když tiskne, když tvrdí že directX12 na WIN 7 nelze implementovat. Když může na Win 7 fungovat Vulkán, který má stejný základ jako DirectX12 tak může i on. V tomto případě platí, že účel světí prostředky. Když chci aby něco někde nefungovalo tak to navrhnu tak, aby tomu tak bylo.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jenže Microsoft svým jednáním plní přání uživatelů jen tehdy, pokud mu z toho něco kápne. Z DirectX 12 na W7 už nic mít nebude, tak logicky na taková přání uživatelů nijak nereaguje a spíše podniká nenápadné kroky aby takové možnosti zabránil. Chce donutit lidi přejít na W10, ze kterých mu plynou peníze nejen za prodej licence, ale má z nich i průběžný příjem z reklam na své (OneDrive, Office 365) i cizí (Candy Crush Saga) produkty. Stejně tak nebyl žádný zásadní technicky důvod nemít DirectX 10 na Windows XP. Je to jen čistý kalkul společnosti, která se snaží předstírat, že pro své dřívější zákazníky dělá maximum :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Souhlas, k tomu není co dodat :-)). Není to technický problém, je to jen o vůli vyjít majitelům Win7 vstříc. Proto majitelé Win 7 volají " buď pochválen Vulkán " :-)).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Po precitani prvych dvoch viet som vyprskol.

Lol, SC je totalny vaporware a scam. Sto mega na bahamy.

Nedokazu spravit ani zlomok toho co naslubovali tak lepia huby akoze pokrocilou grafikou a animaciami.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taky se obávám, že toho naslibovali tolik, že se jim to nepodaří všechno udělat (v nějakém rozumném čase)... takže pak všichni budou jenom zklamaní...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

ad. DX11) Jeden z podstatnejch důvodů bude, že mají seamless open world (sandbox), takže si dost dobře neumím představit, jak se poprali se správou paměti u DX11... asi se na to vykákli.
ad. Vulkan) Prý ho nakonec podporuje i PS4 pro, ale to si nejsem jistej, jak moc nativně, možná mají nějaké supertajné info od Sony, že tou cestou v budoucnu půjdou... viz. http://tinyurl.com/l3tp8qv

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.