Supervizor Unreal Engine: Chybovost je 50%, s Intelem končíme, přejdeme na Zen 5
ModelFarm doposud používala převážně systémy postavené na Intel Core i9-13900K a Core i9-14900K. Supervizor pro Unreal Engine a specialista na vizuální efekty pro celovečerní filmy, Dylan Browne, oznámil, že již polovina těchto systémů selhala. Nové systémy se proto společnost rozhodla postavit na architektuře Zen 5 od AMD a vybaví je procesory Ryzen 9 9950X. Browne se pochvalně zmínil o jejich jednovláknovém výkonu.
Právě Unreal Engine je totiž velmi citlivý na nestabilitu, která se zejména na vyšších modelech 13. a 14. generace projevuje. K nejvyššímu počtu pádů dochází při použití (de)komprese Oodle, kdy dochází k zátěži jader a zároveň velkým datovým přesunům. Pády ovšem nejsou spojené výhradně s Oodle, Unreal Engine nebo 3D zátěží, zejména u výrazněji zasažených kusů procesorů se projevuje i v nižší zátěží, až je nakonec problémem i nabootování systému.
Stížnosti v uživatelských diskuzích se objevují od loňského roku, mediálně je situace známá téměř půl roku. Intel nejprve doporučoval nastavení konzervativnějších napájecích profilů, následně vydal záplatu na tzv. enhanced Thermal Velocity Boost. Nyní se objevila informace, podle které za degradací stojí oxidace v důsledku výrobní chyby. Intel sice problémy s oxidací potvrdil, ale považuje za vyřešené a nesouvisející s problémy kolem stability.
Jako příčinu problému nyní uvádí chybu v algoritmu, v jejímž důsledku procesor nastavuje příliš vysoké napětí. Záplata má dorazit v srpnu. Jak budou řešené situace, kdy v důsledku (ať už jakékoli) chyby je procesor „načatý“ a k plné degradaci dojde po skončení záruky, Intel nespecifikoval.