Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Švýcarský soud: potírání pirátství je důležitější než soukromí

Že by 3výcarsko nemělo ekvivalent našeho článeku 7 Listiny základních práv a svobod?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mira0: Ale jo, má, ale sere se tam na něj stejně, jako všude jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ale znamena, ze ak nie je treba pre tuto cinnost pravneho zakladu, tak ani nemoze byt pouzita na pravne ukony.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna od Švýcarska mě to nepřekvapuje. Prostě zájmu "státu" se tuhle něco přiohne, tamhle něco nedodrží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zaujímavé, že krajina ktorá dodržiava striktne bankové tajomstvo a nevydáva žiadne informácie o účtoch mafiánov a korupčínikov ani vyšetrovateľom do zahraničia, zrazu hovori, že potláčanie pirátstva je cennejšie ako súkromie.. skôr by som to preformuloval na to, že prachy sú dôležitejšie než čokoľvek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Johanesburg:nejspis jde o to ze v obou pripadech jde se vyhovelo nejake natlakove skupine, s pozitivnim evefktem na statni kasu.

Jinak je to nehoraznost, vprvni rade by se melo rici ze soukromi je nedotknutelne a ti co chteji "potirat" "piratstvi" at to delaji jinak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Johanesburg: Švýcarsko a bankovní tajemství.... tak tohle už je řadu let jen taková pověra. To možná platilo někdy v dobách železné opony, ale rozhodně ne dnes.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

svycarske soudy uz ma koukam entertainment lobby uz poradne pod palcem ... jejich soudci skacou presne tak jak lobby piska. bez ohledu na to jak absurdni rozhodnuti soudcu nakonec spatri svetlo sveta ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na tohle jsou jen dve mozne odpovedi ... odvolani, a pokud zkorumpovanost saha jeste vyse ... piratska strana do parlamentu a zmena zakonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Viděl bych to tak, že relevantní důkaz získaný nelegálním způsobem je přípustný, ale za způsob jeho získání bude následovat přiměřený trest. Ať existuje možnost bojovat proti gaunerům, ale ať se to vyplatí až u skutečných gaunerů a nemůže být ve jménu potírání pseudopirátství a jiných nesmyslů zneužíváno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zyx:

Lebo takemu WB alebo podobnym fakt bude robit problem zaplatit aj parmilionovu pokutu za takto nelegalne ziskany dokaz ak tym budu moct strasit. LOL

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> markčřč : Tudíž proto, abys mohl stáhnout něco málo veskrze stupidních odrhovaček, navrhuješ dobrovolně předat řízení státu (a potažmo životů celého národa) skupince dětí, které nemají jinou vizi, než zajistit svobodu sdílení. Je to tak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vysvětlíte mi někdo, co je nelegálního na sledování provozu veřejné sítě, do které každý vstupuje dobrovolně a dobrovolně také publikuje obsah? Moc by mne zajímalo, jak to definujete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Red : Asi jsi nepostřehl to slovo "potřeba". Mimochodem, stále žijeme ve společnosti, kde můžeme dělat cokoli, co není zakázáno. Nikoli naopak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PiT: Myslel jsem to všeobecně, ale to je fuk. Co se týká žalob proti domácím stahovačům/sdílečům, kteří se tím neživí - pokud nedokáže žalobce přesvědčivě kvantifikovat finanční újmu, zbyl by mu jenom trest, což by se mu nevyplatilo a to ani WB, ani nikomu jinému. Co potřebujeme, je protiváha zábavní lobby především v moci zákonodárné. Takže držme palce pirátským stranám a podobným aktivitám. ČPS, pokud to s ní dobře dopadne, má na podzim můj hlas jistý. Kdyby nic jiného, tak konečně nebudu muset po mnoha letech volit menší zlo. Snad zítra naposled...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

-pao-: Lepší skupinka "dětí" (slušná demagogie, myslím, že poslancem se žádné dítě stát nemůže), která zajistí nějakou tu svobodu, než přestárlá skupinka korytářů a lobistů, kteří jsou pro prachy schopni všechny svobody zničit. To je skutečně velice jednoduchá volba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Veľmi nebezpečné rozhodnutie,.... ale aspoň vidieť, že peniaze sú všemocné....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>pao: Já bych řekl, že to bude mít nějakou souvislost s tím, že na Google Street jsou rozmazaný obličeje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

-pao-: Je to v rozporu se clankem 7 a zejmena clankem 13 Listiny zakladnich prav a svobod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

-pao-: Na sledování provozu možná není nelegálního nic, ovšem to ti přinese jen kopici IP adres. Když k nim budeš chtít přiřadit konkrétní počítače a osobní údaje, už by o tom měl rozhodnout soud a bez pořádných důkazů o vzniklé škodě, ať už majetkové nebo společenské, bys neměl dostat ani čárku. Skutečně nevidím důvod, proč by měl provider nebo kdokoli jiný vydávat údaje o klientech každému na požádání.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

-pao-: klidně vysvětlím, ale nejdřív mi řekni, jestli by se ti líbilo mít kameru ve svém bytě. Vždyť přece žiješ v tom bytě dobrovolně ;-) Samozřejmě, můžu být bezdomovec / nemusím používat internet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Samozřejmě, člověk si nikdy nebyl jist, zda ho v daném okamžiku sledují. Jak často a podle jakého systému Ideopolicie zapínala jednotlivá zařízení, bylo hádankou. Předpokládalo se, že sledují každého neustále. A rozhodně mohli zapnout vaše zařízení, kdy se jim chtělo. Člověk musel žít ? a žil, ve zvyku, který se stal pudovým, ? v předpokladu, že každý zvuk, který vydá, je zaslechnut, a každý pohyb, pokud není tma, zaznamenán"

George Orwell 1984

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

-pao-
Podobně mluvil o dětech, co dělají revoluci, před dvaceti lety Štěpán. Máte úplně stejný mozek vy dva.

http://www.bomba.cz/video/miroslav-stepan-nejsme-male-deti/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ze tohle muze projit ve Svycarsku je skandalni. Je ocividne treba zacit se ozyvat, protoze jinak to nejde. Pokud je mozno pod vagnimi zaminkami typu "boje proti piratstvi" smirovat a sbirat informace osobniho charakteru a bez souhlasu zasahovat do soukromi lidi, tak dalsi stupen uz muze byt neco jako "prodlouzene zadrzeni" v USA... Jinymi slovy zavreme te bez dukazu i obvineni, pravnika i soudu na jak dlouho uzname a ty nam po par "simulovanych" topenich (Newspeak termin Waterboarding) jeste rad odprisahnes, ze to, z ceho te vinime, jsi opravdu spachal.

Jisteho chlapika topili 183x a pak se priznal ke vsemu :))) Docela frajer. Myslim, ze by mi to stacilo jednou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Některym zatim svobodny internet hodně leži v žaludku, a neptejte se mně komu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je čas na změnu !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Příklad: stáhnu si nový Photoshop, nainstaluji, řeknu:" Hmm..." a zase smažu, protože nevím, naco by mě byl. Maximálně si zkusím nějakou blbost, využití tak 1%. Pak ke mě vlítne ideopolicie a obviní mě z nelegálního použití. Jen pro upřesnění, nechtělo se mě stahovat trial verzi, protože jsem předpokládal, že po mě budou chtít emailovou adresu, popř. registraci a to je prostě zdržení a už mě budou mít v databázi. No a soud mě obviní, že jsem firmě Adobe vytvořil škodu 100.000.- Kč. Nikoho nezajímá, že pokud bych měl zaplatit za legální verzi, nikdy bych nezaplatil a tak by ani teoreticky nemohla vzniknout ta škoda.
Prostě co chci je, aby soud uznával, kolik jsem se na tom obohatil, v tomto případě cca 10 Kč za otočení fotky doleva a tuto částku musím zaplatit. Pak by konečně firmy typu BSA začaly zajímat velké ryby a ne buzerovat drobné prohřešky. Tudy já vidím cestu. To samé platí pro hudbu a pod. Pokud jsem se na té hudně nějak obohatil, myslím finančně, budu muset toto zaplatit i s něčím navíc. A ne že zaplatím do mrtě byť i nikdy nenainstalovaný program a nikdy neposlechnutou hudbu i s chlupama.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ar_649: A jak kdo pozna kolik si toho s tim programem otocil? CO kdybys tech fotek otocil 1000, pak by ta skoda byla 10 000, dle tveho vzorce. To by se muselo vsechno posilat na centralni server a musel by si pri praci s programem byt neustale online, jenze to by stejne nekdo crackl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom případě by bylo na pořadu dne, stejným způsobem se postavit k informacím o kontech a jejich disponentech ve švýcarských bankách - jistě je také důležitější než soukromí potírání světového terorismu, obchodů s drogami a daňových úniků (ve většině států světa je stále daňový únik mnohem větším hříchem než vražda) - peníze v nich uložené jsou mnohdy produktem a hybným motorem celá řady těchto činností.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bankéř1:Neblazni,nebudou dělat zákony sami proti sobě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

arch: co to blábolíš? důvod k trestnému činu jej v očích justice nijak neobhajuje

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koukam ze nekteri to stale nechapou - stazenim toho Photoshopu (ne az instalaci a pouzitim, pouhym umistenim instalace toho programu na tvuj disk) jsi se dopustil poruseni autorskych prav a uniku na danich. Cena toho programu je samozrejmne naprosto shodna i kdyz ho vubec nepouzijes, otevres v nem jednu fotku nebo ho pouzivat 24 hodin denne. Skoda je samozrejmne take naprosto stejna a je rovna te cene, kterou jsi nezaplatil distributorovi a statu na dani. Jeste neco k nepochopeni ?

Pokud se ti nechtelo stahovat trial verzi, je to jenom tvoje hloupost - "zkouseni" plne verze bez licence je stejne nelagalni jako jeji neustale pouzivani. Kdybys chvilku hledal, zjistil bys ze na stazeni zkusebni verze Photoshopu zadna emailova adresa neni treba (pokud nebudes stahovat od Adobe).

Podle tvoji uzasne logiky by bylo nutne propoustet zlodeje aut bez trestu, kdyby rekli ze to auto nechteli ukrast, ale ze se v nem chteli jen jednou projet nebo se jen podivat zevnitr.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@ptc: Pro tebe jeste jednou:

http://www.makeuseof.com/tech-fun/wp-content/uploads/2008/07/piracy-is-n...
http://w-shadow.com/wp-content/uploads/2008/08/piracy-is-not-theftreally...

Jinak, pokud seberes cizi auto v umyslu se v nem projet a pak ho nechat na ulici, tak to neni kradez, ale neopravnene uzivani cizi veci. Pokud rozbijes u auta okno, aby ses podival dovnitr a nechces s nim ani nikam jet, tak to je poskozovani cizi veci. No, bez si neco nastudovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Popravdě mě opravdu vadí, že se pořád mluví o pirátství. Piráti jsou u Somálska nebo v jihočínském moři tak bych se ohradil proti používání tohoto termínu. Změna významu slov v posledních pár desetiletích je bohužel jednoznačným důkazem kam naše společnost směřuje. Do prdele.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

XxXxXxX: To ovšem nic nemění na faktu, že se jedná o nelegální činnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2l8: to, že používáš u počítače myš, což je výraz pro chlupatého hlodavce, ti nevadí? A to, že mluvíš jazykem, který už je 100 let zhruba stejný, ti taky nevadí? Řešme problémy, ne kraviny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Black_Fox: Ale to je podstatny problem. Zlodej, pocitacovy pirat co krade - podivejte se na nej, FUJ!!! Ono "nelegalni uzivani softwaru" holt nezni dostatecne uderne, proto nam vsechny tyhle RIAA, BSA a dalsi spolky prizivniku husti do hlavy uplne nesmyslne pojmy piratstvi a kradez, ackoliv o kradez ani o piratstvi se nejedna.

Úmluva OSN o mořském právu - Článek 101 - Definice pirátství

Za pirátství se považují následující činy:

a/ jakýkoli protiprávní čin násilí nebo zadržení anebo jakýkoli loupežný čin spáchaný k soukromým účelům posádkou nebo cestujícími soukromé lodi nebo soukromého letadla namířené:
1. na volném moři proti jiné lodi nebo letadlu anebo proti osobám nebo majetku na jejich palubě;
2. proti lodi, letadlu, osobám nebo majetku v místě, které nepodléhá jurisdikci žádného státu;
b/ jakýkoli čin dobrovolné účasti při použití lodi nebo letadla, jestliže ten, kdo se jich dopouští, ví o skutečnostech, které vtiskují této lodi nebo tomuto letadlu charakter pirátské lodi nebo letadla;
c/ jakýkoli čin, který má za účel podněcovat nebo úmyslně usnadňovat čin uvedený v pododst. (a) nebo (b).

Trestní zákon, § 247 - Krádež

(1) Kdo si přisvojí cizí věc tím, že se jí zmocní, a
a) způsobí tak škodu nikoli nepatrnou,
b) čin spáchá vloupáním,
c) bezprostředně po činu se pokusí uchovat si věc násilím nebo pohrůžkou bezprostředního násilí,
d) čin spáchá na věci, kterou má jiný na sobě nebo při sobě, nebo
e) byl za takový čin v posledních třech letech odsouzen nebo potrestán,

bude potrestán odnětím svobody .....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U Švýcarska mne překvapí asi už jen máloco. Brutálně "neutrální" země co ještě desítky let po druhé světové válce nehodlala vydat bankovní tajemství nacistických prominentnů a "zplynovaných" židů (promiňte ten výraz, jiný asi použít nelze). Země která má hrůzu přímo panickou, že by něco mohlo ohrozit její neutralitu vyjde každé síle vstříc - ať jsou to fašisté, nebo zábavný průmysl.
Mj. všimli jste si v TV jak US zábavní průmysl vykrádá a przní klasiky? Třeba Růžový Panter a Taxi. A my když si stáhneme film abychom zjistili jestli stojí za to koupit DVD či jít do kina jsme kriminálníci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ptc>
Vaše interpretace je IMHO mylná a účelová. Jsem přesvědčen že občan může přechovávat libovolné instalace licencovaného softwaru a nedopouští se porušení licenčního ujednání. Stejně tak může mít libovolné množtví autorsky chráněných děl ať už v tištěné či elektronické podobě. Dále termín počítačový pirát náš trestní řád nezná !!! Narozdíl od počítačové myši, což je naprosto korektní název hardwaru.
A třešníčka abychom nezapoměli jak účelové tyto organizace šilených krav jsou (BSA, OSA).

Ministerstvo kultury používá(lo) řadu let ilegální software. Just google.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono nejde říct že kopiii programu nevzniká škoda. Přemýslej nad tím tak že člověk stráví nad vývojem programu hodně času. A čas = peníze takže když se pak najde inteligent. Kterej ten jeho soft da na net, a nikdo di ho pak nekoupi tak se ten člověk na nějakej další vývoj vykašle, nebo ho bude pěkně flakat protože ví že si to lidi stejně jen skopirujou tak proč se starat o kvalitu. Tudíš chcete kvalitnější soft kupte si ho, chcete zavirovany bugovy sračky, kraďte vesele dál.
PS. free alternativi existujou skor na vše. A stahovat si na otáčeni fotek photoshop je jen ukázka totlního idioctvi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

XxXxXxXP, Stealth: Uznávám, máte pravdu, že to není úplně to samé jako s myší nebo jinými slovy, která dostala nový význam. I kdyby se ale vymyslelo nějaké nové, jiné slovo, stejně mu zůstane negativní nádech. Například slovo "hacker" pro průměrného Honzu znamená grázl, který ohrožuje jeho bezpečí, soukromí a kdovíco ještě... Původní (a podle mě víc správný) význam se přitom blíží bezpečnostnímu odborníkovi mnohem víc než lupiči.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen pro pořádek: Stahování čehokoliv co je chráněno autorskými právy (hry, hudba, filmy, programy atd.) pomocí P2P sítí (kdy dochází k výměně dat mezi uživateli) je nelegální činnost, která může být trestána podle zákona. Je tady někdo, kdo by mi chtěl tvrdit opak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ukulele: jo, stahovani trestne neni
ptc: jaky unik dani :D .. dan z neceho co neexistuje nemuzes vymahat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ukulele: zajiste nam zde uvedete i tu cast zakona, kde je to co tu nestydate tvrdite uvedeno...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ltokar: Schválně jsem uvedl "kdy dochází k výměně dat mezi uživateli".

drk22: zákon 398/2006 Sb.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stealth: u nelegalnich programu je nelegalni i jejich prechovavani, bez ohledu na to jestli je clovek pouziva nebo ne, bez ohledu na to ze to treba neni ani nainstalovane (stejne jako napr. u detskeho porna, kde je nelegalni take jiz pouhe jeho drzeni).

Nejsou omezena audiovizualni dila (filmy, hudba, knihy ....), ktere lze pro vlastni potrebu drzet a stahovat vicemene jakkoliv (je tam i par vyjimek, jako napr. na filmy co jeste nebyly zverejneny (ruzne screenery, apod...), ale jinak je to dovoleno)

Ad skoda: Skoda je prima (u kradeze "zmizi" vec, ktera jde obvykle pomerne dobre penezne vycislit, u nelegalniho kopirovani nic nezmizi, tedy prima skoda je nulova) a neprima (napr. pokud nekdo ukradne sroubek za petikorunu a kvuli tomu se nekomu rozpadne auto, tak muze byt neprima skoda pomerne velka). U nelegalniho kopirovani je tedy pouze neprima skoda a ta se vycisluje pomerne obtizne. Ne vzdy by si dany clovek ten program koupil, pokud by ho nemohl nelegalne zkopirovat, obzvlaste pokud jde o software za desitky az stovky tisic typu autocad/maya pro nekoho kdo to chce jen na nejake pokusy. Tudiz je pak i nesmysl vycislovat z nejake "mozna" castky danove uniky.

Nelegalni kopirovani neznamena danove uniky, uz jen proto ze clovek, ktery si nekoupi nejaky program obvykle utrati penize jinde, takze stat sve dane dostane, jen jinak ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Treba sa na to pozriet aj z druhej strany, kradnú aj hudobníci nap. Chemical Brothers-Hey boy hey girl tu hlášku ukradly z jednej ovela staršej skladby, zaplatite za win a neaky...sa vam donho nabura len preto ze je to primitívna vec co sa nebrani del c:\windows

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No pokial budu zabavnemu priemyslu sefovat ludia s takymito nazormi tak je to cele v ...
http://current.com/items/90049647_sony-pictures-ceo-im-a-guy-who-doesnt-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli je něco legální/nelegální určují poměrně jasně zákony. Pojďme se ale bavit o něčem jiném - o společenské nebezpečnosti. Jestliže zákon tvrdě a nesmyslně postihuje jednání s mizivou společenskou nebezpečností, je to špatný zákon a je třeba ho změnit. Jestliže zákon porušuje naprostá většina společnosti včetně těch, kteří mají hlídat jeho dodržování (zde policie, soudci, členové organizací spavujících autorská práva, atd.), pak je to špatný zákon a je třeba ho změnit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dokud nebude existovat seznam toho, co je autorsky chráněného, tak problémy budou dál.
Pokud autoři programů, filmů a hudby nechtějí, aby se jejich díla nekontrolovatelně šířila, tak mají možnost to zařídit. Prostě ta díla nevydají. Pak nad nimi mají 100% kontrolu. Jakmile ho vydají, tak kontrolu ztrácí. A na tom nic nezmění ani zákon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ukulele: data si mezi sebou vymenuji pocitace vzdy na to co tu pises to nema vliv. V tom zakone s mel jiste na mysli: "Do práva autorského nezasahuje ten, kdo provádí dočasné úkony rozmnožování děl, které
jsou pomíjivé nebo podružné, tvoří nedílnou a nezbytnou součást technologického procesu, nemají
žádný samostatný hospodářský význam a jejich jediným účelem je umožnit
a) přenos díla počítačovou nebo obdobnou sítí mezi třetími stranami uskutečněný prostředníkem,
jinak tam o p2p sitich neni samozrejme ani slovo...
že?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

souhlas: udelat regist chranenich del a kdo xce mit takovy "patent" na nejake "dilo", at si plati poplatky. V dnesni dobe by to nemel byt problem. Pokud se nekomu nevyplati zaplatit tak uvedene "dilo" bud evidentne nestoji za takovouto "ochranu", nebo autor nema zajem a da prednost sireni a propagaci!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

drk22: Já jsem samozřejmě myslel - a ty to dobře víš - výměnu těch chráněných dat. Ale pokud tady hodláš vykládat, že se jedná jen o jedničky a nuly a že vlastně šíření programů či her přes torrenty je legální, tak se nemá cenu dál bavit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ukulele: Nezobecnuj, jinak se opravdu neni o cem bavit. Sireni cehokoliv pomoci P2P muze byt stejne tak legalni jako ilegalni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ukulele: sireni dat pres p2p ci torenty samozrejme legalni JE! Jinak by treba chudak takovy blizzard nemel jak sirit svoje patche :0))) A ten odstavecek ze zakona, ktery jsem zde citoval a ty samozrejme ignoroval, zase jasne rika ze stahovani pres p2p neni sireni... Maximalne by si se moh zlobit na toho kdo dany soubor dal do obehu... A mimo jine je v tom zakone napsano i to, ze takove TV ktere maji prava na odvysilani nejakeho dila jej klidne muzou i sirit a mnozit pres net, p2p, ci cokoli jineho...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na jednej strane môžeme filozofovať o tom čo je legálne a čo nie. Veď keď sa postaví mimo zákon napr. močenie po stojačky a niekto predsa len bude močiť postojačky, tak to bude znamenať, že z právneho hľadiska jednoznačne porušil zákon a basta! O tom nie je čo filozofovať. Iná otázka je ak sa prijme zákon ktorý je totálne šialený... Ale tak či onak z hľadiska zákona sused ktorý močí postojačky porušuje zákon. Že? Čo stým chcem povedať? No predsa to, že ak je nejaká činnosť zo zákona trestná ešte automaticky neznamená, že je to tak správne!

Ale čo ma trápi asi viac je to akou rýchlosťou a bezproblémovo prijímajú rôzne ?protipirátske? zákony. Čo je viem zoberme si také domáce násilie. Museli prejsť desiatky rokov, aby začali robiť niečo zo zákonom, ktorý neumožňoval dostatočne zasahovať ak manželko mlátil svoju manželku hlava nehlava. Skrátka polícia mala zviazané ruky, lebo išlo o zasahovania do súkromia rodiny. Teraz (po x rokoch) to tuším trošku zmenili, ale aj tak mám pocit, že žena (a jej deti) sa aj tak môže akurát tak modliť aby ju manžel nezabil ak naňho podá žalobu. Pritom zákon, ktorý umožňuje prenasledovať nejakého chudáka, ktorý si z netu stiahne nejakú hudbu prijmú cupi-dup! Takže otázka na pánov idealistov, ktorý tu tak obhajujú tie nezmyselné autorské zákony a ktorým nerobí problém prirovnať skopírovanie hudby ku krádeži auta. JE TOTO PODLA VÁS VPORIADKU?!?!

Samozrejme každému je jasné v čom to celé je. Také týrané manželky pravdepodobne nespravia zbierku aby mohli strkať tučné obálky do ?správnych? vačkov... Že?
A práve v tom ja (a nie len ja, ale každý trošku rozumne uvažujúci človek) vidím obrovský problém! Jasné nech si svoje diela chránia ? veď je to ich dielo a ich živobytie. Ale nech to nie je na spôsob, ktorý už pomaly pripomína tú najhlbšiu totalitu akú sme tu kedy mali!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bilbo>
bavme se o instalatoru softwaru, kde clovek co jej prechovava nema potrebne licence a ne o nelegalnim softwaru, podle me ta formulace neni vypovidajici, predstavim si pod tim treba software na sdileni klicu cryptoworks pro UPC, uz jen mluvit o tom ze to existuje je trestne.
V takovem pripade bych asi mel zlikvidovat diskety k windows 95 OEM, CD k windows 2000 oem, jelikoz kdyz jsem prodal hardware se kterym byly zakoupeny tak mi zanikla licencni smlouva a tudiz se ze me stava "zlocinec" ci populisticky "pirat".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to krádež, jako každá jiná. Už aby konečně v EU vznikla databáze zakázaných IP a povinnost poskytovatelů tyto IP blokovat. P2P sítě by měly být důsledně monitorovány a poskytovatele "kradeného zboží" trestat, jako jiné zloděje. Také by pomohlo uvalit na odchozí data protipirátskou daň, například 30kč za 1GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodějina: ja doposlední chvíle ani nevím co stahuji, většinou archiv. Navíc na bezdrát se dá připojit všude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak jsem pro, aby švýcarsko proti somálským pirátům zakročilo v plné síle!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodějina: Doufám, že taky bydlíte na sídlišti, které má sdílenou IP. Moc bych vám přál, aby se vám splnilo to, co sám chcete, a tuto adresu zablokovali kvůli někomu jinému.
Co se týče daně, tak bych klidně souhlasil - znamenalo by to totiž, že šíření by najednou bylo legální a konečně by mi někdo mohl uploadnout ten nový Photoshop.
Oba tyto požadavky by taky pomohly všeobecnému rozvoji. Aby se nemohlo stát, že kvůli jednomu somálskému pirátovi bude zabanované celé sídliště, konečně by se plošně zavedlo IPv6. A aby se platily menší daně z uploadu, ISP (nebo nějaký jiný článek) by mohl vymyslet lepší kompresi přenášených dat. Pokud ne, tak by se aspoň mnohem víc uživatelů začalo zajímat o bezpečnost bezdrátových sítí - jednak aby mohli používat cizí a jednak aby někdo nepoužíval ty jejich.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíše je důležité, aby nelegální data nebylo vůbec možné z internetu stáhnout, případně aby každý, kdo něco nahraje ven, byl jednoznačně identifikován. Blokace bych použil na servery, které zákony nerespektují, nebo nedokáží zajistit legálnost obsahu. Není to nereálné. Věřím, že do 10 let EU vytvoří potřebné zákony. Ohledně počítačů za natem - již dnes mají poskytovatelé netu povinnost logovat provoz podle ip a policie too využívá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodějina: internet je tu pro svobodnou výměnu informací mezi všemi, při první regulaci se stává už něčím jiným, a to naprostá většina uživatelů nechce. Nedivil bych se, kdybys dostal klackem přes hlavu, už jen z principu, že bys mohl v budoucnu něco ukrást.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodějina: zakon rika neco trochu jinyho. A jelikoz zakon je to, co urcuje co je a co neni kradez , toz se drzme zakona :)
Povinnost logovat jo, ale co presne logovat maji, to jo, ale rika neco zakon o tom, ze maji logy i drzet ? Kolik ? Kde ? Jak ? :DDD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A všichni budou platit všem a kdyby ne tak o to se postarají všudypřítomné povinně instalované monitoringové kamery . Lidé budou povinně očipováni v zájmu protiteroristické obrany a pohyb mimo vyhrazené společenské zóny bude třeba reportovat jen jednou týdně ....... A vůbec vůkol ráj to pohledět .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Julda: Ano, anonymitu dat na internetu je třeba změnit. Nelze zcela veřejně poškozovat něčí práva. Nedivil bych se, kdyby na celou EU někdo uvalil miliardové arbitráže, protože pro zlegalizování internetu zatím žádné kroky nekoná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nám předcházející civilizace skončily díky válkám. My se zničíme autorskými právy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodějina: buď jste demagog nebo recesista. Lze třeba poškodit právo novin jen tím že si jejich článek přečtu a použiju večet při argumentaci v hospodě nad 10. pivem? Podle vás ano, a ještě by mne měli kolemsedící udat na ideopolicii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Itokar: Že o logování nic nevíte, neznamená že neexistuje. Údaje se uchovávají po dobu 6 měsíců a logování je opravdu důsledné.
Nastudovat můžete zde http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?zdroj=sb05485&cd=76&typ=r Již dnes není problém dohledat konkrétní počítač, ze kterého se uploadla data, i když je za natem.
Julda: Co ještě je legální a co ne snad dokážete sám rozlišit. Například vystavit veřejně ke stažení dílo kterého vývoj stál miliony vs citace novinového článku...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodějina:máš pravdu,proto budem volit Pirátskou partei.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rád bych znova upozornil na to, že jestli (hypoteticky!) bude zavedena daň z uploadu, tak to efektivně zlegalizuje všechna data, se kterými se takto bude pracovat. Stejně jako platíme výpalné za to, že můžeme legálně stahovat všechna audiovizuální díla. (např. http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx#par30 nebo http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/vnitrostatni-pravni-predpisy/n_...)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pane zlodějina, vidím že si myslíte, že je třeba anonymitu na internetu zrušit. Co takhle kdybyste začal u sebe? Napište nám sem vaše občanské jméno, adresu, rodné číslo, číslo OP, SPZ vašeho auta a případně i veškeré další osobní údaje které Vás napadnou. Děkuji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aktuálně se rozneslo, že se švédská Pirátská strana dostala do EP a to se ziskem přes 7% Myslím, že švédské voličstvo je docela reprezentativní sociologickej vzorek.. Zvlášť na to, že je to vlastně motivovaný protestem. Kdyby se dělalo referendum konkrétně k týhle otázce tak si myslim, že zloději typu OSA, MPAA a spol. by dostali solidně na frak...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodějina @ 90.178.185.185 - dnes, 7. června 2009, 20:03
"Je to krádež, jako každá jiná."

Není. Je to porušování autorských práv, je to nelegální, ale v žádném případě to není krádež.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2zlodějina: Tys me pobavil. Vzhledem k tomu ze mam osobni zkusenost, tak ti muzu rict, ze dohledat se neda nic a i pokud se dotycny dopusti poruseni AZ, tak jestli neni uplnej magor, neni mozne mu dokazat absolutne nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kradez?
kradeze se dopustil ten jenz vytvoril crack na sharware
ten jenz zakoupeny produkt umistil na internet
 
dale to je jiz jen volne stahovani veci umistene v hyperprostoru, ktere spoleha jen na to ze stahovac vi co stahuje
 
trestejte lidi nazacatku a ne nakonci

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

haha: Ani to není krádež, natož pirátství - stále jde pouze o porušování autorských práv. Tím neříkám, že nejde o trestný čin (v případě malé škody o přestupek).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Udalosť roka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Švédska pirátska strana v EU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Konečne.. !!! Tuším začnem chodiť na volby!!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlodejina: hezky pokus o provokaci...
Jinak co take pan major si predtsvujete pod pojmom "nelegalni data". Osobne si pod tim predstavim data ktere nesmi nikdo legalne vlastnit, napriklad tajne spisy, ci v poslednimch letech tzv. D. porno (coz podle definice muze byt temer cokoli). Pisnicky, filmy ci programy mezi ne opravdu nepatri :0))
Osobne si mam za to ze vymena informaci, a moznost jejich ziskani, by nemela byti v svobodne spolecnosti omezovana nikdy. To ze se tak pod ruznymi zaminkami deje je hodne spatne..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen se divím,že společnosti jako Logistep ještě hackeři nezlikvidovali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Citace: Zlodějina: "Je to krádež, jako každá jiná. Už aby konečně v EU vznikla databáze zakázaných IP a povinnost poskytovatelů tyto IP blokovat. P2P sítě by měly být důsledně monitorovány a poskytovatele "kradeného zboží" trestat, jako jiné zloděje. Také by pomohlo uvalit na odchozí data protipirátskou daň, například 30kč za 1GB."
:))) Doporučoval bych intenzívní terapii. Mohla by to být například doživotní samotka někde mimo civilizaci a také sterilizace, aby nedošlo k množení podobných zhovadilných a škodlivých názorů. Přesně takovéto dementy potřebují ti, kteří usilují o šmírování všech a všude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Petr785788: To, že že je na internetu ke stažení v podstatě cokoli a já to pro zábavu stáhnu, ještě neznamená, že to je v pořádku. Jestli vnímáte toto porušování vlastnictví za normální, tak to může rovnou filmový, hudební a herní průmysl rovnou zabalit. Internet je nutno regulovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli je něco nutné regulovat, tak jsou to lidé, kteří chtějí regulovat internet. Ideálním regulačním zařízením je vyztužená baseballová pálka, ale nebudeme zacházet do extremismu, dá se to vyřešit i mírnějšími způsoby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To zlodějina:
Stahovat si cokoli z internetu není podle našich zákonů trestné, stejně jako nahrávání z TV, nebo radia. Každý přijimač je a už od dávných dob byl vybaven zařízením, které tuto činnost umožňuje a pokud vím, tak to umění, ani umělce nikdy neohrozilo. Jediní, kteří se cítí ohroženi a tudíž řvou jsou paraziti z ochranných svazů. Většině skutečných umělců stahování nevadí a těch, co svá díla na internetu sami vystavují stále přibývá. Takže pokud někdo blekotá něco o zlodějině, je to buď parazit, který má strach o koryto, nebo trubka, který si neuvědomuje, že být k mání na internetu je ta nejlepší a nejlevnější reklama.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neblbněte, nechte zlodějinu žít,
vždyť je to inkognito sám veliký Janda :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zlodějina: ale já teď nemluvím vůbec o problému pirátství, jestli si vážený pán všiml. A proto platí - izolace a sterilizolace :-)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.