Tablety s Androidem se neprodávají dobře, CEO Nvidie ví proč
…akcelerometr a gyroskop, což v kombinaci s výbavou od Googlu nabízí opravdu zajímavé možnosti (mimo Google Map 5.0 stojí za pozornost třeba i přístup k milionům knih z Google eBooks, Google Talk audio/video chat a řada dalších aplikací dostupných přes „holografické“ uživatelské rozhraní). Vše to zní moc lákavě, přesto zůstávají prodeje XOOMu na bodu mrazu. Abyste si udělali představu, do konce dubna se jich prodalo kolem 250 tisíc. Možná takové množství nevypadá špatně, ale Apple prodal svých iPadů 2 přes milion jen za první víkend.
Zmateným výrobcům situaci vysvětlil Jen-Hsun Huang, výkonný ředitel společnosti Nvidia, která tabletům dodává čip Tegra 2: „Je to problém prodejů. Je to maloobchodní problém. Je to problém marketingu. Je to problém ceny.“ Za další z problémů Jen-Hsun označil výbavu základního modelu, který měl namísto 3G podporovat jen levnější Wi-Fi, aby mohl nižší cenou oslovit širší masy uživatelů.
CEO Nvidie se ale nezmínil, proč se nízké prodeje nevyhnuly Evropě, kde je právě levnější model s WI-FI dostupný. V závěru své řeči jen vyjádřil souhlas s výkonným ředitelem Motorola Mobility Sanjayem Jha, podle kterého by uživatelé ocenili i širší spektrum aplikací. Takové totiž nabízí Apple, hlavní konkurent Androidích tabletů - portfolio služeb a aplikací, která Apple připravil za léta vývoje svých předešlých produktů, je zatím i pro Google poměrně tvrdý oříšek. Natož pro výrobce, kteří dosud měli zkušenosti spíše s jednodušší výbavou mobilů.