Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Takty Radeonu RX 7800 budou nižší, 2,8 GHz zdaleka nedosáhne

Je to bezpochyby velká škoda. RDNA3 se dá opravdu definitivně označit jako zpackaná.
Takty 2600MHz měl už i 2roky starý 6600XT na 7nm.
Nabízí se otázka, jak bude taková karta v testech vypadat vedle 6800XT?
Půjde ten rozdíl alespoň "naměřit"?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

někde se spekulovalo, že se nepovedlo zdvojení těch shader jednotek jako se to povedlo nvidii v ampere

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zdvojení (Dual Issues) se povedlo - viz výpočtové úkoly.
Co se nepovedlo je krmení těch DI daty pro jiné, než čistě výpočetní úkoly.
+ komunikace mezi částmi GPU
+ spotřeba
+ takty

Hodně změn najednou. Pak se těžko hledá chyba.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

S výpočetními jednotkami problém nebude, už po vydání několik lidí otestovalo, že ve výpočetní zátěži je Navi 31 schopná běžet při továrním TDP na 3,2-3,3 GHz. Problém je 3D grafika, tudíž v některé části čipu, která se při čistě aritmetické zátěži nepoužívá (teoreticky např. rasterizér, texturovací jednotky, ROP ap.).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jak to jezdí?
Jezdí to dobře, ale neseje to:-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

dolu ste se dívali, to byste se museli vohnout...to máte obalený barvou ...Famfulo...

Každopádne sa na RDNA3 pozerám dvomi pohľadmi...zo zákazníckeho pohľadu a potom z technologického pohľadu:

1. Zo zákazníckeho pohľadu upgrade z RDNA1, či RDNA2 (alebo alternatívy) nedáva zmysel, iba ak viete využiť Displayport 2.1 prípadne media-engine. Mne na RDNA3 asi prešla chuť..uvidíme čo bude RDNA4.

2. Z technologického pohľadu je to iné...zatiaľ nikto nemal tie "gule" (balls) na to, aby pri GPU urobil čipletový dizajn, ani nVidia sa do toho najbližšie roky nechystá. Tie komplikácie spôsobuje, podľa mňa, najpravdepodobnejšie rozdelenie frekvencii pre "front-end" a "shaders" (podľa prezentácie by tam byť rozdiel 200Mhz v prospech front-end-u). Nieje mi známe ktorú frekvenciu AMD priznáva navonok, ale tipol by som to na "shaders" + pravdepodobne je do toho zakomponovaný aj high density 5nm proces, ktorý bol prvý krát použítý pri GPU u AMD, ktorým chceli znížiť plochu GCD čipletu na minimum (oproti NAVI 21 sa zvýšila densita o 168%...až o toľko to myslím medzi Zen3 a Zen4 nebolo), ale je možné, že niektoré časti čipu by vyžadovali viacej tranzistorov a pre fungovanie na vysokých frekvenciách....asi by to chcelo ešte väčšiu synergiu medzi CPU a GPU divíziami, aby vedeli ako na vyššie frekvencie bez lokálneho prehrievania.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ono to dle specifikací vypadá že tahle Rx 7800 (xt) ani nedotáhne Rx 6800xt, protože má o 20% méně výpočetních jednotek.

Když vezmu v potaz že rx7600 se stejným počtem jednotek a stejnými takty jako 6650xt dosáhla jen o 3-5% vyššího výkonu tak si myslím že Rx 7800(xt) nemá oproti 6800xt šanci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

je víc taktovaná, takže teoreticky přes by mohla jít, ale bude mít větší spotřebu než GRE, protože u GRE power color inzeroval doporučený zdroj 750W a u téhle 800W

podle mě to nazvali 7800 XT protože nemůžou jít s cenou níž, než kvůli výkonu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Maximálně to dorovná.. aby překonala tak to by musela běžet na 2.3*1.25 = 2.87GHz což by znamenalo spotřebu přes 300W ale tahle karta už má daných 260W a 2.5GHz což odpovídá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

myslím, že tdp neleaknulo a asi nude vyšší než 260W, ale takty jsou už venku 2,5GHz, uvidíme, nedávám si naději, že by to byla nějaká dobrá grafika

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud bude mít dokonce i stejnou spotřebu jako 6800xt tak to už by teda bylo totálně naprd

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7900 GRE ji má nastavenou na 260 W, i když jde o speciální model. XT 315 a XTX 355 W. Takže i kdyby 7800 měla víc než 7900 GRE, podle mne to nepůjde přes 280 W, nebo řekněme do 300. Ale to už by v očích konkurence bylo fakt příliš. Takže takty budou nízké.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak naměřit to půjde, jen to možná budou trochu opačné hodnoty, než jaké bys asi rád viděl... Podle mně je nesmysl, aby to mělo v názvu XT, protože upřímně moc nevěřím, že toto 6800 XT překoná při pohledu na ty specifikace a takty a obávám se, že to bude spíš sotva dotahovat a bylo by tak dost absurdní, aby 7800 XT byla pomalejší než 6800 XT, i když to tu už taky bylo, že byl nástupce pomalejší.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak i nV už ukázala že absurdní hodnoty nikoho vlastně nepálí viz rychlejší RTX3060 než RTX4060 v nových hrách. (při zachování hratelných fps)
Bohužel už od startu kryptonesmyslu je ten vývoj lehce řečeno velmi vlažný.

A zatímco nV "brzdí", protože má tak nechutný náskok, že není kam spěchat. AMD po slušné RDNA2 potřebovala nějakou pecku..... bohužel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD se rozhodlo použít čiplety i pro GPU. Nevyšlo to úplně dobře. Tak do toho nebudou valit další prachy. Budou jednu (dvě) generace ladit. Pro masové nasazení se to zatím (alespoň finančně) nehodí.

PC se prodává málo.
Desktop PC ještě méně.
A hry vydělávají jinde než na MRPC.

https://fdn.gsmarena.com/imgroot/news/23/08/flashback-sonys-first-tablet...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"AMD se rozhodlo použít čiplety i pro GPU. Nevyšlo to úplně dobře."
a to je asi důvod, proč se to nedaří ani u RDNA4 a AMD toto řešení odsunulo až pro RDNA5.

konec světa to neznamená, AMD pořád může vydat nějakou alternativu "hig-end" čipu nebo refresh RX7900XTX, pokud o takovou kartu bude zájem. Podstatné je zda se podaří dotáhnout koncepci čipletového herního GPU do zdárného konce, což evidentně není tak "triviální" záležitost jako u CPU. Pak se to bude mít nějaký smysl a zákaznící se můžou očekávat návrat do "ultra-enthusiast" segmentu GPU karet od AMD . A pokud ne, tak snad bude AMD stále nabízet dobré GPU pro karty střední třídy a pro APU .-)

navíc jak to vypadá nejde jen o RDNA3, ale také FSR3.0 se nám někam zatoulalo a AMD zarytě mlčí, takže těch potíží bude evidentně vícero.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Stále je čas a je možné, že zpráva byla zle pochopena. Při vývoji se zpočátku zkoumá víc řešení a část je pak opuštěna a na úspěšných se pokračuje. Jako celek to funguje a mi fakt nevíme, kde přesně je úzké hrdlo. Těch změn tak bylo fakt hodně. AMD zaslouží pochvalu už za to, že se vážně snaží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD už dlouho jede chiplety v CPU. CDNA má taky choplety a RDNA je další logický krok. Věřím tomu, že v AMD ví, kde je chyba nebudou ji opakovat, ale že vy vzdali chiplety - tomu nevěřím.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ano "jede" Ale udělat čipletové herní GPU které by fungovalo jako monolitické není to samé jao u výpočetních akcelerátorů, kde stačí spojit dvě karty dohromady a ono to funguje ... viz. Nvidia výpočetní karty propojené přes Nvlink nebo AMD Mi 250X

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě proto AMD nedělila výpočetní část, ale samostatně udělala jen paměťové řadiče s cache.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Až cena ještě spadne, koupím si RX7600 :-)
Zpackaný grafiky za dobré ceny já rád. :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zpackaný grafiky za dobré ceny taky rád, ale 7600 nekupuj, nedává to žádný smysl. To raději 6700XT.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je o 30 % / 2000 Kč dražší, což není zanedbatelný rozdíl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No a třeba RX 6650 XT zas ještě o litr levnější než RX 7600. Stejně to jsou v podstatě stejné grafiky, ten rozdíl je úplně mizivý a změny spíš jen takové kosmetické, někdy je RX 7600 dokonce i pomalejší, takže mi připadá blbost na to připlácet, když prakticky kromě ceny nemůže jít mezi nimi poznat žádnej rozdíl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RE: no-X - Jo, ale má 12GB VRAM a nějaký ten výkon k dobru.
To z něj dělá potenciálně použitelnou kartu i za dva roky. Což se o 7600/6600/4060/3050 doplň si vlastně cokoli s 8GB říct nedá.
Už teď je to na doraz z odřenýma ušima, ale karta se zpravidla kupuje na déle než 1/2 roku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepopírám, že je rychlejší, ale rychlejší + dražší ≠ výhodnější. Je o 30 % dražší, ale jen o 16 % rychlejší. Tzn. poměr cena / výkon je horší a cena vyšší. Nelze proto tvrdit, že je to jednoznačně výhodnější produkt.

Kdybychom měli dva produkty se stejným poměrem cena / výkon a jeden měl více paměti, pak je to jasné. Ale vydat v tomto výkonnostním segmentu 3000 navíc za větší paměť? To mi přijde rozumnější je ušetřit a pokud za dva roky nebude RX 7600 stačit, tak si k nim 3-4 tisíce přidat a koupit >8GB grafiku, která v té době bude výkonem zcela jinde než současná RX 6700 XT.

V segmentu RX 6600 / RTX 3050 bych kapacitu paměti neřešil vůbec, tyto karty ani nemají výkon na na nastavení, ve kterém 8 GB paměti nestačí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je velmi pěkné, 10GB je slušný kompromis, ale nevěděl jsem že tyhle karty jsou na CZ trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7600 kvůli upgradu media de/encoderu - IMHO nemá smysl kupovat staré grafiky. Výkonově mi stačí ta 5600XT. Nechci nic, co má hrubě přes 150W. Takže upgrade po 2,5 letech čistě kvůli výměně "ojeté" komponenty.

Ale nic mě netlačí, takže po redmarxovsku čekám. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X : RX6600 má dost výkonu na to, aby nad 60fps rozjel hry, které prokazatelně narážejí na limity kapacity 8GB VRAM. (Rift Apart, TloU, RE4)
GPU pak není využíváno naplno a a celé to dře na 8x sběrnici, přes kterou furt lítá hromada dat.
To samé třeba RX7600/RTX4060. Je to úplně vuřt. Stejný problém.

Ale ano, plně s tebou souhlasím, že pokud chceš hrát v 1080p a ne se v tom nimrat, 8GB karty vycházejí jako nejvíc muziky za danou cenu (s výjimkou 3060, ta to řeší úplně).
Samozřejmě 8GB karta není do koše, stačí nepoužívat RT a dát textury o 2 presety níž.

EDIT: jen aby bylo jasné, že necucám z prstu, sleduj 3060 vs 4060...... a RX6600 je normálně výkonný zhruba jako RTX3060, mám vyzkoušeno.. A koukni kde se nachází, když nemá VRAM.
Mimochodem proklínaná 4060ti-16GB si už na sebe skoro "vydělá"...

https://tpucdn.com/review/ratchet-clank-rift-apart-benchmark-test-perfor...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je právě ten problém, proč bych měl snižovat textury, které přidávají na vizuálu nejvíc a nejmíň snižují výkon ze všech věcí jenom kvůli tomu, že gpu nemá dostate vram

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ano já souhlasím :)
Ale odpovím ti jednoduše.
Protože oba výrobci i v roce 23 pořád osazují prakticky všechny nové mainstream karty 8GBpamětí.
A je jedno jestli mám RX7600 nebo 4060ti.

Takže pokud se nebavíme vyloženě o entrylevelu, nedá se paradoxně doporučit nic jiného než “staré” 6700/6700XT a 3060.

A nebo rovnou u krásné nové nablejskané karty snižovat textury a zapomenout RT - takže RT jádra v tom chipu kupuju vlastně na howwno

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud musím mít jen 8GB, tak ať je aspoň levná, osobně bych za ní těch 7k, co stojí třeba ta RX 7600, už nedával, stojí zbytečně moc, stejně dřív nebo později začne padat na hubu právě kvůli té malé paměti a pak už je stejně jedno, jestli to má trochu výkonnější GPU nebo ne, pokud ti to ve velkém začne swapovat do RAM, tak budeš mít stejně stuttering jako kráva na všem a bude to na všech úplně stejně nehratelné a sebelepší výkon by tě pak už stejně nezachránil, takže na co připlácet? Pokud bude třeba snižovat textury na low, tak ta hra už stejně bude vypadat jako trash, i kdybys měl mít vše ostatní na max, takže to je i tohoto pohledu pak už celkem jedno.

Já bych šel max. do té RX 6600, dá se sehnat furt za 5k a ty výkonnější stejně nevycházejí ani nijak výhodněji, takže mi to připadá jako vyhazování peněz, protože toto už nebude mít životnost asi nijak velkou... stejně jak koupíš nějakou tu výkonnější a budeš pak chtít mít vyšší detaily, akorát se o to dřív dostaneš na limit té VRAM a budeš stejně v řiti. No a pokud někdo chce něco lepšího, už to chce hlavně něco s větší VRAM, protože 8GB už je opravdu takové minimum ideální spíš už jen pro nějakou nižší třídu než mainstream. Ta RTX 3060 12GB je sice sama o sobě taky fajn, jenže jestli má cenu za těch 7k, za které se dá momentálně sehnat je dost na pováženou, protože s tím výkonem jen mírně vyšším než RX 6600 se příliš nevyplatí a 12GB už zas asi není taková nutnost pro takový výkon, chce to pak spíš rovnou aspoň tu RX 6700 XT, aby to mělo aspoň nějaký smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trochu si protiřečíš, 6600 má málo paměti a stejně výkonná 3060 paměť zase nevyužije..
A koho zajímá, že má zrovna 12GB??, ty potřebuješ mít na kartě VÍC než 8, a pokud 3060 využije velice často třeba 9.5GB, je to furt mnohem lepší situace než mít 8 a zbytek tahat to po PCIE.

A tu 3060 není nutné brát novou, jsou jich plné bazary. Mám ji od února za 5.5tis se zárukou 1.5roku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řekněme, že někdo neupgraduje nebo neinovuje svůj počítač, ale kupuje nový. Fakt myslíš, že ho zajímá bazar?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ale zas za tu cenu je už slabá a musíš na ni připlácet několik tisíců jen kvůli tomu, že chceš víc paměti, což už se zas asi moc nevyplatí v této třídě, když přehnaně moc paměti ti pak už stejně ani v ničem nepomůže.

No a jinak když už teda vytahuješ bazar, tam se kromě té 3060 nedá nic jiného sehnat? Když už, tak srovnávat bazarové ceny v obou případech, jinak to nějak nedává smysl. Na bazaru můžu stejně tak sehnat i tu RX 6700 XT a vychází pořád podstatně líp než předřazená 3060.

Ono když si někdo koupí z nějakého důvodu draze 3060, tak pak se jí snaží většinou i draze zbavit a moc na tom neprodělat, a tak ani z bazaru se tato předražená grafika většinou moc nevyplatí, málokdo je totiž ochoten ji nabízet levně za její skutečnou hodnotu.

Tady ty „velkokapacitní“ Geforce mají vždycky problém v tom, že mají sice výjimečně na Geforce najednou až příliš mnoho paměti, což u nich nebývá v nižších třída příliš dobrým zvykem a samo o sobě by na tom nebylo samozřejmě nic špatného, jenže vždy to je pak taky vykoupeno nějakou nesmyslně přepálenou cenou, takže ti pak je taková nabídka s větší VRAM u nich stejně k prdu, když zajímavější máš pak většinou konkurenci, pokud vybíráš i podle tohoto a ve finále tyto Geforcky pak vycházejí snad ještě hůř než ty základní verze.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kutil - Ano do nové sestavy jedině s 8GB VRAM, a to se (musí) vyplatí :) PS: Vítejte v roce 2016

Mike - Ano i 6700XT je cajk. Já výše psal za kolik reálně seženeš 3060. Jestli je 5tis. moc.... :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kde jsem psal, že bych volil 8 GB model? V celé sestavě se právě cena za vyšší lépe "rozpustí" jen ne třeba dobře volit a nemusí to za každou cenu být aktuální generace a ani bazar. Konkrétní model samozřejmě bude záležet na celkové ceně za PC i na tom, jak moc bude záviset na herním výkonu. Ale pokud člověk staví počítač na dobu delší, než je záruka na komponenty, není dobré šetřit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo RDNA 3 je zpackaná, ale vypadá to, že AMD s RDNA 4 hází flintu do žita. Už nebude soutěžit v enthusiatist části trhu, takže vrcholem budou opět RX8700, max. RX8800
zdroj: https://www.techpowerup.com/312116/amd-retreating-from-enthusiast-graphi...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"enthusiatist " - to jsou ty čtyřslotový monstra s půlkilowatovou spotřebou?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to jsou ty monstra se spotřebou 200-350W, nikoli elektrické grily ála řada Titan či RTX4080

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

s RDNA3 jim to uplně nevyšlo, ale není to poprvé co se výrobcům GPU nějaký čip/arch. nepovedla tak jak si inženýři představovali/navrhovali. Na herní karty se AMD určitě nevybodne, jen prostě přesměrovávají své zdroje tam, kde to teď v tuto chvíli dává větší smysl.

Co se RDNA3 týče, AMD by vzhledem k situaci, měla trochu přehodnotit ceny těch svých GPU aby to lépe odpovídalo dané situaci, zákazníci jim tak spíš odpustí případné chyby .-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

V situaci, kdy o celý PC trh moc není zájem, by snížení cen nic neřešilo. Proto Nvidia i AMD, naopak výrobu omezí a linky využijí ekonomicky lépe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano nejlepší by bylo výrobu herních GPU odpískat, to by vycházele ekonomicky úplně nejlíp .-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ztratit získané pozice? Ne, pouze přizpůsobí výrobu poptávce.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jaké získané pozice ? AMD zatím všechny pozice pouze ztrácelo

https://uploads.disquscdn.com/images/c3f2585cb15eabc8a88499b09a39fcbd40d...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takže v serverch nezískalo nic a v akcelerátorech teď dokonce musí výrazně navyšovat kapacity. V grafikách pozice aspoň drží. Dobře u grafik to kolísá, ale to se děje dlouhodobě, z toho bych závěry nedělal.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

umíš číst ? asi neumíš, jasně píšu o herních grafikách, ten graf je taky o dGPU a ty vytáhneš jako argument servery....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A odkdy se kolísání trhu bere za trvalou ztrátu?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsme zvědaví, jak bude navi32 válčit s hotspotama. Snad rozdíl bude lepší než 20 °C.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hehe to iba AMD sa vie takto strelit do nohy a spackat celu generaciu. Voci NV hraju neskutocne druhe husle, vykon grafik je nic moc, alternativa k DLSS ziadna (nie FSR nie je na takej urovni, bohuzial, zaroven je DLSS viac preferovane a lepsie implementovane nez FSR. V ociach hracov su proste ti horsi. A do toho rumors pre RDNA4 a ich zameraniu iba na mid range. PC mam cisto AMD, ale takymto stylom ho v buducnosti radsej predam a vykaslem sa na cely pc segment, nez podporit NV. Hadam im ostanu aspon tie konzoly

Ach jo AMD

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hele FSR JE alternativa k DLSS.
Jestli má o píď horší obraz je minimálně sporné.
A Darovanému koni bych až tak na zuby nekoukal. Je to prostě upscaler.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS vede nesporně ve fullhd, ale na vyšším rozlišení záleží na implementaci. Znám pár her, kde je i ve 1440p DLSS 2 celkem hrozný (ač nechápu). V The Last of Us 1 mi ale ve 1440p přijde FSR2 snad bych řekl že i lepší než DLSS 2.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No vzledem k velikosti AMD a co všechno dělá se tomu zas tak nelze divit, Nvidie je o dost větší a má víc různých prostředků na vývoj, takže je logické, že pak můžou mít navrch.

U AMD jde vidět, že do těch GPU nesype zas až tak moc jako třeba do CPU a hlavně herní GPU očividně moc péče nedostávaj, když jim tam proklouzl i nějaký bug, který ten výkon v herní zátěži úplně degraduje zpět na úroveň předchůdce. Sice RDNA3 prý stála docela dost, ale taky část toho, co do toho sypaly, musel spolknout i ten vývoj chipletů, což taky může dělat svoje.

Řekl bych, že u nich je teď priorita se hlavně udržet na vrcholu s Ryzeny, z toho stejně mají s přehledem největší vejvar, takže potřebují dělat tak, aby je Intel nedohnal, to by byla pro ně asi dost velká škoda jim dát šanci, aby jim zas mohl užrat kus koláče, takže nějaký Radeon je teď spíš odsunut na druhou kolej.

Problém je, že lidi od nich chcou ať drtí všem Intel a zároveň i Nvidii, to je ale v tuto chvíli asi dost těžko proveditelné.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

S tím bugem nesouhlasím, to se může stát každému výrobci. V AMD o něm věděli, ale na novou revizi HW už prostě nebyl čas a nevydat grafiky taky nemohli. Prostě těch změn jak v architektuře tak ve výrobě bylo moc. Ale AMD nemá moc na výběr, pokud se chce držet aspoň na dohled Nvidie. A jsem si jistý, že kdyby RDNA 3 zrušili nebo o půl roku posunuli, kritiky by bylo ještě víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja ani od nich neocakavam, aby dokazali konkurovat ako Intelu aj NV a nie to este, aby boli lepsi, aj ked v CPU oblasti sa im dari.

Co mna osobne, nechcem povedat, ze stve, ale skor tak zarmucuje, ze tie GPU nejako moc neriesia. Ani tie RT jednotky, ani nejaku AI obdobu DLSS, ani rozne tooly, ktore ma NV. Proste v CPU casti sa im dari a napreduju, to je super. Ale podobnu vasen by sme si priali aj v GPU casti a clovek by aj povedal, ze pri RDNA2 to i tak bolo, no tato 3 sklamala snad vo vsetkom a 4ky vyzera byt ako hodeny uterak do ringu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT výkon narostl. Ale je taky potřeba si uvědomit, že AMD je v RT o generaci pozadu za Nvidií a prostý fakt, že prostě odmítá vyrábět tak velké monolity a proto raději upřednostňuje rasterizaci. Podle mne kdyby neřešili dual issue shadery, mohlo být víc místa na RT jednotky, jenže ty grafiky jdou taky do profi sektoru jako RadeonPro a tam je výpočetní výkon důležitější. Prostě AMD musí balancovat v mantinelech, které má. Zatímco Nvidia nemá problém a dost lidí na řešení problémů při zavádění výroby velkých monolitů, podobně jako to uměl Intel. I proto má Nvidia víc programátorů, může je zaplatit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Me prijde pristup AMD o dost lepsi. Sve technologie dava k dispozici ostatnim ve forme standaru. Ovladace se snazi delat co nejotevrenejsi a tipnul bych ze FSR je snaze implementovatelne a navic je i rozsirenejsi nez proprietalni DLSS. Pristup nVidie je takovy ze udela blackbox a za ten si necha jeste zaplatit. Samozrejme jedinci duchem slabsi skacou na marketingove keci nVidie a vynaseji jeji blackbox reseni do nebes.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia v minulosti měla víc řad, které se nepovedly nebo byly vyloženě označeny za špatné. Jenže AMD či ještě ATI nebyla v pozici dnešní Nvidie, tak to bylo méně vidět.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ani se nedivím potom informacím že RX 8000 má být jen mainstream. Pokud mají někde v RDNA zásadní chybu že frekvence nechtějí jít přes 2,6Ghz a zároveň není nějaká přelomová arch. která by nižší frekvence kompenzovala tak to dává smysl. Prostě pokryjí lowend až vyšší mainstream a ten postačí i do konzolí. Plus horečka AI akcelerátorů takže je možné že prostě hodí ručník na zem v higendu. Ovšem pak si NV za x80/90 modely bude říkat neuvěřitelné cifry...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Netýká se to RDNA jako takové, ani přímo RDNA 3 obecně, ale jen herní zátěže. V čistě výpočetní 7900 zvládají 3,2 až 3,3 GHz. Čily shadery se podařily, chyba je jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

výpočty šly ex-GCN skvěle - no vlastně je RDNA jen přejmenované GCN aby to nevypadalo, ale pořád to jsou další aktualizace té už dost staré arch. Tím ji nehaním, vydržela dlouho, ale už se ukazuje že je třeba přijít s něčím novým a čipletizace to rozhodně nezachrání.
Nebo mohou přijít s čím před lety konkurence - shadery na podstatně vyšší frekvenci než zbytek jádra. Ale o tom pochybuji, směr v AMD je unifikace a obdobná řešení pro GPU i CPU, na nějaká extravagantní řešení se tam nenajdou lidi ani podpora vedení.
Podle toho co čtu jsem si udělal obrázek že se soustředí hlavně na APU kvůli konzolím, nikde není zaručeno že se Sony či MS při sebemenším zaváhání nezačnou porozhlížet i u konkurence. Sice ty APU nejsou kdovíjaký vývar, ale je to zase jistý příjem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RDNA 3 má v jádru dvojí frekvence a ta pro shadery je výše. Jen oba takty moc zveřejněny nebyly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Pro Navi 31 AMD uvádí, že frontend běží na 2,5 GHz (o 15 % rychleji), zatímco shadery na 2,3 GHz, což u nich znamená úsporu asi 25 % energie. Zdá se, že tyto konkrétní hodnoty by mohly platit pro Radeon RX 7900 XTX"

https://imgur.com/HtqBpfd

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by přímo vysvětlovalo, proč ve výpočetní zátěži zvládá vyšší takty až 3,2-3,3 GHz, ale v grafické ne. jinak to mé přesvědčení, o opačném poměru vycházelo z toho, že přímo takto konkrétně jsem to nevěděl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.