Jestli bude GPU cast vazne od AMD, tak by mohlo jit uz o variaci GCN. U CPU bych predpokladal opet neco na zakazku od IBM, protoze odemulovat i na i7-2600k 3core PowerPC na 3.2Ghz nezni moc realne.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
JoHnY3 https://diit.cz/profil/johny3
8. 12. 2011 - 00:22https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseJsem hodne zvedav jakej HW z toho nakonec bude.
Jestli bude GPU cast vazne od AMD, tak by mohlo jit uz o variaci GCN. U CPU bych predpokladal opet neco na zakazku od IBM, protoze odemulovat i na i7-2600k 3core PowerPC na 3.2Ghz nezni moc realne.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612487
+
No, ja by som videl použitie ako x86 CPU(akého koľvek Intel či AMD) a DX11+ GPU ako vynikajúcu voľbu! Nie z hľadiska výkonu, ale z hľadiska budúcej "kompatibility" Nextgen XBOXu a sveta PCčiek. Asi mi každý dá za pravdu, že vývoj hier pre XBOX by bol zároveň aj pre PC (s drobnou úpravou kódu samozrejme). Problém by bol pochopiteľne s kompatibilitou starého XBOXu. Ale ako je známe, pre Microsoft nie je problém niečo staré pochovať. Dúfam len, že ten nový XBOX nebude mať 2GB Ramky ako sa na internete koluje.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Rado https://diit.cz/profil/dlugy
8. 12. 2011 - 01:59https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseNo, ja by som videl použitie ako x86 CPU(akého koľvek Intel či AMD) a DX11+ GPU ako vynikajúcu voľbu! Nie z hľadiska výkonu, ale z hľadiska budúcej "kompatibility" Nextgen XBOXu a sveta PCčiek. Asi mi každý dá za pravdu, že vývoj hier pre XBOX by bol zároveň aj pre PC (s drobnou úpravou kódu samozrejme). Problém by bol pochopiteľne s kompatibilitou starého XBOXu. Ale ako je známe, pre Microsoft nie je problém niečo staré pochovať. Dúfam len, že ten nový XBOX nebude mať 2GB Ramky ako sa na internete koluje.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612488
+
Zapominas ze kompatibilita s PC je u konzole negativni vlastnost - mysleno pro vyrobce samozrejme, vsem ostatnim by se to libilo ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
8. 12. 2011 - 14:52https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseZapominas ze kompatibilita s PC je u konzole negativni vlastnost - mysleno pro vyrobce samozrejme, vsem ostatnim by se to libilo ...https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612568
+
Takže na silicon interposer to moc nevypadá co? škoda
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kryštof https://diit.cz/profil/krystof
8. 12. 2011 - 07:03https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseTakže na silicon interposer to moc nevypadá co? škodahttps://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612490
+
No to jsem zvědav, co v tom nakonec bude. Četl jsem, že Microsoft nechce v XBOXu x86 architekturu, aby to zbytečně neulehčovali SW pirátům. Viděl jsem i spekulaci, že by procesor mohl být na platformě ARM.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
AK https://diit.cz/profil/aka
8. 12. 2011 - 08:48https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseNo to jsem zvědav, co v tom nakonec bude. Četl jsem, že Microsoft nechce v XBOXu x86 architekturu, aby to zbytečně neulehčovali SW pirátům. Viděl jsem i spekulaci, že by procesor mohl být na platformě ARM.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612493
+
ARM na to podla mna nema vykon a konzola nepotrebuje prilis energiou setrit. x86 architektura by bola fajn pre ludi, ale v MS nie su blazni - do pol roka by existoval emulator v plnej rychlosti a pri troche smoly by tym MS vyriesil i nedostatok hier na konkurencnych platformach.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
kozec https://diit.cz/profil/kozec
8. 12. 2011 - 09:18https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseARM na to podla mna nema vykon a konzola nepotrebuje prilis energiou setrit. x86 architektura by bola fajn pre ludi, ale v MS nie su blazni - do pol roka by existoval emulator v plnej rychlosti a pri troche smoly by tym MS vyriesil i nedostatok hier na konkurencnych platformach.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612497
+
Máte pravdu, ARM není, a nikdy nebyl určený do tohoto segmentu.Akorát v poslední době je nějaký hype cpát ho všude.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
r23 https://diit.cz/profil/r23
8. 12. 2011 - 09:45https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseMáte pravdu, ARM není, a nikdy nebyl určený do tohoto segmentu.Akorát v poslední době je nějaký hype cpát ho všude.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612502
+
ARM zatím nemá dostatečný výkon, ale brzo ho mít bude. Když se podíváte, jak rostl výkon x86 CPU v posledních 5ti letech, zjistíte, že narost pouze o pár desítek procent. Před 5ti lety byly ARMy 50x pomalejší než x86 CPU, dnes jsou už jenom 5x pomalejší.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
8. 12. 2011 - 15:10https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseARM zatím nemá dostatečný výkon, ale brzo ho mít bude. Když se podíváte, jak rostl výkon x86 CPU v posledních 5ti letech, zjistíte, že narost pouze o pár desítek procent. Před 5ti lety byly ARMy 50x pomalejší než x86 CPU, dnes jsou už jenom 5x pomalejší.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612574
+
Přiznám se zcela naivně: kdyby to bylo na bázi x86, jak by se pak Xbox lišil od PC? Vyplatilo by se pak vůbec jej vyrábět? Nebo spíš vydělat na prodeji OS pro XBOX?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Máček333 https://diit.cz/profil/macek333
8. 12. 2011 - 09:40https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusePřiznám se zcela naivně: kdyby to bylo na bázi x86, jak by se pak Xbox lišil od PC? Vyplatilo by se pak vůbec jej vyrábět? Nebo spíš vydělat na prodeji OS pro XBOX?https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612501
+
8. 12. 2011 - 14:57https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusehm a proč to tedy už dávno nikdo nevyrábí?https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612570
+
základní věcí je, že se konzole prodávají pod výrobní cenou a vydělává se na hrách a on-line systému. Pokud by byla konzole prakticky klasickým PC, nebyl by problém dřív nebo později konzoli hacknout a dostat do ní klasické windows, či Linux, nebyl by problém cracknou samotné hry atd. A tohle žádný výrobce konzole nechce, protože by ji prodal pod cenou a člověk by si potom k ní nekoupil žádnou hru.
Je to podobné jako Sony zakázalo na PSP3 používání jiného systému (linuxu), protože PS3 ve velkém nakupovali různí podnikavci a získali tak velmi levný a přitom výkonný základ různých servrů a výpočetních stanic. A Sony na tom jen vesele prodělávalo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
siddhi https://diit.cz/profil/puko-hasita
8. 12. 2011 - 17:49https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusezákladní věcí je, že se konzole prodávají pod výrobní cenou a vydělává se na hrách a on-line systému. Pokud by byla konzole prakticky klasickým PC, nebyl by problém dřív nebo později konzoli hacknout a dostat do ní klasické windows, či Linux, nebyl by problém cracknou samotné hry atd. A tohle žádný výrobce konzole nechce, protože by ji prodal pod cenou a člověk by si potom k ní nekoupil žádnou hru.
Je to podobné jako Sony zakázalo na PSP3 používání jiného systému (linuxu), protože PS3 ve velkém nakupovali různí podnikavci a získali tak velmi levný a přitom výkonný základ různých servrů a výpočetních stanic. A Sony na tom jen vesele prodělávalo.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612583
+
Linux je schopen fungovat nejenom na x86, ale i na ARMech a Power PC ... architektura CPU není pro Linux (nepřekonatelná) zábrana.
Sony PS3 byly zajímavé poměrem výpočetní výkon/cena/spotřeba. Nevěřím, že by to byl případ i XBoxu, naopak první modely měly dost zásadní problémy s chlazením. Navíc dneska je na trhu mnohem větší výběr úspornějších PC desek (resp. komponent) za málo peněz.
Takže je otázkou, jestli by provozování Linuxu na novém XBoxu přineslo víc než jen credit úspěšného crackera ... (a případnou možnost provozovat cracky her).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
zx cygnus https://diit.cz/profil/cygnus
9. 12. 2011 - 20:01https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseLinux je schopen fungovat nejenom na x86, ale i na ARMech a Power PC ... architektura CPU není pro Linux (nepřekonatelná) zábrana.
Sony PS3 byly zajímavé poměrem výpočetní výkon/cena/spotřeba. Nevěřím, že by to byl případ i XBoxu, naopak první modely měly dost zásadní problémy s chlazením. Navíc dneska je na trhu mnohem větší výběr úspornějších PC desek (resp. komponent) za málo peněz.
Takže je otázkou, jestli by provozování Linuxu na novém XBoxu přineslo víc než jen credit úspěšného crackera ... (a případnou možnost provozovat cracky her).
https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612684
+
Lisil by se tim ze na Xbox nepujde nainstalovat linux ani openoffice.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
8. 12. 2011 - 14:51https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseLisil by se tim ze na Xbox nepujde nainstalovat linux ani openoffice.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612567
+
a to má být pro uživatele ta přidaná hodnota, pro kterou si toto koupí místo pc? :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Máček333 https://diit.cz/profil/macek333
8. 12. 2011 - 14:57https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusea to má být pro uživatele ta přidaná hodnota, pro kterou si toto koupí místo pc? :-)https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612571
+
Puvodni XBOX byl x86 - bylo v nem Pentium III na 733 Mhz a vga odvozena od GeForce 3.nejrealnejsi mi u X720 prijde ARM,predpokladam ze kompatibilitu s X360 asi moc MS resit nebude.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Petr Vrtílka https://diit.cz/profil/sniper2003
8. 12. 2011 - 10:08https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusePuvodni XBOX byl x86 - bylo v nem Pentium III na 733 Mhz a vga odvozena od GeForce 3.nejrealnejsi mi u X720 prijde ARM,predpokladam ze kompatibilitu s X360 asi moc MS resit nebude.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612516
+
klidne to muze byt ARM a ja se k tomu taky priklanim. kompatibilitu bych moc neresil. prijde mi, ze si lidi tady neuvedomuji, ze XNA bezi na .NET a jedina starost microsoftu je, rozchodit .NET na dane platforme
v XNA se vyviji jak pro xbox360, tak pro windows pc a windows 7 phone
to jsou uz ted tri rozdilne architektury, vcetne ARMu
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
8. 12. 2011 - 10:22https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseklidne to muze byt ARM a ja se k tomu taky priklanim. kompatibilitu bych moc neresil. prijde mi, ze si lidi tady neuvedomuji, ze XNA bezi na .NET a jedina starost microsoftu je, rozchodit .NET na dane platforme
v XNA se vyviji jak pro xbox360, tak pro windows pc a windows 7 phone
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_XNA
to jsou uz ted tri rozdilne architektury, vcetne ARMuhttps://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612525
+
nechci rýpat ale odkdy má ARM dostatek výkonu na plnotučnou konzoli? ;-) jo, možná za pár let by se nad tím dalo přemýšlet, ale dnes si myslím je to jen zbožné přání ekologů.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
8. 12. 2011 - 11:36https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusenechci rýpat ale odkdy má ARM dostatek výkonu na plnotučnou konzoli? ;-) jo, možná za pár let by se nad tím dalo přemýšlet, ale dnes si myslím je to jen zbožné přání ekologů.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612531
+
Presne tak ARM + .NET to proste nema sanci utahnout nemluvne o tom ze v .NET se hry nepisou. Teda urcite ne kriticke casti kodu to by neslapalo ani na PC ne jeste na ARM.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
any.sk https://diit.cz/profil/anysk
8. 12. 2011 - 12:07https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusePresne tak ARM + .NET to proste nema sanci utahnout nemluvne o tom ze v .NET se hry nepisou. Teda urcite ne kriticke casti kodu to by neslapalo ani na PC ne jeste na ARM.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612544
+
8. 12. 2011 - 12:37https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusemozna si radeji o tom XNA nejrdive neco prectetehttps://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612548
+
Radeji si o tom precti neco ty. XNA se pro vyvoj her pouziva ve velmi omezene míře, vesmes pro "zdarma" nebo "levne" hry vychazejici vesmes v ramci XNA Creative Clubu (nevim, jak se to ted na marketu jmenuje).
Klasicke hry pro xbox se samozrejme v XNA/NETu nepísou - pro ty je urcene XDK a tvoří se v klasické kombinaci C/C++ a výsledkem je nativni kod.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tomáš Ecreip https://diit.cz/profil/ecreip
8. 12. 2011 - 12:57https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseRadeji si o tom precti neco ty. XNA se pro vyvoj her pouziva ve velmi omezene míře, vesmes pro "zdarma" nebo "levne" hry vychazejici vesmes v ramci XNA Creative Clubu (nevim, jak se to ted na marketu jmenuje).
Klasicke hry pro xbox se samozrejme v XNA/NETu nepísou - pro ty je urcene XDK a tvoří se v klasické kombinaci C/C++ a výsledkem je nativni kod.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612549
+
to je samozrejme pravda, ale tak to myslene nebylo. jde o to, ze microsoft bude tlacit XNA ted velmi intenzivne, protoze zasahuje vsechny jeho platformy. navic v XNA pro XDK existuji managed extensions (ale s temi jsem jeste nedelal)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
8. 12. 2011 - 13:45https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseto je samozrejme pravda, ale tak to myslene nebylo. jde o to, ze microsoft bude tlacit XNA ted velmi intenzivne, protoze zasahuje vsechny jeho platformy. navic v XNA pro XDK existuji managed extensions (ale s temi jsem jeste nedelal)https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612555
+
jen abych upresnil - puvodni post, na ktery jsem reagoval, obsahoval "predpokladam ze kompatibilitu s X360 asi moc MS resit nebude." tzn. uz jednou neresili zmenu architektury, tak proc ted? nic vic
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
8. 12. 2011 - 13:51https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusejen abych upresnil - puvodni post, na ktery jsem reagoval, obsahoval "predpokladam ze kompatibilitu s X360 asi moc MS resit nebude." tzn. uz jednou neresili zmenu architektury, tak proc ted? nic vichttps://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612557
+
Micorosft samozrejme XDNA nijak intenztivne tlacit nebude. XNA Framework je vsechno možné, jenom ne vhodý, pro vývoj čehokoli většího .. Je to spíš jen takový playground pro vývojáře a cesta, jak k vývoji pro xbox/wp dostat co nejvíc lidí...
To nejdůležitější pro xbox se děje uplně někde jinde, než v XNA.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tomáš Ecreip https://diit.cz/profil/ecreip
8. 12. 2011 - 14:50https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseMicorosft samozrejme XDNA nijak intenztivne tlacit nebude. XNA Framework je vsechno možné, jenom ne vhodý, pro vývoj čehokoli většího .. Je to spíš jen takový playground pro vývojáře a cesta, jak k vývoji pro xbox/wp dostat co nejvíc lidí...
To nejdůležitější pro xbox se děje uplně někde jinde, než v XNA.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612566
+
jestli bude nebo nebude microsoft XNA tlacit, je vec nazoru. neni na tom nic samozrejmeho. ja si myslim, ze to je v jejich zajmu. btw, v XNA se daji delat dost slozite veci, takze nevim, proc by to melo byt vhodne jen pro male veci
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
8. 12. 2011 - 15:06https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskusejestli bude nebo nebude microsoft XNA tlacit, je vec nazoru. neni na tom nic samozrejmeho. ja si myslim, ze to je v jejich zajmu. btw, v XNA se daji delat dost slozite veci, takze nevim, proc by to melo byt vhodne jen pro male vecihttps://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612573
+
Jo ma ved preco by nemal. Pokial hra nema nejaky extra narocny fyzikalny engine alebo nieje to strategia narocna na CPU tak v podstate CPU nema co pocitat. .Zobrazenie obsluzi GPU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
9. 12. 2011 - 13:39https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuseJo ma ved preco by nemal. Pokial hra nema nejaky extra narocny fyzikalny engine alebo nieje to strategia narocna na CPU tak v podstate CPU nema co pocitat. .Zobrazenie obsluzi GPU.https://diit.cz/clanek/tape-out-cipu-pro-xbox-nove-generace-probehl-uspesne/diskuse#comment-612653
+
Jsem hodne zvedav jakej HW z toho nakonec bude.
Jestli bude GPU cast vazne od AMD, tak by mohlo jit uz o variaci GCN. U CPU bych predpokladal opet neco na zakazku od IBM, protoze odemulovat i na i7-2600k 3core PowerPC na 3.2Ghz nezni moc realne.
No, ja by som videl použitie ako x86 CPU(akého koľvek Intel či AMD) a DX11+ GPU ako vynikajúcu voľbu! Nie z hľadiska výkonu, ale z hľadiska budúcej "kompatibility" Nextgen XBOXu a sveta PCčiek. Asi mi každý dá za pravdu, že vývoj hier pre XBOX by bol zároveň aj pre PC (s drobnou úpravou kódu samozrejme). Problém by bol pochopiteľne s kompatibilitou starého XBOXu. Ale ako je známe, pre Microsoft nie je problém niečo staré pochovať. Dúfam len, že ten nový XBOX nebude mať 2GB Ramky ako sa na internete koluje.
Zapominas ze kompatibilita s PC je u konzole negativni vlastnost - mysleno pro vyrobce samozrejme, vsem ostatnim by se to libilo ...
Takže na silicon interposer to moc nevypadá co? škoda
No to jsem zvědav, co v tom nakonec bude. Četl jsem, že Microsoft nechce v XBOXu x86 architekturu, aby to zbytečně neulehčovali SW pirátům. Viděl jsem i spekulaci, že by procesor mohl být na platformě ARM.
ARM na to podla mna nema vykon a konzola nepotrebuje prilis energiou setrit. x86 architektura by bola fajn pre ludi, ale v MS nie su blazni - do pol roka by existoval emulator v plnej rychlosti a pri troche smoly by tym MS vyriesil i nedostatok hier na konkurencnych platformach.
Máte pravdu, ARM není, a nikdy nebyl určený do tohoto segmentu.Akorát v poslední době je nějaký hype cpát ho všude.
ARM zatím nemá dostatečný výkon, ale brzo ho mít bude. Když se podíváte, jak rostl výkon x86 CPU v posledních 5ti letech, zjistíte, že narost pouze o pár desítek procent. Před 5ti lety byly ARMy 50x pomalejší než x86 CPU, dnes jsou už jenom 5x pomalejší.
Přiznám se zcela naivně: kdyby to bylo na bázi x86, jak by se pak Xbox lišil od PC? Vyplatilo by se pak vůbec jej vyrábět? Nebo spíš vydělat na prodeji OS pro XBOX?
vyplatilo.. porad to ma totiz vyhodu toho kompaktniho jednouceloveho zarizeni... :(
hm a proč to tedy už dávno nikdo nevyrábí?
základní věcí je, že se konzole prodávají pod výrobní cenou a vydělává se na hrách a on-line systému. Pokud by byla konzole prakticky klasickým PC, nebyl by problém dřív nebo později konzoli hacknout a dostat do ní klasické windows, či Linux, nebyl by problém cracknou samotné hry atd. A tohle žádný výrobce konzole nechce, protože by ji prodal pod cenou a člověk by si potom k ní nekoupil žádnou hru.
Je to podobné jako Sony zakázalo na PSP3 používání jiného systému (linuxu), protože PS3 ve velkém nakupovali různí podnikavci a získali tak velmi levný a přitom výkonný základ různých servrů a výpočetních stanic. A Sony na tom jen vesele prodělávalo.
Linux je schopen fungovat nejenom na x86, ale i na ARMech a Power PC ... architektura CPU není pro Linux (nepřekonatelná) zábrana.
Sony PS3 byly zajímavé poměrem výpočetní výkon/cena/spotřeba. Nevěřím, že by to byl případ i XBoxu, naopak první modely měly dost zásadní problémy s chlazením. Navíc dneska je na trhu mnohem větší výběr úspornějších PC desek (resp. komponent) za málo peněz.
Takže je otázkou, jestli by provozování Linuxu na novém XBoxu přineslo víc než jen credit úspěšného crackera ... (a případnou možnost provozovat cracky her).
Lisil by se tim ze na Xbox nepujde nainstalovat linux ani openoffice.
a to má být pro uživatele ta přidaná hodnota, pro kterou si toto koupí místo pc? :-)
Puvodni XBOX byl x86 - bylo v nem Pentium III na 733 Mhz a vga odvozena od GeForce 3.nejrealnejsi mi u X720 prijde ARM,predpokladam ze kompatibilitu s X360 asi moc MS resit nebude.
klidne to muze byt ARM a ja se k tomu taky priklanim. kompatibilitu bych moc neresil. prijde mi, ze si lidi tady neuvedomuji, ze XNA bezi na .NET a jedina starost microsoftu je, rozchodit .NET na dane platforme
v XNA se vyviji jak pro xbox360, tak pro windows pc a windows 7 phone
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_XNA
to jsou uz ted tri rozdilne architektury, vcetne ARMu
nechci rýpat ale odkdy má ARM dostatek výkonu na plnotučnou konzoli? ;-) jo, možná za pár let by se nad tím dalo přemýšlet, ale dnes si myslím je to jen zbožné přání ekologů.
Presne tak ARM + .NET to proste nema sanci utahnout nemluvne o tom ze v .NET se hry nepisou. Teda urcite ne kriticke casti kodu to by neslapalo ani na PC ne jeste na ARM.
mozna si radeji o tom XNA nejrdive neco prectete
Radeji si o tom precti neco ty. XNA se pro vyvoj her pouziva ve velmi omezene míře, vesmes pro "zdarma" nebo "levne" hry vychazejici vesmes v ramci XNA Creative Clubu (nevim, jak se to ted na marketu jmenuje).
Klasicke hry pro xbox se samozrejme v XNA/NETu nepísou - pro ty je urcene XDK a tvoří se v klasické kombinaci C/C++ a výsledkem je nativni kod.
to je samozrejme pravda, ale tak to myslene nebylo. jde o to, ze microsoft bude tlacit XNA ted velmi intenzivne, protoze zasahuje vsechny jeho platformy. navic v XNA pro XDK existuji managed extensions (ale s temi jsem jeste nedelal)
jen abych upresnil - puvodni post, na ktery jsem reagoval, obsahoval "predpokladam ze kompatibilitu s X360 asi moc MS resit nebude." tzn. uz jednou neresili zmenu architektury, tak proc ted? nic vic
Micorosft samozrejme XDNA nijak intenztivne tlacit nebude. XNA Framework je vsechno možné, jenom ne vhodý, pro vývoj čehokoli většího .. Je to spíš jen takový playground pro vývojáře a cesta, jak k vývoji pro xbox/wp dostat co nejvíc lidí...
To nejdůležitější pro xbox se děje uplně někde jinde, než v XNA.
jestli bude nebo nebude microsoft XNA tlacit, je vec nazoru. neni na tom nic samozrejmeho. ja si myslim, ze to je v jejich zajmu. btw, v XNA se daji delat dost slozite veci, takze nevim, proc by to melo byt vhodne jen pro male veci
Jo ma ved preco by nemal. Pokial hra nema nejaky extra narocny fyzikalny engine alebo nieje to strategia narocna na CPU tak v podstate CPU nema co pocitat. .Zobrazenie obsluzi GPU.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.