Vlastnosti objektivu: chromatická aberace
Kapitoly článků
Nejprve se podívejme na kvalitu snímání v ostrém protisvětle Výřezy jsou 1:1 z fotografií ukazujících levý dolní roh, střed a prahý horní roh snímku.
Plná díra (f/1.4):
In-camera JPEG:
RAW bez korekcí:
Maximální přiclonění (f/8.0):
Zde již jen levý dolní a pravý horní roh.
In-camera JPEG:
RAW bez korekcí:
Objektiv příliš na chromatické aberace či vinětaci netrpí, je zde mírná neostrost v rozích při malém clonění, ale nic co by nás mělo při velmi širokém 24mm ohnisku trápit. Chromatická aberace je při f/1.4 zcela zjevná, na druhou stranu tam to bez ní v podstatě při protisvětle ani nejde (tedy pokud objektiv kompletně nenavrhli a nevyrobili u Carl Zeisse či Leicy, což není tento případ). Při maximálním přiclonění na f/8 se o CA nemá smysl bavit, v JPEGu není vlastně vůbec, v RAWu jen minimální a stejně jako pro f/1.4 platí, že ji lze snadno zkorigovat.