Test: MSI B630M MORTAR TITANIUM a Intel Core i5-9400F v roce 2023
Kapitoly článků
Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.
Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.
Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí.
Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.
Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.
Opět jsem využil služeb MSI GeForce RTX 4090 Suprim X, takže všechny procesory mají podobnou šanci se předvést.
V rozlišení 1920x1080 si Core i5-9400F vede překvapivě hůře, než starší Core i7-7700.
Při použití 1440p rozlišení se pozice procesorů lehce mění, ale Core i5-9400F zůstává na své pozici.
Ve 4K rozlišení se rozdíly mezi procesory zmenšují, ale Core i5-9400F se nádale drží pod Core i7-7700.
Vyzkoušel jsem samozřejmě i DLSS s Frame Generation, jelikož mě zajímalo, jaký to bude mít vliv na výkon. Hra je díky tomu značně hratelnější na všech procesorech vyjma Athlonu 200GE, který jednoduše nemá dostatek jader, cache a PCIe linek.