Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Rok 2014 na Googlu: více sportu a katastrof, méně osobností

… a hardwaru. Jak je již zvykem, Google v polovině prosince uzavřel statistiky nejhledanějších termínů „Trendy Searches“ (dříve Trending Searches), a tak se dozvídáme, co vlastně lidstvo zajímá…

Předkládáme seznam tak, jak jej připravil Google ve variantě s ilustračními obrázky, které vám události a záležitosti lépe připomenou. Při nahlížení do výsledků získaných z tak obrovského množství statistických dat má člověk nutkání hledat souvislosti, porovnávat, dělat závěry. Jenže ono to moc dobře nejde.

Uvedu příklad: Je možné na základě žebříčku říct, že víc osob vnímá Ebolu (3. místo) za větší hrozbu než Islámský stát (8. místo)? Nebo se do popředí dostala jen díky tomu, že si většina lidí uvědomuje, že jí, jako většině ostatních nemocí, lze nějakým způsobem předcházet a cílem hledání je zjištění informace, jak snížit hrozbu na minimum? 

Výsledky zkrátka musíme brát takové, jaké jsou; co se honilo hlavou jednotlivým uživatelům při jejich zadávání do vyhledávacího pole, si můžeme jen domýšlet.

 2011201220132014
1.Rebecca BlackWhitney HoustonNelson MandelaRobin Williams
2.Google+Gangnam StylePaul WalkerWorld Cup
3.Ryan DunnHurricane SandyiPhone 5sEbola
4.Case AnthonyiPad 3Cory MonteithMalaysia Airlines
5.Battlefield 3Diablo 3Harlem ShakeALS Ice Bucket Challenge
6.iPhone 5Kate MiddletonBoston MarathonFlappy Bird
7.AdeleOlympics 2012Royal BabyConchita Wurst
8.東京 電力 Amanda ToddSamsung Galaxy S4ISIS
9.Steve JobsMichael Clarke DuncanPlayStation 4Frozen
10.iPad 2BBB12North KoreaSochi Olympics

Možná zajímavější je srovnání s předchozími lety. První místo na sebe s železnou pravidelností bere osobnost. Druhá příčka postrádá společného jmenovatele a jen o málo uchopitelnější je třetí, kterou s přimhouřenýma očima provázejí katastrofy. Necháme-li oči přimhouřené, lze páté místo přisoudit hrám (v případě letošního roku spíš hrátkám). Sedmé místo o něco častěji než ostatní provázejí zpěvačky - no, pro korektnost řekněme pěvecké osobnosti. Stejně jako sedmička, tak i osmička je letos tématicky nejblíže roku 2011 - tehdy uživatelé s obavami sledovali události kolem Fukušimy (zde TEPCO), o tři roky později následovaly události související se vznikem Islámského státu.

Obecně lze říct, že letos vzrostl zájem o sportovní události (možná jen proto, že se konalo více sportovních událostí, o které je zájem :-) a naopak pokleslo zastoupení hardwaru. Loni zajímal uživatele iPhone 5S, Samsung Galaxy S4 a PlayStation 4; letos se do první desítky nedostal žádný. Postřehnout lze i pokles vyhledávaných událostí, které souvisejí se společností Apple: V roce 2011 tři, loni a předloni po jedné, letos žádná - s tím ale kontrastují objemy prodejů této společnosti, které rostou. Zřejmě roste počet uživatelů, kteří nakupují, aniž by se touto cestou informovali.

Pokud vás téma blíže zajímá, můžete zkusit níže uvedené oficiální video od Googlu (natočené v typicky americkém sentimentálním duchu) nebo interaktivní webovou prezentaci na g.co/2014.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Rok 2014 na Googlu: více sportu a katastrof, méně osobností

Středa, 17 Prosinec 2014 - 19:08 | trodas | Nevěřím statistikám, které si sám nezfalšuji....
Středa, 17 Prosinec 2014 - 12:54 | no-X | Potvory.
Středa, 17 Prosinec 2014 - 12:42 | TheKrzy | TO muselo být 100% na 1. místě, ale z politických...
Středa, 17 Prosinec 2014 - 11:33 | skaven | a Fappening 2014 je na ktorom mieste?:)

Zobrazit diskusi