Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Turion 64 X2 oficiálně představen

Koukám, že ten TL-56 je o dost levnější než stolní 3800+ se stejnými parametry! No jo, v mobilním segmentu nemá AMD takovou pozici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale K8L bude zabijak , v podstate po Transmenta Crusoe /Effceon prvy aspon ciastocne 128 bitovy CPU
Hey Guys,

I'm sitting in a keynote from AMD's Chuck Moore, and here is information on the next generation i.e. K8L.

0. Native quad core
1. Hypertransport up to 5.2GT/s
2. Better coherency
3. Private L2, shared L3 cache that scales up.
4. Separate power planes and pstates for north bridge and CPU
5. 128b FPUs - see 14,15
6. 48b virtual/physical addressing and 1GB pages
7. Support for DDR2, eventually DDR3
8. Support for FBD1 and 2 eventually
9. I/O virtualization and nested page tables
10. Memory mirroring, data poisoning, HT retry protocol support
11. 32B instead of 16B ifetch
12. Indirect branch predictors
13. OOO load execution - similar to memory disambiguation
14. 2x 128b SSE units
15. 2x 128b SSE LDs/cycle
16. Several new instructions

Coprocessors:
media processing
JVM/CLR acceleration
TOE, XML or SSL processing
http://www.realworldtech.com/forums/index.cfm?action=detail&id=67239...
http://news.zdnet.com/2300-9584_22-6072814-1.html
http://news.zdnet.com/2300-9584_22-6072814-2.html
http://news.zdnet.com/2100-9595_22-6072742.html

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fotoba: Ty vylepšení jsou velmi podobná těm v Core. Nechápu proč tomu říkají K8L, určitě si zaslouží jméno K9 :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

doubt: to se pletes, X2 3800+ ma 2GHz, tudiz je srovnatelna s TL-60 a tam ta cena odpovida

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re:Milda>

podobne ako Core ?

Ten ma Java Virual machine coporcesor? Nieco som nestihol?
media Coprocesor ? ako bol SID/VIC pre MOS 6502/6510 v Commodore 64, kde na 1Mhz CPU bezala Doomovka v rozliseni 320x200@50Hz
SSL/XML koprocesor?
TOE by mohlo byt Theory of everything, co je spojenie kvantovej mechaniky a vseobecnej teorie relativity...

Ale je to aj CLR co je podla mna ClearSpeed
21.3.2006 07:56
AMD pre svoje nové procesory už licencovalo niekoľko veľmi zaujímavých technológií - ZRAM na zvýšenie hustoty a výkonu ich pamätí cache, pamäťový interface Rambus XDR - a posledným prírastkom zrejme bude matematický koprocesor od firmy Clearspeed.

Procesor Clearspeed CSX 600 (96 jadier @ 200Mhz)sa využíva najmä v oblastiach lekárskeho výskumu, CAD a data mining. Pri vhodnom optimalizovaní inštrukcií je schopný dosiahnuť výkonu 25 gigaflops, teda 25 miliárd operácií s desatinnými číslami za sekundu. Pre porovnanie ? súčasné najrýchlejšie Opterony dokážu udržať výkon 5,7 Gflops
http://www.itnews.sk/buxus_dev/generate_page.php?page_id=40071

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bANS: no jo, sekl jsem se, sorry :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dolnenie> ClearSped ma spoterebu 10W a K9 bola podla neoficialnych info, zrusena, lebo by nedokazal konkurovat K8L, pred rokom AMD bralo ludi na K11(K=Kryptonit)a asi tyzden beru ludi na vyvoj K12,optimalizovanej pre Linux... AMD povdeal, preco po dvoch z troch sefvyvojarov Alpha AXP (COO a prezident AMD Derick Meyer a firemny odborny poradca Rich Witek, este tak prijat z Adobe tretieho do partie Dick-a Sites-a) sefvyvojarov IBM RS4000( naslednik z neho vyvynuty je Power) zodpvedneho za vyvoj Cell-u a sefvyvojara Sun UltraSparc III a s ludmi, co robili na Niagara-e.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 fotoba: Na C64 jsi nerozběhl 3D grafiku v 320x200, skutečná 3D grafika na C64 nebyla, nejlepším pokusem bylo scrolování několika rovin v pozadí, což způsobovalo dojem 3D. Pokud nějaká 3D hra existovala, napsal bys prosím nějaký příklad?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

goro: jednu z těch starších ti napálím okamžitě: jmenovala se Sentinel :o) No a ke konci, v 90. letech, ze "stařičké" C64 vymačkali docela maximum

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to TyNyT:
jo....tak Sentinel jsem mel i na ZX Spectru...uplne jsem se zavzpominal a slzu zatlacil ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Atheist: Hmm.. a tak nějak ty "staré smažby" stále žijí, narozdíl od spousty současných titulů (tím netvrdím, že všechny staré gamesky byly super, ale existovaly takové, které si i dnes zahraju v emulátoru - ať už C64, Spectra nebo Amigy) - ten nedostatek "vizuálních efektů" byl vyvýžen tunami zábavy.
 
P.S.: Pokud bych měl vyzdvihnout jen několik her, určitě by k nim (mimo Sentinelu) patřily "pecky" jako Elite, Turrican (obzvláště II. díl), z logických třeba Klax nebo Log!cal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fotoba >> mal by si zvolnit, lebo si privedies do mozgu informacny !! overload !!. Ale inak Ti fandim, mas tu na cdr asi najvacsi rozhlad. BTW kolko denne asi sedis za netom?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fotoba: Ty koprocesory samozřejmě nebudou součástí K8L, ale budou podporovat HT, možná dokonce budou přímo do socketu AM2. Takže místo 2x K8L dáš jednu K8L a např. jeden clearspeed.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 TyNyT: Dobrá, v tom případě se dá o 3D grafice mluvit i u Elite, nebo u War for the crown II, protože tam bylo stínované písmo, které vypadalo 3D. Technicky máš pravdu, ale jinak tenhle příklad nepovažuju za 3D hru. Stojím si za tím, že Commodore 64 byl sice promakaný počítač co se týká vyždímání výkonu z toho, co měl k dispozici, ale přesto neměl výkon na to, aby byl schopný vytvořit nevektorovou 3D hru, tedy hru, kde by se objevila nějaká ta textura.
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Abych to upřesnil, prohlásit jako doomovku hru s vektorovou grafikou o 2 barvách opravdu nehodlám :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Goro: pokud to chceš takto, tak proč ne? :-)
 
číhej: http://www.armory.com/~spectre/cwi/nether/shots.html

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TyNyT: Hmm, fakt doomovka v rozliseni 320x200... az na to, ze kreslit to vie len 40x25 a je to na 320 roztiahnute.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.