Uživatelé si na spamy pomalu zvykají
Uživatelé e-mailových služeb si začínají zvykat na fakt, že součástí internetu jsou nevyžádané maily neboli spam. A to i přesto, že spamu je více než před přijetím amerického tzv. „CAN-SPAM“ zákona, který je právě proti nevyžádané poště namířen. Uživatelé si zkrátka na jeho existenci zvykli a čím dál tím více jej ignorují. Průzkum provedený společností „Pew Internet and American Life Project“ vydal zajímavá čísla:
- 28 % uživatelů soukromého e-mailu prý dostává více spamu než před rokem, 22 % z nich tvrdí, že ho dostávají méně
- mezi uživateli e-mailů v zaměstnání je tentýž poměr 21 % ku 16 %
- 53 % uživatelů je díky spamu nedůvěřivých vůči e-mailu, loni jich bylo 62 %
- 22 % dotázaných kvůli spamu omezilo používání e-mailu, loni jich bylo 29 %
- 67 % uživatelů e-mailu tvrdí, že existence spamu jim znepříjemňuje pobyt na internetu, loni toto tvrdilo 77 %
- Více než polovina uživatelů (52 %) stále považuje spam za závažný problém
- 35 % uživatelů prý dostalo podvodný mail (typicky např. falešné „maily z bank“, které se snaží z uživatelů vytáhnout jejich informace k účtům apod.), 2 % prý takovému mailu „skočila na špek“.