V Hongkongu došel Raptor Lake, při reklamacích se vrací peníze
Dalo by se čekat, že s opravou bugu kolísajícího napětí procesorů Raptor Lake / Raptor Lake-refresh dojde k zastavení degradace a začne ubývat reklamací. Společnost Synnex Technology International Corporation, která je největším distributorem výpočetní techniky v Hongkongu, se však potýká s opačným problémem. Reklamací je více než skladových zásob procesorů, a tak začala vracet peníze.
Uživatel Chen, který se rozhodl reklamovat Core i9-14900K a duševně se připravil, že bude 4-5 týdnů bez procesoru, jak je tam obvyklé, byl překvapen, když byl informován i neopravitelnosti a nemožnosti výměny. Jako alternativa mu bylo nabídnuto vrácení peněz na účet.
Socket LGA-1700 je kompatibilní s procesory Alder Lake, Raptor Lake a Raptor Lake-refresh (Intel)
Těžko říct, jak takové řešení vnímá většina uživatelů - na jednu stranu dává uživateli volnost ve výběru, na stranu druhou již má desku se socketem LGA-1700, za kterou mu nikdo peníze nevrátí a zároveň si nový procesor na stejné výkonnostní úrovni, který by do ní šel osadit, pořídit nemůže, protože nejsou skladem (a patrně v blízké době nebudou, jinak by distributor s výměnou pár dní či týdnů počkal).
Otázkou je také, zda je problém v přílišné reklamovanosti Core 14000, nebo z nějakého důvodu došlo k poklesu dodávek. Na řadu Core 13000 sice bylo ohlášeno ukončení dodávek (EOL), poslední procesory Intel vyexpedoval nejpozději 28. června:
Jenže řada Core 14000 by zatím měla na trhu normálně pokračovat a neexistuje známý důvod, proč se její dostupnost zhoršuje. I problém oxidace, který bývá v souvislosti s procesory Intelu zmiňován, se měl podle oficiálního vyjádření týkat řady Core 13000 a na úrovni výroby být vyřešen již loni. Pokud skladové zásoby v Hongkongu nedošly z důvodu reklamovanosti, pak do situace vstupuje ještě nějaký další, dosud neznámý, důvod.