Verizon kupuje část Yahoo! za 4,8 miliardy dolarů
Tytam jsou doby, kdy za něj Microsoft nabízel 42 miliard dolarů. Yahoo! semlela neschopnost pokračovat ve fungování v moderní změněné době, které spíš vládne Google a Facebook než tradiční velké IT firmy.
Bloomberg uvádí, že Verizon převezme od Yahoo její internetové služby, což znamená vyhledávač a email. S nimi získá i řadu firemních budov. Částka je ve srovnání s oněmi 40+ miliardami z doby před 8 lety nízká proto, že součástí obchodu nejsou kupříkladu patenty a jiné duševní vlastnictví. Tyto věci budou prodány odděleně. Obecně platí, že o Yahoo! mají zájem i další subjekty.
Verizon jde do nákupu zejména proto, že může zkombinovat obsah Yahoo! s reklamní platformou AOL (tu koupil Verizon loni) a vlastními daty o uživatelích a učinit tak celek věnující se reklamě na internetu ještě lepším a lákavějším pro investory. Jeho reklamní platforma se tak na internetu stane třetí největší, po Googlu a Facebooku.