Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k VirtualDub ve znamení GPU výpočtů, řada problémů před námi

Nakonec asi Averymu nezbyde nez si napsat vlastni API a k nemu zvlast backendy pro CPU a GPU (mozna i zvlast pro NV a ATI)...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

VXDA - neznamá to náhodou Virtual Dub Acceleration Layer, z článku vyplývá, že je to součást implementace systému filtrů VDubu, nikoliv generické OS/DX-level API. To GPU je tam podle mne použito správně, nač ten údiv?
Jinak VDub byl svého času výborný program. Bohužel je postaven na nyní zastaralém VfW a přechod na DS asi není prakticky možný, o (ne)podpoře moderních kontejnerů (MKV, MP4) ani nemluvě (VDubMod už není vyvíjen několik let, takže tam taky nic). Bohužel, AVIDemux mi k srdci zrovna nepřirostl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se, samozřejmě jsem myslel "VDXA", nikoliv "VXDA".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

qee: <flame>Nebo přejít na mac, kde jsou CoreImage filtry akcelerované GPU už od dob Tigera..</flame> :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

qee: "Vtipné"
 
Jinak jsem už taky před časem opustil VirtuDub(Mod) a nyní mi vyhrává celý orchestr nástrojů v čele s dirigentem MeGUI. Zkrátka doba pokočila a máme tady nové kontejnery a nové formáty, které VD nezná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> doba pokočila a máme tady nové kontejnery a nové formáty, které VD nezná
-----------------

pokud jsou v systemu pro tyto kontejnery/formaty prislusne Directshow kodeky, tak staci mit nainstalovany AviSynth frameserver...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Věřím tomu, že kdyby použil CUDA, zrychlil by to určitě minimálně 50x pro dnes již zastaralou G80... teď jsem na tom dělal genetické algoritmy a podařilo se mi proti jednomu vláknu na Core i7 3.2Ghz zrychlit až 3000x. Navíc CUDA by jela pod Linuxem... škoda.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzel souhlasim s tim, ze VDub nam pomaloucku umira. Na vsechno co jsem kdy poterboval mi staci i MeGUI.
Kazdymu kdo vyrabi h264 videa nekompatibilni s DXVA bych dal jednu za ucho. Vsechny ty obskurni nastaveni kodeku vetsinou nemaj valnej dopad na velikost ani kvalitu a cast jen zvedaj narocost dekodovani.

PS: Budiz pochvalen Sharptooth a jeho genialni profily do MeGUI, umoznuje to i nam srtelnikum vyrabet slusny h264 videa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

riman >> nejaka ta akceleracia v MeGUI by sa tiez hodila. Konvertil som pokusne nejake surove video do H.264/iPhone profilu, raz s Lancos resize a druhy raz bez neho. V prvom pripade 15fps, v druhom 65. Toto som vobec netusil, ze tento kvalitny algoritmus na resize je takto narocny. C2D E8200@3,2GHz, Vista 32b, vstup bol 1680x1050/12fps@Techsmith codec.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ladik21: tu uz nehul :)

Jinak nevim co Avery resi. At si koupi novejsi grafiku s H264 chipem, nejlepe i s CUDA a pro majitele CUDA at to doprogramuje. A pro majitele ATI at si pozada o to jejich GPU API. Jenze tady je videt, jak klasicky odumira jeden z opensource projektu. Autor ma hluboko do kapsy, nema chut se ucit neco noveho, nema cas a ja nevim co jeste nema. Kazdopadne misto plkani na forech by to mel bud zabalit nebo neco naprogramovat. Ale plkani na forech mu evidentne jde, tak at si to uziva :)

Jinak souhlas s MACem. Na nem si muzu rychle konvertovat cokoli kamkoli i s CUDA v maximalni kvalite a rychle. Na PC je to kapanek opruz, protoze v Premiere se proste ve srovnani z FinalCUTem strihat neda :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sharptooth MeGUI profily? Kde to rastie?

Inak MeGUI pravidelne aktualizujem, ale ešte som ho ani raz normálne nepoužil.

A do VirtualDubu nedávno pribudli tie súbory .vdplugin pre rôzne formáty, ale to som tiež ešte neskúšal. :-) Ale keď si nejaké video pozriem v GSpote, často je robené v akomsi klone nanDub, tiež som neskúšal. :-)

Čiže ako vidieť, nič o tom neviem, ale tie MeGUI profily od ostréhozuba ma zaujímajú, díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neni to ostry zub, ale zraloci zub (Sharktooth) a je to moderator doom9.org diskusniho fora.

Roste to vsemozne, kdyz budes hledat "sharktooth megui x264 profiles", najdes to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ahááá, Shark! Ja som hľadal, ale tak ako to napísal JoHnY3, čiže Sharp. :-) OK, záhada vyriešená. Inak doom9 stránku pozerám pravidelne, fóra nie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, tak som zistil, že také x264 profily už v MeGUI mám, niekoľko som porovnal a okrem "<UseQPFile>false</UseQPFile>" sú rovnaké. Tak neviem kde sa tam vzali, možno výpadok pamäte. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Substance242: Ked mas v MeGUI zapnuty autoupdate, tak sa profily aktualizuju automaticky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pardon za preklep. Moje pisatelsky schopnosti jsou vselijaky :).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

xox: Jo, už som si aj vyskúšal ich zmáznuť a prinútiť aktualizáciu, takže ich ubudlo (asi tam zostali nejaké staré), ale myslel som, že žraločí zub má niečo extra, čo samotný MeGUI neaktualizuje. OK, dosť už na túto tému, ďakujem, dovidenia. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

daleko lepsi by bylo kdyby prepsal cely VD, jelikoz je uz hodne zastaraly. V dnesni dobe ho uz pouzivam pouze k prohlizeni AVS skriptu. Jinak enkodovani se deje v MeGUI, pripadne Linux. VD neumi vyuzit vic jader a chystaji se GPU vypocty. zajimava strategie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

je mi luto ale nemate nejaky zaver toho clanku? tema ma zaujala ale nejak som nepochopil vysledok snazenia Averyho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.