Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vítání občánků: OpenGL 3.0, GLSL 1.30

Khronos, Kronos, Qo'noS, všechnoje to to samé: http://en.wikipedia.org/wiki/Klingon#Home_planet :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevěděl by někdo s jakou verzí DirectX se dá OpenGL 3.0 a GLSL 1.30 zhruba srovnat ? Co vím tak Open GL bylo vždy o něco pozadu, ale teď když DirectX 10 jsou jenom pro Visry, začne být OpenGL víc zajímavý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MildaIV: No já teda vim o OpenGL a o DX úplný prd,alejá slyšel, že dělat v OpenGl je těžší, ale s více možnostma. Ale jak říkam já o tom nic moc nevi. No spíš nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MildaIV: bohužel jsem četl, ze OpenGL 3.0 je zklamání, údajně se jedná jen o malou evoluci, místo proklamovaných velkých změn. Což je opravdu škoda, protože jak říkáš, taky si myslím že by to chtělo trochu zatnou tipec DirectX, které jsou v posledni verzi Vista only. Navíc je OpenGL jediná možnost pro Linux a ostatní Unixové systémy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MildaIV> Nebo Visty...V zasade je to jak rika V3N3C, slysel to dobre..:-) Ale kdo je zvykly s OGL pracovat neprijde mu to, snad jen ty zacatky byvaji kostrbatejsi. Spis jde o to, ze neni prilis perspektivni, MS za DX stoji neochvejne, jednoduche veci v nem zvladne kazdy a to OGL nenahrava, samozrejme je zakladnim kamenem v profesionalni sfere, ale nic neni navzdy...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MildaIV: OpenGl bylo spíš skoro vždy před DirectX než naopak. Vlastnosti běžné u OpenGl koncem 90. let se ukázali až v Direct3D 10. Dokonce OpenGl bylo i rychlejší než DirectX a Ms musel svou implementaci OpenGl ve Winech brzdit, aby neběhalo rychleji. Jak je to se vzájemnou rychlostí v současné době však nemám tušení - nic se mi na toto téma nepovedlo vyhledat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Derryk: jo, jenze directx neni jen o grafice, ale i o zvuku, parbe po siti a dalsich vecech. zatimco opengl je 'jen' o grafice... to se mi oproti opengl zda jako velka vyhoda. vim ze existuje projekt, ktery se snazi opengl sloucit se zvukem a stivoou vrstvou, na nazev si nepamatuju (a jsem dnes liny to hledat) a ani nevim, jestli jsou pod nim postavene nejake hry, predpokladam ale ze urcite jo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zatím jsem pročetl jen kapitolku 'Deprecated' - a moc se mi to líbí, vyházeli obrovskou spoustu zbytečných funkcí. Navíc u řady věcí, které se daly udělat čtyřmi způsoby prostě jen nechali jen ten nejlepší a zbytek bez milosti vyhodili. Minimálně tuhle čistku potřebovalo OpenGL jako sůl....
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ork> na zvuk jke OpenAL
OpenAL (Open Audio Library)
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenAL

OpenGL (Open Graphics Library)
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL

DirectX se skládá z několika částí, rozdělených podle svého účelu:

* DirectX Graphics (a jeho části DirectDraw a Direct3D) ? podpora grafiky, 3D vykreslování atd., (OpenGL)
* DirectInput ? podpora vstupních zařízení jako např. myši, joysticky, gamepady apod., včetně podpory technologie force feedback,
(pri Unixe/Linuxe sucastou X window system)
* DirectPlay ? podpora hry více hráčů po síti, (v X Window system)
* DirectSound (dříve též spolu s DirectMusic označováno souhrnným názvem DirectX Audio) ? podpora přehrávání a záznamu zvuků, (v openAL)
* DirectMusic ? podpora přehrávání a zpracování hudby,(v OpenAL)
* DirectShow ? podpora multimediálních aplikací, přehrávání a zpracování videa a zvuku, (v OpenAL+OpenGL)
* DirectSetup ? jednoduchý nástroj umožňující instalaci knihovny DirectX na počítač, (netreba)
* DirectX Media Objects ? podpora pro tvorbu multimediálních efektů, kodeků apod. (je sucastou bal;ika mplayer)
http://cs.wikipedia.org/wiki/DirectX

Cize aj OpenGL/OpenAL stacia..

navyse slusna hra je pod OpenGL+OpenAL

Windows any chip, 2 ghz+
Macintosh G4 or G5 or Intel 2 ghz+
Linux x86 2 ghz+
RAM 1GB pre dostatocmu rychlost
miesta na HDD 70GB
CD/DVD CD DVD-DL
3-D CARD OpenGL
RAM videokarty 32 MB
Monitor 1024x768+
Joystick USB
http://www.x-plane.com/sysreq.html

asi tak a naroky na grafiku su male...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> fotoba : Už to nehul chlape. Jasně, že každému k přežití stačí armádní přebytky konzerv s lehce prošlou lhůtou exprirace - co na tom, že jsou rok po záruce, když měly trvanlivost 50 let...

Ale jsme tu i taková, co máme rádi krvavé steaky.

A ty se vyhni tomu, abys zase špatně pochopil zkratky a začal tu vykládat, jak v příštích procesorech AMD (nebo jak se ta továrna na padělky jmenuje) bude používat teorie chaosu, protože jsi to čet v bulváru :-)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fotoba: diky za upresneni a rozdeleni directx. o open al vim. nicmene, ja mam fakt dojem, ze existoval nejaky projekt, ktery zahrnoval nejak i komunikaci pres sitovou vrstvu, mel pod sebou open gl a mozna i open al. ale na nazev si nemuzu vzpomenout
pao: dej fotobovi pokoj, taky se neplete do kazde intel pozitivni diskuze a nenadava intelu, co kdy zpackal... a neotirej se o amd, konkurence je pro vas intelisty potrebna, jinak by tve oblibene procesory staly 5x tolik...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.