Nevěděl by někdo s jakou verzí DirectX se dá OpenGL 3.0 a GLSL 1.30 zhruba srovnat ? Co vím tak Open GL bylo vždy o něco pozadu, ale teď když DirectX 10 jsou jenom pro Visry, začne být OpenGL víc zajímavý.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Milan Bačík https://diit.cz/profil/mildaiv
12. 8. 2008 - 16:11https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseNevěděl by někdo s jakou verzí DirectX se dá OpenGL 3.0 a GLSL 1.30 zhruba srovnat ? Co vím tak Open GL bylo vždy o něco pozadu, ale teď když DirectX 10 jsou jenom pro Visry, začne být OpenGL víc zajímavý.https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433835
+
MildaIV: No já teda vim o OpenGL a o DX úplný prd,alejá slyšel, že dělat v OpenGl je těžší, ale s více možnostma. Ale jak říkam já o tom nic moc nevi. No spíš nic.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V3N3C https://diit.cz/profil/v3n3c
12. 8. 2008 - 16:27https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseMildaIV: No já teda vim o OpenGL a o DX úplný prd,alejá slyšel, že dělat v OpenGl je těžší, ale s více možnostma. Ale jak říkam já o tom nic moc nevi. No spíš nic.https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433840
+
MildaIV: bohužel jsem četl, ze OpenGL 3.0 je zklamání, údajně se jedná jen o malou evoluci, místo proklamovaných velkých změn. Což je opravdu škoda, protože jak říkáš, taky si myslím že by to chtělo trochu zatnou tipec DirectX, které jsou v posledni verzi Vista only. Navíc je OpenGL jediná možnost pro Linux a ostatní Unixové systémy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
12. 8. 2008 - 17:09https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseMildaIV: bohužel jsem četl, ze OpenGL 3.0 je zklamání, údajně se jedná jen o malou evoluci, místo proklamovaných velkých změn. Což je opravdu škoda, protože jak říkáš, taky si myslím že by to chtělo trochu zatnou tipec DirectX, které jsou v posledni verzi Vista only. Navíc je OpenGL jediná možnost pro Linux a ostatní Unixové systémy.https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433844
+
MildaIV> Nebo Visty...V zasade je to jak rika V3N3C, slysel to dobre..:-) Ale kdo je zvykly s OGL pracovat neprijde mu to, snad jen ty zacatky byvaji kostrbatejsi. Spis jde o to, ze neni prilis perspektivni, MS za DX stoji neochvejne, jednoduche veci v nem zvladne kazdy a to OGL nenahrava, samozrejme je zakladnim kamenem v profesionalni sfere, ale nic neni navzdy...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ren1 https://diit.cz/profil/ren1
12. 8. 2008 - 17:39https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseMildaIV> Nebo Visty...V zasade je to jak rika V3N3C, slysel to dobre..:-) Ale kdo je zvykly s OGL pracovat neprijde mu to, snad jen ty zacatky byvaji kostrbatejsi. Spis jde o to, ze neni prilis perspektivni, MS za DX stoji neochvejne, jednoduche veci v nem zvladne kazdy a to OGL nenahrava, samozrejme je zakladnim kamenem v profesionalni sfere, ale nic neni navzdy...https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433845
+
MildaIV: OpenGl bylo spíš skoro vždy před DirectX než naopak. Vlastnosti běžné u OpenGl koncem 90. let se ukázali až v Direct3D 10. Dokonce OpenGl bylo i rychlejší než DirectX a Ms musel svou implementaci OpenGl ve Winech brzdit, aby neběhalo rychleji. Jak je to se vzájemnou rychlostí v současné době však nemám tušení - nic se mi na toto téma nepovedlo vyhledat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Derryk https://diit.cz/profil/derryk
12. 8. 2008 - 19:48https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseMildaIV: OpenGl bylo spíš skoro vždy před DirectX než naopak. Vlastnosti běžné u OpenGl koncem 90. let se ukázali až v Direct3D 10. Dokonce OpenGl bylo i rychlejší než DirectX a Ms musel svou implementaci OpenGl ve Winech brzdit, aby neběhalo rychleji. Jak je to se vzájemnou rychlostí v současné době však nemám tušení - nic se mi na toto téma nepovedlo vyhledat.https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433860
+
Derryk: jo, jenze directx neni jen o grafice, ale i o zvuku, parbe po siti a dalsich vecech. zatimco opengl je 'jen' o grafice... to se mi oproti opengl zda jako velka vyhoda. vim ze existuje projekt, ktery se snazi opengl sloucit se zvukem a stivoou vrstvou, na nazev si nepamatuju (a jsem dnes liny to hledat) a ani nevim, jestli jsou pod nim postavene nejake hry, predpokladam ale ze urcite jo
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ork (neověřeno) https://diit.cz
12. 8. 2008 - 20:01https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseDerryk: jo, jenze directx neni jen o grafice, ale i o zvuku, parbe po siti a dalsich vecech. zatimco opengl je 'jen' o grafice... to se mi oproti opengl zda jako velka vyhoda. vim ze existuje projekt, ktery se snazi opengl sloucit se zvukem a stivoou vrstvou, na nazev si nepamatuju (a jsem dnes liny to hledat) a ani nevim, jestli jsou pod nim postavene nejake hry, predpokladam ale ze urcite johttps://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433864
+
Tak zatím jsem pročetl jen kapitolku 'Deprecated' - a moc se mi to líbí, vyházeli obrovskou spoustu zbytečných funkcí. Navíc u řady věcí, které se daly udělat čtyřmi způsoby prostě jen nechali jen ten nejlepší a zbytek bez milosti vyhodili. Minimálně tuhle čistku potřebovalo OpenGL jako sůl....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Azazel (neověřeno) https://diit.cz
12. 8. 2008 - 20:55https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseTak zatím jsem pročetl jen kapitolku 'Deprecated' - a moc se mi to líbí, vyházeli obrovskou spoustu zbytečných funkcí. Navíc u řady věcí, které se daly udělat čtyřmi způsoby prostě jen nechali jen ten nejlepší a zbytek bez milosti vyhodili. Minimálně tuhle čistku potřebovalo OpenGL jako sůl....
https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433868
+
DirectX se skládá z několika částí, rozdělených podle svého účelu:
* DirectX Graphics (a jeho části DirectDraw a Direct3D) ? podpora grafiky, 3D vykreslování atd., (OpenGL)
* DirectInput ? podpora vstupních zařízení jako např. myši, joysticky, gamepady apod., včetně podpory technologie force feedback,
(pri Unixe/Linuxe sucastou X window system)
* DirectPlay ? podpora hry více hráčů po síti, (v X Window system)
* DirectSound (dříve též spolu s DirectMusic označováno souhrnným názvem DirectX Audio) ? podpora přehrávání a záznamu zvuků, (v openAL)
* DirectMusic ? podpora přehrávání a zpracování hudby,(v OpenAL)
* DirectShow ? podpora multimediálních aplikací, přehrávání a zpracování videa a zvuku, (v OpenAL+OpenGL)
* DirectSetup ? jednoduchý nástroj umožňující instalaci knihovny DirectX na počítač, (netreba)
* DirectX Media Objects ? podpora pro tvorbu multimediálních efektů, kodeků apod. (je sucastou bal;ika mplayer) http://cs.wikipedia.org/wiki/DirectX
Cize aj OpenGL/OpenAL stacia..
navyse slusna hra je pod OpenGL+OpenAL
Windows any chip, 2 ghz+
Macintosh G4 or G5 or Intel 2 ghz+
Linux x86 2 ghz+
RAM 1GB pre dostatocmu rychlost
miesta na HDD 70GB
CD/DVD CD DVD-DL
3-D CARD OpenGL
RAM videokarty 32 MB
Monitor 1024x768+
Joystick USB http://www.x-plane.com/sysreq.html
asi tak a naroky na grafiku su male...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
13. 8. 2008 - 12:00https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuseOrk> na zvuk jke OpenAL
OpenAL (Open Audio Library)
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenAL
OpenGL (Open Graphics Library)
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL
DirectX se skládá z několika částí, rozdělených podle svého účelu:
* DirectX Graphics (a jeho části DirectDraw a Direct3D) ? podpora grafiky, 3D vykreslování atd., (OpenGL)
* DirectInput ? podpora vstupních zařízení jako např. myši, joysticky, gamepady apod., včetně podpory technologie force feedback,
(pri Unixe/Linuxe sucastou X window system)
* DirectPlay ? podpora hry více hráčů po síti, (v X Window system)
* DirectSound (dříve též spolu s DirectMusic označováno souhrnným názvem DirectX Audio) ? podpora přehrávání a záznamu zvuků, (v openAL)
* DirectMusic ? podpora přehrávání a zpracování hudby,(v OpenAL)
* DirectShow ? podpora multimediálních aplikací, přehrávání a zpracování videa a zvuku, (v OpenAL+OpenGL)
* DirectSetup ? jednoduchý nástroj umožňující instalaci knihovny DirectX na počítač, (netreba)
* DirectX Media Objects ? podpora pro tvorbu multimediálních efektů, kodeků apod. (je sucastou bal;ika mplayer)
http://cs.wikipedia.org/wiki/DirectX
Cize aj OpenGL/OpenAL stacia..
navyse slusna hra je pod OpenGL+OpenAL
Windows any chip, 2 ghz+
Macintosh G4 or G5 or Intel 2 ghz+
Linux x86 2 ghz+
RAM 1GB pre dostatocmu rychlost
miesta na HDD 70GB
CD/DVD CD DVD-DL
3-D CARD OpenGL
RAM videokarty 32 MB
Monitor 1024x768+
Joystick USB
http://www.x-plane.com/sysreq.html
asi tak a naroky na grafiku su male...https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-433998
+
> fotoba : Už to nehul chlape. Jasně, že každému k přežití stačí armádní přebytky konzerv s lehce prošlou lhůtou exprirace - co na tom, že jsou rok po záruce, když měly trvanlivost 50 let...
Ale jsme tu i taková, co máme rádi krvavé steaky.
A ty se vyhni tomu, abys zase špatně pochopil zkratky a začal tu vykládat, jak v příštích procesorech AMD (nebo jak se ta továrna na padělky jmenuje) bude používat teorie chaosu, protože jsi to čet v bulváru :-)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
-pao- (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2008 - 00:13https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse> fotoba : Už to nehul chlape. Jasně, že každému k přežití stačí armádní přebytky konzerv s lehce prošlou lhůtou exprirace - co na tom, že jsou rok po záruce, když měly trvanlivost 50 let...
Ale jsme tu i taková, co máme rádi krvavé steaky.
A ty se vyhni tomu, abys zase špatně pochopil zkratky a začal tu vykládat, jak v příštích procesorech AMD (nebo jak se ta továrna na padělky jmenuje) bude používat teorie chaosu, protože jsi to čet v bulváru :-)))https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-434126
+
fotoba: diky za upresneni a rozdeleni directx. o open al vim. nicmene, ja mam fakt dojem, ze existoval nejaky projekt, ktery zahrnoval nejak i komunikaci pres sitovou vrstvu, mel pod sebou open gl a mozna i open al. ale na nazev si nemuzu vzpomenout
pao: dej fotobovi pokoj, taky se neplete do kazde intel pozitivni diskuze a nenadava intelu, co kdy zpackal... a neotirej se o amd, konkurence je pro vas intelisty potrebna, jinak by tve oblibene procesory staly 5x tolik...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ork (neověřeno) https://diit.cz
15. 8. 2008 - 19:32https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskusefotoba: diky za upresneni a rozdeleni directx. o open al vim. nicmene, ja mam fakt dojem, ze existoval nejaky projekt, ktery zahrnoval nejak i komunikaci pres sitovou vrstvu, mel pod sebou open gl a mozna i open al. ale na nazev si nemuzu vzpomenout
pao: dej fotobovi pokoj, taky se neplete do kazde intel pozitivni diskuze a nenadava intelu, co kdy zpackal... a neotirej se o amd, konkurence je pro vas intelisty potrebna, jinak by tve oblibene procesory staly 5x tolik...https://diit.cz/clanek/vitani-obcanku-opengl-30-glsl-130/diskuse#comment-434402
+
Khronos, Kronos, Qo'noS, všechnoje to to samé: http://en.wikipedia.org/wiki/Klingon#Home_planet :o)
Nevěděl by někdo s jakou verzí DirectX se dá OpenGL 3.0 a GLSL 1.30 zhruba srovnat ? Co vím tak Open GL bylo vždy o něco pozadu, ale teď když DirectX 10 jsou jenom pro Visry, začne být OpenGL víc zajímavý.
MildaIV: No já teda vim o OpenGL a o DX úplný prd,alejá slyšel, že dělat v OpenGl je těžší, ale s více možnostma. Ale jak říkam já o tom nic moc nevi. No spíš nic.
MildaIV: bohužel jsem četl, ze OpenGL 3.0 je zklamání, údajně se jedná jen o malou evoluci, místo proklamovaných velkých změn. Což je opravdu škoda, protože jak říkáš, taky si myslím že by to chtělo trochu zatnou tipec DirectX, které jsou v posledni verzi Vista only. Navíc je OpenGL jediná možnost pro Linux a ostatní Unixové systémy.
MildaIV> Nebo Visty...V zasade je to jak rika V3N3C, slysel to dobre..:-) Ale kdo je zvykly s OGL pracovat neprijde mu to, snad jen ty zacatky byvaji kostrbatejsi. Spis jde o to, ze neni prilis perspektivni, MS za DX stoji neochvejne, jednoduche veci v nem zvladne kazdy a to OGL nenahrava, samozrejme je zakladnim kamenem v profesionalni sfere, ale nic neni navzdy...
MildaIV: OpenGl bylo spíš skoro vždy před DirectX než naopak. Vlastnosti běžné u OpenGl koncem 90. let se ukázali až v Direct3D 10. Dokonce OpenGl bylo i rychlejší než DirectX a Ms musel svou implementaci OpenGl ve Winech brzdit, aby neběhalo rychleji. Jak je to se vzájemnou rychlostí v současné době však nemám tušení - nic se mi na toto téma nepovedlo vyhledat.
Derryk: jo, jenze directx neni jen o grafice, ale i o zvuku, parbe po siti a dalsich vecech. zatimco opengl je 'jen' o grafice... to se mi oproti opengl zda jako velka vyhoda. vim ze existuje projekt, ktery se snazi opengl sloucit se zvukem a stivoou vrstvou, na nazev si nepamatuju (a jsem dnes liny to hledat) a ani nevim, jestli jsou pod nim postavene nejake hry, predpokladam ale ze urcite jo
Tak zatím jsem pročetl jen kapitolku 'Deprecated' - a moc se mi to líbí, vyházeli obrovskou spoustu zbytečných funkcí. Navíc u řady věcí, které se daly udělat čtyřmi způsoby prostě jen nechali jen ten nejlepší a zbytek bez milosti vyhodili. Minimálně tuhle čistku potřebovalo OpenGL jako sůl....
Ork> na zvuk jke OpenAL
OpenAL (Open Audio Library)
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenAL
OpenGL (Open Graphics Library)
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL
DirectX se skládá z několika částí, rozdělených podle svého účelu:
* DirectX Graphics (a jeho části DirectDraw a Direct3D) ? podpora grafiky, 3D vykreslování atd., (OpenGL)
* DirectInput ? podpora vstupních zařízení jako např. myši, joysticky, gamepady apod., včetně podpory technologie force feedback,
(pri Unixe/Linuxe sucastou X window system)
* DirectPlay ? podpora hry více hráčů po síti, (v X Window system)
* DirectSound (dříve též spolu s DirectMusic označováno souhrnným názvem DirectX Audio) ? podpora přehrávání a záznamu zvuků, (v openAL)
* DirectMusic ? podpora přehrávání a zpracování hudby,(v OpenAL)
* DirectShow ? podpora multimediálních aplikací, přehrávání a zpracování videa a zvuku, (v OpenAL+OpenGL)
* DirectSetup ? jednoduchý nástroj umožňující instalaci knihovny DirectX na počítač, (netreba)
* DirectX Media Objects ? podpora pro tvorbu multimediálních efektů, kodeků apod. (je sucastou bal;ika mplayer)
http://cs.wikipedia.org/wiki/DirectX
Cize aj OpenGL/OpenAL stacia..
navyse slusna hra je pod OpenGL+OpenAL
Windows any chip, 2 ghz+
Macintosh G4 or G5 or Intel 2 ghz+
Linux x86 2 ghz+
RAM 1GB pre dostatocmu rychlost
miesta na HDD 70GB
CD/DVD CD DVD-DL
3-D CARD OpenGL
RAM videokarty 32 MB
Monitor 1024x768+
Joystick USB
http://www.x-plane.com/sysreq.html
asi tak a naroky na grafiku su male...
> fotoba : Už to nehul chlape. Jasně, že každému k přežití stačí armádní přebytky konzerv s lehce prošlou lhůtou exprirace - co na tom, že jsou rok po záruce, když měly trvanlivost 50 let...
Ale jsme tu i taková, co máme rádi krvavé steaky.
A ty se vyhni tomu, abys zase špatně pochopil zkratky a začal tu vykládat, jak v příštích procesorech AMD (nebo jak se ta továrna na padělky jmenuje) bude používat teorie chaosu, protože jsi to čet v bulváru :-)))
fotoba: diky za upresneni a rozdeleni directx. o open al vim. nicmene, ja mam fakt dojem, ze existoval nejaky projekt, ktery zahrnoval nejak i komunikaci pres sitovou vrstvu, mel pod sebou open gl a mozna i open al. ale na nazev si nemuzu vzpomenout
pao: dej fotobovi pokoj, taky se neplete do kazde intel pozitivni diskuze a nenadava intelu, co kdy zpackal... a neotirej se o amd, konkurence je pro vas intelisty potrebna, jinak by tve oblibene procesory staly 5x tolik...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.