Vsadil Xbox 360 na nesprávnou kartu?
Japonští vývojáři her začínají být stále více znepokojeni malou kapacitou médií, které se budou používat v novém Xbox 360. Preferují totiž předrenderování, před vykreslováním v reálném čase. Protože Microsoft vsadil na láci, bude to maximálně 8,5 GB s dvouvrstvým DVD, zatímco PlayStation 3 už bude mít Blu-ray s 23 GB. Je pravda, že v době nastupujícího High videa je to trochu anachronizmus. Tomonobu Itagaki (Ninja) dokonce prohlásil, že když se dozvěděli, že Xbox 360 bude mít jen DVD, byli doslova šokováni. Když například zakódovali trailer Dead or Alive 4 z E3 v kvalitě, která pro ně byla ještě uspokojivá, dostali se na 2 GB. Na celou hru jim pak zbude necelých 7 GB. Ovšem hra, kde je použito předrenderování bude vyžadovat více DVD.
Je zatím velkou neznámou, zda nižší cena nahradí uživatelům komfort vysokokapacitních médií v PS3, zda budou ochotni přehazovat jedno DVD za druhým. Neumím si totiž představit, že by stejná hra byla v Xbox 360 v nižší kvalitě zobrazení než v PS3. Naopak představit si umím, že Sony nasadí stejnou, silně dotovanou, cenu shodnou s Xbox 360. Pak by mohla dosáhnout i značného úspěchu. Jak to s cenami dopadne, budeme moci sledovat už koncem roku.