Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vulkan ve World War Z: Radeon R9 380X na úrovni GTX 1060, RX 590 nad RTX 2070

Je to zajimave, ale realne bohuzel k nicemu, kolik her pouziva Vulkan API, ze. Taky je mozne, ze NVidia kasle na optimalizace ovladacu pro Vulkan a ze by to z jejich strany mohlo byt lepsi, kdyby oni chteli, jenze to by zase muselo byt vic her. :-/

Me tam treba zaujalo, ze GTX980Ti je si rovna s GTX1660, to je aspon videt, o jak mala procenta se hejbe vykon grafik, kdyz highend karta dve generace stara porad na hrani staci v mainstreamu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, jedna hra jaro nedělá.
Nicméně je taky vidět, že to s tou "neefektivitou" Radeonů není až tak špatné a že kdyby byly mainstreamovou značkou, pro kterou všichni vyvíjejí hry, vypadalo by to všechno úplně jinak.

Další otázka je, zda nvidia vydá pro tuhle hru optimalizované ovladače ("počkejte si" :-)), nebo zda bude doporučovat "nejjemnější" DX11...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A nebo přijde patch pro World War Z, který grafiky od AMD trochu umravní. Stejně jako to bylo u Assassin's Creed odstraněním podpory DirectX 10.1. ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Chápu že se tady vždy vyzdvihne senzace, která může být způsobena jen nevydáním ovladačů jedné stáje. Stejně tak zde můžeme postovat novou strategii, kde nemá zase optimalizované ovladače AMD a RX 590 je na úrovni GTX 970 nebo Vega 64 u 1070ky - https://www.guru3d.com/articles_pages/anno_1800_open_beta_pc_graphics_pe...

Ale dobrá zábava takhle po ránu.. AMD tu podporu určitě potřebuje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak v první řadě, Vulkan je lowlevel, takže nějakou výraznou podporu zase tak úplně nepotřebuje (pokud to teda zrovna není "ovladačová" nvidia, že), i když Adrenalin 19.4.2 slibuje "až" 24% nárůst.
Dále bych řekl, že jsem se vyjádřil docela explicitně a žádné "vyzdvihování senzace" se nekoná.

A co se ovladačů týká, nvidia je přece může vydat taky, ne? :-)

Mě zase pobavil tvůj barikádnický výstup. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale prosímtě, vztahovalo se to na redaktora, ne na tebe. A jinak jsem opět napsal normální věc, takže z toho nedělej nějaký výstup. Chápu že zde kvůli mému komentáři například Burimu zase praskne žilka. Ale tak je to svobodné fórum, můžu si napsat co chci a zde je to zábava občas šťouchnout do zdejší novinařiny.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Proč jsi tedy reagoval na mě? :-)
A co se No-xova článku týká, tak mně připadl hodně střízlivý a spíše analyticky orientovaný (mimochodem, tohle je přesně ten důvod, proč sem rád chodím).

Jinak já mám rád diskuse, kde se argumentuje (slušně a věcně), rozšiřuje to obzory a tříbí charakter.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uzasne analyticky, akorat nikdo (vcetne analytika nox) netusi, cim je tento nonsens zpusoben.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Chápu že se tady vždy vyzdvihne senzace, která může být způsobena jen nevydáním ovladačů jedné stáje. "
.. tohle tvrzeni podle mne docela kulha. Ovladacema vetsinou nenahonis 50+% vykonu. Teda aspon v pripade, ze ten ovladac sam o sobe nebyl pred tim naprosty hnuj.

Jinak pro tvoji informaci, ANNO Serie sla vzdycky lepe na kombinaci HW Intel+NV. I starsi verze Anno 2205 sla lepe na NV kartach, takze bych nejake velke zmeny neocekaval ani kombinaci s novejsimi drivery AMD.
https://www.computerbase.de/2015-11/anno-2205-benchmarks/2/#abschnitt_be...
Neni to hra, kterou vydavaji na konzole a nejspis ji optimalizuji pro majoritni platformy. V tomto pripade pro grafiky NV a za CPU Intel :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Od tebe kulhá úplně všechno, i kdyby jsi napsal pravdu.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To je v pohode Jarousku, vem si tabletku a ANO bude lip ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jedině SPD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jo, to by tak odpovídalo tvému profilu. :-) Nebo ještě Dr. "Zombík" Sládek. :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo Sládek, to byl fištrón.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A že to říkáš zrovna ty :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Práveže sú renderering enginmes hnojom

O tom má najlepší dôkaz Valve

How Valve Made L4D2 Faster On Linux Than Windows
Written by Michael Larabel in Valve on 9 August 2012
The presentation was made by Rich Geldreich of Valve and entitled "Left 4 Dead 2 Linux: From 6 to 300 FPS in OpenGL."
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=mte1nze
https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/2012-siggraph-...

Pod Windows 7 skrze Direct3D dává hr v průměru 270,6 fps. Vůbec první port na Linux

Valve zde dosáhla na 6 fps. (čisteé preklopenie DirectX do OpenGL)

Na uvedené konfiguraci, kde první port dával 6 fps, se ve Valve poměrně rychle dostali na parádních 315 fps. (opravou chýb v renderingu,ktoré DirectX akceptovalo)

Každopádně výsledkem současného pilování pro Linux je to, že zrychlil pochopitelně OpenGL kód i pod Windows - dosahuje na 303,4 fps.
https://diit.cz/clanek/valve-ukazuje-jak-pokracuji-optimalizace-left-4-d...

Teda odstránením chýb v kóde na Windows zvýšili výkon o 11-12%, na Linuxe o viac ako 5000%

A či toto nie je podobné? AMD je citlivejšie na chyby v renderingu ako nVidia? Lebo predsa len

Vulkan API was initially referred to as the "next generation OpenGL initiative", or "OpenGL nex
https://en.wikipedia.org/wiki/Vulkan_(API)

A ted a kód pre Vulkan musí byť kvalitnejší ako pre DirectX...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano to co rikas se tyka optimalizace enginu. Tam samozrejme byvaji skryte nejvetsi rezervy.
Otazka je spis, jesli uvedena hra v clanku byla opravdu napsana na telo AMD specifikaci vulkanu a nebo ma NV v implementaci Vulkanu jako takoveho, nedostatky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kľudne to tak mohlo byť keď si človek pozrie napríklad výsledky v linuxe napríklad Serius Sam čo má tiež rendering pod Vulkanom tak je to naopak.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=117-1660ti-rx590&num=4
Ináč včera som si dával do kompu RX 580 od Saphire edícia Pulse, keď som si ju porovnal so starou grafikou (GTX560 od Gigabyte) ta Saphirka vyzerá omnoho lepšie a kvalitnejšie tak snáď vydrží minimálne ako stará 5+ rokov.
Len s ovládačmi som sa zapotil nakoľko som prechádzal z NV na AMD tak som musel pár vecí pomeniť aby to bežalo a poriadne som nevedel čo to obnáša (nebolo to len o odinštalovaní starých a nainštalovaní nových ovládačov), ešte porobím nejaké testy na výkon nech je sranda kým je v záruke :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ono stačí vedieť, či to používa rozšírenia
VK_KHR
VK_EXT
VK_AMD
VK_NV
VK_NVX
https://www.khronos.org/registry/vulkan/

Pre OpenGL platí to isté.. tie od iného výrobcu asi nie sú na hw akcelerované, alebo podporované..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta hra běží na NV hůř i pod DX11, v podstatě kopíruje rozdíl z Vulkanu, takže tam spíše bude nějaké specifický problém, že vývojáři volají něco co se NV driveru nelíbí nebo je chyba přímo v driveru

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ono obecně vzato je Vulkan/DX12 větší přínos pro AMD proto, že má NVidia lépe optimalizované ovladače pro daný titul pod DirectX11. Defakto NVidia přepisuje v rámci ovladačú část enginu hry, a podhazuje svúj optimalizovaný kód. AMD to dělá taky, ale z fininančních dúvodú výrazně méně Pod DX12/Vulkanem nemají ovladače moc prostou pro takové optimalizace.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Určitě ano, protože NVIDIA má v té hře nižší výkon i pod DX11, takže buď je to cíleně kriplené pro NV, čemuž nevěřím ale jednoduše tam něco smrdí v implementaci/driveru.

Stejně tak někteří lidé nedoporučjují to hrát pod Vulkanem (a je jedno zda to je NV nebo AMD) že tam jsou nějaké problémy oproti DX11.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Re: "kolik her pouziva Vulkan API, ze"
Zatial ich vela nie je, ale uvidime ako sa medzi vydavatelov pretlaci Google Stadia. Tam hry bezia na Vulkane.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://pcgamingwiki.com/wiki/List_of_Vulkan_games Total number of games: 39

Ale jsou mezi nimi i dost zname a oblibene tituly jako Dota2, ID soft veci (wolf, doom), Serious Sam.

Kazdopadne, mych par centu do diskuze...

PS4 je starsi, nez Vulkan, cca o 3 roky. Co jsem nasel, tak PS5 uz bude podporovat Vulkan, Playstation je celkove popularnejsi nez XBox a kdyz se k tomu prida i Google, rekl bych ze DX odzvonilo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Takže za 3-5 let se možná začnou objevovat více, protože dřív se ty hry pro novou platformu neobjeví, takže HW která je teď aktuální budeme pomalu a jistě házet do eketroodpadu.

Vulkan automaticky neznamená lepší výkon, co znamená určitě více vrásek pro vývojáře, který má více možností jak to podělat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan ma krapet strmou krivku uceni. Na zacatku je to trosku peklo, potrebuje napsat tuny radku nez vykreslite vubec prvni trojuhelnik. Ale potom uz je to vyrazne jednodussi, nez ostatni API.

Kdyz by se sjednotilo API pro PS5, pro Stadia s tim, ze to vali i na Windows (vcetne windows7), je to pro vsechny vyvojare urcite o spoustu vrasek mene, nez adaptovat engine na 2/3 platformy.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

mě to teda vůbec nepřekvapilo, protože to kopíruje přesně to, co jsme již dříve viděli u Doom nebo omezeně i u Wolf-a, Strange brigade a mohli bychom do toho zařadit i pár her s Mantle. Ano, kdyby byl multiplatformní Vulkan standartem většiny her, vypadal by trh s grafickými kartami úplně jinak. Proč tomu tak není má patrně jiný důvod než to, že by na to nebyl připraven HW a to i ten dnes již značně letitý. Smutné...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No ale pokud vím tak Doom, nebo Wolf? dnes na srovnatelné NVIDIA kartě běhá lépe než na AMD. Když to vyšlo tak také vývojáři jasně říkali že pro NV karty nepoužili všechny dostupné optimalizace jako pro AMD.

Jinak v téhle hře má NVIDIA horší výkon než AMD i pod DX11, takže to nebude problémem výkonu pod Vulkanem ale spíše celkové implementaci, která si plně nesedne s HW od NV.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si říkal, že i když nemám moc času, tak si prověřím cos tu napsal... A ejhle zas jsem zjistil, že píšeš nesmysly... Ano další generace grafik zase líp zvládá Vulkan a DX12. ale... jinak pod těmito API slabší RX580 drží krok s 1660...
Kdo chce si to prověří...
Jinak tento test je extrém a neodpovídá normálnímu rozložení sil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by zajímavé zmínit i srovnání s DX11. To by snad napovědělo, jestli jede Vulkan na Radeonech tak skvěle nebo na Geforckách tak špatně. Bohužel na zdrojový článek se teď nedostanu..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je zmíněno hned na začátku:

„Hra World War Z může běžet pod DirectX 11, které je stále asi nejrozšířenějším herním API. Výkonnostní výsledky pod tímto API jsou takové, jaké by zapadly do herního průměru dvaceti jiných her. Radeon VII konkuruje GeForce RTX 2080, Radeon RX Vega 56 zase GeForce RTX 2070, pouze nižším modelům Radeonů se daří trochu lépe, než by bylo obvyklé, například Radeon RX 580 je schopný překonat GeForce GTX 1660 a třeba Radeon RX 470 je o 10 % nad GeForce GTX 1060.“

V DX11 vše krom Polaris odpovídá obvyklým pozicím v herních průměrech. Tady je graf DX11 2560×1440:
https://diit.cz/sites/default/files/world_war_z_directx_11_2560x1440.png

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mě spíše než o porovnání karet pod DX11 šlo o výkon stejné karty pod DX a pod Vulkanem, ze kterého by bylo vidět, zda vůbec Vulkan znamená nějaký výkonostní benefit popř. pro koho.
Ale díky za odkaz, z něj je vidět, že Radeony si vedou lépe s Vulkanem, Geforcky naopak s DX11..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nicméně někde jdou vidět informace že to běží spíše hůře pod DX11

https://www.youtube.com/watch?v=PXS9IPaKdcI tady mi přijde že Vulkan je o něco lepší

https://www.youtube.com/watch?v=GxxA4nu2D3Y tady zas na RX běží lépe DX11 než vulkan.

https://www.youtube.com/watch?v=TK9okZ4qYm0 tady na RTX2060 vulkan běží o něco málo hůře, ale třeba v low detailech běží lépe než DX11

https://www.youtube.com/watch?v=FdQGIEicL1g 1060, identický výsledek pro DX11 i Vulkan, ok, Vulkan +1 FPS.

přijde mi že tady je mnoho různých zdrojů a pokaždé se to chová trošku jinak

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Je asi vcelku pochopitelné, že polárky i starší GCN jedou pod Vulkanem tak dobře. Přece vychází z Mantlu a ten byl psán přímo "na železo" GCN. S Navi se to zřejmě nezmění, protože i ta bude nějakou evolucí GCN designu. Otázka je, co bude next gen po Navi a jestli a jak nějaké změny architektury, které mohou být velké, ovlivní výkon pod Vulkanem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Taky si to mslim. Vulkan je evolucni potomek Mantle. Mantle byl navrzenej pro GCN. Proto se nedivim ze na AMD jde lip.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neodolal jsem...nejlepsi karta...prvni minuta :)))
https://www.youtube.com/watch?v=mLZlTSDHzsM

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.