Je tu nekdo "mlady" kdo umi ten VULKAN pouzivat? (intel/linux preferovan). Mame aplikaci ktera by dost tezila z lepsiho zpracovani nez pres opengl shadery ktere nejsou async. Jen to chce cely prepsat :(
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Je tu nekdo "mlady" kdo umi
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 2. 2016 - 10:39https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseJe tu nekdo "mlady" kdo umi ten VULKAN pouzivat? (intel/linux preferovan). Mame aplikaci ktera by dost tezila z lepsiho zpracovani nez pres opengl shadery ktere nejsou async. Jen to chce cely prepsat :(https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855494
+
Preferoval byste míste toho nějakou ejč ár agenturu? :-p
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Grassroots...
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
18. 2. 2016 - 07:25https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseGrassroots...
Preferoval byste míste toho nějakou ejč ár agenturu? :-phttps://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-856010
+
17. 2. 2016 - 22:23https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseNějak jsem se to od včera nestihnul naučit :)https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855929
+
Chapu to dobre, ze to pobezi jen na nejakych vybranych novejsich kartach? Jsem sam, komu to pripadne jak navrat do "zlatych" casu pred directx, kdy nic nefungovalo?
+1
-32
-1
Je komentář přínosný?
Chapu to dobre, ze to pobezi
BTJ https://diit.cz/profil/btj
17. 2. 2016 - 10:51https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseChapu to dobre, ze to pobezi jen na nejakych vybranych novejsich kartach? Jsem sam, komu to pripadne jak navrat do "zlatych" casu pred directx, kdy nic nefungovalo?https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855509
+
Prave naopak. Funguje to narozdil od novych verzi OpenGL a DirectX, kdy se musi na podporu karet po vydani novy verze vzdy chvili cekat, i na spouste soucasnych karet.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Prave naopak. Funguje to
BlackRider https://diit.cz/profil/petr-ketner
17. 2. 2016 - 11:02https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskusePrave naopak. Funguje to narozdil od novych verzi OpenGL a DirectX, kdy se musi na podporu karet po vydani novy verze vzdy chvili cekat, i na spouste soucasnych karet.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855518
+
Co se AMD a Nvidie týče, je podporovaný tentýž hardware jako s DirectX 12, takže ne, Microsoft v tomto ohledu žádnou výhodu nenabízí ;-) Není divu, DX12 i Vulkan byly více či méně inspirované Mantle, takže mají i podobné požadavky na hardware.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Co se AMD a Nvidie týče, je
no-X https://diit.cz/autor/no-x
17. 2. 2016 - 11:20https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseCo se AMD a Nvidie týče, je podporovaný tentýž hardware jako s DirectX 12, takže ne, Microsoft v tomto ohledu žádnou výhodu nenabízí ;-) Není divu, DX12 i Vulkan byly více či méně inspirované Mantle, takže mají i podobné požadavky na hardware.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855536
+
<b>Nepotvrzuji!</b>
Odveka vyhoda DX je, ze pojede i na starem HW ... veci, co nebude umet, proste dopocita pocitac, ale pojede .... ikdyz nemam jeste na pocitaci s GTX460 W10, tak jsem presvedcen, ze tam DX12 pojede. Zvlast, kdyz to jede na starem pocitaci s 8800GTS ....
Jestli to dobre chapu, tak vulkan nepojede, DX pojede .... cimz se dostavam k tvrzeni, ze jen se modleme, ze vulkan neni budoucnost, proze by se to dalo nazvat spis navratem do minulosti.
+1
-41
-1
Je komentář přínosný?
<b>Nepotvrzuji!</b>
BTJ https://diit.cz/profil/btj
17. 2. 2016 - 11:40https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseNepotvrzuji!
Odveka vyhoda DX je, ze pojede i na starem HW ... veci, co nebude umet, proste dopocita pocitac, ale pojede .... ikdyz nemam jeste na pocitaci s GTX460 W10, tak jsem presvedcen, ze tam DX12 pojede. Zvlast, kdyz to jede na starem pocitaci s 8800GTS ....
Jestli to dobre chapu, tak vulkan nepojede, DX pojede .... cimz se dostavam k tvrzeni, ze jen se modleme, ze vulkan neni budoucnost, proze by se to dalo nazvat spis navratem do minulosti.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855551
+
Nejsme expert na Grafiky, ale predpokladam, ze je tam rozhrani s funkcemi, ktere si OS pres jeho knhovny DX vola. Podobne jako existuji rozhrani na jakykoliv jiny syste nebo program.
V tom pripade nerozumim tomu, jak mi muze nejaka knihovna (DX) neco "dopocitavat", kdyz to rozhrani graficke karty danou funkci neumi (potazmo ji tam nemuzu zavolat)?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Nejsme expert na Grafiky, ale
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
17. 2. 2016 - 11:46https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseNejsme expert na Grafiky, ale predpokladam, ze je tam rozhrani s funkcemi, ktere si OS pres jeho knhovny DX vola. Podobne jako existuji rozhrani na jakykoliv jiny syste nebo program.
V tom pripade nerozumim tomu, jak mi muze nejaka knihovna (DX) neco "dopocitavat", kdyz to rozhrani graficke karty danou funkci neumi (potazmo ji tam nemuzu zavolat)?https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855557
+
Jednoducho povedane SW si pri starte overi ktore funkcie podporuje HW a ktore nie.
Podla toho potom posiela data na vypocet kam treba.
Napriklad Physics ked SW najde NV GPU podporu tak to pocita HW grafika, ked ju nenajde tak to pocita cez CPU clienta.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Jednoducho povedane SW si pri
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
17. 2. 2016 - 12:15https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseJednoducho povedane SW si pri starte overi ktore funkcie podporuje HW a ktore nie.
Podla toho potom posiela data na vypocet kam treba.
Napriklad Physics ked SW najde NV GPU podporu tak to pocita HW grafika, ked ju nenajde tak to pocita cez CPU clienta.
https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855572
+
Jak vidim ty minusy, asi se jim tu zas v tech diskuzich pomichaly tlacitka.
+1
-20
-1
Je komentář přínosný?
Jak vidim ty minusy, asi se
BTJ https://diit.cz/profil/btj
17. 2. 2016 - 13:34https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseJak vidim ty minusy, asi se jim tu zas v tech diskuzich pomichaly tlacitka.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855629
+
A sa divis? Ked si zasa mudry a pritom tomu rozumies jak hus do piva?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
A sa divis? Ked si zasa mudry
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
18. 2. 2016 - 05:21https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseA sa divis? Ked si zasa mudry a pritom tomu rozumies jak hus do piva?https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855986
+
Proc by nemohla dopocitavat? Samozrejme, ze dopocitava! SW DX je bran jako etalon kvality a existujou dokonce benchmarky, ktere pocitaji to, jak ktera karta kvalitne renderuje oproti referencnimu SW renderingu ..... cili jak moc "sidi".
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
Proc by nemohla dopocitavat?
BTJ https://diit.cz/profil/btj
17. 2. 2016 - 13:35https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseProc by nemohla dopocitavat? Samozrejme, ze dopocitava! SW DX je bran jako etalon kvality a existujou dokonce benchmarky, ktere pocitaji to, jak ktera karta kvalitne renderuje oproti referencnimu SW renderingu ..... cili jak moc "sidi".https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855632
+
To jsou zas BTJoviny... ano SW implementace grafickych knihoven existuji. Videls nekdy kolik to dava FPS ? Je to hezke pro renderovaci farmy, ale hrac si nastavi hru tak aby mel pouzitelne FPS a kvalitu prizpusobi FPS, ne naopak.
Kdybys chtel veci ktere GPU neumi, nejlepsi ze spatnych moznosti je napsat shader ktery chybejici feature implementuje, i kdyz bude 5-10x pomalejsi. Teda pokud to lze.
Druha moznost, pocitat na CPU, znamena ze bys musel prenaset buffery (rozdelanou praci) tam a zpatky po PCIe pro *kazdy* frame, coz jaksi znamena ze muzes rovnou zapomenout na nejake pouzitelne FPS (a proto to jaksi nikdo nedela...)
Jo a pak jsou drobnosti jako async shadery, ktere jednoduse "dopocitavat" nelze, bud tu featuru HW ma nebo ne...
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
"Samozrejme, ze dopocitava"
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
17. 2. 2016 - 15:40https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse"Samozrejme, ze dopocitava"
To jsou zas BTJoviny... ano SW implementace grafickych knihoven existuji. Videls nekdy kolik to dava FPS ? Je to hezke pro renderovaci farmy, ale hrac si nastavi hru tak aby mel pouzitelne FPS a kvalitu prizpusobi FPS, ne naopak.
Kdybys chtel veci ktere GPU neumi, nejlepsi ze spatnych moznosti je napsat shader ktery chybejici feature implementuje, i kdyz bude 5-10x pomalejsi. Teda pokud to lze.
Druha moznost, pocitat na CPU, znamena ze bys musel prenaset buffery (rozdelanou praci) tam a zpatky po PCIe pro *kazdy* frame, coz jaksi znamena ze muzes rovnou zapomenout na nejake pouzitelne FPS (a proto to jaksi nikdo nedela...)
Jo a pak jsou drobnosti jako async shadery, ktere jednoduse "dopocitavat" nelze, bud tu featuru HW ma nebo ne...https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855722
+
SW implementace obvykle ani cely FPS nedaji, spis tak desetinu fps. V Linuxu je dostupna softwarova implementace OpenGL, i kdyz je pravda, ze je jeste pomalejsi nez ta SW implementace DirectX pod windows. V praxi se skutecne nepouzivaji a vetsina her pod tim ani nenastartuje.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
SW implementace obvykle ani
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
17. 2. 2016 - 20:22https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseSW implementace obvykle ani cely FPS nedaji, spis tak desetinu fps. V Linuxu je dostupna softwarova implementace OpenGL, i kdyz je pravda, ze je jeste pomalejsi nez ta SW implementace DirectX pod windows. V praxi se skutecne nepouzivaji a vetsina her pod tim ani nenastartuje.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855866
+
Že referenční implementace jsou prubířský kámen pro optimalizovaný kód snad nikdo nezpochybňuje (skvělá věc při vývoji kupříkladu rychlých matematických knihoven), ale že by si třeba hráč dobrovolně zapnul nějakou funkci ve výrazně pomalejší verzi než se raději obešel bez ní?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Že referenční implementace
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
18. 2. 2016 - 07:36https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseŽe referenční implementace jsou prubířský kámen pro optimalizovaný kód snad nikdo nezpochybňuje (skvělá věc při vývoji kupříkladu rychlých matematických knihoven), ale že by si třeba hráč dobrovolně zapnul nějakou funkci ve výrazně pomalejší verzi než se raději obešel bez ní?https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-856013
+
Hm podstupne vypustanie SW podpory starych vyrobkov je uplne normalne. Vyrobci potrebuju hlavne tlacit predaje novych GK a SW. Zabezpecovanie servisnej podpory vyrobkov starsich ako 5 rokov je len taky nepovinny bonus z ktoreho maju akurat tak dobre meno ale ziadne priame zisky (pokial si tu servisnu podporu zakaznik priebezne nelati).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Hm podstupne vypustanie SW
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
17. 2. 2016 - 11:48https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseHm podstupne vypustanie SW podpory starych vyrobkov je uplne normalne. Vyrobci potrebuju hlavne tlacit predaje novych GK a SW. Zabezpecovanie servisnej podpory vyrobkov starsich ako 5 rokov je len taky nepovinny bonus z ktoreho maju akurat tak dobre meno ale ziadne priame zisky (pokial si tu servisnu podporu zakaznik priebezne nelati).
https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855560
+
Pro aplikaci ale budou dostupné funkce jako pod DirectX 11 (protože hardware nic víc neumí) a nepřinese to žádnou reálnou výhodu, naopak v případě GeForce znamenal přechod na Windows 10, které DX12 podporují, spíš mírný pokles výkonu.
Výsledek: Na starém systému s GTX 460 mi DirectX 12 nepřinesou žádnou výhodu, ale upgrade na Windows 10, který je pro DX12 nutný, mi sníží výkon. Kde je ta výhoda oproti Vulkanu?
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Pro aplikaci ale budou
no-X https://diit.cz/autor/no-x
17. 2. 2016 - 12:18https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskusePro aplikaci ale budou dostupné funkce jako pod DirectX 11 (protože hardware nic víc neumí) a nepřinese to žádnou reálnou výhodu, naopak v případě GeForce znamenal přechod na Windows 10, které DX12 podporují, spíš mírný pokles výkonu.
Výsledek: Na starém systému s GTX 460 mi DirectX 12 nepřinesou žádnou výhodu, ale upgrade na Windows 10, který je pro DX12 nutný, mi sníží výkon. Kde je ta výhoda oproti Vulkanu?https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855578
+
Co si rekl je pekna blbost, pokud grafika nepodporuje prislusnou verzi DX tak proste nepojede.
Maximalne hra muze podporovat i starsi versi DX, pripadne mit software render ale to bylo naposledy u hodne stary her, v top pripade ano, ale hra na to musi byt primo pripravena.
S 8800 GTS mas smulu, sice ti W10 na ni pojedou ale zadna hra podporujici DX 12 a ani DX 11 nepojede, GTX 460 DX 12 podporuje.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Co si rekl je pekna blbost,
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
17. 2. 2016 - 12:30https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseCo si rekl je pekna blbost, pokud grafika nepodporuje prislusnou verzi DX tak proste nepojede.
Maximalne hra muze podporovat i starsi versi DX, pripadne mit software render ale to bylo naposledy u hodne stary her, v top pripade ano, ale hra na to musi byt primo pripravena.
S 8800 GTS mas smulu, sice ti W10 na ni pojedou ale zadna hra podporujici DX 12 a ani DX 11 nepojede, GTX 460 DX 12 podporuje. https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855584
+
Diky za potvrzeni, takze vulkanove hry mi nepojedou jenom diky tomu, ze vulkan a ne grafika .... dekuji, vulkan nechci.
+1
-26
-1
Je komentář přínosný?
Diky za potvrzeni, takze
BTJ https://diit.cz/profil/btj
17. 2. 2016 - 13:33https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseDiky za potvrzeni, takze vulkanove hry mi nepojedou jenom diky tomu, ze vulkan a ne grafika .... dekuji, vulkan nechci.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855626
+
Dosud jsem měl za to, že se jen mýlíš, ale teď bych řekl, že si i hloupý.
+1
+29
-1
Je komentář přínosný?
Dosud jsem měl za to, že se
Voty https://diit.cz/profil/voty
17. 2. 2016 - 14:00https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseDosud jsem měl za to, že se jen mýlíš, ale teď bych řekl, že si i hloupý.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855644
+
Trochu jsem pátral a řekl bych, že Vulkan za to nemůže. GTX460 zkrátka nemá HW feature level (a tudíž ani 5xx řada) na DX12 a tedy ani na Vulkan. Na stránkách nvidie sice tvrdí že GTX460 má DX12 API, ale všichni víme jak je to s HW podporou DX12 u nVidie s mnohem novějšíma grafikama.
Upřímě, moc nevěřím že spustíš nativní DX12 hru s GTX460 na Windows 10 a když náhodou ano, tak to bude stejně výkonově tak pomalý, že to bude nepoužitelný (nejspíš taky proto, e to některé "fičury" bude dopočítávat přes CPU, nebo nějakou konverzí v ovladačích grafiky).
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Trochu jsem pátral a řekl
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
17. 2. 2016 - 14:07https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseTrochu jsem pátral a řekl bych, že Vulkan za to nemůže. GTX460 zkrátka nemá HW feature level (a tudíž ani 5xx řada) na DX12 a tedy ani na Vulkan. Na stránkách nvidie sice tvrdí že GTX460 má DX12 API, ale všichni víme jak je to s HW podporou DX12 u nVidie s mnohem novějšíma grafikama.
Upřímě, moc nevěřím že spustíš nativní DX12 hru s GTX460 na Windows 10 a když náhodou ano, tak to bude stejně výkonově tak pomalý, že to bude nepoužitelný (nejspíš taky proto, e to některé "fičury" bude dopočítávat přes CPU, nebo nějakou konverzí v ovladačích grafiky).https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855650
+
Softwarová podpora - to je to co má GTX460 - znamená jednoduchou věc: žádnou dx12/vulkan aplikaci napsanou výlučně pro tyto nová api (tzn. bez podpory DX10/11) nerozjede. Je úplně jedno, že nVidiácký driver DX12 umí, když ten HW neví, co by po něm driver chtěl.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Softwarová podpora - to je to
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
17. 2. 2016 - 15:10https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseSoftwarová podpora - to je to co má GTX460 - znamená jednoduchou věc: žádnou dx12/vulkan aplikaci napsanou výlučně pro tyto nová api (tzn. bez podpory DX10/11) nerozjede. Je úplně jedno, že nVidiácký driver DX12 umí, když ten HW neví, co by po něm driver chtěl.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855704
+
Fakt ? Takze chces rict ze az vyjde Quantum Break, ktery je DX12 only, tak pojede i na grafikach co DX12 neumej ? Tak to chci videt :-D Ta tvoje pohadka o tom jak to jede na starym hw minimalne od directx 10 neplati... tak se probud!
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Fakt ? Takze chces rict ze az
PPK https://diit.cz/profil/ppk
17. 2. 2016 - 14:23https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseFakt ? Takze chces rict ze az vyjde Quantum Break, ktery je DX12 only, tak pojede i na grafikach co DX12 neumej ? Tak to chci videt :-D Ta tvoje pohadka o tom jak to jede na starym hw minimalne od directx 10 neplati... tak se probud!https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855662
+
Záleží na SW co dané API používá a ovladačích ke GPU. Například pokud jsou ovladače schopny překládat z kódu pro vyšší verzi shader modelu do nižší, kterou třeba GPU maximálně podporuje, sníží se FPS a popř. se objeví artefakty v renderované scéně. Pokud to ovladač nepodporuje, následuje crash aplikace v případě, že SW nemá napsanou stejnout scénu i v nižším shader modelu(přepne podle autodetekce nebo uživatel), který je GPU schopna renderovat. Takže SW se dá podělat i s použitím DX, což je v celku obvyklé.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Záleží na SW co dané API
magnezar https://diit.cz/profil/petr-golich
17. 2. 2016 - 22:40https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseZáleží na SW co dané API používá a ovladačích ke GPU. Například pokud jsou ovladače schopny překládat z kódu pro vyšší verzi shader modelu do nižší, kterou třeba GPU maximálně podporuje, sníží se FPS a popř. se objeví artefakty v renderované scéně. Pokud to ovladač nepodporuje, následuje crash aplikace v případě, že SW nemá napsanou stejnout scénu i v nižším shader modelu(přepne podle autodetekce nebo uživatel), který je GPU schopna renderovat. Takže SW se dá podělat i s použitím DX, což je v celku obvyklé.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855938
+
Vulkan, Wayland/Mir, EGL....rychlý vývoj otevřeného AMD driveru.... Valve a její SteamOS.... safra, pokud se vývoj někde nezadrhne, ale půjde dnešním tempem, tak mým hrubým laickým odhadem za rok touto dobou bude Linux velmi slušnou herní platformou. :p
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Vulkan, Wayland/Mir, EGL...
gostihus https://diit.cz/profil/gostihus-gostihus
17. 2. 2016 - 11:39https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseVulkan, Wayland/Mir, EGL....rychlý vývoj otevřeného AMD driveru.... Valve a její SteamOS.... safra, pokud se vývoj někde nezadrhne, ale půjde dnešním tempem, tak mým hrubým laickým odhadem za rok touto dobou bude Linux velmi slušnou herní platformou. :phttps://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855548
+
Ono to nikdy nebude ako prepnut vypinacom a kricat ... uz je to tu - linux sa siri vsade!
Ale mozem povedat, ze sa system konverzie ludi z win na linux meni. Predtym musel uzivatel linuxu presviedcat kazdeho ako marketingovy phone-troll, ze je lepsi.
Teraz citam na internete ovela castejsie - prosim, som tu novy, chcem vyskusat linux. Nie, ze by to tu nebolo predtym, ale styl textu uz posobi ako svojvolne rozhodnutie.
Teraz za mnou pride 16-rocna, ze ma starsi notebook s Win8 a chce vyskusat linux. Toto sa roky dozadu nedialo.
Z vlastnych skusenosti viem, ze vela beznych ludi viac a viac hneva windows 8 a 10 (aj ked sa win10 viac podoba na windows 7). Nepovedia, ze chcu linux, ale vidiet, ze ich windows hneva.
+1
+20
-1
Je komentář přínosný?
Ono to nikdy nebude ako
jupiii https://diit.cz/profil/h4t3ck
17. 2. 2016 - 12:18https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseOno to nikdy nebude ako prepnut vypinacom a kricat ... uz je to tu - linux sa siri vsade!
Ale mozem povedat, ze sa system konverzie ludi z win na linux meni. Predtym musel uzivatel linuxu presviedcat kazdeho ako marketingovy phone-troll, ze je lepsi.
Teraz citam na internete ovela castejsie - prosim, som tu novy, chcem vyskusat linux. Nie, ze by to tu nebolo predtym, ale styl textu uz posobi ako svojvolne rozhodnutie.
Teraz za mnou pride 16-rocna, ze ma starsi notebook s Win8 a chce vyskusat linux. Toto sa roky dozadu nedialo.
Z vlastnych skusenosti viem, ze vela beznych ludi viac a viac hneva windows 8 a 10 (aj ked sa win10 viac podoba na windows 7). Nepovedia, ze chcu linux, ale vidiet, ze ich windows hneva.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855575
+
Běžní lidé na desítkách i osmjedničkách běžně spokojeně dělají. Ječí lidé, od kterých by to jeden nečekal.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Běžní lidé na desítkách i
Pety https://diit.cz/profil/petyy
17. 2. 2016 - 20:44https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseBěžní lidé na desítkách i osmjedničkách běžně spokojeně dělají. Ječí lidé, od kterých by to jeden nečekal.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855878
+
Pobavil ;-)
..bezni lidi byli stastni v 8kach, kdyz je clovek zbavil Metra a jeho schizoidni nabidky ;-)
..mozna pak zacali byt spokojeni ;-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pobavil ;-)
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
18. 2. 2016 - 04:11https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskusePobavil ;-)
..bezni lidi byli stastni v 8kach, kdyz je clovek zbavil Metra a jeho schizoidni nabidky ;-)
..mozna pak zacali byt spokojeni ;-) https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855980
+
O osmičkách nepíšu - ale je divné, kolik lidí zdarma neupgradlo na výrazně lépe ovladatelné 8.1.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
O osmičkách nepíšu - ale je
Pety https://diit.cz/profil/petyy
18. 2. 2016 - 10:16https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseO osmičkách nepíšu - ale je divné, kolik lidí zdarma neupgradlo na výrazně lépe ovladatelné 8.1.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-856079
+
Konecne sme se dockali, api Vulkan 1.0 je na scene a umozni majitelum Windows XP, Vista a 7 aby si uzili modernich grafickych technologii a prvku pricemz nemusi byt nasilne znasilnovany debilni Microsofti politikou: "jenom pro Windows 10, 10 sou nejlepsi, nic jineho nez 10 od polovice 2017 podporovat nebudeme".
Ja Vulkan 1.0 silne vitam a doufam ze jedna z her ktera na tomhle zakladu vyde a ukazkove poslape DirectX 12 bude Half-Life 3 ktera je uz touzebne hraci ocekavana vic jak 8 let.
Vulkan vnimam jako DisplayPort, tez technologie ktera neni zavisla na striktnich to pravidlech.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Konecne sme se dockali, api
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
17. 2. 2016 - 12:00https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseKonecne sme se dockali, api Vulkan 1.0 je na scene a umozni majitelum Windows XP, Vista a 7 aby si uzili modernich grafickych technologii a prvku pricemz nemusi byt nasilne znasilnovany debilni Microsofti politikou: "jenom pro Windows 10, 10 sou nejlepsi, nic jineho nez 10 od polovice 2017 podporovat nebudeme".
Ja Vulkan 1.0 silne vitam a doufam ze jedna z her ktera na tomhle zakladu vyde a ukazkove poslape DirectX 12 bude Half-Life 3 ktera je uz touzebne hraci ocekavana vic jak 8 let.
Vulkan vnimam jako DisplayPort, tez technologie ktera neni zavisla na striktnich to pravidlech.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855563
+
S těmi Win XP bych teda nepočítala abych se přiznal tak mám pochyby i o Vista. Co jsem četl tak má Vulkán fachčit na Win7 a vyšší + Linux, ale i to je slušný záběr OS.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
S těmi Win XP bych teda
Rafan https://diit.cz/profil/rafan
17. 2. 2016 - 16:34https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseS těmi Win XP bych teda nepočítala abych se přiznal tak mám pochyby i o Vista. Co jsem četl tak má Vulkán fachčit na Win7 a vyšší + Linux, ale i to je slušný záběr OS.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855752
+
U Visty by to problém být neměl, drivery se oproti W7 moc neliší. U XP to bude s vydáním nových driverů horší, i když Nvidia XP stále podporuje.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
U Visty by to problém být
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
17. 2. 2016 - 19:03https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseU Visty by to problém být neměl, drivery se oproti W7 moc neliší. U XP to bude s vydáním nových driverů horší, i když Nvidia XP stále podporuje.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855821
+
V jakem smyslu s tim DP? Protoze u HDMI vidim neskutecne potize, ze to prave ty striktni pravidla nema, zatimco s DP problemy nejsou, protoze specifikace nema tolik optional casti.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
V jakem smyslu s tim DP?
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 2. 2016 - 23:03https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseV jakem smyslu s tim DP? Protoze u HDMI vidim neskutecne potize, ze to prave ty striktni pravidla nema, zatimco s DP problemy nejsou, protoze specifikace nema tolik optional casti.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855947
+
Nechci hodnotit, kde ten výkon je, ono to nemá smysl a za rok, dva vývoje bude asi někde jinde. Ale jedno je tam vidět už teď - větší přínos na kartách AMD.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
První testy pro nadšence jsou
Pety https://diit.cz/profil/petyy
17. 2. 2016 - 13:16https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskusePrvní testy pro nadšence jsou tady http://www.computerbase.de/2016-02/vulkan-erste-benchmarks-der-neuen-api-in-talos-principle/
Nechci hodnotit, kde ten výkon je, ono to nemá smysl a za rok, dva vývoje bude asi někde jinde. Ale jedno je tam vidět už teď - větší přínos na kartách AMD. https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855608
+
Jak to, že na DX11 je ten výkon o třetinu vyšší oproti Vulcanu? DX11!!! To je nějaký error ne?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jak to, že na DX11 je ten
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
17. 2. 2016 - 14:41https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseJak to, že na DX11 je ten výkon o třetinu vyšší oproti Vulcanu? DX11!!! To je nějaký error ne?https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855683
+
Pokud lze věřit google překladači, tak "The developer Croteam says that it is a very early implementation of volcano. So it is possible that there will be graphics errors, crashes, and poor performance than the other APIs."
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pokud lze věřit google
Voty https://diit.cz/profil/voty
17. 2. 2016 - 16:27https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskusePokud lze věřit google překladači, tak "The developer Croteam says that it is a very early implementation of volcano. So it is possible that there will be graphics errors, crashes, and poor performance than the other APIs."https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855743
+
No to doufám, že to hodně zrychlí, protože ten výkon je tragický i oproti zastaralé DX11. Natož pak proti DX12.
Za pár měsíců uvidíme reálné výsledky přímo ve hrách.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
No to doufám, že to hodně
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
17. 2. 2016 - 18:34https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseNo to doufám, že to hodně zrychlí, protože ten výkon je tragický i oproti zastaralé DX11. Natož pak proti DX12.
Za pár měsíců uvidíme reálné výsledky přímo ve hrách.https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855791
+
To neexistuje demo kde by to bylo pořádně implementovaný? Na čem to API testovali?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
To neexistuje demo kde by to
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
17. 2. 2016 - 20:15https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseTo neexistuje demo kde by to bylo pořádně implementovaný? Na čem to API testovali?https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855860
+
Neví někdo, jestli bude Vulkan podporovat něco obdobnýho, jako DX12 ten explicit multiadapter nebo jak se tomu nadává? Myslím tím to spřažení Radeonu a GeForce grafiky
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Neví někdo, jestli bude
MatRio https://diit.cz/profil/matrio
17. 2. 2016 - 14:05https://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuseNeví někdo, jestli bude Vulkan podporovat něco obdobnýho, jako DX12 ten explicit multiadapter nebo jak se tomu nadává? Myslím tím to spřažení Radeonu a GeForce grafikyhttps://diit.cz/clanek/vulkan-vydani/diskuse#comment-855647
+
Je tu nekdo "mlady" kdo umi ten VULKAN pouzivat? (intel/linux preferovan). Mame aplikaci ktera by dost tezila z lepsiho zpracovani nez pres opengl shadery ktere nejsou async. Jen to chce cely prepsat :(
To sháníte pracovníky tady? :D Velice důvěryhodné ;)
Spis nadsence, nez pracovniky.
Grassroots...
Preferoval byste míste toho nějakou ejč ár agenturu? :-p
Nějak jsem se to od včera nestihnul naučit :)
Chapu to dobre, ze to pobezi jen na nejakych vybranych novejsich kartach? Jsem sam, komu to pripadne jak navrat do "zlatych" casu pred directx, kdy nic nefungovalo?
Prave naopak. Funguje to narozdil od novych verzi OpenGL a DirectX, kdy se musi na podporu karet po vydani novy verze vzdy chvili cekat, i na spouste soucasnych karet.
asi jo :-)))
Co se AMD a Nvidie týče, je podporovaný tentýž hardware jako s DirectX 12, takže ne, Microsoft v tomto ohledu žádnou výhodu nenabízí ;-) Není divu, DX12 i Vulkan byly více či méně inspirované Mantle, takže mají i podobné požadavky na hardware.
<b>Nepotvrzuji!</b>
Odveka vyhoda DX je, ze pojede i na starem HW ... veci, co nebude umet, proste dopocita pocitac, ale pojede .... ikdyz nemam jeste na pocitaci s GTX460 W10, tak jsem presvedcen, ze tam DX12 pojede. Zvlast, kdyz to jede na starem pocitaci s 8800GTS ....
Jestli to dobre chapu, tak vulkan nepojede, DX pojede .... cimz se dostavam k tvrzeni, ze jen se modleme, ze vulkan neni budoucnost, proze by se to dalo nazvat spis navratem do minulosti.
Nejsme expert na Grafiky, ale predpokladam, ze je tam rozhrani s funkcemi, ktere si OS pres jeho knhovny DX vola. Podobne jako existuji rozhrani na jakykoliv jiny syste nebo program.
V tom pripade nerozumim tomu, jak mi muze nejaka knihovna (DX) neco "dopocitavat", kdyz to rozhrani graficke karty danou funkci neumi (potazmo ji tam nemuzu zavolat)?
Jednoducho povedane SW si pri starte overi ktore funkcie podporuje HW a ktore nie.
Podla toho potom posiela data na vypocet kam treba.
Napriklad Physics ked SW najde NV GPU podporu tak to pocita HW grafika, ked ju nenajde tak to pocita cez CPU clienta.
Jak vidim ty minusy, asi se jim tu zas v tech diskuzich pomichaly tlacitka.
A sa divis? Ked si zasa mudry a pritom tomu rozumies jak hus do piva?
Proc by nemohla dopocitavat? Samozrejme, ze dopocitava! SW DX je bran jako etalon kvality a existujou dokonce benchmarky, ktere pocitaji to, jak ktera karta kvalitne renderuje oproti referencnimu SW renderingu ..... cili jak moc "sidi".
"Samozrejme, ze dopocitava"
To jsou zas BTJoviny... ano SW implementace grafickych knihoven existuji. Videls nekdy kolik to dava FPS ? Je to hezke pro renderovaci farmy, ale hrac si nastavi hru tak aby mel pouzitelne FPS a kvalitu prizpusobi FPS, ne naopak.
Kdybys chtel veci ktere GPU neumi, nejlepsi ze spatnych moznosti je napsat shader ktery chybejici feature implementuje, i kdyz bude 5-10x pomalejsi. Teda pokud to lze.
Druha moznost, pocitat na CPU, znamena ze bys musel prenaset buffery (rozdelanou praci) tam a zpatky po PCIe pro *kazdy* frame, coz jaksi znamena ze muzes rovnou zapomenout na nejake pouzitelne FPS (a proto to jaksi nikdo nedela...)
Jo a pak jsou drobnosti jako async shadery, ktere jednoduse "dopocitavat" nelze, bud tu featuru HW ma nebo ne...
SW implementace obvykle ani cely FPS nedaji, spis tak desetinu fps. V Linuxu je dostupna softwarova implementace OpenGL, i kdyz je pravda, ze je jeste pomalejsi nez ta SW implementace DirectX pod windows. V praxi se skutecne nepouzivaji a vetsina her pod tim ani nenastartuje.
Že referenční implementace jsou prubířský kámen pro optimalizovaný kód snad nikdo nezpochybňuje (skvělá věc při vývoji kupříkladu rychlých matematických knihoven), ale že by si třeba hráč dobrovolně zapnul nějakou funkci ve výrazně pomalejší verzi než se raději obešel bez ní?
Hm podstupne vypustanie SW podpory starych vyrobkov je uplne normalne. Vyrobci potrebuju hlavne tlacit predaje novych GK a SW. Zabezpecovanie servisnej podpory vyrobkov starsich ako 5 rokov je len taky nepovinny bonus z ktoreho maju akurat tak dobre meno ale ziadne priame zisky (pokial si tu servisnu podporu zakaznik priebezne nelati).
Pro aplikaci ale budou dostupné funkce jako pod DirectX 11 (protože hardware nic víc neumí) a nepřinese to žádnou reálnou výhodu, naopak v případě GeForce znamenal přechod na Windows 10, které DX12 podporují, spíš mírný pokles výkonu.
Výsledek: Na starém systému s GTX 460 mi DirectX 12 nepřinesou žádnou výhodu, ale upgrade na Windows 10, který je pro DX12 nutný, mi sníží výkon. Kde je ta výhoda oproti Vulkanu?
Co si rekl je pekna blbost, pokud grafika nepodporuje prislusnou verzi DX tak proste nepojede.
Maximalne hra muze podporovat i starsi versi DX, pripadne mit software render ale to bylo naposledy u hodne stary her, v top pripade ano, ale hra na to musi byt primo pripravena.
S 8800 GTS mas smulu, sice ti W10 na ni pojedou ale zadna hra podporujici DX 12 a ani DX 11 nepojede, GTX 460 DX 12 podporuje.
Diky za potvrzeni, takze vulkanove hry mi nepojedou jenom diky tomu, ze vulkan a ne grafika .... dekuji, vulkan nechci.
Dosud jsem měl za to, že se jen mýlíš, ale teď bych řekl, že si i hloupý.
Trochu jsem pátral a řekl bych, že Vulkan za to nemůže. GTX460 zkrátka nemá HW feature level (a tudíž ani 5xx řada) na DX12 a tedy ani na Vulkan. Na stránkách nvidie sice tvrdí že GTX460 má DX12 API, ale všichni víme jak je to s HW podporou DX12 u nVidie s mnohem novějšíma grafikama.
Upřímě, moc nevěřím že spustíš nativní DX12 hru s GTX460 na Windows 10 a když náhodou ano, tak to bude stejně výkonově tak pomalý, že to bude nepoužitelný (nejspíš taky proto, e to některé "fičury" bude dopočítávat přes CPU, nebo nějakou konverzí v ovladačích grafiky).
Softwarová podpora - to je to co má GTX460 - znamená jednoduchou věc: žádnou dx12/vulkan aplikaci napsanou výlučně pro tyto nová api (tzn. bez podpory DX10/11) nerozjede. Je úplně jedno, že nVidiácký driver DX12 umí, když ten HW neví, co by po něm driver chtěl.
Fakt ? Takze chces rict ze az vyjde Quantum Break, ktery je DX12 only, tak pojede i na grafikach co DX12 neumej ? Tak to chci videt :-D Ta tvoje pohadka o tom jak to jede na starym hw minimalne od directx 10 neplati... tak se probud!
Záleží na SW co dané API používá a ovladačích ke GPU. Například pokud jsou ovladače schopny překládat z kódu pro vyšší verzi shader modelu do nižší, kterou třeba GPU maximálně podporuje, sníží se FPS a popř. se objeví artefakty v renderované scéně. Pokud to ovladač nepodporuje, následuje crash aplikace v případě, že SW nemá napsanou stejnout scénu i v nižším shader modelu(přepne podle autodetekce nebo uživatel), který je GPU schopna renderovat. Takže SW se dá podělat i s použitím DX, což je v celku obvyklé.
Vulkan, Wayland/Mir, EGL....rychlý vývoj otevřeného AMD driveru.... Valve a její SteamOS.... safra, pokud se vývoj někde nezadrhne, ale půjde dnešním tempem, tak mým hrubým laickým odhadem za rok touto dobou bude Linux velmi slušnou herní platformou. :p
Jop, stejne jako loni ...... predloni ...... predpredloni ....... predpredpredloni ........ https://www.reddit.com/r/linux/comments/3038d4/when_was_the_first_year_o...
Ono to nikdy nebude ako prepnut vypinacom a kricat ... uz je to tu - linux sa siri vsade!
Ale mozem povedat, ze sa system konverzie ludi z win na linux meni. Predtym musel uzivatel linuxu presviedcat kazdeho ako marketingovy phone-troll, ze je lepsi.
Teraz citam na internete ovela castejsie - prosim, som tu novy, chcem vyskusat linux. Nie, ze by to tu nebolo predtym, ale styl textu uz posobi ako svojvolne rozhodnutie.
Teraz za mnou pride 16-rocna, ze ma starsi notebook s Win8 a chce vyskusat linux. Toto sa roky dozadu nedialo.
Z vlastnych skusenosti viem, ze vela beznych ludi viac a viac hneva windows 8 a 10 (aj ked sa win10 viac podoba na windows 7). Nepovedia, ze chcu linux, ale vidiet, ze ich windows hneva.
Běžní lidé na desítkách i osmjedničkách běžně spokojeně dělají. Ječí lidé, od kterých by to jeden nečekal.
Pobavil ;-)
..bezni lidi byli stastni v 8kach, kdyz je clovek zbavil Metra a jeho schizoidni nabidky ;-)
..mozna pak zacali byt spokojeni ;-)
O osmičkách nepíšu - ale je divné, kolik lidí zdarma neupgradlo na výrazně lépe ovladatelné 8.1.
Konecne sme se dockali, api Vulkan 1.0 je na scene a umozni majitelum Windows XP, Vista a 7 aby si uzili modernich grafickych technologii a prvku pricemz nemusi byt nasilne znasilnovany debilni Microsofti politikou: "jenom pro Windows 10, 10 sou nejlepsi, nic jineho nez 10 od polovice 2017 podporovat nebudeme".
Ja Vulkan 1.0 silne vitam a doufam ze jedna z her ktera na tomhle zakladu vyde a ukazkove poslape DirectX 12 bude Half-Life 3 ktera je uz touzebne hraci ocekavana vic jak 8 let.
Vulkan vnimam jako DisplayPort, tez technologie ktera neni zavisla na striktnich to pravidlech.
S těmi Win XP bych teda nepočítala abych se přiznal tak mám pochyby i o Vista. Co jsem četl tak má Vulkán fachčit na Win7 a vyšší + Linux, ale i to je slušný záběr OS.
U Visty by to problém být neměl, drivery se oproti W7 moc neliší. U XP to bude s vydáním nových driverů horší, i když Nvidia XP stále podporuje.
V jakem smyslu s tim DP? Protoze u HDMI vidim neskutecne potize, ze to prave ty striktni pravidla nema, zatimco s DP problemy nejsou, protoze specifikace nema tolik optional casti.
První testy pro nadšence jsou tady http://www.computerbase.de/2016-02/vulkan-erste-benchmarks-der-neuen-api...
Nechci hodnotit, kde ten výkon je, ono to nemá smysl a za rok, dva vývoje bude asi někde jinde. Ale jedno je tam vidět už teď - větší přínos na kartách AMD.
Jak to, že na DX11 je ten výkon o třetinu vyšší oproti Vulcanu? DX11!!! To je nějaký error ne?
Pokud lze věřit google překladači, tak "The developer Croteam says that it is a very early implementation of volcano. So it is possible that there will be graphics errors, crashes, and poor performance than the other APIs."
No to doufám, že to hodně zrychlí, protože ten výkon je tragický i oproti zastaralé DX11. Natož pak proti DX12.
Za pár měsíců uvidíme reálné výsledky přímo ve hrách.
To neexistuje demo kde by to bylo pořádně implementovaný? Na čem to API testovali?
Neví někdo, jestli bude Vulkan podporovat něco obdobnýho, jako DX12 ten explicit multiadapter nebo jak se tomu nadává? Myslím tím to spřažení Radeonu a GeForce grafiky
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.