muze mi prosim nekdo doporucit fundovane clanky ohledne zakladnich veci kolem OpenGL? klady vs zapory; rozdil oproti D3D atd. dekuji
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
smk (neověřeno) https://diit.cz
11. 8. 2009 - 01:00https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskusemuze mi prosim nekdo doporucit fundovane clanky ohledne zakladnich veci kolem OpenGL? klady vs zapory; rozdil oproti D3D atd. dekujihttps://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse#comment-504920
+
smk, na co ti to je? openGL musis (a chces) pouzit vsade, kedze funguje na PS3, PSP (modifikovana), nintendo DS (modifikovana), Mac, PC (linux, windows), Wii.
DX funguje na PC(windows) a xbox360.
Vyber si platformu a podla toho si vyber, co budes pouzivat
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
claudius (neověřeno) https://diit.cz
11. 8. 2009 - 08:32https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskusesmk, na co ti to je? openGL musis (a chces) pouzit vsade, kedze funguje na PS3, PSP (modifikovana), nintendo DS (modifikovana), Mac, PC (linux, windows), Wii.
DX funguje na PC(windows) a xbox360.
Vyber si platformu a podla toho si vyber, co budes pouzivathttps://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse#comment-504923
+
A je daleko mene zaHuhlenej, takze tam sou i nejaky informace a ne, ze je MS proste hvezda.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
11. 8. 2009 - 08:32https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuseTady je pomerne zajimavej link.
http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=19848#19848
A je daleko mene zaHuhlenej, takze tam sou i nejaky informace a ne, ze je MS proste hvezda.https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse#comment-504924
+
Pokud se nepletu tak OpenGL kdysi dávno fungovalo tak, že když něco neuměla spočítat grafická karta, tak to za ní spočítal procesor. Platí to i dnes?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kert https://diit.cz/profil/kert
11. 8. 2009 - 09:46https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskusePokud se nepletu tak OpenGL kdysi dávno fungovalo tak, že když něco neuměla spočítat grafická karta, tak to za ní spočítal procesor. Platí to i dnes?https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse#comment-504929
+
kert: To záleží čistě na ovladači a implementaci. S OpenGL to nemá nic společného.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Santa (neověřeno) https://diit.cz
11. 8. 2009 - 09:51https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskusekert: To záleží čistě na ovladači a implementaci. S OpenGL to nemá nic společného.https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse#comment-504930
+
smk: D3D má hlavní výhodu, že je to rozhraní nejen ke grafice, ale k multimédium obecně včetně ovladacích periferií. Jinak se oběma dá dosáhnout obecně podobných výsledků, vzhledem k jen minimální zkušenosti s oběma rozhraníma se zdržuju jakýkoliv soudů, co je lepší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MildaEvilda https://diit.cz/profil/mildaevilda
11. 8. 2009 - 10:23https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskusesmk: D3D má hlavní výhodu, že je to rozhraní nejen ke grafice, ale k multimédium obecně včetně ovladacích periferií. Jinak se oběma dá dosáhnout obecně podobných výsledků, vzhledem k jen minimální zkušenosti s oběma rozhraníma se zdržuju jakýkoliv soudů, co je lepší.https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse#comment-504931
+
2smk: Z hlediska usera je asi nejpodstatnejsi, ze OGL pouzivaji vsechny profi graficke aplikace (CADy). Z hlediska programatora takovych aplikaci pak to, ze rozhrani je (mozna az prilis) konzervativni, takze se nemeni pod rukama s kazdou dalsi verzi (otestuj napr dnes spustit Dx3 aplikaci, ve znacem % pohoris na nepritomnosti prislusnych knihoven/funkci).
Jako bonus OGL dostanes multiplatfomnost, jako bonus k Dx pak novejsi veci + mozna trochu jednodussi rozhrani.
Dx vs D3D vs OGL, k OGL existujou i knihovny pro audio (OpenAL), jen to neni sireno jako jeden obrbalik.
Co se SW vypoctu tejce, to umi samo i Dx, ale aplikace to vetsinou odmitaji. Pri zjistovani infa o podporovanych fcich chteji mit HW podporu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nhfd (neověřeno) https://diit.cz
11. 8. 2009 - 20:14https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse2smk: Z hlediska usera je asi nejpodstatnejsi, ze OGL pouzivaji vsechny profi graficke aplikace (CADy). Z hlediska programatora takovych aplikaci pak to, ze rozhrani je (mozna az prilis) konzervativni, takze se nemeni pod rukama s kazdou dalsi verzi (otestuj napr dnes spustit Dx3 aplikaci, ve znacem % pohoris na nepritomnosti prislusnych knihoven/funkci).
Jako bonus OGL dostanes multiplatfomnost, jako bonus k Dx pak novejsi veci + mozna trochu jednodussi rozhrani.
Dx vs D3D vs OGL, k OGL existujou i knihovny pro audio (OpenAL), jen to neni sireno jako jeden obrbalik.
Co se SW vypoctu tejce, to umi samo i Dx, ale aplikace to vetsinou odmitaji. Pri zjistovani infa o podporovanych fcich chteji mit HW podporu.https://diit.cz/clanek/vydano-opengl-32/diskuse#comment-505021
+
muze mi prosim nekdo doporucit fundovane clanky ohledne zakladnich veci kolem OpenGL? klady vs zapory; rozdil oproti D3D atd. dekuji
smk, na co ti to je? openGL musis (a chces) pouzit vsade, kedze funguje na PS3, PSP (modifikovana), nintendo DS (modifikovana), Mac, PC (linux, windows), Wii.
DX funguje na PC(windows) a xbox360.
Vyber si platformu a podla toho si vyber, co budes pouzivat
Tady je pomerne zajimavej link.
http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=19848#19848
A je daleko mene zaHuhlenej, takze tam sou i nejaky informace a ne, ze je MS proste hvezda.
Pokud se nepletu tak OpenGL kdysi dávno fungovalo tak, že když něco neuměla spočítat grafická karta, tak to za ní spočítal procesor. Platí to i dnes?
kert: To záleží čistě na ovladači a implementaci. S OpenGL to nemá nic společného.
smk: D3D má hlavní výhodu, že je to rozhraní nejen ke grafice, ale k multimédium obecně včetně ovladacích periferií. Jinak se oběma dá dosáhnout obecně podobných výsledků, vzhledem k jen minimální zkušenosti s oběma rozhraníma se zdržuju jakýkoliv soudů, co je lepší.
Pozor Direct3D != DirectX
smk: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D
2smk: Z hlediska usera je asi nejpodstatnejsi, ze OGL pouzivaji vsechny profi graficke aplikace (CADy). Z hlediska programatora takovych aplikaci pak to, ze rozhrani je (mozna az prilis) konzervativni, takze se nemeni pod rukama s kazdou dalsi verzi (otestuj napr dnes spustit Dx3 aplikaci, ve znacem % pohoris na nepritomnosti prislusnych knihoven/funkci).
Jako bonus OGL dostanes multiplatfomnost, jako bonus k Dx pak novejsi veci + mozna trochu jednodussi rozhrani.
Dx vs D3D vs OGL, k OGL existujou i knihovny pro audio (OpenAL), jen to neni sireno jako jeden obrbalik.
Co se SW vypoctu tejce, to umi samo i Dx, ale aplikace to vetsinou odmitaji. Pri zjistovani infa o podporovanych fcich chteji mit HW podporu.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.