No je to svinstvo. Cekal bych logicky, ze kdyz uz pri koupi media zaplatim odskodneni za pirateni, tak uz by jakakoliv kradez SW, hudby, filmu byla nadale legalne. Prece jsem je odskodnil ne? At si trhnou parchanti. Jesteze nemame snemovnu, ktera by to mohla schvalit a asi jeste hoodne dlouho mit nebudem. Blbci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Erkil Poirot https://diit.cz/profil/erkil1452
31. 7. 2006 - 12:31https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNo je to svinstvo. Cekal bych logicky, ze kdyz uz pri koupi media zaplatim odskodneni za pirateni, tak uz by jakakoliv kradez SW, hudby, filmu byla nadale legalne. Prece jsem je odskodnil ne? At si trhnou parchanti. Jesteze nemame snemovnu, ktera by to mohla schvalit a asi jeste hoodne dlouho mit nebudem. Blbci.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282574
+
Hlavne by z tohoto VÝPALNÉHO nemel dostat ani korunu ten kdo ma na svem CD/DVD jakoukoliv ochranu proti kopírování, protože zhotovit si kopii takového "díla" se přece nesmí!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tom (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 12:35https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseHlavne by z tohoto VÝPALNÉHO nemel dostat ani korunu ten kdo ma na svem CD/DVD jakoukoliv ochranu proti kopírování, protože zhotovit si kopii takového "díla" se přece nesmí!!!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282576
+
>> Erkil1452:
Sis nepřečetl tu větu hned v úvodu, to není odškodnění za pirátění, ale "právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu". Se SW to tedy nemá vůbec nic společného a co se audiovizuálních děl týče, tak je to poplatek za to, že si to smíš zkopírovat pro osobní potřebu. A u nás zatím kopírování děl pro osobní potřebu dovolené je, tedy pokud nemá zdroj ochranu proti kopírování, to se teď nově nesmí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
31. 7. 2006 - 12:36https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> Erkil1452:
Sis nepřečetl tu větu hned v úvodu, to není odškodnění za pirátění, ale "právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu". Se SW to tedy nemá vůbec nic společného a co se audiovizuálních děl týče, tak je to poplatek za to, že si to smíš zkopírovat pro osobní potřebu. A u nás zatím kopírování děl pro osobní potřebu dovolené je, tedy pokud nemá zdroj ochranu proti kopírování, to se teď nově nesmí.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282577
+
tak to abych zacal ve velkym vypalovat co mi pridje pod ruku kdyz uz se jim to vrati na poplatcich a kdyz uvazim ze spousta lidi a firem pouziva media trebas na zalohy a prezentace tak to vlastne mame vsichni pekne predplaceny.
vlastne to ted chapu jako ze je paleni autorsky chraneneho materialu legalni kdyz si to platim
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cervajz (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 12:36https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusetak to abych zacal ve velkym vypalovat co mi pridje pod ruku kdyz uz se jim to vrati na poplatcich a kdyz uvazim ze spousta lidi a firem pouziva media trebas na zalohy a prezentace tak to vlastne mame vsichni pekne predplaceny.
vlastne to ted chapu jako ze je paleni autorsky chraneneho materialu legalni kdyz si to platimhttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282578
+
>> tom:
Ano, teď si uhodil hlavičku o hřebíček ;).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
31. 7. 2006 - 12:37https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> tom:
Ano, teď si uhodil hlavičku o hřebíček ;).https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282580
+
jen tento mesic jsme vypalili 1000ks firemnich prezantaci. tak to jsem rad ze Janda a Vondrackova dostanou 1000,- na prilepsenou...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bart (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 12:45https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusejen tento mesic jsme vypalili 1000ks firemnich prezantaci. tak to jsem rad ze Janda a Vondrackova dostanou 1000,- na prilepsenou...https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282585
+
Já bych jim dal z 250GB disku jen 60,- Kč, neboť skutečná kapacita tohoto disku je jen 232GB.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JP (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 12:50https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseJá bych jim dal z 250GB disku jen 60,- Kč, neboť skutečná kapacita tohoto disku je jen 232GB.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282591
+
Takze kdyz se moje dvd zkopiruje cca 5000x tak asi budu chtit po ose to hezky zaplatit, bo aby clovek platil sam za sebe autorske poplatky a osa z toho mela co do koryta na to bych se mohl pekne...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
31. 7. 2006 - 12:51https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseTakze kdyz se moje dvd zkopiruje cca 5000x tak asi budu chtit po ose to hezky zaplatit, bo aby clovek platil sam za sebe autorske poplatky a osa z toho mela co do koryta na to bych se mohl pekne...https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282592
+
Takže ty peníze jsou skrz nějaký svaz autorů vypláceny všem autorům?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
j d (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 12:58https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseTakže ty peníze jsou skrz nějaký svaz autorů vypláceny všem autorům?https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282596
+
Teď by tedy opravdu měl někdo dohlédnout, aby ti co dávají na CD a DVD ochrany nedostali nic, protože se tato díla přece nemohou a nesmí kopírovat a tudíž nemají nárok na tento poplatek.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
31. 7. 2006 - 13:00https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseTeď by tedy opravdu měl někdo dohlédnout, aby ti co dávají na CD a DVD ochrany nedostali nic, protože se tato díla přece nemohou a nesmí kopírovat a tudíž nemají nárok na tento poplatek.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282597
+
>> Corwin78:
Neboj, nedostanou nic, stejně jako ostatní ;). On se o to kolektivní správce postará ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
31. 7. 2006 - 13:05https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> Corwin78:
Neboj, nedostanou nic, stejně jako ostatní ;). On se o to kolektivní správce postará ;)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282600
+
Zlodějna, nic než zlodějna. Můžeme s tím něco udělat? Co svolat demonstraci třeba před ministerstvo kultury? Každý lobbuje - doktoři, zemědělci, učitelé... jenom počítačovci (kteří jdou napříč všemi skupinami) drží hubu a jenom o tom tlachají na internetu.
Každý majitel digitálního foťáku zaplatil výpalné - neznám nikoho, kdo by pomocí flash karty v něm porušoval něčí práva.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 13:36https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseZlodějna, nic než zlodějna. Můžeme s tím něco udělat? Co svolat demonstraci třeba před ministerstvo kultury? Každý lobbuje - doktoři, zemědělci, učitelé... jenom počítačovci (kteří jdou napříč všemi skupinami) drží hubu a jenom o tom tlachají na internetu.
Každý majitel digitálního foťáku zaplatil výpalné - neznám nikoho, kdo by pomocí flash karty v něm porušoval něčí práva. https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282607
+
Tak tohle fakt uz nechapu! CR kraca v slapajach babanovych republik! Takto okradat ludi, co skutocne pouzivaju media len na firemnu resp. sukromnu zalohu. To nema obdobu!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marcel (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 13:43https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseTak tohle fakt uz nechapu! CR kraca v slapajach babanovych republik! Takto okradat ludi, co skutocne pouzivaju media len na firemnu resp. sukromnu zalohu. To nema obdobu!!!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282608
+
zase niekto zabudol na to ze nie vsetci si na CD alebo DVD napaluju muziku a filmy. a co taky co boli na dovolenke a potom si napalili na dvd alebo cd fotky, ktore potom poslali starej mame??? co taky zakaznici? preco by mali byt zdaneni tiez??
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rado (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 13:45https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusezase niekto zabudol na to ze nie vsetci si na CD alebo DVD napaluju muziku a filmy. a co taky co boli na dovolenke a potom si napalili na dvd alebo cd fotky, ktore potom poslali starej mame??? co taky zakaznici? preco by mali byt zdaneni tiez?? https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282609
+
Bude se víc nakupovat v zahraničí, hlavně ti co pálej ve velkým. Na hranicích to už nikdo zdanit nemůže.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 13:51https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseBude se víc nakupovat v zahraničí, hlavně ti co pálej ve velkým. Na hranicích to už nikdo zdanit nemůže.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282612
+
Je to cele nesmyslne a je to pouze o okradani lidi!!! Kdyby se jednalo o nahradu za usla autorska prava, bude se zohlednovat vyuziti daneho pristroje ci media pri kopirovani. Tudiz by CD-R ci DVD-R bylo zpoplatneno procentualne vice, nez treba prepisovaci media nebo Flashkarty pro fotaky. Ale vzhledem k tomu, ze se na tohle nehledi, jde jen o to, jak vytriskat co nejvice penez. Ostatne krasny priklad je pevny disk ci Flash - cena se odviji od kapacity. Ovsecm ta se kazdy rok zvetsuje priblizne o polovinu. Tudiz "autori" maji zaruceny i neustaly rust prijmu - aniz by museli cokoliv delat... Mimochodem - zajimave je take deleni takovych prijmu. Kolegyne je v takovem autorskem svazu a kazdy rok dostane na svou zadost o tantiemy odpoved, ze ji nic nedaji, at je zada po statu!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lukas Kalista (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:05https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseJe to cele nesmyslne a je to pouze o okradani lidi!!! Kdyby se jednalo o nahradu za usla autorska prava, bude se zohlednovat vyuziti daneho pristroje ci media pri kopirovani. Tudiz by CD-R ci DVD-R bylo zpoplatneno procentualne vice, nez treba prepisovaci media nebo Flashkarty pro fotaky. Ale vzhledem k tomu, ze se na tohle nehledi, jde jen o to, jak vytriskat co nejvice penez. Ostatne krasny priklad je pevny disk ci Flash - cena se odviji od kapacity. Ovsecm ta se kazdy rok zvetsuje priblizne o polovinu. Tudiz "autori" maji zaruceny i neustaly rust prijmu - aniz by museli cokoliv delat... Mimochodem - zajimave je take deleni takovych prijmu. Kolegyne je v takovem autorskem svazu a kazdy rok dostane na svou zadost o tantiemy odpoved, ze ji nic nedaji, at je zada po statu!!!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282617
+
Já jen doufám, že všichni, co píšou, že se jim to nelíbí, nemají ani jedno načerno vypálené CD/DVD :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Voitano (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:09https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseJá jen doufám, že všichni, co píšou, že se jim to nelíbí, nemají ani jedno načerno vypálené CD/DVD :-)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282619
+
Prave proto pisu, ze kdyz uz mam predplaceno, tak proc to nevyuzit?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:13https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusePrave proto pisu, ze kdyz uz mam predplaceno, tak proc to nevyuzit?https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282620
+
>> Martin:
No, já navrhuju asi toto: Stejně tak, jako my máme právo na kopii pro osobní potřebu, tak stejné "právo" oni mají "na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu". Když nám tedy vydavatelé autorsky chráněného díla "naše právo" omezují (a mají to posvěcené zákonem), co kdybychom my omezili "to jejich právo" na odměnu? Tudy, si myslim, že by měla vést cesta.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
31. 7. 2006 - 14:22https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> Martin:
No, já navrhuju asi toto: Stejně tak, jako my máme právo na kopii pro osobní potřebu, tak stejné "právo" oni mají "na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu". Když nám tedy vydavatelé autorsky chráněného díla "naše právo" omezují (a mají to posvěcené zákonem), co kdybychom my omezili "to jejich právo" na odměnu? Tudy, si myslim, že by měla vést cesta.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282625
+
Neuvěřitelná drzost. A co z toho mám jako já, když si vypaluji pouze své fotografie z dovolené??? Jsem taky jejich AUTOR, no ne? OSA je k zblití, mají stejná práva jako jakékoliv jiné sdružení, třeba včelařů, ale budou vyskakovat jako nějaká státní dozorová organizace! FUCK OFF OSA.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:26https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNeuvěřitelná drzost. A co z toho mám jako já, když si vypaluji pouze své fotografie z dovolené??? Jsem taky jejich AUTOR, no ne? OSA je k zblití, mají stejná práva jako jakékoliv jiné sdružení, třeba včelařů, ale budou vyskakovat jako nějaká státní dozorová organizace! FUCK OFF OSA.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282630
+
Jěště by mohli zavést "výpalné" na pastelky a tužky, tím můžu taky pořizovat rozmnoženiny.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stoupa (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:33https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseJěště by mohli zavést "výpalné" na pastelky a tužky, tím můžu taky pořizovat rozmnoženiny.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282631
+
Ved si to zoberte aj s ineho pohladu. Kolko takych starych paprdov uslintanych semilnych tam sedi cele roky so 50-60tisicovymi platmi??? Myslite,ze kto sa im bude skladat na ich platy? Ved kazdym rokom je inflacia. Blbi narod to musi konecnet zaplat!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marcel (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:44https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseVed si to zoberte aj s ineho pohladu. Kolko takych starych paprdov uslintanych semilnych tam sedi cele roky so 50-60tisicovymi platmi??? Myslite,ze kto sa im bude skladat na ich platy? Ved kazdym rokom je inflacia. Blbi narod to musi konecnet zaplat!!!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282633
+
Flash karty sa masovo pouzivaju na kopirovanie autorskeho obsahu? A odkedy? A ako? :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
randy (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:46https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseFlash karty sa masovo pouzivaju na kopirovanie autorskeho obsahu? A odkedy? A ako? :-)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282634
+
Nejsem si jistý ,ale není ČR vytváření kopie pro vlastní potřebu bez souhlasu autora zakázáno. Trochu nemorální od státu zdanit něco co je zakázáno.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rexer (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:46https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNejsem si jistý ,ale není ČR vytváření kopie pro vlastní potřebu bez souhlasu autora zakázáno. Trochu nemorální od státu zdanit něco co je zakázáno.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282635
+
Jeste by mohli zavest poplatky za sex, aby se lidi nerozmnozovali a tudiz ubylo potencionalnich piratu :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Sprajt (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 14:51https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseJeste by mohli zavest poplatky za sex, aby se lidi nerozmnozovali a tudiz ubylo potencionalnich piratu :)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282641
+
Až ti debilové dají original cd-dvd za ca 50-100 kč tak jim stoupne prodej a vydělaj na tom možná i víc a kdejakej pirátík se jim na nějaky přepalování vysere a pude si koupit ten origoš
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kačer (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 15:10https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseAž ti debilové dají original cd-dvd za ca 50-100 kč tak jim stoupne prodej a vydělaj na tom možná i víc a kdejakej pirátík se jim na nějaky přepalování vysere a pude si koupit ten origošhttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282645
+
>> randy:
No, třeba nepoužívají, ale mohly by ;) Aneb proč by mě někdo nemohl rovnou zažalovat za znásilnění, že? ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
31. 7. 2006 - 15:19https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> randy:
No, třeba nepoužívají, ale mohly by ;) Aneb proč by mě někdo nemohl rovnou zažalovat za znásilnění, že? ;)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282646
+
Nerad pouzivam vulgarnosti, ale tady opravdu nic nez "debilove" nejde rict! Takze firma, ktera dela treba vizualizace a tudiz potrebuje A) hodne diskoveho prostoru B) plotry a barevne tiskarny C) vypalovacky resp. kupu medii na zalohovani a pouziva tohle vse pouze na praci, tak ma jeste platit? A jak tady bylo receno, kopii si udelat nemuzu a platit mam? Boze, to je ale Kocourkov. No, nasi papalasi uz nemaji z ceho zdimat, tak to tlaci takhle. Skoda, ze uz mezi lidmi nejsou vidle a kosy, takova dalsi defenestrace by nebyla spatna.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ljelinek (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 15:27https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNerad pouzivam vulgarnosti, ale tady opravdu nic nez "debilove" nejde rict! Takze firma, ktera dela treba vizualizace a tudiz potrebuje A) hodne diskoveho prostoru B) plotry a barevne tiskarny C) vypalovacky resp. kupu medii na zalohovani a pouziva tohle vse pouze na praci, tak ma jeste platit? A jak tady bylo receno, kopii si udelat nemuzu a platit mam? Boze, to je ale Kocourkov. No, nasi papalasi uz nemaji z ceho zdimat, tak to tlaci takhle. Skoda, ze uz mezi lidmi nejsou vidle a kosy, takova dalsi defenestrace by nebyla spatna.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282649
+
Už se těším na copyright automaticky účtovaný všem, kteří opustí zdi svého bytu za "potencionální zisk ze zhlédnutí autorských děl" při pohybu městem i volnou přírodou... Nezbývá, než se zabednit doma, a hudbu i literaturu si vytvářet sám na svých autorských nosičích....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xmian (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 17:11https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseUž se těším na copyright automaticky účtovaný všem, kteří opustí zdi svého bytu za "potencionální zisk ze zhlédnutí autorských děl" při pohybu městem i volnou přírodou... Nezbývá, než se zabednit doma, a hudbu i literaturu si vytvářet sám na svých autorských nosičích....https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282660
+
Teraz uz nemusia autori ani pohnut prstom. Cim viac sa bude palit a tym padom sa bude kupovat viac cistych medii a tym viac dostanu. original CD stoji 299 a kolko ludi si ho kupi? A teraz si zoberte pomer kolko ludi si to CD vypali a k tomu krat ciste medium a autor ma viac ako keby predal original. maju to dobre prespekulovane. takto sa zabezpecia az do tretieho kolena, lebo kazdy bude premyslat tak, ze ma vlastne predplatene a bude palit a kupovat ciste media a korunky sa len budu hrnut. Zachvilu prestanu uplne robit originaly a vzdy vycapia jednu kopiu na internet a ono sa to za chvilu rozsiri medzi ludi a plus ciste media a naco by predavali originaly za 100 korun ako tu uz niekto napisal.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JS (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 17:35https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseTeraz uz nemusia autori ani pohnut prstom. Cim viac sa bude palit a tym padom sa bude kupovat viac cistych medii a tym viac dostanu. original CD stoji 299 a kolko ludi si ho kupi? A teraz si zoberte pomer kolko ludi si to CD vypali a k tomu krat ciste medium a autor ma viac ako keby predal original. maju to dobre prespekulovane. takto sa zabezpecia az do tretieho kolena, lebo kazdy bude premyslat tak, ze ma vlastne predplatene a bude palit a kupovat ciste media a korunky sa len budu hrnut. Zachvilu prestanu uplne robit originaly a vzdy vycapia jednu kopiu na internet a ono sa to za chvilu rozsiri medzi ludi a plus ciste media a naco by predavali originaly za 100 korun ako tu uz niekto napisal.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282664
+
Např. já si koupil DVD mechaniku výhradně kvůli DVDRAM médiím a zálohování vlastních výtvorů, které nemají s hudbou ani s videem nic společného. Kvůli nenažraným hajzlům budu platit nejvíc ... grrr. A ještě ke všemu nejvíc peněz půjde mainstreamovým sráčům, které fakt nemusím ... fuj. Nemám v zásobě tolik sprostých slov, kterými by bylo možno zlost vyjádřit.
Přemýšlím jestli by bylo divácky atraktivnější autory vyhlášky bičovat, lámat kolem, nebo jen tak prostě defenestrovat. Rozhodně bych se na takovou akci šel s chutí podívat. Ačkoli těch zákonů, které jsou vhodným důvodem bychom jistě našli víc. V poslední době až příliš.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Cygnus (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 17:49https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNapř. já si koupil DVD mechaniku výhradně kvůli DVDRAM médiím a zálohování vlastních výtvorů, které nemají s hudbou ani s videem nic společného. Kvůli nenažraným hajzlům budu platit nejvíc ... grrr. A ještě ke všemu nejvíc peněz půjde mainstreamovým sráčům, které fakt nemusím ... fuj. Nemám v zásobě tolik sprostých slov, kterými by bylo možno zlost vyjádřit.
Přemýšlím jestli by bylo divácky atraktivnější autory vyhlášky bičovat, lámat kolem, nebo jen tak prostě defenestrovat. Rozhodně bych se na takovou akci šel s chutí podívat. Ačkoli těch zákonů, které jsou vhodným důvodem bychom jistě našli víc. V poslední době až příliš.
https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282665
+
Navrhuji poslat na ministerstvo kultury za kazde vypalene medium jeden sprosty dopis, nevyplacene samozrejme. Staci misto znamky napsat "placeno prevodem <cislo z obalky libovolne statni instituce>".
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
postman (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 18:51https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNavrhuji poslat na ministerstvo kultury za kazde vypalene medium jeden sprosty dopis, nevyplacene samozrejme. Staci misto znamky napsat "placeno prevodem <cislo z obalky libovolne statni instituce>".https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282675
+
Vsetci sa na to divate zo zleho uhla. Predsa podla autorskeho zakona ma kazdy autor (film z dovolenky,zalohy dat a pod.)pravo na tantiemy ,alebo ako sa to vola. Treba si to len pytat v tej spravnej firme a skusili by odpisat ze na to nemam narok.Okamzite ich treba dat k sudu ,ved podla AZ maju na odmeny narok vsetci autori a NIE LEN NIEKTORY. Toto je ten hlavny problem!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vlado70 https://diit.cz/profil/vlado70
31. 7. 2006 - 18:54https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseVsetci sa na to divate zo zleho uhla. Predsa podla autorskeho zakona ma kazdy autor (film z dovolenky,zalohy dat a pod.)pravo na tantiemy ,alebo ako sa to vola. Treba si to len pytat v tej spravnej firme a skusili by odpisat ze na to nemam narok.Okamzite ich treba dat k sudu ,ved podla AZ maju na odmeny narok vsetci autori a NIE LEN NIEKTORY. Toto je ten hlavny problem!!!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282676
+
Zda se mi to nebo zde mame zase stredovek s jeho mocipany, ruzna panstvi a nucene poplatky soukromym osobam ? myslim ze bude aktualni nejaka revoluce se strilem, vesenim a upalovanim
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
chirurg (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 18:56https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseZda se mi to nebo zde mame zase stredovek s jeho mocipany, ruzna panstvi a nucene poplatky soukromym osobam ? myslim ze bude aktualni nejaka revoluce se strilem, vesenim a upalovanimhttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282677
+
Olympic uz nikdo neposloucha, tak musi pan Janda ziskat penizky nejak jinak. Myslite, ze aspon 1% z te castky pujde nejakemu umelci? Asi ne, ze...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JamX (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 18:58https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseOlympic uz nikdo neposloucha, tak musi pan Janda ziskat penizky nejak jinak. Myslite, ze aspon 1% z te castky pujde nejakemu umelci? Asi ne, ze...https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282678
+
Vlado70 najprv sa musis prihlasit a platit urcity rocny poplatok a potom mozna mozes pytat nejake korunky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JS (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 19:13https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseVlado70 najprv sa musis prihlasit a platit urcity rocny poplatok a potom mozna mozes pytat nejake korunky.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282679
+
Uz kedysi bola takato diskusia a tam niekto navrhol, ze treba im poslat na ucet 1 korunu a na poplatkoch banke zaplatia 5 korun.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JS (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 19:24https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseUz kedysi bola takato diskusia a tam niekto navrhol, ze treba im poslat na ucet 1 korunu a na poplatkoch banke zaplatia 5 korun.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282681
+
JS
Takze niekto musel vydat nejaku vyhlasku, lebo v zakone o tom nic nie je. Vies nieco o nejakej takej vyhlaske, alebo kde sa urcuje kdo je autor diela a ma narok na autorsku odmenu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vlado70 https://diit.cz/profil/vlado70
31. 7. 2006 - 21:16https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseJS
Takze niekto musel vydat nejaku vyhlasku, lebo v zakone o tom nic nie je. Vies nieco o nejakej takej vyhlaske, alebo kde sa urcuje kdo je autor diela a ma narok na autorsku odmenu?https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282697
+
Myslim, ze dozral cas na hack webu ministerstva kultury ;-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bot (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 21:31https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseMyslim, ze dozral cas na hack webu ministerstva kultury ;-).https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282699
+
Nekulturní ministr kultury, by měl za všechny mužské pracovníky ministerstva platit výživné na nemanželské a odložené děti - také mají na to přístroj (včetně pana ministra, doufám) a ženy na ministerstvu poplatek na odložené děti - mají "zařízení" na jejich "výrobu".
Bože můj, za chvíli bude přirážka na pera, inkoust, propisky, náplně a také na papír, bloky, sešity .... vždyť to vše se dá použít na opisování písniček, článků, povídek... básní atd. atd.
LIDSKÝ ROZUME, BRAŇ SE!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nemo (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 22:53https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNekulturní ministr kultury, by měl za všechny mužské pracovníky ministerstva platit výživné na nemanželské a odložené děti - také mají na to přístroj (včetně pana ministra, doufám) a ženy na ministerstvu poplatek na odložené děti - mají "zařízení" na jejich "výrobu".
Bože můj, za chvíli bude přirážka na pera, inkoust, propisky, náplně a také na papír, bloky, sešity .... vždyť to vše se dá použít na opisování písniček, článků, povídek... básní atd. atd.
LIDSKÝ ROZUME, BRAŇ SE!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282705
+
Skvělý důvod pro zvýšení poplatků, že cena medii klesá... Ale, že se jich vyrábí mnohonásobně víc je nezajímá... Je to banda pitomců, jako všude u nás v Kokotistánu...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
bf_fm (neověřeno) https://diit.cz
31. 7. 2006 - 23:07https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseSkvělý důvod pro zvýšení poplatků, že cena medii klesá... Ale, že se jich vyrábí mnohonásobně víc je nezajímá... Je to banda pitomců, jako všude u nás v Kokotistánu...https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282706
+
Co ma proboha OSA spolecneho s Hardiskem ? :D to mi nejde na rozum. Ja to rikam porad...PLatime za neco co jsme si nikdo neobednali :) zas..na EU ... a jeji vyderactsvi
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Redy (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 00:14https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseCo ma proboha OSA spolecneho s Hardiskem ? :D to mi nejde na rozum. Ja to rikam porad...PLatime za neco co jsme si nikdo neobednali :) zas..na EU ... a jeji vyderactsvihttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282709
+
Prosim poradte mi nekdo jak mohu ziskat cast sich penez za kopirovani svich del (fotky, obrazky, texty, sw) zpet. Diky predem tomu kdo mi poradi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kix (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 00:44https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseProsim poradte mi nekdo jak mohu ziskat cast sich penez za kopirovani svich del (fotky, obrazky, texty, sw) zpet. Diky predem tomu kdo mi poradi.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282710
+
1. 8. 2006 - 01:04https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusejestli nevite jak funguje OSA tak doporucuji http://jirihradec.czhttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282711
+
Mate nejaky zaruceny navod jak ose zatopit ? tak aby to bylo za vic nez 5kc za prevod nebo dopis
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kuklux (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 02:33https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseMate nejaky zaruceny navod jak ose zatopit ? tak aby to bylo za vic nez 5kc za prevod nebo dopishttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282713
+
Doporučuji všem se podívat na stránky OSA. Je tam zajímavý seznam věcí za které platíme... pro názornost.
-PC, PDA, notebooky,
-CD/DVD vypalovačky,
-zapisovačky paměťových karet,
-MP3 přehrávače, mobilní telefony,
-paměťové karty, HDD, média.
Koukněte se tam, stojí to za to... jinak také je hezké, že zastupují více jak 5000 autorů (asi českých), až milion autorů zahraničních a více než 250 000 skladeb.
... bez komentáře ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fan (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 07:11https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseDoporučuji všem se podívat na stránky OSA. Je tam zajímavý seznam věcí za které platíme... pro názornost.
-PC, PDA, notebooky,
-CD/DVD vypalovačky,
-zapisovačky paměťových karet,
-MP3 přehrávače, mobilní telefony,
-paměťové karty, HDD, média.
Koukněte se tam, stojí to za to... jinak také je hezké, že zastupují více jak 5000 autorů (asi českých), až milion autorů zahraničních a více než 250 000 skladeb.
... bez komentáře ...https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282715
+
Možná by bylo zajímavé stát se umělcem. Namalovat nějaký obrázek, složit nějakou písničku, napsat nějaký článek... A pak od celého světa přijímat autorské poplatky prostřednictvím příslušných organizací. Takový nový, moderní komunismus - všichni platí všem (dříve všechno patří všem). A nebo pak žalovat příslušné organizace, že mi můj podíl neplatí. Kdyby se to ujalo masově, mohla by to být sranda. Pyramidová hra, jakou svět ještě nezažil.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hugo (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 09:34https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseMožná by bylo zajímavé stát se umělcem. Namalovat nějaký obrázek, složit nějakou písničku, napsat nějaký článek... A pak od celého světa přijímat autorské poplatky prostřednictvím příslušných organizací. Takový nový, moderní komunismus - všichni platí všem (dříve všechno patří všem). A nebo pak žalovat příslušné organizace, že mi můj podíl neplatí. Kdyby se to ujalo masově, mohla by to být sranda. Pyramidová hra, jakou svět ještě nezažil.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282732
+
Ale přátelé, tady se jedná "jen" o další přerozdělovací proces. Prostě si OSA vylobovala na levicové vládě a parlamentu víc dotačních peněz. Není sama, takových je v našem systému spousta.
To, že se platí podivné organizaci, která se prohlásila za ochránce autorů ( a to včetně autorů, které už léta nikdo bez újmy na duchu neposlouchá) a nechá si za tím účelem schvalovat nové daně ( neboť co to ty poplatky jiného jsou) je podivné. Tím spíš, že se ty daně platí i z médií a činností, které se s jakýmkoliv výtvorem lidí "zastupovaných" OSA nikdy nepotkaly a nepotkají - třeba tisk faktur, úložiště mých fotografií z dovolené nebo archivace podnikového účetnictví.......
Bohužel to není u nás a nejen u nás praxe ojedinělá Všichni platíme ze svých peněz i desítky a stovky dotací jiných - dotace na sucho pro zemědělce, dotace pro automobilky za zřízení fabriky, dotace na pastelky pro prvňáky, náklady na provoz nefunkčního parlamentu, dotace na cenu elektřiny z větrné elektrárny atd atd.
Osa jen využívá politické situace a příležitosti...........
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bubik (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 09:53https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseAle přátelé, tady se jedná "jen" o další přerozdělovací proces. Prostě si OSA vylobovala na levicové vládě a parlamentu víc dotačních peněz. Není sama, takových je v našem systému spousta.
To, že se platí podivné organizaci, která se prohlásila za ochránce autorů ( a to včetně autorů, které už léta nikdo bez újmy na duchu neposlouchá) a nechá si za tím účelem schvalovat nové daně ( neboť co to ty poplatky jiného jsou) je podivné. Tím spíš, že se ty daně platí i z médií a činností, které se s jakýmkoliv výtvorem lidí "zastupovaných" OSA nikdy nepotkaly a nepotkají - třeba tisk faktur, úložiště mých fotografií z dovolené nebo archivace podnikového účetnictví.......
Bohužel to není u nás a nejen u nás praxe ojedinělá Všichni platíme ze svých peněz i desítky a stovky dotací jiných - dotace na sucho pro zemědělce, dotace pro automobilky za zřízení fabriky, dotace na pastelky pro prvňáky, náklady na provoz nefunkčního parlamentu, dotace na cenu elektřiny z větrné elektrárny atd atd.
Osa jen využívá politické situace a příležitosti...........https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282733
+
Co takhle po vzoru Kanaďanů zkusit žalobu u Ústavního soudu. Pokazit se tím nic nedá. Akorát problém bude s tím, kdo zaplatí právníky :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Milan Bačík https://diit.cz/profil/mildaiv
1. 8. 2006 - 10:10https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseCo takhle po vzoru Kanaďanů zkusit žalobu u Ústavního soudu. Pokazit se tím nic nedá. Akorát problém bude s tím, kdo zaplatí právníky :)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282734
+
pekne ...
neviete ako je to s takymito poplatkami na slovensku ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
KinDo https://diit.cz/profil/kindo
1. 8. 2006 - 10:22https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusepekne ...
neviete ako je to s takymito poplatkami na slovensku ?https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282735
+
2MildaIV: Zalobu k ustavnimu soudu podat normalne nemuzes, ale pokud by se povedlo presvedcit nejakyho pos.ance, tak by to moh ustavni soud zrusit komplet. Pozadoval bych zruseni protoze jde o neopodstatnene zvyhodneni casti obyvalel, kteri se prohlasi za autory, pricemz v realu jsou autory del v podstate vsichni - vsichni foti fotky, tisknou vlastni prace do skoly/prace/... a presto by meli platit poplatky par vyvolenym ?
2Redakce: Co takhle nastinit nejaky moznosti jak tohle zrusit. Poinformovat se jaky jsou podminky prave na ten ustavni soud a podobne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 10:40https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse2MildaIV: Zalobu k ustavnimu soudu podat normalne nemuzes, ale pokud by se povedlo presvedcit nejakyho pos.ance, tak by to moh ustavni soud zrusit komplet. Pozadoval bych zruseni protoze jde o neopodstatnene zvyhodneni casti obyvalel, kteri se prohlasi za autory, pricemz v realu jsou autory del v podstate vsichni - vsichni foti fotky, tisknou vlastni prace do skoly/prace/... a presto by meli platit poplatky par vyvolenym ?
2Redakce: Co takhle nastinit nejaky moznosti jak tohle zrusit. Poinformovat se jaky jsou podminky prave na ten ustavni soud a podobne.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282737
+
to Bubik: Dotacie na pastelky prvacikom, no prosim... Ale platit tuto bandu parazitov, tak to teda nie!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
randy (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 11:22https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseto Bubik: Dotacie na pastelky prvacikom, no prosim... Ale platit tuto bandu parazitov, tak to teda nie!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282744
+
Souhlasím s poplatky, je to 100% legalizace toho, že si díky tomu vypálím cokoliv a kdykoliv bez ohledu na to, zda se jedná o mé soukromé data nebo něco podláhající autorskému zákonu = zakoupením média či přehrávače jsem zaplatil autorský poplatek.
V opačném případě to je vydírání.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dan (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 12:37https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseSouhlasím s poplatky, je to 100% legalizace toho, že si díky tomu vypálím cokoliv a kdykoliv bez ohledu na to, zda se jedná o mé soukromé data nebo něco podláhající autorskému zákonu = zakoupením média či přehrávače jsem zaplatil autorský poplatek.
V opačném případě to je vydírání.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282759
+
ja se jen divim jak muzou vybirat poplatek za nelegalni cinnost, to smrdi legalizovanim nelegalniho a asi by mneli vsichni autori a hlavne ta zlocinecka organizace OSA podat na to nase skvele ministerstvo kultury trestni oznameni
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
magic (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 12:39https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseja se jen divim jak muzou vybirat poplatek za nelegalni cinnost, to smrdi legalizovanim nelegalniho a asi by mneli vsichni autori a hlavne ta zlocinecka organizace OSA podat na to nase skvele ministerstvo kultury trestni oznameni https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282760
+
>> Dan:
Ano, s tím by se dalo souhlasit, jenže nejhorší je, že neexistuje ta jistota, že z takto vybraných peněz nedostane ani halíř ten, kdo dává na vydávané tituly ochrany proti kopírování, neboť tyto již podle nového zákona nelze kopírovat ani pro osobní potřebu.
>> magic:
Ne, to není poplatek za nelegální činnost, to je poplatek za zcela legální činnost, tedy vytvoření kopie autorsky chráněného uměleckého díla pro osobní potřebu. To se normálně smí, pokud kopírovaný materiál není proti tomuto chráněn.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
1. 8. 2006 - 13:58https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> Dan:
Ano, s tím by se dalo souhlasit, jenže nejhorší je, že neexistuje ta jistota, že z takto vybraných peněz nedostane ani halíř ten, kdo dává na vydávané tituly ochrany proti kopírování, neboť tyto již podle nového zákona nelze kopírovat ani pro osobní potřebu.
>> magic:
Ne, to není poplatek za nelegální činnost, to je poplatek za zcela legální činnost, tedy vytvoření kopie autorsky chráněného uměleckého díla pro osobní potřebu. To se normálně smí, pokud kopírovaný materiál není proti tomuto chráněn.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282790
+
Mi to placeni nevadi, konecne jsem si alespon timto zlegalizoval svou sbirku CD a DVD.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 14:46https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseMi to placeni nevadi, konecne jsem si alespon timto zlegalizoval svou sbirku CD a DVD.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282798
+
Tak zase natom vydelaji stánkari.Ti uz si poradi jak dovezt media bez vsech dani a poplatku.Jen lituji oficialni dovozce a prodejce.:)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1111 (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 15:11https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseTak zase natom vydelaji stánkari.Ti uz si poradi jak dovezt media bez vsech dani a poplatku.Jen lituji oficialni dovozce a prodejce.:)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282804
+
Takže stát vybírá poplatky z něčeho, coje defacto nedovoleno, nelegální!... A také platím za nahrání štěkotu svého psa na CD či kartu nebo kameru nebo vytisknutou fotku či fakturu na tiskárně, neb to je také kopírovací a tiskový stroj a poředpokládá se, dle socanské presumpce viny..., že BY(!...) se na nich dalo kopírovat cizí dílo ne???...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
1. 8. 2006 - 16:29https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseTakže stát vybírá poplatky z něčeho, coje defacto nedovoleno, nelegální!... A také platím za nahrání štěkotu svého psa na CD či kartu nebo kameru nebo vytisknutou fotku či fakturu na tiskárně, neb to je také kopírovací a tiskový stroj a poředpokládá se, dle socanské presumpce viny..., že BY(!...) se na nich dalo kopírovat cizí dílo ne???...https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282817
+
>> ODSakEda:
Myslíš, že za vlády jiné strany na tom budou tyhle záležitosti líp? ;) Nevím, co mi při čtení tvého pšíspěvku vytanulo na mysli dřív za slovo, jestli fanatik nebo naivka :)).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
1. 8. 2006 - 18:28https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> ODSakEda:
Myslíš, že za vlády jiné strany na tom budou tyhle záležitosti líp? ;) Nevím, co mi při čtení tvého pšíspěvku vytanulo na mysli dřív za slovo, jestli fanatik nebo naivka :)).https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282839
+
Osobne bych zavedl poplatek 10Kc z kazde prodane injekcni strikacky a jehly,protoze bezpochyby slouzi fetakum jako nastroj pro jejich nelegalni cinnost:-))) a ty co to maj na pichani inzulinu maj smulu:-)))))))))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lojza (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 18:41https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseOsobne bych zavedl poplatek 10Kc z kazde prodane injekcni strikacky a jehly,protoze bezpochyby slouzi fetakum jako nastroj pro jejich nelegalni cinnost:-))) a ty co to maj na pichani inzulinu maj smulu:-)))))))))https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282841
+
to zase kamarád jandák přihrál kačky kamarádovi Jandovi a jeho samozvané OSE, nehledě na to, že mě zákon uráží jako všechny, protože podle tohoto zákona je každej, kdo má počítač ať už s vypalovačkou nebo bez ní, pirát
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lavi (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 19:14https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseto zase kamarád jandák přihrál kačky kamarádovi Jandovi a jeho samozvané OSE, nehledě na to, že mě zákon uráží jako všechny, protože podle tohoto zákona je každej, kdo má počítač ať už s vypalovačkou nebo bez ní, pirát https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282844
+
ve sve podstate jsem jim vdecny - nemam diky tomuhle ani naznak cerneho svedomi kdyz neco vypalim/stahnu na HDD z ktereho jsem zaplatil vypalne
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
onion (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 19:16https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseve sve podstate jsem jim vdecny - nemam diky tomuhle ani naznak cerneho svedomi kdyz neco vypalim/stahnu na HDD z ktereho jsem zaplatil vypalnehttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282846
+
Nakupuji na Slovensku. Je to tam levnější a OSA, Dilia a další zloději ode mne ani korunu neuvidí. Pokud bychom to takto dělali všichni, byla by jistá naděje, že prodavačská lobby donutí poslance poplatky zrušit. (Pro hnidopichy: je mi jasné, že nákupem na Slovensku zaplatím výpalné tam. Ale i s tamějším výpalným mne nákup vyjde levněji.)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
krakonoš (neověřeno) https://diit.cz
1. 8. 2006 - 23:28https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseNakupuji na Slovensku. Je to tam levnější a OSA, Dilia a další zloději ode mne ani korunu neuvidí. Pokud bychom to takto dělali všichni, byla by jistá naděje, že prodavačská lobby donutí poslance poplatky zrušit. (Pro hnidopichy: je mi jasné, že nákupem na Slovensku zaplatím výpalné tam. Ale i s tamějším výpalným mne nákup vyjde levněji.)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282878
+
>> lavi:
Tos mi připomněl něco o kapříkách a o jabkách ;-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
2. 8. 2006 - 08:54https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> lavi:
Tos mi připomněl něco o kapříkách a o jabkách ;-).https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-282893
+
Lojza to napsal velice dobre...
Zachvilku budeme platit i zato ze vubec dychame. je to vylozena hajzlovina.
takze tim padem co mam svoje fotky a video domaci tak budu platit poplatek sam sobe za to ze si udelam kopii???
protoze tim padem budu chtit taky abych dostaval penize. a nebo at to zrusi protoze to je hovadina na N. proc bych mel platit poplatek za neco co mam pro vlastni potrebu a je to jeste navic moje dusevni vlastnictvi.potazmo video ci fotky me osoby. opravdu uz nevi kde ty prachy maji vystourat.
celou dobu jsem cekal s cim vylezou, ale tohle je opravdu HAJZLOVINA jak nas oskubat LEGALNE o prachy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pepa Sam (neověřeno) https://diit.cz
2. 8. 2006 - 21:58https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseLojza to napsal velice dobre...
Zachvilku budeme platit i zato ze vubec dychame. je to vylozena hajzlovina.
takze tim padem co mam svoje fotky a video domaci tak budu platit poplatek sam sobe za to ze si udelam kopii???
protoze tim padem budu chtit taky abych dostaval penize. a nebo at to zrusi protoze to je hovadina na N. proc bych mel platit poplatek za neco co mam pro vlastni potrebu a je to jeste navic moje dusevni vlastnictvi.potazmo video ci fotky me osoby. opravdu uz nevi kde ty prachy maji vystourat.
celou dobu jsem cekal s cim vylezou, ale tohle je opravdu HAJZLOVINA jak nas oskubat LEGALNE o prachy.https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-283026
+
PepaSam: co to meleš, děláš, jako kdybys vypaloval jen ty domácí fotky. vsadím se, že máš plný poličky warezu a filmů...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
z (neověřeno) https://diit.cz
3. 8. 2006 - 10:04https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusePepaSam: co to meleš, děláš, jako kdybys vypaloval jen ty domácí fotky. vsadím se, že máš plný poličky warezu a filmů...https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-283065
+
vše špatně - když to dostane osa co stím udělá ? nechá si to pro sebe nic ji nenařizuje to někomu dát přeci neví komu to má dát ! Tomu říkám byznys a to OSA je nezisková organizace !!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
eljaro https://diit.cz/profil/eljaro
4. 8. 2006 - 11:33https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusevše špatně - když to dostane osa co stím udělá ? nechá si to pro sebe nic ji nenařizuje to někomu dát přeci neví komu to má dát ! Tomu říkám byznys a to OSA je nezisková organizace !!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-283237
+
>> eljaro:
Mno, některé neziskové organizace jsou "neziskovější" než jiné ;).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
4. 8. 2006 - 22:58https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse>> eljaro:
Mno, některé neziskové organizace jsou "neziskovější" než jiné ;).https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-283365
+
pro Z: nemelu.vim o cem mluvim. nevim jak jsi na tom ty (znalosti atd.) ale delam ruzne veci. co se tyka tve odpovedi ze mam urcite plne police filmu a warezu.bohuzel te musim zklamat.patrim do skupiny uzivatelu kteri pouzivaji legalni veci a nemam zapotrebi palit neco na cerno jako nekteri. Ze Z?
takze si prvne udelej poradek pred vlastnim prahem a pak muzes nekoho soudit. ju
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
PepSam (neověřeno) https://diit.cz
11. 8. 2006 - 21:31https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusepro Z: nemelu.vim o cem mluvim. nevim jak jsi na tom ty (znalosti atd.) ale delam ruzne veci. co se tyka tve odpovedi ze mam urcite plne police filmu a warezu.bohuzel te musim zklamat.patrim do skupiny uzivatelu kteri pouzivaji legalni veci a nemam zapotrebi palit neco na cerno jako nekteri. Ze Z?
takze si prvne udelej poradek pred vlastnim prahem a pak muzes nekoho soudit. juhttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-284653
+
Jistě se stane každému, že narazí na vadné medium, které vyhodí...
přitom OSA "výpalné" má zaplaceno CDr/DVDr 0,40/1,- Kč
Já bych zkusil, aby dal každý ještě nevyhozená média do obálky/krabice,
a poslat doporučeně a hezky s doručenkou na OSA, a požadovat vrácení
výpalného, protože na základě důkazu vrácených vadných medií inkasovala
tyto peníze neoprávněně!
Když to udělá pár stovek lidí třeba do konce září, na konci října(ať maj měsíc čas)
by stálo za to vylepené doručenky poslat v kopii do všech tří televizí....
Hlavně pak natočit Jandu s Jandákem jak vypisujou ty stovky složenek na korunové položky. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pawlyk (neověřeno) https://diit.cz
18. 8. 2006 - 10:50https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseJistě se stane každému, že narazí na vadné medium, které vyhodí...
přitom OSA "výpalné" má zaplaceno CDr/DVDr 0,40/1,- Kč
Já bych zkusil, aby dal každý ještě nevyhozená média do obálky/krabice,
a poslat doporučeně a hezky s doručenkou na OSA, a požadovat vrácení
výpalného, protože na základě důkazu vrácených vadných medií inkasovala
tyto peníze neoprávněně!
Když to udělá pár stovek lidí třeba do konce září, na konci října(ať maj měsíc čas)
by stálo za to vylepené doručenky poslat v kopii do všech tří televizí....
Hlavně pak natočit Jandu s Jandákem jak vypisujou ty stovky složenek na korunové položky. :-)
https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-285467
+
kopie mame vsichni a radi se koukame jak se velke spolecnosti snazi dvd hudbu vsemozne chranit.jak to nejde digitalem tak to pujde analogem viz:Underworld 2 :-)chi chi
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sexytroj (neověřeno) https://diit.cz
9. 9. 2006 - 04:48https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusekopie mame vsichni a radi se koukame jak se velke spolecnosti snazi dvd hudbu vsemozne chranit.jak to nejde digitalem tak to pujde analogem viz:Underworld 2 :-)chi chihttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-289705
+
27. 9. 2006 - 08:46https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseeljaro: WIFT: však si to rozeberou a zisk nebudehttps://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-292647
+
Sdružení příživných a nevýrazných autorů,neschopných vydělat peníze jiným způsobem než výběrem desátků od posluchačů kvalitní muziky,protože tu jejich tady nikdo neposlouchá.Např. spoluzakladatel Osy p.Janda zřejmě vydělal za své kumunistické éry málo peněz i přes propagandu komunistické strany.Sám si vzpomínám na dobu kdy jsme museli povinně ze školy na jejich vystoupení,protože to vyhlásila jako úkol stranická organizace.Prostě,když se na to podívám v jejich řadách se skrývají utlačovaní a stíhaní umělci komunistické éry,kteří nemohli chybět v žádném varieté a akci pořádané KSČ.Zkrátka za komunistů jsme je viděli na špici a dnes po nich krom jejich starých dobrých přátel,většinou bývalých členů KSČ,neštěkne ani pes.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DDD (neověřeno) https://diit.cz
23. 11. 2006 - 08:50https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseSdružení příživných a nevýrazných autorů,neschopných vydělat peníze jiným způsobem než výběrem desátků od posluchačů kvalitní muziky,protože tu jejich tady nikdo neposlouchá.Např. spoluzakladatel Osy p.Janda zřejmě vydělal za své kumunistické éry málo peněz i přes propagandu komunistické strany.Sám si vzpomínám na dobu kdy jsme museli povinně ze školy na jejich vystoupení,protože to vyhlásila jako úkol stranická organizace.Prostě,když se na to podívám v jejich řadách se skrývají utlačovaní a stíhaní umělci komunistické éry,kteří nemohli chybět v žádném varieté a akci pořádané KSČ.Zkrátka za komunistů jsme je viděli na špici a dnes po nich krom jejich starých dobrých přátel,většinou bývalých členů KSČ,neštěkne ani pes. https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-303192
+
DDD: Moc bych se divil, že Janda v roce 1919 OSU zakládal ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
23. 11. 2006 - 17:07https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseDDD: Moc bych se divil, že Janda v roce 1919 OSU zakládal ;-)https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-303352
+
Mně takový zákon se zdá pouze jako přitáhnuté za vlasy. Tento zákon totiž nařídí kompenzace ušlích zisků autorů. Na druhé straně však pravidla pro obchodování nikdě na světě neumožňují postihovat nikoho za odhadnuté ušlé zisky (kromě případů záměrně způsobené škody, jako např. nucené ukončení spoločenské příležítosti z důvodu vyhražovaní falešním bombovým útokem). A když už mluvíme o ušlích zisků, tak štátu ani Evropské únii nevadí více to, že mají zbytečné náklady na léčení chorob způsobené kouřením, daně z tabakových výrobků totiž nepokrývají ani třetinu těch nákladů. Dále taky žádny obchodník nemůže požádat o odškodné za ušlé zisky způsobené činností konkurence. A odůvodnit tento zákon tým, že zmíněné produkty můžu být zneužité je taky neopodstatněné. Totiž, s tým souhlasím, že dátové nosiče jako CD, DVD a bežné magnetofónní kazety jsou v nadpolovičné většině používané pro pořízení nelegálnych kópii. V žádném připadě však nesouhlasím s tým, že poplatky jsou zavedené na také zařízení, které ve 90 % případů jsou využité na čestné účely. Takové zařízení jsou fotokopírky (taky multifunkční zařízení), tiskárny, záznamové média (mikrokazety a paměťové karty) pro diktafóny, samotní diktafóny a ostatné zvukové nahrávací zařízení používané ve zvukovích a rozhlasovích stúdií, paměťové karty pro digitální foťáky, záznamové média pro videokamery a taky samotní videokamery. S foťákmi a kamerami se dříve porušují práva občana pro ochranu soukromí, a pod., ale je zaujímavé, že pro bežného občana neexistuje žádní fond kterí by ho neprodleně odškodnil v případě, kdy jsou porušené jeho práva na soukromí, na to už musí domáhat prostředníctvím soudu (prodejci foťáků a kamer by se do toho mohli taky přispívat). A těž nenajdeme fond na neprodlené odškodnení občana (rodinných příslušníků), v případě kdy se stal obětí vraždy nebo loupeže (prodejci zbraní, kuchynských nástrojů a taky prodejci nástrojů a potřeb pro dílenské, řemeselnické, údržbářske, záhradnícké a pod. práce).
Jak vidíme, jde pouze o přehnané zisky určitých skupín, které mimochodem nejsou na ty peníze vůbec odkázané (slyšel někdo z vás o vydavatelské společnosti kterí skrachoval?), a navíc je to obléknuté do kabátů "veřejního záujmu a prospěchů"!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zoltán Bogoly https://diit.cz/profil/jamesbond77
9. 11. 2007 - 07:30https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseMně takový zákon se zdá pouze jako přitáhnuté za vlasy. Tento zákon totiž nařídí kompenzace ušlích zisků autorů. Na druhé straně však pravidla pro obchodování nikdě na světě neumožňují postihovat nikoho za odhadnuté ušlé zisky (kromě případů záměrně způsobené škody, jako např. nucené ukončení spoločenské příležítosti z důvodu vyhražovaní falešním bombovým útokem). A když už mluvíme o ušlích zisků, tak štátu ani Evropské únii nevadí více to, že mají zbytečné náklady na léčení chorob způsobené kouřením, daně z tabakových výrobků totiž nepokrývají ani třetinu těch nákladů. Dále taky žádny obchodník nemůže požádat o odškodné za ušlé zisky způsobené činností konkurence. A odůvodnit tento zákon tým, že zmíněné produkty můžu být zneužité je taky neopodstatněné. Totiž, s tým souhlasím, že dátové nosiče jako CD, DVD a bežné magnetofónní kazety jsou v nadpolovičné většině používané pro pořízení nelegálnych kópii. V žádném připadě však nesouhlasím s tým, že poplatky jsou zavedené na také zařízení, které ve 90 % případů jsou využité na čestné účely. Takové zařízení jsou fotokopírky (taky multifunkční zařízení), tiskárny, záznamové média (mikrokazety a paměťové karty) pro diktafóny, samotní diktafóny a ostatné zvukové nahrávací zařízení používané ve zvukovích a rozhlasovích stúdií, paměťové karty pro digitální foťáky, záznamové média pro videokamery a taky samotní videokamery. S foťákmi a kamerami se dříve porušují práva občana pro ochranu soukromí, a pod., ale je zaujímavé, že pro bežného občana neexistuje žádní fond kterí by ho neprodleně odškodnil v případě, kdy jsou porušené jeho práva na soukromí, na to už musí domáhat prostředníctvím soudu (prodejci foťáků a kamer by se do toho mohli taky přispívat). A těž nenajdeme fond na neprodlené odškodnení občana (rodinných příslušníků), v případě kdy se stal obětí vraždy nebo loupeže (prodejci zbraní, kuchynských nástrojů a taky prodejci nástrojů a potřeb pro dílenské, řemeselnické, údržbářske, záhradnícké a pod. práce).
Jak vidíme, jde pouze o přehnané zisky určitých skupín, které mimochodem nejsou na ty peníze vůbec odkázané (slyšel někdo z vás o vydavatelské společnosti kterí skrachoval?), a navíc je to obléknuté do kabátů "veřejního záujmu a prospěchů"!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-367577
+
Mně takový zákon se zdá pouze jako přitáhnuté za vlasy. Tento zákon totiž nařídí kompenzace ušlích zisků autorů. Na druhé straně však pravidla pro obchodování nikdě na světě neumožňují postihovat nikoho za odhadnuté ušlé zisky (kromě případů záměrně způsobené škody, jako např. nucené ukončení spoločenské příležítosti z důvodu vyhražovaní falešním bombovým útokem). A když už mluvíme o ušlích zisků, tak štátu ani Evropské únii nevadí více to, že mají zbytečné náklady na léčení chorob způsobené kouřením, daně z tabakových výrobků totiž nepokrývají ani třetinu těch nákladů. Dále taky žádny obchodník nemůže požádat o odškodné za ušlé zisky způsobené činností konkurence. A odůvodnit tento zákon tým, že zmíněné produkty můžu být zneužité je taky neopodstatněné. Totiž, s tým souhlasím, že dátové nosiče jako CD, DVD a bežné magnetofónní kazety jsou v nadpolovičné většině používané pro pořízení nelegálnych kópii. V žádném připadě však nesouhlasím s tým, že poplatky jsou zavedené na také zařízení, které ve 90 % případů jsou využité na čestné účely. Takové zařízení jsou fotokopírky (taky multifunkční zařízení), tiskárny, záznamové média (mikrokazety a paměťové karty) pro diktafóny, samotní diktafóny a ostatné zvukové nahrávací zařízení používané ve zvukovích a rozhlasovích stúdií, paměťové karty pro digitální foťáky, záznamové média pro videokamery a taky samotní videokamery. S foťákmi a kamerami se dříve porušují práva občana pro ochranu soukromí, a pod., ale je zaujímavé, že pro bežného občana neexistuje žádní fond kterí by ho neprodleně odškodnil v případě, kdy jsou porušené jeho práva na soukromí, na to už musí domáhat prostředníctvím soudu (prodejci foťáků a kamer by se do toho mohli taky přispívat). A těž nenajdeme fond na neprodlené odškodnení občana (rodinných příslušníků), v případě kdy se stal obětí vraždy nebo loupeže (prodejci zbraní, kuchynských nástrojů a taky prodejci nástrojů a potřeb pro dílenské, řemeselnické, údržbářske, záhradnícké a pod. práce).
Jak vidíme, jde pouze o přehnané zisky určitých skupín, které mimochodem nejsou na ty peníze vůbec odkázané (slyšel někdo z vás o vydavatelské společnosti kterí skrachoval?), a navíc je to obléknuté do kabátů "veřejního zájmu a prospěchů"!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zoltán Bogoly https://diit.cz/profil/jamesbond77
9. 11. 2007 - 07:30https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuseMně takový zákon se zdá pouze jako přitáhnuté za vlasy. Tento zákon totiž nařídí kompenzace ušlích zisků autorů. Na druhé straně však pravidla pro obchodování nikdě na světě neumožňují postihovat nikoho za odhadnuté ušlé zisky (kromě případů záměrně způsobené škody, jako např. nucené ukončení spoločenské příležítosti z důvodu vyhražovaní falešním bombovým útokem). A když už mluvíme o ušlích zisků, tak štátu ani Evropské únii nevadí více to, že mají zbytečné náklady na léčení chorob způsobené kouřením, daně z tabakových výrobků totiž nepokrývají ani třetinu těch nákladů. Dále taky žádny obchodník nemůže požádat o odškodné za ušlé zisky způsobené činností konkurence. A odůvodnit tento zákon tým, že zmíněné produkty můžu být zneužité je taky neopodstatněné. Totiž, s tým souhlasím, že dátové nosiče jako CD, DVD a bežné magnetofónní kazety jsou v nadpolovičné většině používané pro pořízení nelegálnych kópii. V žádném připadě však nesouhlasím s tým, že poplatky jsou zavedené na také zařízení, které ve 90 % případů jsou využité na čestné účely. Takové zařízení jsou fotokopírky (taky multifunkční zařízení), tiskárny, záznamové média (mikrokazety a paměťové karty) pro diktafóny, samotní diktafóny a ostatné zvukové nahrávací zařízení používané ve zvukovích a rozhlasovích stúdií, paměťové karty pro digitální foťáky, záznamové média pro videokamery a taky samotní videokamery. S foťákmi a kamerami se dříve porušují práva občana pro ochranu soukromí, a pod., ale je zaujímavé, že pro bežného občana neexistuje žádní fond kterí by ho neprodleně odškodnil v případě, kdy jsou porušené jeho práva na soukromí, na to už musí domáhat prostředníctvím soudu (prodejci foťáků a kamer by se do toho mohli taky přispívat). A těž nenajdeme fond na neprodlené odškodnení občana (rodinných příslušníků), v případě kdy se stal obětí vraždy nebo loupeže (prodejci zbraní, kuchynských nástrojů a taky prodejci nástrojů a potřeb pro dílenské, řemeselnické, údržbářske, záhradnícké a pod. práce).
Jak vidíme, jde pouze o přehnané zisky určitých skupín, které mimochodem nejsou na ty peníze vůbec odkázané (slyšel někdo z vás o vydavatelské společnosti kterí skrachoval?), a navíc je to obléknuté do kabátů "veřejního zájmu a prospěchů"!https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-367578
+
PODNIKÁNÍ JE LEHKÉ, pokud JE ZISK ZARUČEN ZÁKONEM.
Ale kdo ochrání zájmy a prosperitu jiných zejména začínajících podnikatelů? Není to diskriminace, když některím (hlavně velkím s předponou multi-, hyper-, super- a pod.) udělajú výhodu k neomezenému zvyšovaní zisku (o daňovích ulevách ani nemluvě), a ostatných (hlavně malých) znemožňujú? Kde je spravedlnost?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zoltán Bogoly https://diit.cz/profil/jamesbond77
9. 11. 2007 - 07:43https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskusePODNIKÁNÍ JE LEHKÉ, pokud JE ZISK ZARUČEN ZÁKONEM.
Ale kdo ochrání zájmy a prosperitu jiných zejména začínajících podnikatelů? Není to diskriminace, když některím (hlavně velkím s předponou multi-, hyper-, super- a pod.) udělajú výhodu k neomezenému zvyšovaní zisku (o daňovích ulevách ani nemluvě), a ostatných (hlavně malých) znemožňujú? Kde je spravedlnost?https://diit.cz/clanek/vypalne-nyni-az-5-kc-z-media/diskuse#comment-367582
+
No je to svinstvo. Cekal bych logicky, ze kdyz uz pri koupi media zaplatim odskodneni za pirateni, tak uz by jakakoliv kradez SW, hudby, filmu byla nadale legalne. Prece jsem je odskodnil ne? At si trhnou parchanti. Jesteze nemame snemovnu, ktera by to mohla schvalit a asi jeste hoodne dlouho mit nebudem. Blbci.
Hlavne by z tohoto VÝPALNÉHO nemel dostat ani korunu ten kdo ma na svem CD/DVD jakoukoliv ochranu proti kopírování, protože zhotovit si kopii takového "díla" se přece nesmí!!!
>> Erkil1452:
Sis nepřečetl tu větu hned v úvodu, to není odškodnění za pirátění, ale "právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu". Se SW to tedy nemá vůbec nic společného a co se audiovizuálních děl týče, tak je to poplatek za to, že si to smíš zkopírovat pro osobní potřebu. A u nás zatím kopírování děl pro osobní potřebu dovolené je, tedy pokud nemá zdroj ochranu proti kopírování, to se teď nově nesmí.
tak to abych zacal ve velkym vypalovat co mi pridje pod ruku kdyz uz se jim to vrati na poplatcich a kdyz uvazim ze spousta lidi a firem pouziva media trebas na zalohy a prezentace tak to vlastne mame vsichni pekne predplaceny.
vlastne to ted chapu jako ze je paleni autorsky chraneneho materialu legalni kdyz si to platim
>> tom:
Ano, teď si uhodil hlavičku o hřebíček ;).
jen tento mesic jsme vypalili 1000ks firemnich prezantaci. tak to jsem rad ze Janda a Vondrackova dostanou 1000,- na prilepsenou...
Já bych jim dal z 250GB disku jen 60,- Kč, neboť skutečná kapacita tohoto disku je jen 232GB.
Takze kdyz se moje dvd zkopiruje cca 5000x tak asi budu chtit po ose to hezky zaplatit, bo aby clovek platil sam za sebe autorske poplatky a osa z toho mela co do koryta na to bych se mohl pekne...
JP: Skutecna velikost 250 GB disku je prekvapive cca 250 GB:-)
...presneji 250,056704 GB u Seagate.
...Kdo nepali, okrada rodinu.
Takže ty peníze jsou skrz nějaký svaz autorů vypláceny všem autorům?
Teď by tedy opravdu měl někdo dohlédnout, aby ti co dávají na CD a DVD ochrany nedostali nic, protože se tato díla přece nemohou a nesmí kopírovat a tudíž nemají nárok na tento poplatek.
>> Corwin78:
Neboj, nedostanou nic, stejně jako ostatní ;). On se o to kolektivní správce postará ;)
Zlodějna, nic než zlodějna. Můžeme s tím něco udělat? Co svolat demonstraci třeba před ministerstvo kultury? Každý lobbuje - doktoři, zemědělci, učitelé... jenom počítačovci (kteří jdou napříč všemi skupinami) drží hubu a jenom o tom tlachají na internetu.
Každý majitel digitálního foťáku zaplatil výpalné - neznám nikoho, kdo by pomocí flash karty v něm porušoval něčí práva.
Tak tohle fakt uz nechapu! CR kraca v slapajach babanovych republik! Takto okradat ludi, co skutocne pouzivaju media len na firemnu resp. sukromnu zalohu. To nema obdobu!!!
zase niekto zabudol na to ze nie vsetci si na CD alebo DVD napaluju muziku a filmy. a co taky co boli na dovolenke a potom si napalili na dvd alebo cd fotky, ktore potom poslali starej mame??? co taky zakaznici? preco by mali byt zdaneni tiez??
Bude se víc nakupovat v zahraničí, hlavně ti co pálej ve velkým. Na hranicích to už nikdo zdanit nemůže.
Je to cele nesmyslne a je to pouze o okradani lidi!!! Kdyby se jednalo o nahradu za usla autorska prava, bude se zohlednovat vyuziti daneho pristroje ci media pri kopirovani. Tudiz by CD-R ci DVD-R bylo zpoplatneno procentualne vice, nez treba prepisovaci media nebo Flashkarty pro fotaky. Ale vzhledem k tomu, ze se na tohle nehledi, jde jen o to, jak vytriskat co nejvice penez. Ostatne krasny priklad je pevny disk ci Flash - cena se odviji od kapacity. Ovsecm ta se kazdy rok zvetsuje priblizne o polovinu. Tudiz "autori" maji zaruceny i neustaly rust prijmu - aniz by museli cokoliv delat... Mimochodem - zajimave je take deleni takovych prijmu. Kolegyne je v takovem autorskem svazu a kazdy rok dostane na svou zadost o tantiemy odpoved, ze ji nic nedaji, at je zada po statu!!!
Já jen doufám, že všichni, co píšou, že se jim to nelíbí, nemají ani jedno načerno vypálené CD/DVD :-)
Prave proto pisu, ze kdyz uz mam predplaceno, tak proc to nevyuzit?
>> Martin:
No, já navrhuju asi toto: Stejně tak, jako my máme právo na kopii pro osobní potřebu, tak stejné "právo" oni mají "na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu". Když nám tedy vydavatelé autorsky chráněného díla "naše právo" omezují (a mají to posvěcené zákonem), co kdybychom my omezili "to jejich právo" na odměnu? Tudy, si myslim, že by měla vést cesta.
Neuvěřitelná drzost. A co z toho mám jako já, když si vypaluji pouze své fotografie z dovolené??? Jsem taky jejich AUTOR, no ne? OSA je k zblití, mají stejná práva jako jakékoliv jiné sdružení, třeba včelařů, ale budou vyskakovat jako nějaká státní dozorová organizace! FUCK OFF OSA.
Jěště by mohli zavést "výpalné" na pastelky a tužky, tím můžu taky pořizovat rozmnoženiny.
Ved si to zoberte aj s ineho pohladu. Kolko takych starych paprdov uslintanych semilnych tam sedi cele roky so 50-60tisicovymi platmi??? Myslite,ze kto sa im bude skladat na ich platy? Ved kazdym rokom je inflacia. Blbi narod to musi konecnet zaplat!!!
Flash karty sa masovo pouzivaju na kopirovanie autorskeho obsahu? A odkedy? A ako? :-)
Nejsem si jistý ,ale není ČR vytváření kopie pro vlastní potřebu bez souhlasu autora zakázáno. Trochu nemorální od státu zdanit něco co je zakázáno.
Jeste by mohli zavest poplatky za sex, aby se lidi nerozmnozovali a tudiz ubylo potencionalnich piratu :)
Až ti debilové dají original cd-dvd za ca 50-100 kč tak jim stoupne prodej a vydělaj na tom možná i víc a kdejakej pirátík se jim na nějaky přepalování vysere a pude si koupit ten origoš
>> randy:
No, třeba nepoužívají, ale mohly by ;) Aneb proč by mě někdo nemohl rovnou zažalovat za znásilnění, že? ;)
Nerad pouzivam vulgarnosti, ale tady opravdu nic nez "debilove" nejde rict! Takze firma, ktera dela treba vizualizace a tudiz potrebuje A) hodne diskoveho prostoru B) plotry a barevne tiskarny C) vypalovacky resp. kupu medii na zalohovani a pouziva tohle vse pouze na praci, tak ma jeste platit? A jak tady bylo receno, kopii si udelat nemuzu a platit mam? Boze, to je ale Kocourkov. No, nasi papalasi uz nemaji z ceho zdimat, tak to tlaci takhle. Skoda, ze uz mezi lidmi nejsou vidle a kosy, takova dalsi defenestrace by nebyla spatna.
Už se těším na copyright automaticky účtovaný všem, kteří opustí zdi svého bytu za "potencionální zisk ze zhlédnutí autorských děl" při pohybu městem i volnou přírodou... Nezbývá, než se zabednit doma, a hudbu i literaturu si vytvářet sám na svých autorských nosičích....
Teraz uz nemusia autori ani pohnut prstom. Cim viac sa bude palit a tym padom sa bude kupovat viac cistych medii a tym viac dostanu. original CD stoji 299 a kolko ludi si ho kupi? A teraz si zoberte pomer kolko ludi si to CD vypali a k tomu krat ciste medium a autor ma viac ako keby predal original. maju to dobre prespekulovane. takto sa zabezpecia az do tretieho kolena, lebo kazdy bude premyslat tak, ze ma vlastne predplatene a bude palit a kupovat ciste media a korunky sa len budu hrnut. Zachvilu prestanu uplne robit originaly a vzdy vycapia jednu kopiu na internet a ono sa to za chvilu rozsiri medzi ludi a plus ciste media a naco by predavali originaly za 100 korun ako tu uz niekto napisal.
Např. já si koupil DVD mechaniku výhradně kvůli DVDRAM médiím a zálohování vlastních výtvorů, které nemají s hudbou ani s videem nic společného. Kvůli nenažraným hajzlům budu platit nejvíc ... grrr. A ještě ke všemu nejvíc peněz půjde mainstreamovým sráčům, které fakt nemusím ... fuj. Nemám v zásobě tolik sprostých slov, kterými by bylo možno zlost vyjádřit.
Přemýšlím jestli by bylo divácky atraktivnější autory vyhlášky bičovat, lámat kolem, nebo jen tak prostě defenestrovat. Rozhodně bych se na takovou akci šel s chutí podívat. Ačkoli těch zákonů, které jsou vhodným důvodem bychom jistě našli víc. V poslední době až příliš.
O duvod vic kopirovat stahovat..proste piratit.UZ zadne originaly...
Navrhuji poslat na ministerstvo kultury za kazde vypalene medium jeden sprosty dopis, nevyplacene samozrejme. Staci misto znamky napsat "placeno prevodem <cislo z obalky libovolne statni instituce>".
Vsetci sa na to divate zo zleho uhla. Predsa podla autorskeho zakona ma kazdy autor (film z dovolenky,zalohy dat a pod.)pravo na tantiemy ,alebo ako sa to vola. Treba si to len pytat v tej spravnej firme a skusili by odpisat ze na to nemam narok.Okamzite ich treba dat k sudu ,ved podla AZ maju na odmeny narok vsetci autori a NIE LEN NIEKTORY. Toto je ten hlavny problem!!!
Zda se mi to nebo zde mame zase stredovek s jeho mocipany, ruzna panstvi a nucene poplatky soukromym osobam ? myslim ze bude aktualni nejaka revoluce se strilem, vesenim a upalovanim
Olympic uz nikdo neposloucha, tak musi pan Janda ziskat penizky nejak jinak. Myslite, ze aspon 1% z te castky pujde nejakemu umelci? Asi ne, ze...
Vlado70 najprv sa musis prihlasit a platit urcity rocny poplatok a potom mozna mozes pytat nejake korunky.
Uz kedysi bola takato diskusia a tam niekto navrhol, ze treba im poslat na ucet 1 korunu a na poplatkoch banke zaplatia 5 korun.
JS
Takze niekto musel vydat nejaku vyhlasku, lebo v zakone o tom nic nie je. Vies nieco o nejakej takej vyhlaske, alebo kde sa urcuje kdo je autor diela a ma narok na autorsku odmenu?
Myslim, ze dozral cas na hack webu ministerstva kultury ;-).
Nekulturní ministr kultury, by měl za všechny mužské pracovníky ministerstva platit výživné na nemanželské a odložené děti - také mají na to přístroj (včetně pana ministra, doufám) a ženy na ministerstvu poplatek na odložené děti - mají "zařízení" na jejich "výrobu".
Bože můj, za chvíli bude přirážka na pera, inkoust, propisky, náplně a také na papír, bloky, sešity .... vždyť to vše se dá použít na opisování písniček, článků, povídek... básní atd. atd.
LIDSKÝ ROZUME, BRAŇ SE!
Skvělý důvod pro zvýšení poplatků, že cena medii klesá... Ale, že se jich vyrábí mnohonásobně víc je nezajímá... Je to banda pitomců, jako všude u nás v Kokotistánu...
Co ma proboha OSA spolecneho s Hardiskem ? :D to mi nejde na rozum. Ja to rikam porad...PLatime za neco co jsme si nikdo neobednali :) zas..na EU ... a jeji vyderactsvi
Prosim poradte mi nekdo jak mohu ziskat cast sich penez za kopirovani svich del (fotky, obrazky, texty, sw) zpet. Diky predem tomu kdo mi poradi.
jestli nevite jak funguje OSA tak doporucuji http://jirihradec.cz
Mate nejaky zaruceny navod jak ose zatopit ? tak aby to bylo za vic nez 5kc za prevod nebo dopis
Doporučuji všem se podívat na stránky OSA. Je tam zajímavý seznam věcí za které platíme... pro názornost.
-PC, PDA, notebooky,
-CD/DVD vypalovačky,
-zapisovačky paměťových karet,
-MP3 přehrávače, mobilní telefony,
-paměťové karty, HDD, média.
Koukněte se tam, stojí to za to... jinak také je hezké, že zastupují více jak 5000 autorů (asi českých), až milion autorů zahraničních a více než 250 000 skladeb.
... bez komentáře ...
Reklamace: martina.zvarova@osa.cz
Možná by bylo zajímavé stát se umělcem. Namalovat nějaký obrázek, složit nějakou písničku, napsat nějaký článek... A pak od celého světa přijímat autorské poplatky prostřednictvím příslušných organizací. Takový nový, moderní komunismus - všichni platí všem (dříve všechno patří všem). A nebo pak žalovat příslušné organizace, že mi můj podíl neplatí. Kdyby se to ujalo masově, mohla by to být sranda. Pyramidová hra, jakou svět ještě nezažil.
Ale přátelé, tady se jedná "jen" o další přerozdělovací proces. Prostě si OSA vylobovala na levicové vládě a parlamentu víc dotačních peněz. Není sama, takových je v našem systému spousta.
To, že se platí podivné organizaci, která se prohlásila za ochránce autorů ( a to včetně autorů, které už léta nikdo bez újmy na duchu neposlouchá) a nechá si za tím účelem schvalovat nové daně ( neboť co to ty poplatky jiného jsou) je podivné. Tím spíš, že se ty daně platí i z médií a činností, které se s jakýmkoliv výtvorem lidí "zastupovaných" OSA nikdy nepotkaly a nepotkají - třeba tisk faktur, úložiště mých fotografií z dovolené nebo archivace podnikového účetnictví.......
Bohužel to není u nás a nejen u nás praxe ojedinělá Všichni platíme ze svých peněz i desítky a stovky dotací jiných - dotace na sucho pro zemědělce, dotace pro automobilky za zřízení fabriky, dotace na pastelky pro prvňáky, náklady na provoz nefunkčního parlamentu, dotace na cenu elektřiny z větrné elektrárny atd atd.
Osa jen využívá politické situace a příležitosti...........
Co takhle po vzoru Kanaďanů zkusit žalobu u Ústavního soudu. Pokazit se tím nic nedá. Akorát problém bude s tím, kdo zaplatí právníky :)
pekne ...
neviete ako je to s takymito poplatkami na slovensku ?
2MildaIV: Zalobu k ustavnimu soudu podat normalne nemuzes, ale pokud by se povedlo presvedcit nejakyho pos.ance, tak by to moh ustavni soud zrusit komplet. Pozadoval bych zruseni protoze jde o neopodstatnene zvyhodneni casti obyvalel, kteri se prohlasi za autory, pricemz v realu jsou autory del v podstate vsichni - vsichni foti fotky, tisknou vlastni prace do skoly/prace/... a presto by meli platit poplatky par vyvolenym ?
2Redakce: Co takhle nastinit nejaky moznosti jak tohle zrusit. Poinformovat se jaky jsou podminky prave na ten ustavni soud a podobne.
to Bubik: Dotacie na pastelky prvacikom, no prosim... Ale platit tuto bandu parazitov, tak to teda nie!
Souhlasím s poplatky, je to 100% legalizace toho, že si díky tomu vypálím cokoliv a kdykoliv bez ohledu na to, zda se jedná o mé soukromé data nebo něco podláhající autorskému zákonu = zakoupením média či přehrávače jsem zaplatil autorský poplatek.
V opačném případě to je vydírání.
ja se jen divim jak muzou vybirat poplatek za nelegalni cinnost, to smrdi legalizovanim nelegalniho a asi by mneli vsichni autori a hlavne ta zlocinecka organizace OSA podat na to nase skvele ministerstvo kultury trestni oznameni
>> Dan:
Ano, s tím by se dalo souhlasit, jenže nejhorší je, že neexistuje ta jistota, že z takto vybraných peněz nedostane ani halíř ten, kdo dává na vydávané tituly ochrany proti kopírování, neboť tyto již podle nového zákona nelze kopírovat ani pro osobní potřebu.
>> magic:
Ne, to není poplatek za nelegální činnost, to je poplatek za zcela legální činnost, tedy vytvoření kopie autorsky chráněného uměleckého díla pro osobní potřebu. To se normálně smí, pokud kopírovaný materiál není proti tomuto chráněn.
Mi to placeni nevadi, konecne jsem si alespon timto zlegalizoval svou sbirku CD a DVD.
Tak zase natom vydelaji stánkari.Ti uz si poradi jak dovezt media bez vsech dani a poplatku.Jen lituji oficialni dovozce a prodejce.:)
Takže stát vybírá poplatky z něčeho, coje defacto nedovoleno, nelegální!... A také platím za nahrání štěkotu svého psa na CD či kartu nebo kameru nebo vytisknutou fotku či fakturu na tiskárně, neb to je také kopírovací a tiskový stroj a poředpokládá se, dle socanské presumpce viny..., že BY(!...) se na nich dalo kopírovat cizí dílo ne???...
>> ODSakEda:
Myslíš, že za vlády jiné strany na tom budou tyhle záležitosti líp? ;) Nevím, co mi při čtení tvého pšíspěvku vytanulo na mysli dřív za slovo, jestli fanatik nebo naivka :)).
Osobne bych zavedl poplatek 10Kc z kazde prodane injekcni strikacky a jehly,protoze bezpochyby slouzi fetakum jako nastroj pro jejich nelegalni cinnost:-))) a ty co to maj na pichani inzulinu maj smulu:-)))))))))
to zase kamarád jandák přihrál kačky kamarádovi Jandovi a jeho samozvané OSE, nehledě na to, že mě zákon uráží jako všechny, protože podle tohoto zákona je každej, kdo má počítač ať už s vypalovačkou nebo bez ní, pirát
ve sve podstate jsem jim vdecny - nemam diky tomuhle ani naznak cerneho svedomi kdyz neco vypalim/stahnu na HDD z ktereho jsem zaplatil vypalne
Nakupuji na Slovensku. Je to tam levnější a OSA, Dilia a další zloději ode mne ani korunu neuvidí. Pokud bychom to takto dělali všichni, byla by jistá naděje, že prodavačská lobby donutí poslance poplatky zrušit. (Pro hnidopichy: je mi jasné, že nákupem na Slovensku zaplatím výpalné tam. Ale i s tamějším výpalným mne nákup vyjde levněji.)
>> lavi:
Tos mi připomněl něco o kapříkách a o jabkách ;-).
Lojza to napsal velice dobre...
Zachvilku budeme platit i zato ze vubec dychame. je to vylozena hajzlovina.
takze tim padem co mam svoje fotky a video domaci tak budu platit poplatek sam sobe za to ze si udelam kopii???
protoze tim padem budu chtit taky abych dostaval penize. a nebo at to zrusi protoze to je hovadina na N. proc bych mel platit poplatek za neco co mam pro vlastni potrebu a je to jeste navic moje dusevni vlastnictvi.potazmo video ci fotky me osoby. opravdu uz nevi kde ty prachy maji vystourat.
celou dobu jsem cekal s cim vylezou, ale tohle je opravdu HAJZLOVINA jak nas oskubat LEGALNE o prachy.
PepaSam: co to meleš, děláš, jako kdybys vypaloval jen ty domácí fotky. vsadím se, že máš plný poličky warezu a filmů...
vše špatně - když to dostane osa co stím udělá ? nechá si to pro sebe nic ji nenařizuje to někomu dát přeci neví komu to má dát ! Tomu říkám byznys a to OSA je nezisková organizace !!
>> eljaro:
Mno, některé neziskové organizace jsou "neziskovější" než jiné ;).
pro Z: nemelu.vim o cem mluvim. nevim jak jsi na tom ty (znalosti atd.) ale delam ruzne veci. co se tyka tve odpovedi ze mam urcite plne police filmu a warezu.bohuzel te musim zklamat.patrim do skupiny uzivatelu kteri pouzivaji legalni veci a nemam zapotrebi palit neco na cerno jako nekteri. Ze Z?
takze si prvne udelej poradek pred vlastnim prahem a pak muzes nekoho soudit. ju
Jistě se stane každému, že narazí na vadné medium, které vyhodí...
přitom OSA "výpalné" má zaplaceno CDr/DVDr 0,40/1,- Kč
Já bych zkusil, aby dal každý ještě nevyhozená média do obálky/krabice,
a poslat doporučeně a hezky s doručenkou na OSA, a požadovat vrácení
výpalného, protože na základě důkazu vrácených vadných medií inkasovala
tyto peníze neoprávněně!
Když to udělá pár stovek lidí třeba do konce září, na konci října(ať maj měsíc čas)
by stálo za to vylepené doručenky poslat v kopii do všech tří televizí....
Hlavně pak natočit Jandu s Jandákem jak vypisujou ty stovky složenek na korunové položky. :-)
kopie mame vsichni a radi se koukame jak se velke spolecnosti snazi dvd hudbu vsemozne chranit.jak to nejde digitalem tak to pujde analogem viz:Underworld 2 :-)chi chi
eljaro: WIFT: však si to rozeberou a zisk nebude
Sdružení příživných a nevýrazných autorů,neschopných vydělat peníze jiným způsobem než výběrem desátků od posluchačů kvalitní muziky,protože tu jejich tady nikdo neposlouchá.Např. spoluzakladatel Osy p.Janda zřejmě vydělal za své kumunistické éry málo peněz i přes propagandu komunistické strany.Sám si vzpomínám na dobu kdy jsme museli povinně ze školy na jejich vystoupení,protože to vyhlásila jako úkol stranická organizace.Prostě,když se na to podívám v jejich řadách se skrývají utlačovaní a stíhaní umělci komunistické éry,kteří nemohli chybět v žádném varieté a akci pořádané KSČ.Zkrátka za komunistů jsme je viděli na špici a dnes po nich krom jejich starých dobrých přátel,většinou bývalých členů KSČ,neštěkne ani pes.
DDD: Moc bych se divil, že Janda v roce 1919 OSU zakládal ;-)
Mně takový zákon se zdá pouze jako přitáhnuté za vlasy. Tento zákon totiž nařídí kompenzace ušlích zisků autorů. Na druhé straně však pravidla pro obchodování nikdě na světě neumožňují postihovat nikoho za odhadnuté ušlé zisky (kromě případů záměrně způsobené škody, jako např. nucené ukončení spoločenské příležítosti z důvodu vyhražovaní falešním bombovým útokem). A když už mluvíme o ušlích zisků, tak štátu ani Evropské únii nevadí více to, že mají zbytečné náklady na léčení chorob způsobené kouřením, daně z tabakových výrobků totiž nepokrývají ani třetinu těch nákladů. Dále taky žádny obchodník nemůže požádat o odškodné za ušlé zisky způsobené činností konkurence. A odůvodnit tento zákon tým, že zmíněné produkty můžu být zneužité je taky neopodstatněné. Totiž, s tým souhlasím, že dátové nosiče jako CD, DVD a bežné magnetofónní kazety jsou v nadpolovičné většině používané pro pořízení nelegálnych kópii. V žádném připadě však nesouhlasím s tým, že poplatky jsou zavedené na také zařízení, které ve 90 % případů jsou využité na čestné účely. Takové zařízení jsou fotokopírky (taky multifunkční zařízení), tiskárny, záznamové média (mikrokazety a paměťové karty) pro diktafóny, samotní diktafóny a ostatné zvukové nahrávací zařízení používané ve zvukovích a rozhlasovích stúdií, paměťové karty pro digitální foťáky, záznamové média pro videokamery a taky samotní videokamery. S foťákmi a kamerami se dříve porušují práva občana pro ochranu soukromí, a pod., ale je zaujímavé, že pro bežného občana neexistuje žádní fond kterí by ho neprodleně odškodnil v případě, kdy jsou porušené jeho práva na soukromí, na to už musí domáhat prostředníctvím soudu (prodejci foťáků a kamer by se do toho mohli taky přispívat). A těž nenajdeme fond na neprodlené odškodnení občana (rodinných příslušníků), v případě kdy se stal obětí vraždy nebo loupeže (prodejci zbraní, kuchynských nástrojů a taky prodejci nástrojů a potřeb pro dílenské, řemeselnické, údržbářske, záhradnícké a pod. práce).
Jak vidíme, jde pouze o přehnané zisky určitých skupín, které mimochodem nejsou na ty peníze vůbec odkázané (slyšel někdo z vás o vydavatelské společnosti kterí skrachoval?), a navíc je to obléknuté do kabátů "veřejního záujmu a prospěchů"!
Mně takový zákon se zdá pouze jako přitáhnuté za vlasy. Tento zákon totiž nařídí kompenzace ušlích zisků autorů. Na druhé straně však pravidla pro obchodování nikdě na světě neumožňují postihovat nikoho za odhadnuté ušlé zisky (kromě případů záměrně způsobené škody, jako např. nucené ukončení spoločenské příležítosti z důvodu vyhražovaní falešním bombovým útokem). A když už mluvíme o ušlích zisků, tak štátu ani Evropské únii nevadí více to, že mají zbytečné náklady na léčení chorob způsobené kouřením, daně z tabakových výrobků totiž nepokrývají ani třetinu těch nákladů. Dále taky žádny obchodník nemůže požádat o odškodné za ušlé zisky způsobené činností konkurence. A odůvodnit tento zákon tým, že zmíněné produkty můžu být zneužité je taky neopodstatněné. Totiž, s tým souhlasím, že dátové nosiče jako CD, DVD a bežné magnetofónní kazety jsou v nadpolovičné většině používané pro pořízení nelegálnych kópii. V žádném připadě však nesouhlasím s tým, že poplatky jsou zavedené na také zařízení, které ve 90 % případů jsou využité na čestné účely. Takové zařízení jsou fotokopírky (taky multifunkční zařízení), tiskárny, záznamové média (mikrokazety a paměťové karty) pro diktafóny, samotní diktafóny a ostatné zvukové nahrávací zařízení používané ve zvukovích a rozhlasovích stúdií, paměťové karty pro digitální foťáky, záznamové média pro videokamery a taky samotní videokamery. S foťákmi a kamerami se dříve porušují práva občana pro ochranu soukromí, a pod., ale je zaujímavé, že pro bežného občana neexistuje žádní fond kterí by ho neprodleně odškodnil v případě, kdy jsou porušené jeho práva na soukromí, na to už musí domáhat prostředníctvím soudu (prodejci foťáků a kamer by se do toho mohli taky přispívat). A těž nenajdeme fond na neprodlené odškodnení občana (rodinných příslušníků), v případě kdy se stal obětí vraždy nebo loupeže (prodejci zbraní, kuchynských nástrojů a taky prodejci nástrojů a potřeb pro dílenské, řemeselnické, údržbářske, záhradnícké a pod. práce).
Jak vidíme, jde pouze o přehnané zisky určitých skupín, které mimochodem nejsou na ty peníze vůbec odkázané (slyšel někdo z vás o vydavatelské společnosti kterí skrachoval?), a navíc je to obléknuté do kabátů "veřejního zájmu a prospěchů"!
PODNIKÁNÍ JE LEHKÉ, pokud JE ZISK ZARUČEN ZÁKONEM.
Ale kdo ochrání zájmy a prosperitu jiných zejména začínajících podnikatelů? Není to diskriminace, když některím (hlavně velkím s předponou multi-, hyper-, super- a pod.) udělajú výhodu k neomezenému zvyšovaní zisku (o daňovích ulevách ani nemluvě), a ostatných (hlavně malých) znemožňujú? Kde je spravedlnost?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.