Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Výrobci GeForce začínají distribuovat BIOSy s podporou Resizable BAR

podle mě optimální řešení než spoléhat na globál. Ukázalo se že jsou případy kde spíš ubírá fps, takže dokud budou rozšířené enginy co spoléhají na vlastní mechanismy které nejsou s tímto rozšířením kompatibilní je lepší přidávat profily. Řešení AMD má jednu přednost - je méně pracné a nevyžaduje dodatečné prostředky. Bohatší firma si ale může dovolit víc.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ale profily pro jednotlive aplikace/hry uz davno existuji v OS/ovladacich, ne? Takze by stacilo pridat polozku RBAR yes/no, pripadne limit.

Spis nechapu mechanismus poklesu FPS kdyz mate do videopameti vetsi okno a musite ho mene casto prepinat. Za to RBAR nejspis nemuze a bude to jina cernota a levota, ktera se projevila az tedkom.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

nebo jednoduše dané enginy/hry měly doprogramovanou obezličku jak omezení paměti obcházet. No a když je přímá cesta tak to dělá bordel...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Další nevýhodou pevných profilů je i to, že nVidia nebude přidávat podporu u víc jak 2-3 roky starých her... (V seznamu jsou nejstarší 2 hry vydané na podzim 2018) S AMD si tam můžeš Resizable BAR vyzkošet i u starších her, které už "dneska nikoho nezajímají" ;)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

no jasne, soudruzi vedi co je pro me nejlepsi, tak budou rozhodovat za me.. (:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V tezbe to Resizable BAR ma nejaky pozitivni vliv?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Managéři NV se asi nemohou dočkat, až budou moct nabízet "pomocnou ruku vývojářům za účelem správné podpory jejich nové technologie". Samozřejmě s NDA podepsanou krví a s kopií odeslanou přímo do pekla. Štítek při instalaci "optimalizováno pro Nvidii" a členství v nějakém elitním NV klubu budou samozřejmostí :-)

Použití či nepoužití technologie by mělo být výhradně na těch, kteří resizeable BAR používají ve svých produktech. Včetně rozhodnutí, jestli to uživatel bude moct zapnout/vypnout nebo ne. Hlavně by se do toho neměla plést Nvidie, to totiž tradičně zavání nějakým vojebem. Už samotná existence nějakého seznamu bombastických podporovaných her naznačuje, že technologie není určena ani tak ke zvýšení kvality produktu, ale téměř výhradně k PR účelům (a asi i k vytvážení nějaké lokální pseudoexkluzivity). V takovám případě jde užitečnost technologie i zájmy koncového uživatele stranou. Takto postavené technologie mají tendenci náhle mizet, když přestanou být užitečné k PR účelům, bez ohledu na to, jestli jsou přínosem nebo ne.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Problémem je, že v ovladačích se v profilech pro konkrétní hry opravují chyby vývojářů konkrétní hry. Což tak trochu nabourává ten druhý odstavec. Nicméně ano, mělo by to být "zatržítko ve hře" a nemělo by to být v profilu hry. Ve své podstatě by neměly profily pro hry existovat, každá hra by si to měla na základě ovladače řešit sama. BTW. Víte, že "mělo by" a "nemělo by" jsou nejčastější slovesa používaná v IT ? :-P

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A nie je to tak, že v tých profiloch je skutočný kód tej hry naprogramovaný nVidia-ou (AMD to robí výrazne menej)?

ex-inženýr Nvidie: Každou hru vydávají rozbitou, opravujeme to v driverech
11. 3. 2015

Téměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel APU - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame. Leccos jsou chyby nebo přehlédnutí - jeden titul byl vydaný s chybnými shadery, které silně snížily výkon našich ovladačů. Takové záležitosti jsou na denním programu bug-trackeru. Pak se na to někdo podívá, zjistí, co je v té hře zvorané a vytvoří záplatu, aby si s tím ovladač poradil. V ovladači už existuje dlouhá řada volitelných záplat, které prostě pro jednotlivé hry zapínáme nebo vypínáme - a pak jsou tam hacky specifičtějšího rázu - až po kompletní náhradu původních shaderů za verzi připravenou našim softwarovým týmem.

https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na "mělo" a "nemělo" dokonce stojí a padají všechny specifikace protokolů, proto na tyto termíny mají další specifikaci :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé je na tom jen to, že v provedení Nvidie je přínos u vybraných osmi her 2x až 3x menší, než u osmi největších přínosů SAM AMD. Asi to přece jen nebude tak jednoduché, jak se zdá.

Mohlo by to ale být i tím, že v ovladačích Nvidie je styk procesoru s VRAM bez Resizeable BAR lépe optimalizován.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

viď kvalita hier vyššie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.