Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Výrobci uvedli NVLINK můstky pro GeForce, chtějí $80-$90 za kus

Samozrejme narazime na rozdil mezi (vyrobni) cenou a hodnotou pro uzivatele, jak ji vnima vyrobce. Jak je spravne uvedeno, na porizovaci naklady ma ten mustek vliv vicemene zanedbatelny.
Ocituji dva klasiky:
"Kdo chce opicku, musi mit na banany"
a
"Muze se vam to nelibit, muzete s tim nesouhlasit, ale to je tak jedine, co s tim muzete delat"

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

> "Muze se vam to nelibit, muzete s tim nesouhlasit, ale to je tak jedine, co s tim muzete delat"

V tomto pripade nikoliv, muzu se na to totiz jeste vys**t a nekoupit to :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ved za to je procesor z grafikou 8 jadier ht ... https://www.alza.sk/amd-ryzen-5-2400g-d5253938.htm 155eu
alebo lacnejsi v cene muustku 3 2200 g 98eu
fakt chapem preco soros predal intel akcie ...))) detto juhoslovan krzanic ))
intel nema nic ,,, mozu investovat aj 100 miliard za rok .. inak tie fabriky po svete im zozeru zisk z monopolnych liet.. dnes ked: https://seekingalpha.com/article/4205396-short-u-s-dollar
https://www.investopedia.com/insights/too-big-fail-banks-where-are-they-...
Drzte si pupiiky a klobuky ))
https://www.gfmag.com/magazine/october-2018/aseans-banking-revolution
The ASEAN group is home to over 630 million people and around half this population is under 30 years of age. To preto sa zapadny oranzovy mor tak vzteka cip jeden ))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cele vicegraficke reseni na hry byl a je nesmysl, ktereho se chytla jak NVidia (SLI), tak AMD (CROSSFIRE). Problem je, ze to potrebuje podporu ve hre a na tu jim kazdej vyvojar kasle.
Takze ve vysledku narust spotrebu zapojenim druhe grafiky +100%, narust vykonu +10%, proste o nicem.

NVLink je opet to same, odesla jedna blbost (SLI) a nahradila ji jina. Mohli to radsi zrusit uplne a dat grafiky levneji.

Zasadne plati a vzdy platilo, ze pokud mi grafika nedostacuje vykonem, tak neprikupuji druhou, ale grafiku prodam v bazaru a koupim vykonejsi.

Tudiz jedinna grafika, kde ma NVLink nejaky vyznam muze byt ta RTX 2080Ti, u ktere je jakakoli cena za mustek bezvyznamnym nakladem a zaroven je i otazka, k cemu dve Ti-cka, dostatek vykonu na vsechny hry poskytuje i single grafika.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vícegrafické řešení bych rovnou nezatracoval. Problém je, že od roku 1998, kdy se takové řešení poprvé objevilo (Voodoo2 a Fury MAXX), šlo vždy o slepenec dvou celých čipů, takže jediné, co s tím šlo dělat, bylo rozdělit práci 50:50 (střídavé vykreslování obrázků nebo splitscreen), což obojí mělo docela potíže, neboť ty čipy o sobě navzájem nevěděly, nebo věděly pouze základní informace.
Osobně si myslím, že stejně jako se ukázala být cestou strategie propojených, ale oddělených čipů Zen, tak že podobně modulárně bude v budoucnu řešena i GPU či APU. Chce to tedy jen změnu paradigmatu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jo, v tomto smyslu, jak to pises, to nezatracuju. Muze byt na graficke karte vice cipu, ale musi o sobe vedet a ve vystupu se chovat unifikovane a to tak, aby nebylo potreba delat do hry specialne podporu pro SLI (NVLink). Proste vyvojar udela hru a bude na grafice, aby se s tim poprala a dokazala si sama efektivne rozdelit praci bez potreby, aby to vyvojar nejak optimalizoval.

Jinak ale Voodoo 2 snad jelo samostatne ne? Ja ho mam jeste doma na funkcnim PC: Pentium 200MMX, ATI Rage II, Voodoo 2 12MB. 3D grafika je vykreslovana samostatne pres to Voodoo 2 a hlavni grafika jen posila na to Voodoo 2 data, pokud jede ve 3D rezimu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co nejdřív pogoolit než sem psát takové blbosti vycucaný bůhví odkud.
http://www.legitreviews.com/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-sli-review-with-n...

Proč je to blbost když záleží na hře? Technologie je to dobrá jen to chce zapracovat na podpoře ve hrách.

Když teď pořídíš 2080Ti tak ti nic jiného nezbývá než koupit druhou, je jasný že když máš střep tak nebudeš kupovat druhej proto to nVidia omezila na top dva modely.

No dostatek výkonu si každý představuje jinak, v 5 let starám Crysis 3 dá sotva 60 fps, koupit si 120Hz 4K za 60K tak by mi to asi nestačilo.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Technologie to dobrá není (myšleno současné implementace) a nikdy ani nebyla.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Proč?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Protože to přináší spoustu problémů s latencí, nevyrovnaným výkonem, případně tearingem (pokud se renderuje obrázek napůl). Plus takové řešení vyloženě mrhá s videoRAM, každý čip má svou.
Jinými slovy je to jako auto s dvěma motory - jde to, ale přináší to spoustu dalších technických obtíží.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ano to máš pravdu, u profi karet se vram sčítá tady to asi nechtěli aby lidi měli důvod kupovat profi karty, ale třeba nevyrovnaný výkon jde na vrub SW a latenci by mohl řešit g-sync ne?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Neni zadny duvod, aby byly hry drazsi kvuli nutnosti vyvojaru pracovat na podpore NVLink.
NVLink nema smysl ani na RTX2080. Jedinny znacne pochybny smyls vidim u RTX2080Ti, protoze nic vykonejsiho uz neni, ale i tam to prinese jen nejaky vykon navic a rozhodne ne 50%.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prosím Redmarxi. Pokud nemáš ani ponětí o vývoji her tak prosím mlč. Dělám hry od roku 2001 a už začínám být na tyhle dementní výkřiky noobů alergický.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ona je taky hra a hra, tetris dokaze kazdej, to i ja jsem jeste v Turbo Pascalu neco takovyho udelal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak třeba namátkou Sillent Hill downpour. To co prodražuje hry rozhodně nejsou tyhle fičůry, v tomto případě pro pár lidí kteří budou mít toto řešení je to jen zbytečná ztráta času.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tím druhým souhlasím - nikdo nemůže popřít, že jedna silná grafika je vždy lepší než 2 slabší...

S tím prvním ale nesouhlasím - postupně začínáme narážet na fyzikální limity (co se týče výrobního procesu a s ním i nepřímo spojenými frekvencemi) - prostě cesta do budoucna nevede věčným zvyšováním jednojádrového výkonu, to prostě není fyzikálně možné (alespoň ne se současnými materiály a periodickou tabulkou). Proto je nutné postupně se začít orientovat na vícejádrový výkon a paralelizaci procesů. Jasněže dnes není paralelizace tak rozšířená a většina vývojářů se na to vykašle, ale pro výrobce čipů je situace poněkud odlišná. Nemůžete přece čekat, že výrobci skočí z jednoho jádra na 20 lusknutím prstu - je potřeba postupný vývoj. A také nemohou čekat na vývojáře - to vývojáři vytvářejí software na HW, který reálně existuje, ne naopak. S paralelizací musí přijít nejdříve výrobci HW a až teprve potom může SW vývojář postupně přejít na paralelní výpočty a přizpůsobovat je HW...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna grafiky mají tisíce výpočetních jader a jsou silně paralelizované včetně asynchronního zpracování požadavků kde je to možné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, toto je pravda, ale pořád je tu stejný princip - už to nemůže moc jít zvyšováním frekvencí, ale zvyšováním počtu jader. A jsem pevně přesvědčen, že jednou bude nutné GPU skládat (jako dnes RYZENy), protože kdyby se jednalo o jeden obrovský čip, tak ho nic neuchladí - ale to už se nebavíme jen o uchlazení heat spreaderu, ale samotný thermal throttling jader uprostřed čipu (tam, kde se nemůže teplo efektivně roznášet do stran a naopak teplo z krajních jader přispívá k dalšímu kumulování tepla uprostřed čipu, což s plochou čipu výrazně nabývá na významu) by byl neakceptovatelný. Do budoucna jiná cesta nevede (otázka je, jak vzdálená ta budoucnost je). Samozřejmě ale řešení v rámci jednoho PCB (podobně jako u RYZEN) je daleko snadnější... pokud se ale dojde až k takovýmto řešení, multi-GPU na vlastních kartách (PCB) už je podle mě jen otázkou času... Neříkám ale, že tady také nejsou omezující fakta - např. i datové linky jsou limitovány materiály.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jeden velký nebo X malých... je to irelevantní, při stejné spotřebě vygenerují tepla naprosto stejně a potřebují stejně chladit. chladící plocha bude u velkého i více malých čipů v podstatě stejně.

Tak jak tak, chlazení velkých čipů není vůbec žádný problém a se správně dimenzovaným chlazením i RTX2080Ti přetaktovaná do mrtě nebude výrazně teplejší než pokojová teplota.

Ano souhlasím že máme nějaké limity za které už nás to asi nepustí. Otázkou je jaká jádra navyšovat, NV teď jasně ukázala že obecné výpočetní jádra na grafikách už nechce navyšovat, namísto toho do grafiky dává specializovaná jádra por specifické činnosti, což je pro daný účel efektivnější.

Přidáváním výpočetních jader a je jedno zda na monolit nebo nějaký lepenec, se nikam v grafice výrazně neposuneme, na FHD už máme výkonu víc než dost, na 2k akorát, jen to 4k trošku vázne i s RTX2080Ti, další generace s dalšími 30% navíc hrubého výkonu už bude naprosto ok, RT jádra proti tomu naopak přinášejí zlom a je to cesta jak dosáhnout realističtější grafiky efektivněji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Monopol v akcii. Dúfam že sa neskôr objavia aj jednoduché mostíky za normálnu cenu. Nie každý potrebuje blikajúci cirkus.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

však ten blikající cirkus blikat nemusí, vše se dá vypnout/zapnout. Cenu právě ty blikátka nijak neovlivní

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Cenu právě ty blikátka nijak neovlivní"
Vážne ?
SLI Bridge 3,25€
ASUS SLI Bridge 2S 19,85€
Prémiový herný SLI mostík (ktorý vyhovuje vašim požiadavkám aj z hľadiska estetiky) 76,99€

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo takhle se vydělává nejen že za grafiku chtějí 35K ale za SLI co vypadá jako dva starý PCI sloty chtějí 2K tudíž ještě jednu grafiku za 35K a rázem má výrobce vyděláno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A k tomu ještě G-Sync monitor :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"G-Sync monitor" - ktery zere vic a neda ti vic, jenom odlehci tvoji penezenku...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja pamatuju casy kdy si clovek/zakaznik koupil lepe vybavenou zakladni desku a automaticky k ni dostal pribalen i ne jeden ale rovnou 2 typy SLI mustku, jeden pro 2 karty a jeden pro 3, neni to nic mimoradneho(na vyrobu) cili prehnane draheho coz doklada/dokazuje i veta potvrzena samotnym prodejcem boardu: "Nvidia instruuje výrobce, aby „tento hardware o hodnotě $5 prodávali za $80" , cili ja tu vidim naprostou praseci nenazranost, necht si NVIDIA sve RTX karty pojebe a za tohle se omlouvat nebudu, ja si dokonce osobne myslim ze i nektery vyrobci boardu by ty SLI-HB a NVLink můstky radi ke svym deskam nadale pribalovali, jenomze je omezuje striktni prodejni rezie/politika nenazrane NVIDIE, po technologii PhysX je ukazkove zabito i SLI a s tim pojde do prdele i RT se DLSS-AA, cili fakt jim dobre jede karta, ja doufam, preju si aby jejich vydelky padly ukazkove na hubu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.