Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Výroční zpráva IFPI

IFPI logo
Každé dva roky se díváme na výroční zprávu IFPI, nebude tomu tak jinak i nyní. Tentokrát i IFPI musela přiznat, že internet opravdu začal vydělávat. Jednou dokonce zmiňují Českou republiku.

Ale pojďme popořádku. Zpráva obsahuje data ze 65 zemí celého světa. Opět se ukázalo, že Universal pevně drží svojí čtvrtinu trhu ovšem na první místo se už s 28 % dostali nezávislí. Další už jen drobně ztrácí. Sony BMG má 21,5 %, EMI 13.4 % a Warner 11.3 %.

Poprvé IFPI zveřejňuje výnosy z veřejných produkcí (zahrnuje nejen koncerty ale hlavně rozhlasová, internetová a televizní vysílání a také „výpalné“ z produkce hudby a videa v barech, hotelích, restauracích a klubech). Ten v roce 2004 činil 493 miliónů US$, což je o 4,3 % více, jak v roce 2003 a o 19 % více, než před pěti lety. IFPI navíc očekává, že tato částka by mohla být do pěti let dokonce dvojnásobná!

Minulý rok byl milníkem v distribuci digitální služeb, když vzniklo 180 nových on-line obchodů s hudbou a videem, aby se jejich počet vyšplhal na témeř 300 (téměř 200 v Evropě). Počet skladeb u těch největších se dostal na milión a počet předplatitelů je už více jak 2,2 miliónu. Prodej digitálních přehrávačů dále roste a se spuštěním 3G se dostává stahování skladeb i na mobilní telefony. Roste i prodej fyzických nosičů hudby (15 % v Německu, 10 % ve Velké Británii, 6 % v USA). Internetový prodej se stal nejrychleji rostoucím kanálem pro prodej CD.

A ještě pár údajů v kostce:

  • Celkově bylo vydáno více jak 100 000 nových alb (ať opravdových novinek, kompilací nebo reedicí).
  • Nejvíce jich na obyvatele vyšlo ve Velké Británii (2,9), pak následovalo Norsko (2,7) a USA (2,6).
  • Průměrné stáří posluchačů vzrostlo. V roce 1999 bylo starších 30let méně něž 50%, loni již 55 %. Mezi „nejstarší“ země patří (% posluchačů starších 30let): Maďarsko (73 %), Holandsko (73 %), Rakousko (71 %) a Německo (69 %). Naopak nejmladší jsou v Brazílii (37 %), Mexiku (26 %) a Japonsku (30 %).
  • Nejvíce CD přehrávačů mají v Sigapůru, téměř 4 kusy (3,9), po nich je to USA (2,57), Hong Kong (2,12) a Velká Británie (1,66).
  • Nejvíce DVD přehrávačů mají v USA a TOP 10 zemí s největším prodejem hudebních DVD je tento: USA, Japonsko, Německo, Francie, Velká Británie, Brazílie, Holandsko, Kanada, Austrálie a Španělsko.
  • Nejvyšší penetrace vysokorychlostního internetu je v Kanadě (46 %). V Evropě je to Dánsko (44 %) a v Latinské Americe Chile (8 %).
  • Nejvíce mobilních telefonů na jednu osobu mají na Taiwanu (1,1). Další tři země pak dosáhly 100 % nasycení: Česká republika, Portugalsko a Švédsko (no vida!).
Zdroje: 

Diskuse ke článku Výroční zpráva IFPI

Středa, 10 Srpen 2005 - 11:29 | Jakub Ševčík | Odhady se podel me delaji timto zpusobem: Zeme XX...
Úterý, 9 Srpen 2005 - 22:46 | Anonym | Dávat do statistiky čísla ze statistik je docela...

Zobrazit diskusi