Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vývoj Final Fantasy XV zrušen, podpora DLSS nebude

"it just works!" :-D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ty se v té tabulce vyznáš? Já ji nechápu, to jako ty hry mají RT ale nemají DLSS takže vlastně už jdou hrát s raytracingem nebo ještě ne?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ta tabulka sumarizuje slíbené tituly s některou z nových featur. RT a DLSS spolu až tak nesouvisejí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dobře, ale tak pokud ty hry mají slíbeno, že vyjdou s RT technologií a nejsou ještě hotové od tvůrců, proč všichni nadávají na nVidii?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

znovu si precti prvni prispevek vlakna..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Prinos DLSS mi zatim nikdo nevysvetlil a predpokladam, ze vyjma obvykleho tlachani fanousku NVidie (vsechno co udela NVidia je nejlepsi) mi ho ani nikdo nevysvetli.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mám pocit, že cílem té technologie je snížit výkonové nároky na Antialiasing při zachování srovnatelné kvality s MSAA. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne ve srovnání s MultiSampling AA ale Temporal AA. Nemá kvalitu zachovat, ale oproti TAA zlepšit zároveň to má být s nižším výkonostním dopadem.

Dále pak může být použit k dopočítání vyššího rozlišení bez výrazného vlivu na kvalitu ve srovnání s renderováním v plném rozlišení, opět to znamená vyšší výkon.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna na benchmarku FF XV bolo na poukazane na to, ze 4K s DLSS je kvalitatvine aj vykonovo totozne s 1800p s TAA, pricom niekde vyzera lepsie jedno, inde zase druhe. Takze podobnu kvalitu si mozete dopriat aj bez tensor cores.

https://www.techspot.com/article/1712-nvidia-dlss/

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je dobry clanek a pokud se to stejne potvrdi i u jinych tituly s DLSS, tak se stane z DLSS docela zbytecna featurka dobra jen pro hypstery typu Jirky ;)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ty sis zase šlehnul nebo co? Včera tak rozumný a dneska obrat o 180°. V článku je zmíněna katastrofální nedodělaná neoptimalizovaná hra, ale to teď nechme stranou. Výhodou DLSS je, že používá jiné obvody a tak nezatěžuje grafickou kartu, která se může věnovat dalším snímkům. Teď v jedné neoptimalizované hře to možná je na stejno, ale s tím jak se budou zvětšovat rozlišení a HDR zpracování obrazu, poroste spotřeba výkonu TAA do intergalatických výkonů, které naproti tomu DLSS značne uspoří jak zátěžově tak i za elektrickou energii. Nezapomeň že vytrénovat program aby dělal správně to co má bude chvilku trvat a výsledky mohou být známé až za pár let, proto je potřeba začít co nejdříve.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To neres Crho, s tvoji inteligenci to stejne nepochopis..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak prinos ma byt ten, ze hra vypada vyhlazene, ale framerate by mel byt stejne vysoky, jako kdyby sis zadny vyhlazovani nezapinal. To je teorie a vime, jak to s teoriemi byva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi nVidia málo namazala ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Teda...jak je to dlouho? Měsíc po vydání? DLSS nebylo v praxi nikde ukázáno. RTX nebylo v praxi nikde ukázáno. Do BFV bude RTX dodáno až později(snad?). Shadow of the Tomb Rider bylo přidání DLSS/RTX odloženo proti předpokladu a bude přidáno v pozdějším patchy(snad?). Sám už jen zírám, jak to nVidia nezvládá.
Třetina her s podporou nemá oznámené datum vydání. Dvě další hry tyto prvky zatím obsahovat nebudou(oproti předpokladu). U Mechwarrior 5 nevěřím, že to PGI dá dohromady. Jsou to programátorský břídilové. Assetto Corsa umí RT? o.O A dalo by se pokračovat.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

"Sám už jen zírám, jak to nVidia nezvládá."...je fakt, ze takhle nepovedene vydani karet u NV nepamatuji. K tomu je tu vyjadren AMD, ze RTX nebudou podporovat do doby, nez bude obsazeno v celem vykonovem spektru. A k tomu visi porad otaznik u konzoli, jestli to bude podporovat nasledujici generace, coz je pro podporu v hernich enginech a jednotlivych hrach docela stezejni.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

U FF byl ukončený vývoj, k té hře nebudou patche, nebude ani další obsah, logicky ani DLSS, což je jen třešnička na dortu. Nechápu co by na tom mohla NV zvládat.

U BFV se RTX odložilo a pokud se nepletu jeho přidání by podle posledního infa mělo být už snad v řádu dní. SotTR má/měl na Turing kartách problémy i bez RTX, přednější je spravit něco rozbitého než přidávat nové featury. Opět ale nechápu co má na tom NV zvládat. NV ty hry nevyvíjí ani neprodukuje.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jiricku, pro NV je toto samozrejme celkem spatna reklama, kdyz je na jejich oficialnich prezentacich a demech prezentovan titul s exklusivni novou NV technologii, ktery pak ve vyslednem produktu ani neni, i presto ze byl takto verejne prezentovan. NV samozrejme nemuze za to, ze nejake studio ma problemy, ale stejne si to do vystavni skatulky neda.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jestli tady někdo něco nezvládá, je AMD se svými produkty s výkonem co tu už byl. Před Vánocmi věřím tady určitě hry s plným RT a DLSS budou.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tak s temi Vanocemi souhlasim - pred Vanocemi 2019 s vysokou pravdepodobnosti nejake RT a DLSS tituly budou.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Milane s temi Vanocemi souhlasim - pred Vanocemi 2021 s vysokou pravdepodobnosti nejake Navi karty s výkonem co tu už byl budou.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Celý herní RT je jen marketingový humbuk nic víc nic míň. Na dnešní generaci RTX nedává žádný smysl a dá se podobných efektů dosáhnout daleko levněji. Smysl to začne dávat až v mainstreamu a na konzolích. A to hodně vody uplyne.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Levněji? Vývojář se musí horko těžko snažit aby dosáhl co nejrealističtějšího podání, spousta věcí je fake, spousta věcí je nedokonalá, hlavně to vývojáře stojí tunu práce. RT stačí naparametrizovat a voila, žádné fake zdroje světel, žádné násobné renderování třeba shadow maps etc..

S RT budou mít hry realističtější grafiku a vývojáře to paradoxně bude stát výrazně méně práce, takže naopak, dnešních efektů naopak dosahujeme velice draze.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hele truliku, do te doby jste utece hodne vody ve Vltave... Dokud nebude mit RT vsechny karty a specialne hlavne konzole podporovat RT, tak to bude akorat prace navic, protoze bezne "fake" efekty bude muset vytvaret cht nechte. Takze tvoje tvrzeni muze byt pravdive tak za 5-10 let, Drive ale uricte ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě taková malá ošklivé detail. Vyžaduje RT(mám na mysli nvidia ray tracing přes RT jednotky) Windows 10 1809, nebo mu stačí W10 1803? 1809 má 100% přinést DXRT, ale ovlivňuje to i RTX? Nestačí RTX jen DX12? Nebo snad funguje RTX i pod W7? Pokud totiž celý RT ať už RTX nebo DXRT potřebuje Windows 10 1809...mám pocit, že není kam spěchat...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nekde na netu jsem cetl, ze v drivejsi verzi(ch) nez 1809 neni RTX aktivovane, pry tam ale je.
A ted si vyber ... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No on je to zacarovany kruh, pac vyvojari her tvrdi, ze potrebuji funkcni 1809 s DXR, pritom 1809 se myslim normalne stahnout da, jen se neaktualizuje kazdemu automaticky pres WU. Presto ale, ze mate funkcni 1809 s DXR, tak nevydaji update s RT do svych her... ja teda 1809 mam a normalne funguju, nicmene zas nemam rtx grafarnu.
Mam totiz podezreni, ze v tr a bf v uz ten rt nekde je, ale je vypnuty a chybi nabidka, jak ho zapnout a treba jeste nejaky klicovy soubory.
Takze to stejne vse ceka na M$.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

w1809 stále nejde stáhnout https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 (April 2018)
RTX grafára by něměla být pro DXR potřeba(ale čekám na znovu uvolnění w1809 Microsoftem), mělo by to fungovat i s Maxwellem nebo Pascalem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to bude implementováno čistě pomocí DX12 tak potřeba Turing karty není, ale co ten výkon. viz to Star Wars Lift Demo, kde ukazovali nějaký snímek a čas generování...

GTX1080Ti to měla za 308ms, DGX2 stanice s 4x V100 to dávala něco přes 50ms a RTX2080Ti to dávala něco přes 40ms, takže i nejsilnější herní pascal je pro RTX utopie, natož maxwell.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jsem dobře pochopil existují dvě implementace, jedna čistě pomocí DX12 a tam pokud se nepletu update nutný je, případně přes NV RTX rozhraní, které snad to rozšíření DXRT nepotřebuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže napopatnácté to "Final" konečně vyšlo? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.