Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Exkluzivně: Podívejte se na wafer a dieshot Vega 10

z těch slajdů Vega a teď i z toho die shotu to vypadá, že Vega má 8 GE proti 4 u Fiji

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Vega_Microarchitecture_Technical...

každopádně bylo fajn do článku doplnit i die shot Fiji pro srovnání...

https://www.hardwareluxx.de/images/stories/newsbilder/aschilling/2016/Di...
https://www.techpowerup.com/img/15-11-05/135a.jpg

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se na konci článku klikne na tag „dieshot“, objeví se výpis článků se snímky Fiji, Polaris, Pascalu a pár dalších.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano já vím, ale myslel jsem dát ty obrázky hned vedle sebe :
http://imgur.com/i8dD4TK
http://imgur.com/y77EPno

Nejvíce nabobtnal logicky front-end Vegy oproti Fiji, větší je Command processor, více je GE, další část jsou různé cache = L2 je dvakrát větší + po čipu je celkem 45MB SRAM, více místa zabírá i samotný display engine + encodéry, samotné NCU se nejeví nějak dramaticky větší oproti starším CU byť se to těžko dá hodnotit z tak malého obrázku. Přes použití 2048bit sběrnice je zabrané místo větší, patrně kvůli vyšším taktům.

každopádně těch skoro 50% plochy navíc a 47% tranzistorů (12,5B vs 8,9B)) oproti hypoteticky shrinknutému Fiji nepřináší úměrný nárust grafického výkonu, byť musíme vzít v potaz, že čip je taková všehochuť. Nicméně nemá fast DP se kterým by to byl ještě větší průser co se velikosti týče. Aspoň že má AMD zajištěný odbyt u minerů....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„každopádně těch skoro 50% plochy navíc a 47% tranzistorů (12,5B vs 8,9B)) oproti hypoteticky shrinknutému Fiji nepřináší úměrný nárust grafického výkonu, byť musíme vzít v potaz, že čip je taková všehochuť.“

Já bych hlavně bral v potaz, že:

1. Grafický výkon v profesionálních aplikacích je dost nad Fiji a grafický výkon ve hrách zatím nebyl zveřejněn.
2. Nemá smysl se ohánět jednou metrikou (třeba zvýšený počet tranzistorů) a ignorovat druhou (třeba sníženou propustnost pamětí).
3. Předpokládáš srovnání produktu s dva roky laděnými ovladači s produktem nové architektury, kde sotva došlo na zprovoznění základních prvků čipu, natož na nějaké specifičtější optimalizace.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

člověk se už vůbec nediví, že chtějí DP čip vyrábět až na 7nm, při velikosti die Vegy 10 by ten samý čip s podporou double precision při poměru DP 1:2 (jako Hawaii) + 4096bit sběrnice a 32GB HBM2 na 14nm musel být o cca 40 -50% větší... v podstatě stejně velké GPU jako GV100 a to ještě bez tensor cores :-D Takže Vega 20 na 7nm by mohla mít cca 380 - 400mm2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cože? Podpora DP 1:2 by znamenala tak 10-20 mm² navíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kdyby to byla pravda, tak ji má dávno implementovanou jak Fiji, tak Vega 10 nativně ( stejně jako Hawaii ). U GeForce navýšení DP rate 1:2 znamená prakticky o 30% větší čip a AMD stačí 10-20 mm2 .... LoL

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1. Fiji byla na hranici možností interposeru, nemohla být ani o 5 milimetrů větší.
2. U čipů Nvidie jsou pro DP potřeba samostatné DP jednotky navíc, u AMD jsou použité ty, co už v čipu jsou, jen je třeba rozšířit některé datové cesty.

Pokud by platilo, co píšeš, byla by Fiji s pomalým DP menší než Hawaii s rychlým DP. Přitom je více než o třetinu větší :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

kecy v klecy...

1. pokud nemohla být ani o 5 mm větší tak jak dostala Nvidia GP100 na interposser se 610mm2 ? A jak se jim tam vůbec vešla GV100 , která má 815mm2 ??

2. to že to má Nvidia jinak je obecně známá věc, ale fyzika ani matematika se nedají nijak ošidit a ty zdvojené obvody a tranzistory taky stojí nějakou plochu. AMD nemá žádný perpetum mobile.

Možná to není tolik procent, ale pořád to bude signifikantní číslo, které bude významně ovlivňovat velikost die (a spotřebu) a ne že ne....a při tom jak AMD "hospodaří" s plochou a tranzistory u Vegy ten odhad zase nebude až tak mimo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1. Protože se díky tomu Fiji vejde na single-exposure interposer, který je výrazně levnější.

2. Je opravdu tak těžké pochopit, že mezi přidáním samostatných jednotek s kompletními datovými cestami a rozšířením některých datových cest je dost zásadní rozdíl?

3. iGPU Carrizo podporuje DP:SP 1:2. Záhada, což? ;-)

Fascinuje mě tvá vůle hádat se o věcech, ke kterým sis nedohledal ani základní veřejně dostupné informace…

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ale prosímtě jdi s tímhle někam.... Kolik taky to Carrizo má SP ? 512.... Pokud AMD u Vegy uvádí, že museli zvojit počet tranzistorů v kritických části čipu kvůli dosažení vyšší pracovní frekvence, tak je naprosto logické očekávat, že totéž budou muset udělat u těch DP cest.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Frekvence a sirka zbernice jsou dve uplne ruzne veci :)

Navic... ani spojeni "zvojit počet tranzistorů v kritických části čipu" nic nevypovida. V tom kontextu kriticka cast muze zabirat treba 2% plochy cipu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jo to určitě, těch 3,6miliardy tranzistorů budou určitě jen 2% plochy čipu... :-D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

>Výrazně nabyl středový pruh, který integruje command processor, ACE, geometrii a některé (další)
>části front-endu čipu.

Co sa mysli tym front-endom cipu? Je toho aspon podstatna cast ovladana Display Code?, alebo je to PLX-ko na PCI-X?

AMD vzdy tvrdilo, ze buduce karty protrebuju DAL(Display Abstraction Layer)->DC (z Display Controller)-> DisplayCode, aby to vedelo davat nieco na vystup a aj na zvuk z grafiky...

These latest patches just refer to the big DC codebase as "drm/amd/display" with AMD trying to get rid of the DC name and the DAL name also being invalid, just calling it now as display code.

This massive display code patch-set is more than 600 patches. When working to figure out the rough size of this massive display code rework for the Direct Rendering Manager driver... According to Git, it roughly comes down to 361 files changed, 126506 insertions(+), 75 deletions(-). Over 126,000 lines of new code in the kernel for this new AMDGPU display stack.

In terms of the overall size of AMDGPU DRM now, the drivers/gpu/drm/amd/amdgpu comes down to 160,660 lines. The drivers/gpu/drm/amd/display directory is at 126,074 lines. The drivers/gpu/drm/amd/include that includes the large header files for AMD GPUs is 1,101,405 lines. Lastly, the PowerPlay directory is 84.014 lines. (The older "Radeon" DRM driver in comparison is about 204,173 lines.)

https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMDGPU-DC-Rebased-600

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.