Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Windows 7 skutečně příští rok?

Uz aby to bylo :-)
2010 je tady zaachvilku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ach jo :o( Taky už by u W7 mohli zabít podporu 32bitů... Všechny rozumné procesory pro další OS už podporu x64 mají a pro ty co ne je to jasný signál, že se nemá cenu pokoušet o novou verzi systému, který by pro ně byl tak pomalý...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Anebo bude pristi rok jenom prvni verejna beta, nebo mozna jenom SP2 pro Vistu.

syky01: Bylo by dobry, kdyby autori vsech programu, minimalne tech, ktery se jeste vyviji, kompilovali i verze pro x64 platformu. Protoze dokud x64 system bude znamenat, ze vedle sebe bezi jadra pro x86 i x64 kvuli zpetny kompatibilite (a tim padem mj. zabira mnohem vic pameti), budou uzivatele kupovat i 32b verzi. (samozrejme do doby, nez jim prestane stacit tech neco pres 3 GB pameti)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V M$ by IMHO museli být úplně blbý (...no, tohle vlastně není tak nepravděpodobné, že?), kdyby další verzi dělali i 32bitovou. Už teď se začíná i na domácích počítačích tvrdě narážet na strop adresovatelné operační paměti. Při dnešních cenách DDR2 ty 4 GiB má v novém počítači kde kdo.

A co je úplně největší průšvih, tak pokud existuje 32bitová a 64bitová verze, tak spousta výrobců hardware upatlá drivery jen pro 32bitovou verzi systému a je konec. A protože takový hardware existuje, tak spousta uživatelů pro jistotu pořídí 32bitovou verzi systému. A protože spousta lidí má 32bitovou verzi, tak spousta výrobců se opět vykašle na dělání 64bitových verzí ovladačů a je to začarovaný kruh.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zaza : souhlas, pokud už využívat dominantního postavení MS na trhu, tak aspoň pro prosazení 64bit...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Momentálně jsou stoprocentně jisté pouze dvě věci:

1) Windows 7 budou existovat v 32bitové i v 64bitové verzi

2) Windows 7 v roce 2009 nevyjdou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Zaza: S temi ovladaci nemas vubec pravdu, zadny zacarovany kruh to neni. Protoze pokud chce ted vyrobce vydat Microsoftem podepsane ovladace, tak je musi dodat v 32bit i 64bit verzi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

toWIFT: Co mas porad s tim, ze firmy na Vistu neprechazeji? Znas snad skutecne duvody? Priprava na hromadne nasazeni nejakou dobu trva a samozrejme se vyskytuji i nejake komplikace. U velkych firem priprava prechodu trva i 2-3 roky. A ty v dobe, kdy je SP1 oficialne vydany cca 14 dni (a to ne ve vsech jazycich) uz vykrikujes jak firmy neprechazeji. Pro plne vyuziti Visty je treba Windows Server 2008 a ten je taky na trhu priliz kratce. Vsechno chce svuj cas. XP zacali do podnikoveho sektoru poradne pronikat az v roce 2004.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No. A možná že se pánové v Redmondu pochlapí a Windows 7 už konečně přestane být nástavbou DOSu :-), čímž Vista nepochybně je...

to Wee

Existence 2 kernelu je typypicky podělané Microsoftí řešení. Nevím, proč by kvůli 32bit. procesům měl běžet "druhý" kernel...? Neřeší se to jenom doplňkovými knihovnami?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Bespi - Pro plne vyuziti Visty je treba Windows Server 2008

Kam sa na Teba hrabe celé reklamné oddelenie Microsoftu :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

igor120:

A samozřejmě tako Office 2007, Microsoft Malování 2, Microsoft Notepad, Microsoft buzerator and bonzator.......... bla bla bla.. Jen s těmito produkty budete moci využít všech vlastností našeho úžasného systému

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

igor120: No ale ona je to pravda, co tvrdí Bespi. Pro plné využití funkcí a hlavně možností doménové konfigurace klientských systémů je potřeba Win2008 Server. Je to úplně stejný případ, jako byl u XP a Win2003 serveru. Teprve tam šlo korektně konfigurovat komponenty XPček, např. Firewall, bezdrátové sítě apod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: tyhle fráze o nadstavbě DOSu jsou už pěkně otřepaný.Navíc chybí důkaz :) Mno a můžeš tahat z paty jakýkoliv informace, ale o tomhle flamu už nikoho nepřesvědčíš :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: no jo, jenže když bys měl ručně konfigurovat každou mašinu, tak by ses z toho oprudil. Takhle jen nastavíš GPO a stroje si to "nalíznou" a nastaví samy, podle toho v jaké OU jsou.
 
To ale nic nemění na tom, že Visty jsou pro firemní použití nepotřebné a hodně debilní (viz. např. jen to idiotské přihlašování do domény, kde člověk musí pokaždé napsat její název)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Troufám si tvrdit že OS se u firem mění společně s HW. Takže tak jednou za životní cyklus tj. 3y+. Takže rozestup mezi verzema 3 roky je ideální :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Apes:

Dobře, a když ti ten důkaz podám, dokonce podpořený informacemi z MSDN (Microsoft developer network) budeš mi říkat pane továrníku? :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to TynyT:

No jo. Ale tohle je jen důkaz naprosto neprofesionální práce soudruhů v Redmondu. Jiné OS to mají již řadu let a tady se z toho dělá věda.... No asi je třeba dělat z lidí idioty, aby si po 50-té koupili ten samý produkt

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hezké jak redaktoři píší, že firemní zákazníci čekají na SP1. Myslel jsem, že na to čekají hlavně redaktoři.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Používám Linux Suse a ten má novou verzi každý rok a je lepší a lepší. I když proti Vistam nemám nic tak ty další budou ještě větší obchodní propadák. Lidé si zvykli na XP a nechcou už nic nového se učit aspoň v našich krajích a je to i o penězích. Třeba u mne,kdyby byly ovladače pro Canopus a soft Adobe Premiere pro Linux tak Windows už nepotřebuji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: ok, jsem pro, dolož a vždycky když tě tu uvidím, budeš pro mě pan továrník :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: hele, není čas už si vymyslet něco lepšího? To, že Vista je nadstavbou DOSu - to už je dost otřepaná trapárna...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já vím jak to skončí: nakonec vydají v r. 2010 pod novým názvem malinko upravenou Vistu a na další 3 roky vystaráno. Nové vlastnosti zase potichu odloží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Windows 7 bude znamenať len ďalšie nabalenie kódu, ďalšiu nepodporu "staršieho" HW a SW. Jediné pozitívum tak budú len tučné zisky obchodníkov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uvažoval jsem proč Visty nejsou už jen výhradně 64-bit OS - potřebný hardware už má každý nový počítač (tedy každý počítač s Vistami) a pořádně by to zatlačilo na vývoj softwaru směrem k 64 bitům, ale co čert Gayts nechce, oni budou 32-bit i Windows Seven! Ale což, myslím že už každý pochopil, čemu v redmondu přezdívají "pokrok".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: nj, ale ony Windows takto fungují. Celé to je postaveno na faktu, že se prodává "předpřipravený" OS (a k němu server), který si koncový uživatel pomocí několika průvodců nakliká k obrazu svému. A věř mi, že jsem potkal spoustu "adminů", co nebyli schopni ten systém prakticky vůbec ovládat. To je zároveň výhoda i nevýhoda - unifikované prostředí vs. amatérští admini.
 
Ostatně tento trend je patrný i u některých linuxových distribucí, např. Suse (jen s tím rozdílem, že Suse umí být zároveň serverem i stanicí, kdežto u Windows je to schválně kvůli ziskům rozděleno).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7-ka bude len upravena vista, naco by investovali do noveho OS ked ho maju a iba ho potebuju zacat predavat

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Apes:

Vezmeme si názorný příklad, kterého si jistě všiml každý, kdo kdy měl Windows XP nebo Vista. I když, každý asi ne, protože se jedná o konzoli. Kladl sis někdy otázku, proč okno konzole vypadá tak jak vypadá? Proč má pořád ten starý nusný vzhled Win95, at už je grafické téma jakékoli? Proč okno konzole nejde roztáhnout v horizontálním směru? Podívejme se, co se dá zjistit na MSDN...

Cituji z MSDN (Microsoft developer network):

the command prompt window (like all console windows) is run under the ClientServer Runtime System (CSRSS), and CSRSS cannot be themed. But why can't CSRSS be themed? CSRSS runs as a system service, so any code that runs as part of CSRSS creates potential for mass havoc. The slightest mis-step could crash CSRSS, and with it the entire system. The CSRSS team decided that they didn't want to take the risk of allowing the theme code to run in their process, so they disabled theming for console windows.

Když se v tom budeme hrabat dál, zjistíme co je CSRSS. CSRSS je klientská část win32 API, stárá se o vytváření procesů a thready, běží jako systémová služba v režimu jádra a z toho také vyplývá, že pád tohoto procesu stáhne dolů celý operační systém. A jak jsem citoval, CMD a POWERSHELL beží právě v režimu CSRSS.

Konzole musi bezet jako systemovy proces kvuli kompatibilite s DOSem - Windows nemaji zadnou abstrakci terminalu a programy pisici do konzole muzou bud pouzit podedena volani DOSu (vicemene k nicemu), nebo psat rovnou do graficke pameti ve znakovem rezimuc coz vyzaduje strachat se v mapovani pameti procesu takze neprekvapi ze to bezi pod systemovym uctem. Takže stale tahame na noze kouli navrhu MSDOSu a to přímo v procesech v administrátorském režimu. Tohle je prostě brutální chyba v návrhu systému.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to ftomi: Naprosto souhlasím a mohlo by se to jmenovat Windows Vista ME.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: a z tohohle vyvozujete, že W2K/XP/Vista jsou jen nadstavbou DOSu, ano?
Lol, tak tohle je fakt dobrý! :-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ViktorN:

No že tomu nerozumíte, za to já nemohu. Pokud klíčové části systému obsahují všemožné průsery starého DOSu, tak by jste to nazval čím? Rad se nechám poučit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je dobře řže aspoň Bill je nadšený ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Bespi: Vindows Server 2008 je na trhu krátce.
To máš pravdu, minulý týden bylo uvedení na trh Windows Server 2008, SQL Server 2008 a Visual Studia 2008. Podle jejich vyjádření bude opravdové uvedení na trh až někdy jaro/léto. Všechny jiné verze psou předprodukční. Takže perla.
A propó nutnost WS2008, velmi dobře jsem se pobavil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Frantisek: Nezapominej, ze nejsou na svete jen desktopove procesory.

Urcite bude chtit Billy-boy prodavat novy OS i na mobilni zarizeni, kde ne vsechny procesory musi nevyhnutne byt 64-bitove (a tedy 64-bitovy OS tam bezet nebude).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nakonec zistíme ,že Windows 7 bude len další Service Pack Visty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co se týče linuxu, tak nemám problém, ale s winXP jsem také spokojen.
Důvodů proč přecházet na Vistu či nějaký jiný OS je příliš málo na to abych to dělal. Navíc pokud půjde Linux stjným tempem ve vývoji jako dnes, tak úplně win nahradí. Dojde k něčemu podobnému jako u Open Office a verzí placenou od Microsoftu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Bespi:
No právě proto mě fascinuje ta naivita MS vydat Windows Vista nejdřív pro firmy a pak až pro koncové uživatele. Z toho mi jasně čiší, že MS má nějaký pokroucený dojem, že firmy tu Vistu snad chtěj a nemůžou se dočkat, proto jim ji MS nabídne ještě dříve než běžným uživatelům.
Jinak ty firmy ne, že nepřecházejí, ale mnohdy ten přechod na Vistu ani neplánují a to už je poněkud zásadnější.

>> JKK:
Ten tvůj nesmysl o nadstavbě DOSu vycházející z neznalosti a naprostého nepochopení toho, co jsi sem pastnul, je fakt srandovní, ale už bys s tím mohl přestat, začíná to být nuda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kratas: WS2008 sice neni nutny, ale je vic nez vhodny, Win2003 nepodporuje plno funkci, a pak nasazeni Visty nic moc neprinese, spis naopak. Jinak jestli vis, jak ve firme probiha aktivace Visty tak vis, ze s Win2008 vysla nova verze aktivacniho serveru, ktera vyzaduje opetovou reaktivaci vsech instalaci Visty. Nadhera.

Jinak Server 2008 dostupny uz nejakou dobu ve finalni verzi je. V praci nam jich nekolik bezi (Vistu ale temer nemame, nejsou na to PC, vetsina PC ma pres 4 roky). VS2008 je dostupne cca od listopadu 2007 a SQL 2008 je planovano na Q4/2008.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to WIFT:

ANO? Tak mi to prosím zasvěceně vysvětli? :-D :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT: Jenze kdyz vydaji OS prvne pro firmy tak se k tomu dostanou jen pokrocily uzivatele, kteri si jsou schopni jakz takz poradit. Ze zacatku nebyly ovladace ani plno SW kompatibilni s Vistou. Situace se zacala lepsit cca v polovine roku 2007 (uvedena pro firmy listopad 2006, bezny uzivatele unor 2007). Zkus to brat takhle. Tohle reseni ma opravdu vic pozitiv nez negativ.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: To co placas neni ani vtipne ani pravda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to BESPI: Ano. na MSDN jsou idioti co nerozumi vlastnimu OS :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bespi: Na druhou stranu firmy jsou vetsinou ty posledni co prechazeji na novou verzi OS/SW, vetsinou prave z toho duvodu ze si problemy ktere u novych veci zpravidla jsou nemuzou dovolit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: Nene, oni tomu rozumi, jen ty nechapes co tam pisou. Widle maj mnohem mohutnejsi jadro nez unixy a kredem je zpetna kompatibilita (nekdy az za hranici debility). Takze tenhle pristup k shellu je sice blbej, ale pomerne logickej. S dosem to nema nic spolecnyho a ze se shoduje volani neznamena, ze se shoduje kod.
Vsechny widle az do W2k3 server pouzivaly DOS jadro na bootovani (proto taky sel opravit MBR fdiskem z dosu) a natahovani NT jadra do pameti (slavna chvile kdy zase zasekne nacitaci bar je chvile kdy NT jadro prvezme spravu HW a odpali DOS z ramky).
Takze kamarade, vazne nerikas pravdu.

Muj dojem z Win7 je jednoduchej. Win7 byl puvodne longhorn, jenze diky totalnimu nestihani vznikla mrcha jmenem Vista, ktery chybi aspon rok ladeni a optimalizace. Takze s Win7 se pravdepodobne dockame jadra a odladenosti, kterou MS sliboval do Visty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bill Gates byl vzdycky skvely obchodnik, nikoli skvely programator....:o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MadMaxII "Bill Gates byl vzdycky skvely obchodnik, nikoli skvely programator....:o)"

Tak tohle podle mě nebyl moc dobrý marketingový krok. Důvod je napsaný v článku. Vyvolat náladu, že "brzy vyjde další verze" prodejům WinVista rozhodně nepomůže.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Johny:

No však takto to také bylo myšleno. Nemluvím o obsahu nějakého kódu, i když bych se vsadil, že alespoň ze 75% je MS-DOS v každých widlích obsažen. Mluvím o tom, že koncepční chyby DOSu, který už na svoji dobu byl naprosto idiotský OS taháme ještě v roce 2008 zcela zbytečně sebou! Proto nástavba DOSu. Kompatibilitu s DOSem nepotřebuje žádný uživatel VISTY!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK: A v tom se prave pletes. Existuji uzivatele kteri to kompatibilitu potrebujou. A ve vsech widlich bylo dokonce 100% kodu DOSu. Jak jsem psal tak tam byl komplet do Win2k3. U visty uz dos neni potreba, nicmene to neznmena ze tam nekde nejakej kousek nelezi.
A dodal bych, ze se mi este NIKDY nestalo, ze by mi tahle pritroubla implementace shellu shodila widle a ani jsem nikdy neslysel o tom, ze by zpusobovala potize.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JoHnY3
 
sorry ale msdos není součástí v jakékoli podobě od windows nt. windows 2000/xp/vista jsou systémy založené na windows nt a ten msdos už neobsahoval ale pouze různé součásti pro kompatibilitu. windows xp jsou již plně 32-bit systém bez jakékoli 16-bit komponenty (oproti windows nt nebo třeba windows 9x).
to že ti zavaděč připadne jako ms-dos je moc fajn ale s msdosem to má podobný jen vzhled. to že můžeš přehrát mbr nástrojem z dosu je jen o formátu uložených dat - nijak to nedokládá že windows vista nebo windows server 2003 jsou založeny na msdos. přečti si laskavě nějaké podklady a pak tu piš nějaké reálné informace a ne pohádky.
jinak to tvoje tvrzení o mbr z fdisk z msdos - to je asi stejné jako bych tvrdil že office 2007 jsou jen office 97 s jiným xichtem protože office 2007 přece umí pracovat s dokumenty z office 97 ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Johny:

To právě vůbec nemůžeš vědět. Určitě existují tisíce kusů malware a virů, které toto zneužívají nebo zneužívaly.

Jinak poměr velikosti kernelu je cca 4M (Linux) vs. 15M (Windows) v řádcích kódu. Ovšem nevím co mi takový údaj řekne. Zbytečná nabobtnalost je ve windows na každém kroku. Docela krásně to demonstrují tyhle obrázky:

http://www.stiennon.com/images/SysCallApache.jpg

http://www.stiennon.com/images/SysCallIIS.jpg

Na prvním je Linux+Apache, na druhém pak Widle a IIS. I troubovi ve 4 třídě musí stačit jen jeden pohled, který vydá za tisíce slov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 JoHnY3:
tak toto jsem vůbec nepobral, NT/2k/XP/2K3 nemají při startu s DOSem podle mně nic společného. To že lze opravit záznam v MBR pomocí fdisku je známá věc, stejně jako jej lze opravit i jinými utilitkami, např. Ranish Partition Manager, ten ale oproti fdisku umí mnohem víc. Nějaký načítací bar nijak nesovisí s tím jak se systém spouští, dá se skrýt v boot.ini (přepínač /sos).
MBR je na každém disku a ke spuštění jej využívá hodně systémů, k opravě v nt systémech lze využít příkaz fixmbr, k opravě boot sektoru (první sektor v partition, pokuď je aktivní tak z tohoto sektoru se spouští systém - hodně zjednodušeně řečeno). Samozřejmě partition musí být primární, ne rozšířená (extended). Z rozšířené partition nelze startovat, ale některé OS loadery toto dokáží obejít. Dnes je nepraktické disk rozdělovat na více partition, alespoň já to takto již nějaký ten pátek nedělám.
Co se týká W7, tak se můžeme všichni nechat tak akorát překvapit, někdo pozitivně někdo negativně, záleží jak kdo chce.
Přechodu k Vistám jsem se bránil, ale nakonec mě donutila velikost RAM, mám 8 GB a XP32bit udýchají max 3.2 GB. Původně jsem chtěl XP64bit, ale zaměstnavatel mi koupil Vistu 64bit. Protože na rozhazování nemám (rodina, domek), tak jsem nežbrblal a na Visty jsem přešel a není to nijak bolestné. Mám je zhruba dva měsíce a nezaznamenávám žádné větší komplikace, rozhodně jsou stabilnější než XP32bit bez SP, který ve své době byli sice velkým krokem, ale o skoku se mluvit nedalo (to teprv s SP2).
Můj závěr je ten, že kdo chce pracovat s Windows, bude nucen dřív nebo později přejít na Vistu, stejně jako dřív se přecházelo z 98/ME na 2000/XP. Samozřejmě komu bude stačit XP32bit a omezení paměti, tak rozhodně neprohloupí, XP svůj díl práce vykonaly a stále mají co nabídnout. Na starší železo určitě XP, na novější Vistu, tedy pokuď nebude problém např. s ovladači nebo aplikacemi.
A nakonec ještě dodám, v šuplíku na mě čeká SuSE 10.1, snad se k instalaci někdy dostanu, přestože počítače už nejsou takovým koníčkem jako dřív.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kurňa jsem zapomněl dodat, k opravě boot sektoru lze použít fixboot jednotka:

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Jedi:

No venku už je pěkně dlouho openSUSE 10.3 a než se k tomu dostaneš, bud venku 11. Takto starou verzi bych neinstaloval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> JKK : Proč? Na některých strojích mám doposud W2K Pro, nemluvě o W2K serverech a jsem nadmíru spokojený s tím, co podávají za výkony. U linuxu je to jinak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to pao:

Mám osobní zkušenost s migrací některých serverů (i docela známých) na Windows Server. Odezva a schopnost obsloužit určitý počet uživatel šla příšerně dolů. Dnes, když se ze dne na den začne nějaký poptál chovat příšerně líně, hned se běžím podívat na Microsoft.com, zda se nechlubí nějakou úžasnou migrací....

Viz třeba pověstný kolaps systému registrace SPZ před pár dny...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Bespi: To že u Vás již běží znamená to, že se jedná o předprodukční verzi. Je to final, ale ještě ne produkční. Stejně tak to přezentoval ředitel Autocontu na předtsavení WS2008, když stavěli celé řešení pro myslím městský úřat v Karlových Varech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Rodney: No ono záleží na tom, jaké firmy. Znám velké firmy, které už na Vistách běží. Například my, jako finanční instituce musíme Visty minimálně 2 roky testovat, musí projít našimi testy bezpečnosti a kompatibility, než je začneme nasazovat do prostředí. Zatím testujeme 1 rok a minimálně ještě rok testovat budeme. Zatím je dle korporátního standardu vůbec nesmíne pustit do ostré sítě. A to je možná důvod, proč spousta firem ještě nepřechází. S SP2 pro XP jsme taky čekali téměř 2 roky, než jsme doladili celou vbezpečnostní politiku tak, aby vše fungovalo. Stejně se pát problémů objevilo. Ale to je život.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to JKK:
Ty obrazky jsou zajimave. Jeden pohled a je jeasne ze Apach ma mnohem lepsi navrh.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kratas: Jedna se o finalni Win2008, a mame ho uz vic jak mesic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grovik: Presnejsi by bylo jednodussi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jedi: Mozna jsem to sepsal trochu nejasne, ale vsechny NT based widle az po win2k3 pouzivaji upravenej DOS na nalejvani NT jadra do pameti. A tehle dos se nakopne zavadecem v MBR. Vista ma start resenej jinak a proto ji nemuzete nabootovat pomoci zavadece ze starich widli.
To poskoceni baru pri bootu jsem uved jako zajimavost. Jde podle nej poznat, ze DOS predal rizeni NT jadru. Dal uz tam nic neprovadi a NT jadro ho skoro urcite vyhodi z pameti(zdrojaky nemam, nemuzu potvrdit). Je tam jen jako strojecek, kterej nanosi vsechny soucastky NT jadra do pameti a potom ho spusti. NTcka byly puvodne navrzeny jako mikrokernel, takze dava smysl, ze je potreba nejakej nastroj, kterej posklada vsechny komponenty do pameti a potom je nahodi. Jako spousta veci u MS to nezni moc elegantne, ale je to prekvapive funkcni. MS pouzival upravenej DOS bez potizi minimalne 10 let ve vsech NT widlich, tak proc to menit, dokud neni nutno.
Zaverem dodavam, ze NTcka pri behu nemaj s dosem nic spolecnyho a tvrdit, ze jsou nastavba je blbost. Posuzovat to podle toho, ze shell bezi pod systemem je jako slapnout do kaluze a potom vykrikovat, ze vam hrozilu utopeni ve spouste vody.
Pokud jsem uved neco nedokonale, tak se omlouvam, k widlim nejsou zdrojaky ani kompletni dokumentace, takze ne vsechno musim rikat nutne spravne. Pokud mate nekdo lepsi info, tak sem s nim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jelikoz delam lokalni support pro velke mezinarodni firmy, tak celkem vidim do toho jak je to tam s migraci na novy OS. Jadro problemu je v tom, ze pro Visty je opravdu nutne zmenit i hardware, starsi stroje, ktere jeste celkem vyhovi pro Windows XP jsou jiz pro Visty prilis slabe a upgrade techto PC je cenove velmi neefektivni. Proto IT ceka, az dojde v ramci bezne obmeny HW k nahrazeni vsech pouzivanych PC za "Vista Ready" masiny a teprve pote provedou hromadnou migraci na novy OS. Je mozne ze do te doby budou k dispozici i nove Windows Seven, takze souhlasim s tim, ze neni vyloucene, ze tyto spolecnosti Visty uplne preskoci, jako se to stalo v pripade Windows 2000, kdy se migrovalo z Win9x (popr. NT 4) rovnou na WinXP.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta poslední věta je velice mnohoslibná. Nejspíš se bude jednat o mnohem efektivnější a lépe utajené skenování všech počítačů, ve kterých bude tento humus nainstalován. Určitě bude ,,zdokonalena" i ochrana prémiového obsahu, takže činnosti, běžně realizovatelné pod XP nebudou v novém O. S. spustitelné a pokud se někdo o něco takového bude pokoušet, bude okamžitě nabonzován. Nejspíš bude i dále omozen sortiment HW, který bude pod novým O. S. funkční a jakékoli úpravy a změny, včetně reinstalace buď nebudou možné, nebo půjdou realizovat jen tehdy, když je národní centrála případ od případu povolí. Smůlu budou asi mít i ti, kteří budou chtít na novém HW, označeném jako seven only, chtít provozovat jiné O. S. (např. dualboot Win/Lin), nebo open source software. Rád bych se mýlil, ale vzhledem k tomu, co Mrkvosoft vyvádí a k čemu ho producenti ,,kultury" úspěšně tlačí, se obávám, že realita bude ještě mnohem horší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JKK:

Nemáš pravdu, co se týče té konzole. Je to dnes v podstatě virtuální MS-DOS stroj, sloužící k zachování kompatibility. To, co je psané na tom MSDN neznamená, že má jádro Vist ani jiných NT nějakou DOSovou komponentu.

Pokud se o tom chceš dozvědět něco víc, tak si najeď na www.abclinuxu.cz. V skvělém blogpostu Vista pohledem linuxáka se přímo tomuhle tématu (konzole ve Vistě, neskinovatelnost, její místo v architektuře Vist) autor věnuje velmi vydařeně. Skvělé čtení i obecně.

A co, budu nice, i link vám dám
http://www.abclinuxu.cz/blog/Mihovy_sochory/2008/1/davam-windows-sanci-a...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdar Earth, tak zlé, to snad, zase, nebude, tedy, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bill Gates je nadšený z toho, co všechno bude nový Windows 7 umět. Tak například staronová funkce "generátor příjmů za pořád stejnou věc". Tato nová featurka byla úspěšně vyzkoušena například na Windows ME a vlastně i na samotných Vistách - taky nepřinesli nic nového pro uživatele a mnoho nového pro firmu Microsoft. Gates předpokládá že tato skvělá funkce by mohla vygenerovat až několik miliard dolarů příjmů pro Microsoft a proto je tak nadšený. Bill dále prohlásil že se nechává při tvorbě nových věcí inspirovat u konkurence, konkrétně u fi. Apple. Ta úspěšně prodává svoje produkty za tisicinásobky výrobní hodnoty a jak Bill říká - z toho bych byl snad i více nadšený než jsem nadšený nyní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.