Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Windows XP - víte jak to je s aktivací?

Tak po debatě se slečnou na infolince MS mám pocit že už je situace od 1.5.2004 trošku jiná. OEM instalace (ať už si ji koupíte k čemukoli, tzn. i myši) se váže na MOTHERBOARD počítače na němž instalaci poprvé provedete. Změny ostatních komponent jsou prý pak irelevantní. První aktivaci lze provést přes internet, další už pouze telefonicky.Otázkou zůstává jeslti pak jsou z toho čísla co jim musíte nadiktovat skutečně schopni poznat zda se změnil MB nebo něco jiného ... ? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To znamená, že když se mi po*ere mainboard a já jej vyměním, musím si koupit další sheet WIN?
To je jako když se mi v autě po*ere motor, nechám jej vyměnit a budu muset dělat znovu řidičák?
Jste vy Mrkvosofti vůbec normální?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podle jakého zákona jsem povinen uchovávat účtenky od nákupu čehokoliv? podle žádného takže nikomu nemusím nic dokazovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pekna blbost ze nejde aktivovat OEM pri vymene zakladni desky .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

aktivácia winxp sa skutočne viaže na mb.po mojich mnohých skúsenostiach s aktivačným centrom ms(rozchodil a aktivoval som asi pár stovák pc s winxp včetne výmeny základnej dosky a následnej aktivácie)je pozitívna!žiadna "slečna" po zadaní tých X čísiel a vysvetlení problému mi nikdy !zdôrazňujem! nikdy neodmietla aktiváciu. je to síce prácnejšie, dlhšie a asi to stojí pár korún navyše za telefonát z mobilu ako aktivácia cez internet, ale funguje to.výhovorka ako to nejde - sorry neobstojí. ak sú problémy s hardware (kompaktibilita) pomôže reklamácia v predajni. v žiadnom prípade to ale nie je problém microsoftu

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S tou deskou je to asi pravda. Dnes jsem se naprdnul opravdu neskutečným způsobem.
Byl jsem u jednoho známého, který si někdy v půlce června zakoupil v "normální" počítačové prodejně nový počítač. Jako člověk nepříliš znalý počítačů se sice se mnou poradil, ale místo toho, aby si přizval ke koupi mně a nebo alespoň někoho, kdo počítačům rozumí trochu víc než uživatelsky a s koupí nového počítače má zkušenosti, šel do krámu a pořídil si jeden z akčních modelů, které měla jedna nejmenovaná firma (a vlastně ještě stále má - už ani nevím, kolik měsíců ve stále stejné konfiguraci za stále stejně skvělou cenu) v nabídce na letácích. Protože se jedná o "normálního" uživatele, nikoliv počítačového nadšence nebo profesionála, padla při výběru OS volba na Windows XP. Ty si zakoupil LEGÁLNĚ v OEM verzi s novým počítačem.
Poté, co si počítač přinesl domů, mě kontaktoval, zda bych mu nezaktivoval Windows, nenastavil přístup na Internet, nenainstaloval nějaké ty další programy a hry atd.. Když jsem poprvé viděl, co si ten chudák koupil, málem jsem se opupínkoval. Posuďte: Athlon XP 1800+ na desce ECS K7SPA, grafika ATI Radeon 7000, 256 MB RAM, HD 40GB, CD-ROM Samsung 52x. Prostě ořezaná sestava snad na všem. Ještě štěstí, že si připlatil za 256 MB RAM a nenechal si tam dle té nabídky dát jen 128 MB.
Okamžitě jsem se zhrozil a i když jsem mu trochu kazil radost z novéhoPC (předtím měl repas P200MMX, takže byl opravdu nadšený z toho, co ta nová krabička umí navíc), neodpustil jsem si, abych mu řekl, že si akorát zadělává na problémy. A nebylo to zbytečné malování čerta na zeď...

Po aktivaci u MS, instalaci a konfiguraci základních programů počítač běžel cca 14 dnů. Pak to začalo. Při zapnutí PC se sama nastavovala FSB místo 133 na 100 MHz a známý volal, že se mu zdá, "že to běhá nějak pomalu". Po zásahu v BIOSu (o kterém jinak nic neví a tedy tam neleze) vše O.K... ...asi na 14 dnů. Po této době počítač odmítal naběhnout zcela. Říkal jsem si, že to spraví reset BIOSu přepnutím switche na desce, ale protože počítač byl zaplombovaný, musel jsem známého poslal do prodejny, aby mu to provedli oni. Stalo se a vše běhalo. Asi dalších 14 dnů. Pak se to opakovalo znovu. V prodejně mu vyměnili baterku na desce, že to asi dělá ona (NA ÚPLNĚ NOVÉM POČÍTAČI!!!). Nepomohlo to, za pár dní opět reklamace, a další. Poradil jsem mu, ať už si nenechá srát na hlavu a vyhrožuje odstoupením od kupní smlouvy, nebo ať mu aspoň za příplatek vymění MB a dají silnější zdroj. Částečně se tak stalo. Dostal za mírný příplatek zdroj 300W (při té výměně zjistili, že tam celou dobu nebyl ani zdroj 250W udaný na dodacím listu ale jen 200W!!! - podle mě na dnešní poměry dost málo a dost dobře základ všech těch problémů) a vyměnili mu desku za údajně lepší :-) M811LU. Přeinstalovali mu Windows XP, ale aktivaci nechali na něm. Dnes je sobota odpoledne a právě jsem se, jak jsem v úvodu uvedl, mírně řečeno naštval při aktivaci těch Windows. Totiž: na prodejně nastavili do počítače špatné datum (nevím jaké) a známý byl mírně aktivní a datum si opravil. Ale počítač chtěl opět dát do stavu, jaký byl před poslední reklamací. Říkám: "dobrá, stavím se, všechno dáme dokupy...". Ale ejhle. Hned po zapnutí to na mě začalo řvát, že se uběhlo těch 30 dní potřebných k aktivaci. Nevadí, vytáčím bezplatné číslo na MS, diktuju slečně u telefonu těch X čísel, říkám že to je reinstalace po reklamaci - po výměně desky... ...a nasírám se. Protože prý mi aktivaci nemůže provést a musím se s ní obrátit na výrobce PC. Že to bohužel jinak nejde. Takže teď musíme čekat, až v pondělí nejmenovaná firma otevře prodejnu a bude se s nejakou slečnou dohadovat a vysvětlovat za mého známého, že ty Windows skutečně neukradl, ale legálně koupil. Jen doufám, že už si za ty dva měsíce zvyknul na to, že je doma bez počítače, a pro příště bude vědět, že když kupuje počítač, není to jako když kupuje rohlíky a mléko...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejde o to, jestli na aktivačním centru něco poznají, nebo ne - Jde o to, že případná softwareová kontrola si zkontroluje faktury a poče, a máte-li OEM, na jiných PC než stojí ve faktuře, budou problémy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Downgrade:
No, co se týče té tolerance, tak to má Microsoft napsáno přímo v licenční smlouvě k Windows XP Professional OEM. Ovšem pokud se rozhodnete používat nějaký starší OS, pak nemáte nárok na technickou podporu na ten používaný OS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.