Je to takovy zajimaci az divny.
Treba clovek, kterej si koupi GTX1080Ti a pak nema na monitor a koupi nejakou sunku.
Nebo clovek, kterej si k GTX1080 koupi i5-8400. Ocekaval bych, ze kazdej bude mit minimalne i5-7600K ne-li i7-7700K.
Podivne je, ze Vega 64 ma u sebe jako idealni R7 1700, coz bych ocekaval.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Je to takovy zajimaci az
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
13. 11. 2017 - 14:22https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseJe to takovy zajimaci az divny.
Treba clovek, kterej si koupi GTX1080Ti a pak nema na monitor a koupi nejakou sunku.
Nebo clovek, kterej si k GTX1080 koupi i5-8400. Ocekaval bych, ze kazdej bude mit minimalne i5-7600K ne-li i7-7700K.
Podivne je, ze Vega 64 ma u sebe jako idealni R7 1700, coz bych ocekaval.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093555
+
to som nevedel, ze trh funguje racionalne.. daj data
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
to som nevedel, ze trh
ovadisko https://diit.cz/profil/ovadisko
13. 11. 2017 - 18:35https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseto som nevedel, ze trh funguje racionalne.. daj datahttps://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093666
+
Podle všeho Vulkan žere víc prostředků. Proto proto jsem přepnul z Vulkan na OpenGL v Doom. A tady podobně. Ani nebude moc zobecněné když řeknu že OpenGL si vystačí až s o pětinou méně prostředků na zobrazení stejné scény než Vulkan. Pro AMD je to ovšem výhoda protože využije skryté výpočetní rezervy a dorovná výkon s OpenGL. Ovšem musí k tomu být adekvátně výkonný procesor který umožní rozložení vyšší zátěže. Na tom je ještě vidět jak je Vulkan nevyzrálý že si musí pomáhat výkonem procesoru. Ale nějak to nevytýkám, nelze za krátký čas dosáhnout takové vypilovanosti jako za dlouhé roky OGL. Vulkan alias Mantle je pořád mládě na kterém je třeba ještě spousta práce.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Podle všeho Vulkan žere víc
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
13. 11. 2017 - 15:28https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskusePodle všeho Vulkan žere víc prostředků. Proto proto jsem přepnul z Vulkan na OpenGL v Doom. A tady podobně. Ani nebude moc zobecněné když řeknu že OpenGL si vystačí až s o pětinou méně prostředků na zobrazení stejné scény než Vulkan. Pro AMD je to ovšem výhoda protože využije skryté výpočetní rezervy a dorovná výkon s OpenGL. Ovšem musí k tomu být adekvátně výkonný procesor který umožní rozložení vyšší zátěže. Na tom je ještě vidět jak je Vulkan nevyzrálý že si musí pomáhat výkonem procesoru. Ale nějak to nevytýkám, nelze za krátký čas dosáhnout takové vypilovanosti jako za dlouhé roky OGL. Vulkan alias Mantle je pořád mládě na kterém je třeba ještě spousta práce.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093579
+
Ve zmiňovaném Doomu ale OGL podává horší výkon než Vulkan, u NVIDIA i AMD karet. A také tam jsou častější větší propady FPS: S moderním GPU nevidím moc důvod proč přepínat na relativně obskurní OGL, které je šíleně rozdrobené.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Ve zmiňovaném Doomu ale OGL
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
13. 11. 2017 - 16:46https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseVe zmiňovaném Doomu ale OGL podává horší výkon než Vulkan, u NVIDIA i AMD karet. A také tam jsou častější větší propady FPS: S moderním GPU nevidím moc důvod proč přepínat na relativně obskurní OGL, které je šíleně rozdrobené.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093618
+
má zkušenost je opačná - na Vulkan alespoň 6GB VRAM, jinak problémy a razantní snižování detailů. OGL běží na mix středních/vyšších i na 2GB GTX 670 s G4560 na 50 fps. S Vulkan větší swapování a fps o 10 nižší, pády až ke 30. Na IvyBridge i7 + 6GB GTX 1060 pohoda i na Vulkanu a fps kolem 80. S RX 580 4GB už se muselo snižovat a i tak byla paměť plná (ale to už jde o 1440p, fHD nevím). Takže na dobrý běh hry pod Vulkanem rozhodně víc jak 4GB VRAM. To ostatně potvrzuje i tento Wolf. Je blbý že tam nedali na výběr stejně jako u Doom kde majitelé GF přepnou na OGL a jelo by to krásně i na menší paměti.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
má zkušenost je opačná - na
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
13. 11. 2017 - 17:16https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskusemá zkušenost je opačná - na Vulkan alespoň 6GB VRAM, jinak problémy a razantní snižování detailů. OGL běží na mix středních/vyšších i na 2GB GTX 670 s G4560 na 50 fps. S Vulkan větší swapování a fps o 10 nižší, pády až ke 30. Na IvyBridge i7 + 6GB GTX 1060 pohoda i na Vulkanu a fps kolem 80. S RX 580 4GB už se muselo snižovat a i tak byla paměť plná (ale to už jde o 1440p, fHD nevím). Takže na dobrý běh hry pod Vulkanem rozhodně víc jak 4GB VRAM. To ostatně potvrzuje i tento Wolf. Je blbý že tam nedali na výběr stejně jako u Doom kde majitelé GF přepnou na OGL a jelo by to krásně i na menší paměti.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093642
+
testoval jsem DOOMA na stare R7 270x s 2GB VRAM a pod vulkanem poskytoval jednoznacne lepsi vysledky lepsi minimalni FPS nez pod OGL zatizeni CPU +- par procent identicke ...navic pod OGL to bylo takrka nehratelne pod Vulkanem naprosta pohodicka :)
sam mam GTX 980 s 4GB VRAM a taky no problemo ano u nekterych her uz je 4GB malo ale nevidim nejake zhorseni pod Vulkanem ...naprd je to uplne stejne jak pod DX tak pod OGL tak pod Vulkanem :) ono je i nesmysl takhle generalizovat kdyz si stahnu detaily tak se vejdu i do 2-3GB
navic architektura NV na moderni features lvl API neni dobre pripravena (ony se ani radeji nezapinaji protoze nemaji pozitivni vliv na vykon spis naopak...)
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
testoval jsem DOOMA na stare
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
13. 11. 2017 - 18:45https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskusetestoval jsem DOOMA na stare R7 270x s 2GB VRAM a pod vulkanem poskytoval jednoznacne lepsi vysledky lepsi minimalni FPS nez pod OGL zatizeni CPU +- par procent identicke ...navic pod OGL to bylo takrka nehratelne pod Vulkanem naprosta pohodicka :)
sam mam GTX 980 s 4GB VRAM a taky no problemo ano u nekterych her uz je 4GB malo ale nevidim nejake zhorseni pod Vulkanem ...naprd je to uplne stejne jak pod DX tak pod OGL tak pod Vulkanem :) ono je i nesmysl takhle generalizovat kdyz si stahnu detaily tak se vejdu i do 2-3GB
navic architektura NV na moderni features lvl API neni dobre pripravena (ony se ani radeji nezapinaji protoze nemaji pozitivni vliv na vykon spis naopak...)https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093672
+
Na 1440p v pohodě hraju Dooma s Fury X, jen bez Nightmare textur. V OGL je výkon podstatně horší. Na notebooku s Quadro K2000M OGL DOOM instantně crashne, s Vulkanem si můžu užít lowest detaily možné a 720p :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Na 1440p v pohodě hraju Dooma
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
13. 11. 2017 - 23:42https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseNa 1440p v pohodě hraju Dooma s Fury X, jen bez Nightmare textur. V OGL je výkon podstatně horší. Na notebooku s Quadro K2000M OGL DOOM instantně crashne, s Vulkanem si můžu užít lowest detaily možné a 720p :)https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093714
+
Tak ta grafika je už hodně obsolete 2D zobrazovadlo, ne moderní herní karta. Neříkám že to nerozjede, ale výkon Vegy, 1080 ba 1080Ti jsou naprosto někde jinde.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tak ta grafika je už hodně
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
14. 11. 2017 - 09:05https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseTak ta grafika je už hodně obsolete 2D zobrazovadlo, ne moderní herní karta. Neříkám že to nerozjede, ale výkon Vegy, 1080 ba 1080Ti jsou naprosto někde jinde.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093774
+
Hra s Vulkanem běží v rozpětí 100-130 FPS průměrně, venku v náročnějších scénách je to spíše okolo té stovky, v indoor lokacích je to okolo těch 130. Propady pod 90 FPS jsem neviděl snad vůbec, možná jednou. Hraní je krásně plynulé a tak jsem uprostřed boje pustil GPU-Z, to vypadalo s Vulkanem takto: https://i.imgur.com/Vk6fB6G.gif
Kdyby se někdo divil, proč má moje Fury X okolo 70°C na GPU, je to tím, že jsem originální ventilátor nahradil tichou Noctuou, pokud navíc zafixuji FPS na 60, teplota jde samozřejmě dolů.
Pak jsem přepnul na OpenGL a hra se restartovala, což je feature.
U AMD grafik se používá OGL 4.3 a zážitek je tedy mnohem mnohem horší.
FPS se pohybují v rozpětí 60-80 cca, nicméně je zde znatelný tearing a není to vůbec hezké.
Dle GPU-Z si hra alokovala 3,7GB VRAM, což je o něco málo více: https://i.imgur.com/wY5bOnD.gif
Samozřejmě se to dá přiřknout tomu, že AMD nepodává zrovna dobrý výkon v OpenGL aplikacích, respektive běžné Radeony ne, FirePro karty mají typicky OGL výkon mnohem lepší.
A ano, mám jen 4GB VRAM a nemám zapnuté Nightmare textury, to jsem mohl dělat třeba s R9 390 8GB, ale hrubý výkon byl nižší.
Když někdy najdu čas, zkusím i nějaký jiný HW, ale nevidím prostě důvod NEPOUŽÍVAT Vulkan. Přeji Vám hezký zbytek večera.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak jsem nastartoval Důma.
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
15. 11. 2017 - 00:02https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseTak jsem nastartoval Důma.
Zkusil jsem sestavu s Ryzenem 7 1700X @ 3,9GHz + 2x8GB DDR4-2933 a Radeonem Fury X.
Mám připojený 1440p a 1080p monitor.
Zkusil jsem OGL i Vulkan a to co jsem otestoval mi nesedí s Vašimi výsledky.
Nejprve k nastavení, používám následující:
Video: https://i.imgur.com/0FN8f8U.jpg
Advanced: https://i.imgur.com/q3rr2Qi.jpg
Advanced2: https://i.imgur.com/LG4Gp3Q.jpg
Hra s Vulkanem běží v rozpětí 100-130 FPS průměrně, venku v náročnějších scénách je to spíše okolo té stovky, v indoor lokacích je to okolo těch 130. Propady pod 90 FPS jsem neviděl snad vůbec, možná jednou. Hraní je krásně plynulé a tak jsem uprostřed boje pustil GPU-Z, to vypadalo s Vulkanem takto:
https://i.imgur.com/Vk6fB6G.gif
Tedy je využito cca 3,3GB VRAM.
Screenshoty:
https://i.imgur.com/Aa7K6Hu.jpg
a
https://i.imgur.com/hp5Ujp4.jpg
Kdyby se někdo divil, proč má moje Fury X okolo 70°C na GPU, je to tím, že jsem originální ventilátor nahradil tichou Noctuou, pokud navíc zafixuji FPS na 60, teplota jde samozřejmě dolů.
Pak jsem přepnul na OpenGL a hra se restartovala, což je feature.
U AMD grafik se používá OGL 4.3 a zážitek je tedy mnohem mnohem horší.
No není to se stejným nastavením paráda? https://i.imgur.com/3uWzHQ0.jpg
FPS se pohybují v rozpětí 60-80 cca, nicméně je zde znatelný tearing a není to vůbec hezké.
Dle GPU-Z si hra alokovala 3,7GB VRAM, což je o něco málo více: https://i.imgur.com/wY5bOnD.gif
Samozřejmě se to dá přiřknout tomu, že AMD nepodává zrovna dobrý výkon v OpenGL aplikacích, respektive běžné Radeony ne, FirePro karty mají typicky OGL výkon mnohem lepší.
A ano, mám jen 4GB VRAM a nemám zapnuté Nightmare textury, to jsem mohl dělat třeba s R9 390 8GB, ale hrubý výkon byl nižší.
Když někdy najdu čas, zkusím i nějaký jiný HW, ale nevidím prostě důvod NEPOUŽÍVAT Vulkan. Přeji Vám hezký zbytek večera.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1094059
+
Přesně tak, zkoušel jsem DOOM na mě obstarožné kombinaci FX6300 + GTX950OC 2GB, hodně omezené detaily a pod OpenGL FPS lítali nahoru dolů, pod Vulkanem podstatně stabilnější a byl bez problémů hratelný...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak, zkoušel jsem DOOM
Wikidy https://diit.cz/profil/martin-zduriencik
13. 11. 2017 - 23:27https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskusePřesně tak, zkoušel jsem DOOM na mě obstarožné kombinaci FX6300 + GTX950OC 2GB, hodně omezené detaily a pod OpenGL FPS lítali nahoru dolů, pod Vulkanem podstatně stabilnější a byl bez problémů hratelný...https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093708
+
Vulkan nezere vic prostredku, on totiz nezere prakticky nic.. Vulkan je naprosto tenoucka vrstva nad ovladacem. Vtip je v tom, ze spoustu toho co OpenGL umi a dela, Vulkan neumi vubec, a tudiz si to musi herni engine delat sam - a je dost mozne (az bych rekl pravdepodobne), ze za ty roky optimalizaci OpenGL to zkratka OpenGL umi lip nez lecktery herni engine.
> Ani nebude moc zobecněné když řeknu že OpenGL si vystačí až s o pětinou méně prostředků na zobrazení stejné scény než Vulkan
To bude zobecnene a hlavne naprosto spatne - bez toho aby ste vlozil herni engine do rovnice, fakticky nema vubec smysl mluvit o tom, kolik "prostredku" k necemu potrebuje Vulkan.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
> Podle všeho Vulkan žere víc
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
13. 11. 2017 - 18:06https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse> Podle všeho Vulkan žere víc prostředků
Vulkan nezere vic prostredku, on totiz nezere prakticky nic.. Vulkan je naprosto tenoucka vrstva nad ovladacem. Vtip je v tom, ze spoustu toho co OpenGL umi a dela, Vulkan neumi vubec, a tudiz si to musi herni engine delat sam - a je dost mozne (az bych rekl pravdepodobne), ze za ty roky optimalizaci OpenGL to zkratka OpenGL umi lip nez lecktery herni engine.
> Ani nebude moc zobecněné když řeknu že OpenGL si vystačí až s o pětinou méně prostředků na zobrazení stejné scény než Vulkan
To bude zobecnene a hlavne naprosto spatne - bez toho aby ste vlozil herni engine do rovnice, fakticky nema vubec smysl mluvit o tom, kolik "prostredku" k necemu potrebuje Vulkan.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093663
+
tak bych to upravil na "hra používající Vulkan" Zátěž na procesor i video paměť je o pořádný kus větší.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
tak bych to upravil na "hra
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
13. 11. 2017 - 18:44https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskusetak bych to upravil na "hra používající Vulkan" Zátěž na procesor i video paměť je o pořádný kus větší.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093669
+
velmi exaktni vyjadreni rozdilu "o poradny kus vetsi" o kolik procent 3-5-10 ? nebo 50% nebo dokonce 120% ? :D a plati to napric veskerymi HW/SW konfiguracemi ?
a nemuze to byt i tim ze ty prostredky dokaze vyuzivat efektivneji a prinest tak komfortnejsi pozitek ze hrani (vyssi minimalni FPS a lepsi frame latency by tomu dost napomahali ;) ) ..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
velmi exaktni vyjadreni
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
14. 11. 2017 - 12:25https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskusevelmi exaktni vyjadreni rozdilu "o poradny kus vetsi" o kolik procent 3-5-10 ? nebo 50% nebo dokonce 120% ? :D a plati to napric veskerymi HW/SW konfiguracemi ?
a nemuze to byt i tim ze ty prostredky dokaze vyuzivat efektivneji a prinest tak komfortnejsi pozitek ze hrani (vyssi minimalni FPS a lepsi frame latency by tomu dost napomahali ;) ) ..https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093849
+
13. 11. 2017 - 16:44https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseTie vysledky aspon davaju zmysel
a nie ako
Core i7 8700K vs. Ryzen 7 1800X For NVIDIA/Radeon Linux Gaming
Written by Michael Larabel in Linux Gaming on 16 October 2017
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ryzen1800x-core8700k-game&num=3
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ryzen1800x-core8700k-game&num=2
a je to blzisie k
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ryzen1800x-core8700k-game&num=4
https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093615
+
jj u Serious Sama pilně optimalizují, tam jsou velmi zajímavé výsledky. Ještě by mohli dokončit HD verzi dvojky a bylo by to úplně super.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jj u Serious Sama pilně
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
13. 11. 2017 - 17:22https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskusejj u Serious Sama pilně optimalizují, tam jsou velmi zajímavé výsledky. Ještě by mohli dokončit HD verzi dvojky a bylo by to úplně super.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093645
+
A co se ti na těch výsledcích Phoronixu nezdá? Myslím vůči realitě, ne vůči teorii. Ač (ze zástupců demagogie v ČR třeba) Obr tvrdí, že kód netřeba optimalizovat pro architekturu, pravda je opačná. Architektura Core je tu s námi řadu let, Zen pár měsíců. Kdo se v Linuxu pohybuje ví, jak rychle AMD implementuje nové funkce a hlavně jakým způsobem (viz rejže vs kernel, o grafických ovladačích nemluvě), k tomu přičti nutnost zásahu tvůrce kódu (zde hry) ... vážně, co se ti na tom nezdá? Jestli máš Ryzen, vypiš si třeba jen dmesg... Já jsem čistě linuxák, AMD mám rád, rejže se jim povedla, ale držme se reality.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A co se ti na těch výsledcích
littleon https://diit.cz/autor/littleon
14. 11. 2017 - 00:13https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseA co se ti na těch výsledcích Phoronixu nezdá? Myslím vůči realitě, ne vůči teorii. Ač (ze zástupců demagogie v ČR třeba) Obr tvrdí, že kód netřeba optimalizovat pro architekturu, pravda je opačná. Architektura Core je tu s námi řadu let, Zen pár měsíců. Kdo se v Linuxu pohybuje ví, jak rychle AMD implementuje nové funkce a hlavně jakým způsobem (viz rejže vs kernel, o grafických ovladačích nemluvě), k tomu přičti nutnost zásahu tvůrce kódu (zde hry) ... vážně, co se ti na tom nezdá? Jestli máš Ryzen, vypiš si třeba jen dmesg... Já jsem čistě linuxák, AMD mám rád, rejže se jim povedla, ale držme se reality.https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093723
+
A mám Ryzen 5 1500+ a RX550 v openSUSE, ktoré AMD sponzoruje
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To, že ty funguje synergia
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
14. 11. 2017 - 06:36https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseTo, že ty funguje synergia AMD CPU + AMD GPU a na phoronixe nie, dokonca niekedy je to až opačne.
A o rýchlosti AMD svedčí
https://mesamatrix.net/
A Aj ostatných 10 rokov stratégie
https://www.phoronix.com/forums/forum/linux-graphics-x-org-drivers/open-source-amd-linux/986158-amd-s-open-source-strategy-is-now-ten-years-old
A mám Ryzen 5 1500+ a RX550 v openSUSE, ktoré AMD sponzoruje https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093726
+
Tak si vem libovolnou z měřených her (ideálně víc) a proveď si testy. Pokud ten hardware na stole máš, není nic jednoduššího přeci. Můžeš si změřit a porovnat rozdíl v openSUSE, ve Fedoře, v Archu, v Ubuntu... Uvidíš rozdíly nejen mezi distry (default), ale hlavně v benchmarku vs reálné implementace (tam, kde se to už více či méně povedlo). Vážně si to zkus, vytvořit si malý oddíl na další systém je chvilka a takovéto zablbnutí je jen na pár hodin. Stojí to za to ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak si vem libovolnou z
littleon https://diit.cz/autor/littleon
14. 11. 2017 - 11:02https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseTak si vem libovolnou z měřených her (ideálně víc) a proveď si testy. Pokud ten hardware na stole máš, není nic jednoduššího přeci. Můžeš si změřit a porovnat rozdíl v openSUSE, ve Fedoře, v Archu, v Ubuntu... Uvidíš rozdíly nejen mezi distry (default), ale hlavně v benchmarku vs reálné implementace (tam, kde se to už více či méně povedlo). Vážně si to zkus, vytvořit si malý oddíl na další systém je chvilka a takovéto zablbnutí je jen na pár hodin. Stojí to za to ;)https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093810
+
asi ma ten reklamny banner v hre fakt zmysel(Ryzen|Vega)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
asi ma ten reklamny banner v
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
14. 11. 2017 - 10:20https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuseasi ma ten reklamny banner v hre fakt zmysel(Ryzen|Vega)https://diit.cz/clanek/wolfenstein-ii-zavislost-na-procesoru/diskuse#comment-1093801
+
Je to takovy zajimaci az divny.
Treba clovek, kterej si koupi GTX1080Ti a pak nema na monitor a koupi nejakou sunku.
Nebo clovek, kterej si k GTX1080 koupi i5-8400. Ocekaval bych, ze kazdej bude mit minimalne i5-7600K ne-li i7-7700K.
Podivne je, ze Vega 64 ma u sebe jako idealni R7 1700, coz bych ocekaval.
to som nevedel, ze trh funguje racionalne.. daj data
Podle všeho Vulkan žere víc prostředků. Proto proto jsem přepnul z Vulkan na OpenGL v Doom. A tady podobně. Ani nebude moc zobecněné když řeknu že OpenGL si vystačí až s o pětinou méně prostředků na zobrazení stejné scény než Vulkan. Pro AMD je to ovšem výhoda protože využije skryté výpočetní rezervy a dorovná výkon s OpenGL. Ovšem musí k tomu být adekvátně výkonný procesor který umožní rozložení vyšší zátěže. Na tom je ještě vidět jak je Vulkan nevyzrálý že si musí pomáhat výkonem procesoru. Ale nějak to nevytýkám, nelze za krátký čas dosáhnout takové vypilovanosti jako za dlouhé roky OGL. Vulkan alias Mantle je pořád mládě na kterém je třeba ještě spousta práce.
Ve zmiňovaném Doomu ale OGL podává horší výkon než Vulkan, u NVIDIA i AMD karet. A také tam jsou častější větší propady FPS: S moderním GPU nevidím moc důvod proč přepínat na relativně obskurní OGL, které je šíleně rozdrobené.
má zkušenost je opačná - na Vulkan alespoň 6GB VRAM, jinak problémy a razantní snižování detailů. OGL běží na mix středních/vyšších i na 2GB GTX 670 s G4560 na 50 fps. S Vulkan větší swapování a fps o 10 nižší, pády až ke 30. Na IvyBridge i7 + 6GB GTX 1060 pohoda i na Vulkanu a fps kolem 80. S RX 580 4GB už se muselo snižovat a i tak byla paměť plná (ale to už jde o 1440p, fHD nevím). Takže na dobrý běh hry pod Vulkanem rozhodně víc jak 4GB VRAM. To ostatně potvrzuje i tento Wolf. Je blbý že tam nedali na výběr stejně jako u Doom kde majitelé GF přepnou na OGL a jelo by to krásně i na menší paměti.
testoval jsem DOOMA na stare R7 270x s 2GB VRAM a pod vulkanem poskytoval jednoznacne lepsi vysledky lepsi minimalni FPS nez pod OGL zatizeni CPU +- par procent identicke ...navic pod OGL to bylo takrka nehratelne pod Vulkanem naprosta pohodicka :)
sam mam GTX 980 s 4GB VRAM a taky no problemo ano u nekterych her uz je 4GB malo ale nevidim nejake zhorseni pod Vulkanem ...naprd je to uplne stejne jak pod DX tak pod OGL tak pod Vulkanem :) ono je i nesmysl takhle generalizovat kdyz si stahnu detaily tak se vejdu i do 2-3GB
navic architektura NV na moderni features lvl API neni dobre pripravena (ony se ani radeji nezapinaji protoze nemaji pozitivni vliv na vykon spis naopak...)
Na 1440p v pohodě hraju Dooma s Fury X, jen bez Nightmare textur. V OGL je výkon podstatně horší. Na notebooku s Quadro K2000M OGL DOOM instantně crashne, s Vulkanem si můžu užít lowest detaily možné a 720p :)
Tak ta grafika je už hodně obsolete 2D zobrazovadlo, ne moderní herní karta. Neříkám že to nerozjede, ale výkon Vegy, 1080 ba 1080Ti jsou naprosto někde jinde.
Tak jsem nastartoval Důma.
Zkusil jsem sestavu s Ryzenem 7 1700X @ 3,9GHz + 2x8GB DDR4-2933 a Radeonem Fury X.
Mám připojený 1440p a 1080p monitor.
Zkusil jsem OGL i Vulkan a to co jsem otestoval mi nesedí s Vašimi výsledky.
Nejprve k nastavení, používám následující:
Video: https://i.imgur.com/0FN8f8U.jpg
Advanced: https://i.imgur.com/q3rr2Qi.jpg
Advanced2: https://i.imgur.com/LG4Gp3Q.jpg
Hra s Vulkanem běží v rozpětí 100-130 FPS průměrně, venku v náročnějších scénách je to spíše okolo té stovky, v indoor lokacích je to okolo těch 130. Propady pod 90 FPS jsem neviděl snad vůbec, možná jednou. Hraní je krásně plynulé a tak jsem uprostřed boje pustil GPU-Z, to vypadalo s Vulkanem takto:
https://i.imgur.com/Vk6fB6G.gif
Tedy je využito cca 3,3GB VRAM.
Screenshoty:
https://i.imgur.com/Aa7K6Hu.jpg
a
https://i.imgur.com/hp5Ujp4.jpg
Kdyby se někdo divil, proč má moje Fury X okolo 70°C na GPU, je to tím, že jsem originální ventilátor nahradil tichou Noctuou, pokud navíc zafixuji FPS na 60, teplota jde samozřejmě dolů.
Pak jsem přepnul na OpenGL a hra se restartovala, což je feature.
U AMD grafik se používá OGL 4.3 a zážitek je tedy mnohem mnohem horší.
No není to se stejným nastavením paráda? https://i.imgur.com/3uWzHQ0.jpg
FPS se pohybují v rozpětí 60-80 cca, nicméně je zde znatelný tearing a není to vůbec hezké.
Dle GPU-Z si hra alokovala 3,7GB VRAM, což je o něco málo více: https://i.imgur.com/wY5bOnD.gif
Samozřejmě se to dá přiřknout tomu, že AMD nepodává zrovna dobrý výkon v OpenGL aplikacích, respektive běžné Radeony ne, FirePro karty mají typicky OGL výkon mnohem lepší.
A ano, mám jen 4GB VRAM a nemám zapnuté Nightmare textury, to jsem mohl dělat třeba s R9 390 8GB, ale hrubý výkon byl nižší.
Když někdy najdu čas, zkusím i nějaký jiný HW, ale nevidím prostě důvod NEPOUŽÍVAT Vulkan. Přeji Vám hezký zbytek večera.
Přesně tak, zkoušel jsem DOOM na mě obstarožné kombinaci FX6300 + GTX950OC 2GB, hodně omezené detaily a pod OpenGL FPS lítali nahoru dolů, pod Vulkanem podstatně stabilnější a byl bez problémů hratelný...
> Podle všeho Vulkan žere víc prostředků
Vulkan nezere vic prostredku, on totiz nezere prakticky nic.. Vulkan je naprosto tenoucka vrstva nad ovladacem. Vtip je v tom, ze spoustu toho co OpenGL umi a dela, Vulkan neumi vubec, a tudiz si to musi herni engine delat sam - a je dost mozne (az bych rekl pravdepodobne), ze za ty roky optimalizaci OpenGL to zkratka OpenGL umi lip nez lecktery herni engine.
> Ani nebude moc zobecněné když řeknu že OpenGL si vystačí až s o pětinou méně prostředků na zobrazení stejné scény než Vulkan
To bude zobecnene a hlavne naprosto spatne - bez toho aby ste vlozil herni engine do rovnice, fakticky nema vubec smysl mluvit o tom, kolik "prostredku" k necemu potrebuje Vulkan.
tak bych to upravil na "hra používající Vulkan" Zátěž na procesor i video paměť je o pořádný kus větší.
velmi exaktni vyjadreni rozdilu "o poradny kus vetsi" o kolik procent 3-5-10 ? nebo 50% nebo dokonce 120% ? :D a plati to napric veskerymi HW/SW konfiguracemi ?
a nemuze to byt i tim ze ty prostredky dokaze vyuzivat efektivneji a prinest tak komfortnejsi pozitek ze hrani (vyssi minimalni FPS a lepsi frame latency by tomu dost napomahali ;) ) ..
A na akom rozlíšení to testovali ?
Tie vysledky aspon davaju zmysel
a nie ako
Core i7 8700K vs. Ryzen 7 1800X For NVIDIA/Radeon Linux Gaming
Written by Michael Larabel in Linux Gaming on 16 October 2017
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ryzen1800x-core8700k...
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ryzen1800x-core8700k...
a je to blzisie k
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ryzen1800x-core8700k...
jj u Serious Sama pilně optimalizují, tam jsou velmi zajímavé výsledky. Ještě by mohli dokončit HD verzi dvojky a bylo by to úplně super.
A co se ti na těch výsledcích Phoronixu nezdá? Myslím vůči realitě, ne vůči teorii. Ač (ze zástupců demagogie v ČR třeba) Obr tvrdí, že kód netřeba optimalizovat pro architekturu, pravda je opačná. Architektura Core je tu s námi řadu let, Zen pár měsíců. Kdo se v Linuxu pohybuje ví, jak rychle AMD implementuje nové funkce a hlavně jakým způsobem (viz rejže vs kernel, o grafických ovladačích nemluvě), k tomu přičti nutnost zásahu tvůrce kódu (zde hry) ... vážně, co se ti na tom nezdá? Jestli máš Ryzen, vypiš si třeba jen dmesg... Já jsem čistě linuxák, AMD mám rád, rejže se jim povedla, ale držme se reality.
To, že ty funguje synergia AMD CPU + AMD GPU a na phoronixe nie, dokonca niekedy je to až opačne.
A o rýchlosti AMD svedčí
https://mesamatrix.net/
A Aj ostatných 10 rokov stratégie
https://www.phoronix.com/forums/forum/linux-graphics-x-org-drivers/open-...
A mám Ryzen 5 1500+ a RX550 v openSUSE, ktoré AMD sponzoruje
Tak si vem libovolnou z měřených her (ideálně víc) a proveď si testy. Pokud ten hardware na stole máš, není nic jednoduššího přeci. Můžeš si změřit a porovnat rozdíl v openSUSE, ve Fedoře, v Archu, v Ubuntu... Uvidíš rozdíly nejen mezi distry (default), ale hlavně v benchmarku vs reálné implementace (tam, kde se to už více či méně povedlo). Vážně si to zkus, vytvořit si malý oddíl na další systém je chvilka a takovéto zablbnutí je jen na pár hodin. Stojí to za to ;)
je to nesmysl
:) ahoj Redmarxi. Mohl bys to rozvést?
asi ma ten reklamny banner v hre fakt zmysel(Ryzen|Vega)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.