Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Z SSD se stává nutnost, WoW Shadowlands jej má v minimálních požadavcích

No, špíš bych řekl že problém je v updatování. Kdo někdy aktualizoval League of Legends nebo jinou hru která používá rozdílové aktualizace ví, že na plotnovym disku to není žádná legrace. Na SSD otázka několika minut či méně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve WoWku to funguje tak že se stáhne porvnávací "tabulka" cca 100MB u většiny aktualizací a pak se stahuje většinou 30-70MB nebo pak 1GB při něčem větším. S tímhle si bez problémů poradí i plotna.
Obecně půjde spíše o rychlost načítání při změně lokací, protože se zase posune náročnost textur a modelů.

PS. Engine WoWka profituje spíše z rychlosti procesoru než grafiky takže ty požadavky na procesor bych osobně o trochu vytáhl. Jinak řečeno na singla stačí to co tam píšou, ale už do 5man dungu bych to posílil :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak W10 už chtějí SSD dávno, jen se o tom raději nemluví.
Zrovna nedávno jsem otáček jeden NTB do továrního nastavení a pak aktualizace. 2 dni to poskakovalo na stole. Počítače bez SSD už neservisuji.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Pohužel taky pravda. W7 aktualizované na max jedou na plotně krásně. W10 děs, hrůza.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Neřekl bych zrovna "krásně", ale veterán zvyklý zapnout komp, jít si uvařit kafe a vrátit se s ním k plně funkční ploše, nadávat rozhodně nebude ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jj, jednou jsem upgradoval znamemu PC, ktere nabihalo snad dve minuty,,,
nevericne koukal, jak mu najednoi PC rychle nabiha...
i kdyz mam SSD, tak stejne sve PC jen uspavam...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

+1

Provozovat Win10 na točivém HDD je jen pro masochisty. Naštěstí už jsou nějakou dobu SSD finančně dostupná, takže to není takový problém. Ony i takové sedmičky na SSD jsou paráda, je to úplně o něčem jiném. Dnes už točivé disky opravdu jen jako odkladiště velkých dat s nepravidelným přístupem, tam je zatím poměr cena/kapacita s SSD nesrovnatelný.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak u třeba takového DCS, když jsem ho měl ještě a plotně a zkoušel proletět nad nějakým letištěm s více hráči, tak jsem si během swapu mohl jít udělat kafe. A divím se, že už u KC:DC to nedali do minimálních požadavků, tam když hra načítala textury postav, při hraní z plotny, tak to dlouhé desítky vteřin vypadalo při dialogu jak hra z roku 1998.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, KCD jsem chvíli na točáku provozoval. Než jsem prošel skrz náměstí, tak už snad většina NPC měla i hlavy :-D Nicméně buďme upřímní, ono u KCD v tom měla prsty i optimalizace hry. Po finálních updatech jsem to myslím viděl u někoho na točivém disku, a už to bylo i snesitelné. Nicméně jsem jednoznačně pro to mít na SSD.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

KCD mi, co se týče načítání, na mém už starším NVMe Samsungu SM961 jelo celkem v pohodě. Co mě ale štvalo, bylo, že hra je hodně náročná na procesor...mám ještě 6600K a když jsem projížděl městem rychle na koni, tak se tobrutálně kousalo na 25FPS, po zastavení v pohodě 60FPS...ten procesor to nestíhal načítat...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna jsem chtěl napsat, že bez SSD bych KCD asi nehrál XD. Měl jsem ho taky na točáku a nic extra (ani defrag tomu moc nepřidal).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, viz můj koment níže. KCD na 8/8 nebo 4/8 běžel naprosto perfektně. Jak na 4/8 xeonu se 3,9 GHz tak i 2x 4/4 xeonu na 2,8 GHz/ks kde se cpu flakala v součtu od 50 do 70 % ale v průměru na 60 %. Zatím co 4/4 i5 podávala stejný výkon jako 2/2 G3258... A cpu se točil na 100%.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně 8 jadro/vlákno. Ta hra běžela bez problémů na 8 jadru/vláknu. Ale když to bylo na 4 jadru/vláknu tak Rataje na koni teda fakt bída i s ssd. Proleteni Rataji na koni u třech pc 1. 1x Xeon 1231 + 16 GB + GTX 960@1920x1200p + SSD médium az Hig = 55 fps. CPU 77 % a GPU 90 %. 2. Starší mac 2x Xeon 5462 + 32GB + 7950@1920x1200 + HDD 5400, stejně nastaveni = 41 fps. A procaky, byť staré docela těžká flakacka (60 % v součtu), zatim co GPU 92 %... 3. i5 4670 GHz + 16 GB + gtx 760@1920x1200p + SSD = 25 fps a zaseky a lidi bez hlaviček a textury jen fleky (stejné hodnoty měl i G3258 na 4,5 GHz) edit: cpu 100 % GPU 90 %. Takže bych to s KCD černé neviděl. Prostě to chtělo mít jen silný cpu s velkou cache. U těch starých xeonu to bylo 24 MB v součtu tak možná proto ta flakacka. Tam mě i dost překvapilo že i když je chladí dvě malé vežicky s jedním 120 mm, tak jsem je v occt nedostal přes 62 °C a ventilátor nešel přes 1300ot (z jeho 3200ot max). Asi dřív Intel uměl dělat normální cpu. Někdy musím zkusit na 2x 5690 ale tak až budu v karanténě s covidem, protože teď fakt ve worku hoňka.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No obecně je software čím dál nenažranější a myslím že hrubě nestíhá pokrok hardware......Hry neznám, ale u CADu a různých profi programů neustále přidávají funkce a bobtná to a bobtná

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

kdo ti brání v tom koupit si nejsilnější CPU, NVMe SSD (PCIe 4.0), RTX 2080 Ti(pak vyměnit za 3090) a aspoň 32-64GB RAM ?(a žádná hra s tím nebude mít problém) ;)

btw i CAD běhá slušně na 4 jádru(středně velké projekty), ale musíme si uvědomit, že poslední dobou už je to hodně efektivní AiO nástroj , který má spoustu věcí automatizovaných a dělá to za běhu (ještě xx generací a budeš řešit jen design a možná ani ten)..kdybys pamatoval dřevní doby IT, tak bys byl za současný stav šťastný a líbal vývojářům nohy (skoro nic to neumělo a zasekané ještě víc ):)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna u AutoCADu je lepší mít méně jader, ale vyšší frekvenci, protože AutoCAD neumí využít více jader. Tedy alespoň ve 2D to tak je.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jaj pamatam ako keby to bolo v cera ked som v 2008 robil v CaD ci pro enginne a ta plotna kolko sa nahrkotala a ja kolko nacakal, ked mi trebalo robiť na 250GB 3D modely to bola muka a nervy. Ked dorazili v 2009 SSD už nikdy viac plotnu...
Dnes to je labužo s M2 2-4TB diskami aj RAM 4x16GB sa da zohnať za 160€ alebo 4x32GB za 400€ to už je ina cena ako pred tym :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde seženu 64 GB RAM za 160 eur?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Star Citizen ho má v požadavcích už několik let

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V doporučených, nikoli minimálních:

MINIMUM REQUIREMENTS
Star Citizen requires a 64-bit processor and operating system.
OS Windows 7 SP1 / Windows 8.1 / Windows 10 (Latest Service Pack)
CPU Quad Core CPU
GPU DirectX 11 Graphics Card with 2 GB Ram
Memory 16 GB
Storage 60 GB

RECOMMENDED
For the best gaming experience when exploring the 'verse, we advise players have systems that meet or exceed the below specifications:
OS Windows 10 (Latest Service Pack)
CPU Quad Core CPU
GPU DirectX 11 Graphics Card with 4+ GB Ram
Memory 16+ GB DDR4
Storage 60 GB SSD

Ale je pravda, že po kritice, která se strhla, Blizzard vyměknul a připsal do minimálních požadavků, že lze použít i HDD, ale může to mít negativní dopad na výkon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shadowlandy betu sice nemám a mít asi ani nebudu (už nejsem tak velkej nerd), ale všeobecně se použití SSD dá vyhnout tím, že mám jeden HDD čistě na OS a nějaké pomalé/nenáročné smetí, druhé HDD třeba na ty hry. Ještě v dobách studého chudenta jsem takto chvíli fungoval a rozdíl proti SSD byl opravdu nepatrný.

Mrazíci navíc WOWko od konce prepatche draenoru "rozsekali", takže už hra neobsahuje obrovskej jeden soubor a pak tunu malých, ale řekněme několik cca 3GB kousků. Důvod byl právě kvůli eliminaci nutnosti SSD disků.

Updaty byly kdysi velmi bolestivé, když jsem ještě paralelně držel desktop a notes v podobné SW výbavě s tím, že jsem hrával i na notesu, tak pamatuji večer, kdy to na desktopu trvalo půl hodinu, na notesu asi 5 minut. Kde byl jaký disk vysvětlovat nemusím. Od té doby se to zlepšilo a jsou stále hráči, co to mají na točivých discích. Mám vyzkoušeno, že natáhnutí lokace nebo login nejvíc časově natahuje větší množství addonů (v lua scriptech).

V jednom patchi v legii jednou něco podělali a někteří uživatelé měli extrémně dlouhé nahrávání lokací, údajně to eliminovalo SSD. Já si všiml jen několikavteřinového okna, kdy klient nedělal vůbec nic. Instalováno na i750 400GB, takže disk opravdu úzkým hrdlem nebyl :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jaj tak to se poníženě omlouvám

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím co je zač Star Citizen, ale chtít 16 GB RAM jako minimum to už mi přijde úplně mimo. To není standardem ani na stávající generaci konzolí a ty mají sdílenou operační a grafickou paměť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve světě IT platí 2 zákony.
1. Moorův o neustálém růstu výkonu a kapacit.
2. Veškeré volné prostředky budou spotřebovány.

Pamatuju bug ve win7, kdy update zahltil HDD na 2 hodiny při aktualizaci.
Programátoři a testéři evidentně běželi na SSD. Jinak by si toho někdo všimnul.

120GB SSD byl před 10 lety high-end. Před 5 roky low-end. Takže požadavek na 100GB SSD je vcelku skromný. A z pohledu mobilních hráčů rozumný. I 8 let starý notebook se dá vybavit SSD a 8GB paměti. Procesor vyměnite těžko. A grafiku vůbec. Takže hra s takovýmito požadavky může oslovit početnou skupinu lidí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Takže požadavek na 100GB SSD je vcelku skromný." <= Požadavek na SSD může být přijatelný, ale 100GB z SSD jen pro jednu hru mi přijde dost ujeté. Předpokládám, že průměrná velikost SSD v běžných PC bude někde lehce pod 0,5TB ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vtipné. Minimum SSD, 4 GB VRAM, RX 560... 1024x768. Kdo má v takovéhle sestavě, byť notebook, 1024x768? To to nemůžou dát rovnou na 1280x768 pro notebooky i když nemám tušení jestli ještě tohle tyhle sestavy mají a nemají už rovnou fullhd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Můžou dát cokoliv, proto to taky dělají - papír snese všechno ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Treba takovy black desert se neda hrat moc na plotne taky, jednou jsem to nainstaloval omylem na 5400 ot. Hdd a to bylo sileny, clovek cekal i minutu nez se mu nacetli textury postav ve meste

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm pamatuju si že když jsem kdysi zkoušel betu Wow, tak jsem to rozběham i na Athlonu s 256MB ramky a s pracovním (rozuměj kancelářským) ATI radeonem 7000, který neměl ani dost paměti aby zobrazil korektne všchny textury (cesta pak na pohled nebyla spojitá). Ale běhalo to plynule...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.