Xabre II vypadá poměrně dobře
Alespoň podle současných informací a na papíře. Něco málo jsem vám nabídl už 21. února, ale to byly jen malé náznaky. Nyní se dozvídáme o drobet více. Pro mne asi nejzajímavější je informace, že jak Pixel, tak Vertex Shadery budou v případě Xabre II podporovány přímo v hardware (předchozí Xabre měla Vertex Shadery tvořené softwarově). Obojí samozřejmě ve verzi 2.0, neb Xabre II má ambice být DirectX 9.0 chipem.
Trochu mne zaráží, že prý datový tok z pamětí nabídne Xabre II 16 GB/s. Zaráží mne to proto, že i Xabre II bude využívat DDRII paměti, stejně jako GeForce FX 5800 a také se 128bitovou sběrnicí. Jenže GeForce FX 5800 má tento datový tok při 1GHz taktu pamětí, kdežto Xabre II se ho podaří dosáhnout s polovičním? Zvláštní. Nebo, že by se znovu srovnávaly jablka s hruškami? On by to v případě Xabre II mohl být datový tok, jaký musel být pro stejný výkon, kdyby nebyla použita technologie Frictionless Memory Control III, která má napomoci snížit datový tok.
Diskuse ke článku Xabre II vypadá poměrně dobře