Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Xbox 360 bude o Vánocích

Zdravim,neni to spise uvedeni na japonsky a americky trh nez japonsky a evropsky?
 
Shaquille

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bude sa do Xboxu dat nainstalovat nejaky os? a viem ze do PS3 by sa mal dat nainstalovat linux no neviete ako to bude s win (moyno uz vista). Dik

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že Xbox 360 není postaven na x86 procesoru, tak na něm windows pojedou těžko. Linux ale každopádně, dřív nebo později.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud bude mít propageci jako původní XBOX tak v evropě opět neuspěje,a u nás takto asi nemá šanci.Původní XBOX skoro nikdo nezná a těžko tedy někdo dude kupovat něco o če nikdy neslišel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Petr Štejnar: to bylo pravděpodobně taky proto, že konzole od MS neměly tradici a nikdo nemohl vědět, jestli je to myšleno vážně, nebo jestli to MS za půl roku zabalí a zákazníkovi doma zbyde nepoužitelný kus hardwaru. Teď už je jasný, že to MS opravdu myslí vážně a krom toho je připravovaná řada dost zajímavých her. Krom toho je nový Xbox (na rozdíl od původního) oproti dnešním PC hodně technologicky napřed, což jednak může určité skupiny lidí zaujmout, ale hlavně to umožní nesrovnatelně lepší grafiku, než PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na zacatku XBOX v Evrope moc neletel, ale ted ma docela uspech. Pracuji v Irsku a spousta lidi z IT branze ma doma XBOX a ne PS2. 
V obchodech se sice nejlepe prodava PS2, ale XBOX je na tom taky dost slusne.
Ehm, ja mam Nintendo DS :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 no-X: nebol by som si az tak isty ze x-box ci ps3 ponuknu ludom nesrovnatelne lepsiu grafiku ako pc. Ako prvy argument budiz ze grafika na pc bude minimalne teoreticky vykonejsia vdaka moznostiam sli cize SLI 7800GTX[ultra?] bude urcite vykonejsie ako RSX ale to je len teoria kedze vieme ze v praxi hry robene cisto na hi-end niesu. Druha ale isty argument je ten ze xy hier je robenych na ps3/pc/xbox360 cize ta hra bude rovnako vypadat na ps3 ako na pc ak clovek bude mat na to zostavu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 Jaa: Ne vsechny hry jsou delany pro vsechny platformy a na PC se navic muzou snadno stahnout detaily. A co se GF7SLI tyce, tak ta se tezko muze rovnat architekture novych konzoli, protoze se to v PC neda vyuzit naplno. Ta konzole je proste vyladena na maximalni vykon, zatimco PC je stavebnice se spoustou slabych mist (sbernic) a narocnosti na kompatibilitu, takze i pri stejnych specifikaci to ve vykonu kozole PC urcite nanda... Ale nemyslete si ze jim nadrzuju - mam PC a ani by me nenapadlo menit, delam i jiny veci nez hry... Navic casem se to otoci...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2  Erkil1452 : mas pravdu nie vsetky hry ale ty tvorcovia tu hru chcu predat cize ju musia robit po stranke vyzorovej tak ako budu +- vypadat ine hry. Prave to na PC sa daju stiahnut detialy cize vsetci budeme hrat na medium low ale ten co ma nejaku 7800gtx respektive jej nastupcu (alebo sli) kedze konzole tu este niesu a pridu az koncom roku si bude uzivat max cize ja tvrdim na PC grafika ako na konzolach bude. Mas pravdu su vyladene na maximalny vykon a PC a PC procak vs cell nema sancu myslim ani za 5 rokov ale my sa bavime o grafike a uz v pripade SLI...PC next gen minimalne dobieha. Ci nase procaky uzivia SLI? No to sa ukaze ked pridu tie hry ale je dnes blbost povedat(nemyslim teba) ze napr na 7800gtx neni adekvatny procak ja osobne ci mam procak na 3.2 alebo 3.6ghz tak v grafickych benchmarkoch ktore vytazuju prave grafiku na max v pripade mojej OC g6800ultre by som musel zaznamenat rozdiel ale ziaden tam nemam. Cize pretaktenej 6800ul staci aj maximalne 3.2ghz p4 (menej ako 3.2 som neskusal takze to moze byt [a verim ze je] aj menej).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mohli by ste napisaj nejaky link na forum kde sa o Xbox 360 a PS3 diksutuje, kde sa mozem dozvediet nieco nove a hlavne opytat co ma zaujma. dik

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

forum? konzoly? chod na www.sector.sk, tam je toho dost...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

problémem není graf. karta, ale rychlost konsole  a PC. PSX měl výkon na úrovni 486 apouhý 1 MB RAM.  Hry většina z Vás měla možnost posoudit. nevím jaký výpočetní výkon má PS-2, ale jeho procesor kmital na pouhých 300 MHz a k tomu celých 32 MB RAM. hry ovšem na úrovni P4. nechci být špatným prorokem ale PC se bude vzpamatovávat dost dlouho

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 xxl mozem vediet podla coho porovnavas konzolu a pc?
 
Ked sa na to pozrem len procesorovo/cell tak ano pc sa bude dlho spamatavat ale ak sa na to pozrem z pohladu grafickej vybavy tak pc nema co rozdychavat(ako som uz pisal respektive vysvetloval dole).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mna by zaujimalo v akom najvyssom rozliseni sa budu dat hrat hry na novych konzolach. Viem ze sa uz predavaju telky v rozliseni 1366 x 768, ale telku HDTV 1920×1080 som zatial nevidel. Budu konzoly podporovat aj toto rozlisenie ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bajaja ano budu podporovat HDTV

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jaa: no, já mluvil o Xboxu :-) Není žádný tajemství, že nViida do konzolí nedávala nic jinýho, než upravený verze PC čipů. I přesto si myslím, že 550MHz "G70" v konzoli může nabídnout víc, než 2*430MHz G70 v PC. jednak kvůli neefektivitě nV SLI a hlavně kvůli optimalizacím pro konzoli. Naopak ATi Xenos nabídne na delší dobu mnohem víc, než PC čipy (FSAA bez ztráty výkonu - představ si framerate typický pro rendering bez FSAA s kvalitou FSAA 4x. Než tohle PC karty doženou hrubou silou, bude to chvíli trvat. Pak velice výkonný shadery, rychlý z/stencil/blending operace (200GB/s+) a tile-based deferred rendering. K tomu ještě přičíst typickou optimalizaci pro konzole a jsme s grafikou/výkonem tak o 24 měsíců napřed oproti PC (unifikovaný shadery nebudou dřív než za 18 měsíců, tile-based deferred rendering taky ne a EDRAM kdoví jestli vůbec)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: Beriem kazdy mozme mat iny nazor a ja si pre zmenu myslim ze SLI G70 moze viacej ponuknut ako "G70" v xboxe360. SLI sice neni dokonale (a ja osobne tomu vobec nefandim tak ako nefadim crossfire u ati) ale teoreticky to prinasa 2x vacsi vykon a procaky to su schopne utiahnut ako dokaz moze napr sluzit takmer 2x vacsi vykon v 3dmarku05 ktory je sice len synteticky benchmark a neukazuje nic o vykone v hrach ale testuje prave grafiku a keby ju to CPU nestihalo zasobovat (tak ako je dnes moderne vsade mozne po nete pisat) tak tam nemoze byt takmer 2x vacsi narast. To ze sa to neprejavi v hrach je sposobene hlavne tym ze CPU nestiha aj tie dalsie veci (AI/fyzika apod). Ano suhlasim ze EDRAM na grafickej na pomoc pri FSAA aby sa neznizil vykon je dobra vec ale prakticky to neni daco co by PC nezvladlo.(samozrejme so stratou na vykone) Nejaky vyznam v tom jak hry budu vypada to nebude mat(neni to nic ako napr HDR atd ktore je viditelne) Unifikovane shadery su jeden velky otaznik pretoze sa nevie ako vlastne budu naozaj vykonne. Vzdycky je predsa vykonejsie specializovana jednotka ako jednotka co zvlada toho viacej...mno vsak to uvidime ale taktiez to neni vec ktora by zabranila hram na PC aby vypadali ako na next-gen. "rychlý z/stencil/blending operace (200GB/s+) a tile-based deferred rendering" Ano beriem ale ked sa bavime o SLI neni toto opat ziaden problem. " K tomu ještě přičíst typickou optimalizaci pro konzole" V tomto sa naozaj PC nechyta lebo konzola je predsalen optimalizovana na jeden hw a je pekne ze konzole nemaju uzke hrdla ako PC lenze tym ci je niekde uzke hrdlo alebo nie vykon grafickej nezvysis (PCIE na pc uzke hrdlo tiez nieje) data mozno dostava krasne rychlo z cellu ale ona ma tiez svoje maximum a viacej nevypocita ani keby sa roztrhala a prave preto sa moze pc porovnavat lebo priamo v tejto oblasti uzke hrdlo nema. A taktiez obecne neni treba zabudat ze teoreticky v dobe ked sem pride xbox360(nehovorim ani o ps3 ktora pride neskor) tu budeme mat snad R520 ale mozno aj 580(ktora je planovana k vianociam a vraj s nou problemy pri vyrobe niesu) a to zasa donuti Nvidiu vydat G80....cize neni dobre porovnavat aktualny hw s tym co pride za pol roka (konzole) treba porovnavat co vtedy bude aktualne aj na pc co bude to hore co som pisal ak sa konecne ati pohne z pruseru v ktorom je...
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vezmu to v bodech ;-)

1) RSX (aka PS3 G70) bych sem netahal a když už, tak bych jí považoval za rychlejší, než SLI G70 v PC. Proč? Jednak proto, že 550MHz RSX má o 30% vyšší výkon, než PC G70GTX, přičemž SLI v průměru dává nárůst výkonu okolo 25% a hlavně proto, že RSX nebude bržděná výkonem CPU (beru v úvahu, že cell bude rychlý)

2) Xenos po stránce výkonu v FSAA a z/stencil operacích nemůžeš s ničím stávajícím srovnávat, těch 220 nebo 250GB/s (udávají se různé hodnoty) jsou naprosto jinde, než 75GB/s dvou PC G70 v SLI. :-)

3) i kdyby unifikovaná architektura nebyla nijak zázračně výkonná, nebude pomalejší, než ta současná, alespoň v podání Xenosu. Počet ALUs je vyšší, než u současných karet, takže i kdyby jejich výkon nebyl až tak vysoký, vykompenzuje se množstvím.

4) G80 bude čip, který zřejmě nebude mít unifikovanou architekturu (pokud ho nVidia nepředělá - nevím, jestli se nVidii povedlo přesvědčit MS, aby vyřadil požadavek unifikovaných shaderů z WGF2.0). Jestli to MS nVidii odkýve, nebude pomalu už pro splnění WGF2.0 specifikací třeba víc, než karta postavená na architektuře G70 s pár menšími úpravami :-| (tzn. G80 asi nebude takový zázrak, jak si někteří myslí)

5) EDRAM v příští generaci karet nebude, obzvlášť pokud se objeví nějaký použitelný nástupce GDDR3 (GDDR4, XDR atp.). Sice by to vyřešilo spoustu problémů (snížený množství odpadního tepla, FSAA a další operace téměř bez ztráty výkonu, snáze imlementovatelný a efektivnější deferred rendering...), ale je to příliš drahý a komplikovaný řešení pro běžný trh. Zvlášť když ani jeden z výrobců nemá důvod ho používat.

6) starý Xbox, který byl ve své podstatě jen upraveným PC (klasický CPU, GPU jen NV20/GF3 s přidanými ALUs) nabízel grafiku, kterou PC dotahlo až o dvě generace grafických karet dál (samozřejmě jak která hra, beru průměr). A když bude mít nový Xbox grafický čip ne ze stávající, ale z příští generace, je víc než logický očekávat, že bude trvat ještě dýl (minimálně stejně dlouho), než PC znovu na Xbox dotahne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hehe zacina sa to rozbiehat... :-)))
1) Ak pristupim na to co pises ze RSX +30% oproti GTX (bohovie co bude ultra) tak to nic nemeni ze G80 bude aspon tak isto vykonna (a G80 bude +- v dobe ked pride PS3)
 
2) Suhlasim ale neni to nic co by robilo alebo brzdilo grafiku tak na pc budeme hrat bez FSAA ale hrat budeme rovnaku grafiku akurat bez AA a je dolezite pocitat aj to ze hry na konzolach sa budu renderovat v rozliseniach (HDTV) ake na pc nepouzivame dnes sa hra zvacsa 1024 alebo 1280 cize tam budu aj mensie naroky.
 
3) Mne osobne sa UA nepaci celkovo obecne jak to ze bude na pc tak na konzolach podla mna to nei dobry krok ale to neni dolezite. Ja osobne predpokladam ze vykonna naozaj nebude...prave preto ze je unifikovana ale jak zasa pises bude viacej ALU takze sa to dorovna. Cize vykonejsie ako GTX to bude tam neni o com lenze tu sa bavime o tom ze nesmieme porovnavat G70 na PC a RSX ale G70SLI a RSX...lebo samotna G70 na PC samozrejme nema sancu.
 
4) osobne neviem ci bude mat G80 united shaders ale WGF2.0 bude mat uz aj R520. Ja si osobne nemyslim ze bude G80 nejaky zazrak vsak co je zazrak? Ale myslim ze to bude daco podobne ako Geforce6vs75) u Ati som pocul spravi ze na EDRAM sa chysta ale nie este v najblizsej generacii kariet ci je to pravda alebo nie neni sanca zistit. Jo pre bezny trh to moze byt drahe ale tie najdrahsie karty ako x850xt pe by to uz mohli mat v sebe implentovane predsalen stale tu je vojna medzi nvidiou a ati a nemozu si nieco dobre dovolit nevydat lebo s tym pride konkurencia ale samozrejme vsetko sa objavi v svoj cas nie hned akonahle to ziskaju (to by sa mohla rovno preskocit r520 ked uz maju vraj r580 hotovu a bezproblemovu)
6) Neni az tak pravda XBOX obsahoval upravenu G3 respektive daco ako Titatium 500 a tie uz hravo prekonala G4 seria tj jedna generacia a hlavne v tomto pocitas ze vykon grafik ide v krokoch g2->g3->g4 apod postupne sa vykon zdviha o daco. Lenze s prichodom SLI prisiel skok ked bez toho aby vydali dalsiu generaciu zvysili vykon v idealnom pripade 2x tolko a preto sa neda porovnavat doba s XBOXom1 a terajsou. Lebo XBOX360 ma len dalsi krocik oproti terajsej generacii ale my terajsiu generaciu mozme "skokovat" slo SLI/CROSSFIRE6) starý Xbox, který byl ve své podstatě jen upraveným PC (klasický CPU, GPU jen NV20/GF3 s přidanými ALUs) nabízel grafiku, kterou PC dotahlo až o dvě generace grafických karet dál (samozřejmě jak která hra, beru průměr). A když bude mít nový Xbox grafický čip ne ze stávající, ale z příští generace, je víc než logický očekávat, že bude trvat ještě dýl (minimálně stejně dlouho), než PC znovu na Xbox dotahne.
 
 
 
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mícháš dost věcí dohromady :-)

R520 nebude podporovat WGF2.0. Ve specifikacích je stále geometry shader a ten nepodporuje ani R500/Xenos.

GF4 je samozřejmě výkonnější, než GF3, ale v PC není možné její výkon (díky absenci příslušných optimalizací) náležitě využít. Navíc výkon shaderů NV2a je vyšší, než u GF4Ti. Zkus se někdy podívat, jak vypadají hry na Xboxu (alespoň screenhsoty) a pak mi řekni, jestli obdobně vypadající hry běží na PC s GF4 nebo s GF FX plynule ;-)

USA mj. vede k úspoře tranzistorů v jádře a hlavně umožňují operace a efekty, které se stávající architekturou čipů nejsou ani možné. Nevím, do jaké míry bude tahle architektura efektivní jako taková, ale v kombinaci s EDRAM a deferred renderingem by musela mít výkon FX5200, aby to byl propadák :-)))

HDTV rozlišení - 1280*720? je to tak odlišný od 1152*864 nebo 1280*960? Mě to připadá dost podobný :-)

A na tu fámu o bezproblémové R580 zapomeň, je to výmysl :-) stačí i trochu popřemýšlet - jsou dva čipy. jeden poběží na nižší frekvenci a bude méně komplexní, druhý poběží na vyšší frekvenci a bude trochu větší a složitější (buď víc pips, nebo ALUs). Jak by bylo proboha možné, aby ten složitější z obou čipů neměl (v tutéž dobu) problémy s výrobou, zatímco ten jednodušší má tak mizernou výtěžnost, že už se s jeho vydáním půl roku čeká a bylo nutné provést tři respiny...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ viem ze to miesam ale ja zasa berem next-gen ako nexgen a nerozdelujem nejak ps3 a xbox360
 
Mas pravdu doplietol som to. Samozrejme mas pravdu R520 nebude mat WGF 2.0 ale 1.0. (Jak som hladal docital som sa ze vraj az G80 by mala mat WGF 2.0 - mno uvidime)
 
Sklamem ta v tom ze viem presne ako vypadaju hry na xboxe kedze jeden mam doma. :-) Mas samozrejme pravdu G3 sa nemohlo rovnat grafikou xboxu az hry robene priamo na G4 sa mohli porovnavat. Snamy mal tou dobou g4ti4200 a jemu slo halo na pc v pohode (shadery mal tusim 1.4 zapate? Nehce sa mi hladat kolkaty podporuju g4) Ja som mal tou dobou radeon9600pro(este dost dobre pretaktovany) a halo mi riadne sekalo lebo bolo optimalozvane na nvidiu a nejaky updaty tou dobou este neboli.(o shaderoch 2.0 som ani nesnival to sekalo strasidelne ale to ani xbox nema 2.0)
Nuz ten vykon USA si naozaj neviem predstavit lebo to sa naozaj uvidi az v praxi jak efektivne alebo neefektivne to bude. (a to pravdepodobne az na PC kde sa bude dat priamo porovnavat).
 
Nene si ma nepochopil HDTV(1920x1080) je viacej ako na pc kde sa hrava 1280x960 pripadne 1024x768 tj uz v tomto bude uspora v pripade 1280 ("40%" v pocte pixelov) respektive 1024("60%") tj hry budu na PC menej narozne kvoli mensiemu poctu pixelov a ked si k tomu pripocitas ze zo zaciatku asi tazko budeme hrat take hry s FSAA tak je ta uspora VELMI citelnaNuz nikdy nezistime co je fama a co neni...vsetko je len velky marketing a my mozme typovat. Ale ked myslis ze neni mozne aby mohli R580 v "pohode" vyrabat narozdiel od R520 s ktorou maju problemy tak ako potom vyrabaju alebo veeelmi skoro budu R500 do xboxu? ;-) Vsetko je len o tom ako navrhnu jadro a hold R520 je navrhnuta tak zle ze sa neda vyrabat ale nemozu si dovolit ju preskocit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.