Tak to jsem zvědav co za žravou bestii tam nasadí a jak to budou chladit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mamlasos1 https://diit.cz/profil/mamlasos1
18. 7. 2011 - 15:28https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseTak to jsem zvědav co za žravou bestii tam nasadí a jak to budou chladit.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591306
+
Jestli to má utáhnout Avatar@FullHD@30p, tak asi tak AMD HD 9999 OC.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
18. 7. 2011 - 15:38https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseJestli to má utáhnout Avatar@FullHD@30p, tak asi tak AMD HD 9999 OC.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591310
+
A kdo hovoril ze to bude vo FullHD? Nikde som to necital. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vlado70 https://diit.cz/profil/vlado70
18. 7. 2011 - 17:58https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseA kdo hovoril ze to bude vo FullHD? Nikde som to necital. :)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591331
+
Tak 720p? Já nevím, na jakých televizích hrajou konzolisti, já jsem PCčkář :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
19. 7. 2011 - 15:01https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseTak 720p? Já nevím, na jakých televizích hrajou konzolisti, já jsem PCčkář :)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591403
+
20. 7. 2011 - 17:05https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseOtázka nie je o TV, ale čo dokáže konzola.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591557
+
klídek, Microsoft zase spinká a vůbec ho nenapadá, že konzole budou přejetý obyč phonama, kde už teď se kupuje kvantum her.....takže další trh, co Microsoft nedobrovolně svou neschopností opouští...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
any wher https://diit.cz/profil/anywherehome
19. 7. 2011 - 06:34https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseklídek, Microsoft zase spinká a vůbec ho nenapadá, že konzole budou přejetý obyč phonama, kde už teď se kupuje kvantum her.....takže další trh, co Microsoft nedobrovolně svou neschopností opouští...https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591353
+
takze tym sa predpoklada, ze Xbox 720 pride tak za 3-5 rokov prinajmensom..??
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
NemesisSK https://diit.cz/profil/nemesissk
18. 7. 2011 - 16:12https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskusetakze tym sa predpoklada, ze Xbox 720 pride tak za 3-5 rokov prinajmensom..??https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591314
+
skôr 30-50, veď 1 sekunda takého filmu ako avatar sa počíta niekoľko hodín na obrovských serverových farmách, tak ako to chcú napchať do stroja ktorý to bude zvládať sám a real-time?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
renoor https://diit.cz/profil/renoor
18. 7. 2011 - 16:14https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseskôr 30-50, veď 1 sekunda takého filmu ako avatar sa počíta niekoľko hodín na obrovských serverových farmách, tak ako to chcú napchať do stroja ktorý to bude zvládať sám a real-time?https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591315
+
Protože film byl renderovaný softwarově, nikoli hardwarově. Dosavadní CPU nejsou pro softwarový rendering nijak optimalizovaná. I když vezmeš v potaz věc jako jednoduchou bilineární filtraci, kterou 15 let staré GPU zvládá v jednom taktu, tak jedno jádro procesoru na ní potřebuje desítky až stovky taktů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
18. 7. 2011 - 16:25https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseProtože film byl renderovaný softwarově, nikoli hardwarově. Dosavadní CPU nejsou pro softwarový rendering nijak optimalizovaná. I když vezmeš v potaz věc jako jednoduchou bilineární filtraci, kterou 15 let staré GPU zvládá v jednom taktu, tak jedno jádro procesoru na ní potřebuje desítky až stovky taktů.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591318
+
Clovek by od pohladu povedal, ze k dosiahnutiu vizualnej kvality technik globalneho osvetlovania ma real time rendering este na mile daleko.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
dajan https://diit.cz/profil/dajan
18. 7. 2011 - 18:56https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseClovek by od pohladu povedal, ze k dosiahnutiu vizualnej kvality technik globalneho osvetlovania ma real time rendering este na mile daleko.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591341
+
18. 7. 2011 - 19:39https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseI ked napr. toto uz vyzera naozaj dobre:
http://www.youtube.com/watch?v=fAsg_xNzhcQ
Ale ten odstup od Avatara je tam este zrejmy :o)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591346
+
A nemá být další konzole zaměřená právě na SW rendering? viz. Unreal engine 4 Ikdyž sem trošku na pochybách, SW rendering sice nabízí obrovské možnosti jenže je právě mnohem míň efektivní oproti fixním specializovaným jednotkám... Takže na dosažení podobné kvality obrazu je zapotřebí mnohem vyššího výkonu... Je vůbec architektura GCN vhodná pro SW rendering nebo se bude držet ještě klasický rasterizace?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kryštof https://diit.cz/profil/krystof
18. 7. 2011 - 19:22https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseA nemá být další konzole zaměřená právě na SW rendering? viz. Unreal engine 4 Ikdyž sem trošku na pochybách, SW rendering sice nabízí obrovské možnosti jenže je právě mnohem míň efektivní oproti fixním specializovaným jednotkám... Takže na dosažení podobné kvality obrazu je zapotřebí mnohem vyššího výkonu... Je vůbec architektura GCN vhodná pro SW rendering nebo se bude držet ještě klasický rasterizace?https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591344
+
ono je hlavně důležité si nejdřív nadefinovat, co si pojmem softwarový rendering představujeme :-) protože se v poslední době používá pro řadu poněkud odlišných záležitostí...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
19. 7. 2011 - 09:00https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseono je hlavně důležité si nejdřív nadefinovat, co si pojmem softwarový rendering představujeme :-) protože se v poslední době používá pro řadu poněkud odlišných záležitostí...https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591363
+
Tvrdíš, že v dnešní GPU době to honili přes CPU? Tomu se mi nechce věřit, že neměli třeba farmu Tesel. Zrovna u tohohle projektu.
Osobně mi ten nadpis přijde docela odvážnej. Neměl by znít spíš "...na úrovni Final Fantasy?" :-P
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DTS maniac https://diit.cz/profil/dtsmaniac
19. 7. 2011 - 09:07https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseTvrdíš, že v dnešní GPU době to honili přes CPU? Tomu se mi nechce věřit, že neměli třeba farmu Tesel. Zrovna u tohohle projektu.
Osobně mi ten nadpis přijde docela odvážnej. Neměl by znít spíš "...na úrovni Final Fantasy?" :-Phttps://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591365
+
Proč by na to používali CPU, když se na to jasně hodí GPU?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jan https://diit.cz/profil/jnd
19. 7. 2011 - 10:58https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseProč by na to používali CPU, když se na to jasně hodí GPU?https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591378
+
To máš tak, když budeš renderovat scénu v maxku3D bude se snímek počítat několik minut protože se bude v "reálném čase počítat" radiozita, textury atd. přez CPU. Když si tu samou scénu pustíš ve hře poběží xx FPS protože radiozita je předpočítaná a zapečená do textur, textury jsou taky zapečené do bitmapy, používá se LOD a vše běží na GPU které je na realtime zobrazování grafiky stavěné.
PS:Je mi záhadou proč se zatím v 3D softech nepočítají náročné úlohy třeba přez OpenCL, oproti CPU by se výpočet zrychlil o dva tři řády.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mamlasos1 https://diit.cz/profil/mamlasos1
18. 7. 2011 - 16:54https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseTo máš tak, když budeš renderovat scénu v maxku3D bude se snímek počítat několik minut protože se bude v "reálném čase počítat" radiozita, textury atd. přez CPU. Když si tu samou scénu pustíš ve hře poběží xx FPS protože radiozita je předpočítaná a zapečená do textur, textury jsou taky zapečené do bitmapy, používá se LOD a vše běží na GPU které je na realtime zobrazování grafiky stavěné.
PS:Je mi záhadou proč se zatím v 3D softech nepočítají náročné úlohy třeba přez OpenCL, oproti CPU by se výpočet zrychlil o dva tři řády.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591323
+
určitě to přijde, jen to chce čas a někoho, kdo by s tím začal, aby se i ostatní museli v rámci konkurenčního boje přizpůsobit :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
18. 7. 2011 - 16:58https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseurčitě to přijde, jen to chce čas a někoho, kdo by s tím začal, aby se i ostatní museli v rámci konkurenčního boje přizpůsobit :-)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591325
+
ale je jich vic a lisi se mirou integrace do rendering pipeline
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
18. 7. 2011 - 18:11https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseaz na to, ze se to uz deje. a kdyz ne primo v jadru aplikace, staraji se o to pluginy, treba neco jako tenhle
http://furryball.aaa-studio.eu/
ale je jich vic a lisi se mirou integrace do rendering pipelinehttps://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591333
+
smekám, čekal jsem od tebe něco s podporou pouze nV karet ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
18. 7. 2011 - 18:36https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskusesmekám, čekal jsem od tebe něco s podporou pouze nV karet ;-)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591337
+
S OpenCL a DirectCompute je prej nejvetsi problem v samotnejch algoritmech. Podpora HW a nekompatibilita driveru by se nejak vyresila. Obecne jde rict, ze paralelizace na desitku jader jak to mame dneska v CPU je uplne jinej problem nez paralelizace na tisice vypocetnich jednotek v GPU. Spousta matiky se musi aplikovat znova a jinak.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JoHnY3 https://diit.cz/profil/johny3
18. 7. 2011 - 17:55https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseS OpenCL a DirectCompute je prej nejvetsi problem v samotnejch algoritmech. Podpora HW a nekompatibilita driveru by se nejak vyresila. Obecne jde rict, ze paralelizace na desitku jader jak to mame dneska v CPU je uplne jinej problem nez paralelizace na tisice vypocetnich jednotek v GPU. Spousta matiky se musi aplikovat znova a jinak.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591328
+
Času už uběhlo od uvedení výpočetních rozhraní hafo, nemůže to být zas takový problém aby se na tom zasekla velká studia...
Kdepak problém bude jinde, možná že se to používá v pluginech může za to že to není v aplikaci samotné. Znám spoustu programů které byly vylepšovány do doby než dostaly pluginové rozhraní, pak vývoj ustrnul zato se vyrojilo spoustu pluginů... samozřejmě funkcionalita z pluginů se do programů už nedostává (asi zbyutečná práce nebo co).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mamlasos1 https://diit.cz/profil/mamlasos1
18. 7. 2011 - 18:35https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseČasu už uběhlo od uvedení výpočetních rozhraní hafo, nemůže to být zas takový problém aby se na tom zasekla velká studia...
Kdepak problém bude jinde, možná že se to používá v pluginech může za to že to není v aplikaci samotné. Znám spoustu programů které byly vylepšovány do doby než dostaly pluginové rozhraní, pak vývoj ustrnul zato se vyrojilo spoustu pluginů... samozřejmě funkcionalita z pluginů se do programů už nedostává (asi zbyutečná práce nebo co).https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591336
+
Pouzivaji,ale neni to nikdy 100% nahrada za produkcni renderer. Vsecky GPU renderery co znam maji rozdilny vystup. Zacalo to quicksilverem v 3dsmax 2011, ten pouziva GPU shadery v dx9.0c. VRay RT je velice pouzitelny, jede na OpenCL ale i ten je urcen jen pro preview. Pak jeste Indigo ma GPU renderer. Zadny ale nelze 100% nahradit za klasicke algoritmy pres CPU, vzdy je to o kompromisu. Dulezite je, ze velci hraci jiz maji sve produkty, ted to dovezt do produkce.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stealth Ftelf https://diit.cz/profil/stealth
18. 7. 2011 - 18:49https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskusePouzivaji,ale neni to nikdy 100% nahrada za produkcni renderer. Vsecky GPU renderery co znam maji rozdilny vystup. Zacalo to quicksilverem v 3dsmax 2011, ten pouziva GPU shadery v dx9.0c. VRay RT je velice pouzitelny, jede na OpenCL ale i ten je urcen jen pro preview. Pak jeste Indigo ma GPU renderer. Zadny ale nelze 100% nahradit za klasicke algoritmy pres CPU, vzdy je to o kompromisu. Dulezite je, ze velci hraci jiz maji sve produkty, ted to dovezt do produkce.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591339
+
Mě osobně by stačilo kdyby byla akcelerovaná radiozita protože ta žere opravdu hodně času... Ta rozdílnost je možná daná tím že každý to drtí podle sebe, kdyby to bylo skrze OpenCL přímo od autodesku asi s tím nebude problém. Při OpenCL nevidím důvod ke kompromisům.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mamlasos1 https://diit.cz/profil/mamlasos1
18. 7. 2011 - 19:03https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseMě osobně by stačilo kdyby byla akcelerovaná radiozita protože ta žere opravdu hodně času... Ta rozdílnost je možná daná tím že každý to drtí podle sebe, kdyby to bylo skrze OpenCL přímo od autodesku asi s tím nebude problém. Při OpenCL nevidím důvod ke kompromisům.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591342
+
Ale autodesk ma prave quicksilver a ten ma tedy dost odlisny vystup od mental raye. A zbytek co jsem psal jsou dvojcata, Vray vs Vray RT. Indigo vs Indigo RT. Nema smysl popisovat v cem to je jine, viz google.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stealth Ftelf https://diit.cz/profil/stealth
18. 7. 2011 - 19:36https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseAle autodesk ma prave quicksilver a ten ma tedy dost odlisny vystup od mental raye. A zbytek co jsem psal jsou dvojcata, Vray vs Vray RT. Indigo vs Indigo RT. Nema smysl popisovat v cem to je jine, viz google.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591345
+
18. 7. 2011 - 19:21https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseale počítá a docela dlouho např. vRay http://vray.info/news/article.asp?ID=233
už dostrkali do komerční aplikace i raltime MentaRay - jmenuje se to irayhttps://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591343
+
Ale ano ... letos byl vydaný vRay na OpenCL. http://www.spot3d.com/vray/images/stuff/rt_gpu/
vzhledem k podpoře, kterou vývojářům poskytuje nVidia, tak většina akcelerovaných výpočtů spatří světlo světa pro Cuda. na OpenCL dojde časem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
19. 7. 2011 - 15:01https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseAle ano ... letos byl vydaný vRay na OpenCL.
http://www.spot3d.com/vray/images/stuff/rt_gpu/
vzhledem k podpoře, kterou vývojářům poskytuje nVidia, tak většina akcelerovaných výpočtů spatří světlo světa pro Cuda. na OpenCL dojde časem.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591404
+
Neunikla zpráva o tom, zda bude nová konzole emulovat současný XBox360?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
18. 7. 2011 - 16:40https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseNeunikla zpráva o tom, zda bude nová konzole emulovat současný XBox360?https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591320
+
Teď grafiku stranou, ale to je kardinální pitomost o té AI.
Ukažte mi jedinou hru z poslední doby (ne HalfLife 1, Fear 1 :-), kde AI za něco stálo. Takže ze zkušeností pochybuju, že nějaký ten výkon navíc přinese revoluční AI.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
japkoslav https://diit.cz/profil/japkoslav
18. 7. 2011 - 17:26https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseTeď grafiku stranou, ale to je kardinální pitomost o té AI.
Ukažte mi jedinou hru z poslední doby (ne HalfLife 1, Fear 1 :-), kde AI za něco stálo. Takže ze zkušeností pochybuju, že nějaký ten výkon navíc přinese revoluční AI. https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591327
+
mluvil o výkonu konzole, která by s tím neměla mít problém. To, že i přesto jsou dnešní hry z hlediska AI na tom špatně je již věc jiná ;-) Ale je taky možné že na to všechno dohromady dnešní konzole nemají výkon, tudíž radši osekali AI aby to na konzolích jelo nějak použitelneji a z toho nám plyne horší AI dnešních her... :-D ale kdo ví, dnešní konzole nedokážu výkonově ohodnotit, takže to tak být nemusí...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
18. 7. 2011 - 17:56https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskusemluvil o výkonu konzole, která by s tím neměla mít problém. To, že i přesto jsou dnešní hry z hlediska AI na tom špatně je již věc jiná ;-) Ale je taky možné že na to všechno dohromady dnešní konzole nemají výkon, tudíž radši osekali AI aby to na konzolích jelo nějak použitelneji a z toho nám plyne horší AI dnešních her... :-D ale kdo ví, dnešní konzole nedokážu výkonově ohodnotit, takže to tak být nemusí... https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591329
+
18. 7. 2011 - 17:56https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseNavic AI neni videt v reklame nebo na plakatu.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591330
+
18. 7. 2011 - 18:55https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskusev cem byla AI v HL1 lepsi?https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591340
+
Avatar ma nejakou grafiku, sem myslel ze to je film.Nebo nyslite tu hru, ktera ma grafiku docela dobrou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
borowitz https://diit.cz/profil/borowitz
18. 7. 2011 - 17:59https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseAvatar ma nejakou grafiku, sem myslel ze to je film.Nebo nyslite tu hru, ktera ma grafiku docela dobrou.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591332
+
no, přímo v článku zmínili film, o hře tam nebyla ani zmíňka.
jinak je zcela normální že se s nějakým brutálně vypadajícím vysokorozpočtovým CGI filmem srovnává grafika her nadcházejících let, nemyslíš? ;-)
ale je fakt že to je trochu divné, srovnávat s tímhle... ;-) Holt asi i nejlepší dnešní enginy jsou na to krátké ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
18. 7. 2011 - 18:32https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseno, přímo v článku zmínili film, o hře tam nebyla ani zmíňka.
jinak je zcela normální že se s nějakým brutálně vypadajícím vysokorozpočtovým CGI filmem srovnává grafika her nadcházejících let, nemyslíš? ;-)
ale je fakt že to je trochu divné, srovnávat s tímhle... ;-) Holt asi i nejlepší dnešní enginy jsou na to krátké ;-)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591335
+
Beztak nová konzole s tím super výkonem zas všechno promrhá na 3D (3D jako venku z obrazovky :)), když to stejně potáhnou hry kde hrají lidé proti lidem, tak proč by někdo investoval čas do AI :(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max Power https://diit.cz/profil/zee
19. 7. 2011 - 08:21https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseBeztak nová konzole s tím super výkonem zas všechno promrhá na 3D (3D jako venku z obrazovky :)), když to stejně potáhnou hry kde hrají lidé proti lidem, tak proč by někdo investoval čas do AI :(https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591358
+
Vedla jak jedla ste vsetci. Spravi sa jednoducha cesta pre hru - sak to sa deje aaj dnes. Kde priestor na hru bude maly, tam sa grafika trosku zapoti. Ostatny svet bude robeny ako textura - pusteny 3D film. Takto usetria prostriedky a hrac ktory pozna iba konzolu bude nadseny aky super svet ma. Budemu jedno, ze hra ma len jeden sposob ako ju prejst ale bude to COOL a WAW
A teraz dufam, ze sa mylim kolko sa da.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ica sk https://diit.cz/profil/icask
19. 7. 2011 - 10:10https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseVedla jak jedla ste vsetci. Spravi sa jednoducha cesta pre hru - sak to sa deje aaj dnes. Kde priestor na hru bude maly, tam sa grafika trosku zapoti. Ostatny svet bude robeny ako textura - pusteny 3D film. Takto usetria prostriedky a hrac ktory pozna iba konzolu bude nadseny aky super svet ma. Budemu jedno, ze hra ma len jeden sposob ako ju prejst ale bude to COOL a WAW
A teraz dufam, ze sa mylim kolko sa da.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591371
+
19. 7. 2011 - 11:02https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseA kdy bude Xbox 1080? :phttps://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591379
+
otoč stávající X360 dvakrát okolo osy a budeš ho mít hned ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
19. 7. 2011 - 14:47https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseotoč stávající X360 dvakrát okolo osy a budeš ho mít hned ;-)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591401
+
Tak grafiku na úrovni Avataru zvládnou určitě i dnešní grafiky, otázka je jen rozlišení. V 320x200 to bude určitě běhat pekně-rychle :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
junk mail https://diit.cz/profil/junk
19. 7. 2011 - 16:30https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseTak grafiku na úrovni Avataru zvládnou určitě i dnešní grafiky, otázka je jen rozlišení. V 320x200 to bude určitě běhat pekně-rychle :-)https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591413
+
A co hratelnost? Je hezké jak mluví o lepší AI, jenže k čemu to, když nejprodávanější jsou stejně střílečky a tam moc géniů s doktorátem nebo Nobelovkou za mír nepotkáte. Navíc má vetšina konzolistů zapnuto automatické zaměřování :) U RPG to poslední dobou naráží na (pro konzole uzpůsobené) ovládání (Dungeon Siege 3, Dragon Age 2). U závodních her se dá úspěšně podvádět (z pohledu programu), atd. Uvidíme co se z toho vyhrbí, e-papír snese všechno.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
gurulix https://diit.cz/profil/gurulix
20. 7. 2011 - 00:59https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuseA co hratelnost? Je hezké jak mluví o lepší AI, jenže k čemu to, když nejprodávanější jsou stejně střílečky a tam moc géniů s doktorátem nebo Nobelovkou za mír nepotkáte. Navíc má vetšina konzolistů zapnuto automatické zaměřování :) U RPG to poslední dobou naráží na (pro konzole uzpůsobené) ovládání (Dungeon Siege 3, Dragon Age 2). U závodních her se dá úspěšně podvádět (z pohledu programu), atd. Uvidíme co se z toho vyhrbí, e-papír snese všechno.https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591447
+
hratelnost nemá s HW nic společného, proto se v souvislosti s HW mlluví o lepší AI/grafice/fyzice. Jaká je hratelnost vždy záleželo snad jen na vývojářích hry.... tedy dnes již i na různých pohybových ovladačích, ale v konečném důsledku jde vždy jen o přístup vývojářů a o to, jak moc je ovlivňuje vydavatel. Je to smutné, ale v dnešní době jestli chce studio hru podle sebe, musí být nezávislým na vydavateli....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
20. 7. 2011 - 09:38https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskusehratelnost nemá s HW nic společného, proto se v souvislosti s HW mlluví o lepší AI/grafice/fyzice. Jaká je hratelnost vždy záleželo snad jen na vývojářích hry.... tedy dnes již i na různých pohybových ovladačích, ale v konečném důsledku jde vždy jen o přístup vývojářů a o to, jak moc je ovlivňuje vydavatel. Je to smutné, ale v dnešní době jestli chce studio hru podle sebe, musí být nezávislým na vydavateli....https://diit.cz/clanek/xbox-720-bude-zvladat-grafiku-na-urovni-avataru/diskuse#comment-591470
+
Tak to jsem zvědav co za žravou bestii tam nasadí a jak to budou chladit.
Jestli to má utáhnout Avatar@FullHD@30p, tak asi tak AMD HD 9999 OC.
A kdo hovoril ze to bude vo FullHD? Nikde som to necital. :)
Tak 720p? Já nevím, na jakých televizích hrajou konzolisti, já jsem PCčkář :)
Otázka nie je o TV, ale čo dokáže konzola.
klídek, Microsoft zase spinká a vůbec ho nenapadá, že konzole budou přejetý obyč phonama, kde už teď se kupuje kvantum her.....takže další trh, co Microsoft nedobrovolně svou neschopností opouští...
takze tym sa predpoklada, ze Xbox 720 pride tak za 3-5 rokov prinajmensom..??
skôr 30-50, veď 1 sekunda takého filmu ako avatar sa počíta niekoľko hodín na obrovských serverových farmách, tak ako to chcú napchať do stroja ktorý to bude zvládať sám a real-time?
tak toto je solidni nesmysl :-D
Protože film byl renderovaný softwarově, nikoli hardwarově. Dosavadní CPU nejsou pro softwarový rendering nijak optimalizovaná. I když vezmeš v potaz věc jako jednoduchou bilineární filtraci, kterou 15 let staré GPU zvládá v jednom taktu, tak jedno jádro procesoru na ní potřebuje desítky až stovky taktů.
Clovek by od pohladu povedal, ze k dosiahnutiu vizualnej kvality technik globalneho osvetlovania ma real time rendering este na mile daleko.
I ked napr. toto uz vyzera naozaj dobre:
http://www.youtube.com/watch?v=fAsg_xNzhcQ
Ale ten odstup od Avatara je tam este zrejmy :o)
Pěkné!
A nemá být další konzole zaměřená právě na SW rendering? viz. Unreal engine 4 Ikdyž sem trošku na pochybách, SW rendering sice nabízí obrovské možnosti jenže je právě mnohem míň efektivní oproti fixním specializovaným jednotkám... Takže na dosažení podobné kvality obrazu je zapotřebí mnohem vyššího výkonu... Je vůbec architektura GCN vhodná pro SW rendering nebo se bude držet ještě klasický rasterizace?
ono je hlavně důležité si nejdřív nadefinovat, co si pojmem softwarový rendering představujeme :-) protože se v poslední době používá pro řadu poněkud odlišných záležitostí...
Tvrdíš, že v dnešní GPU době to honili přes CPU? Tomu se mi nechce věřit, že neměli třeba farmu Tesel. Zrovna u tohohle projektu.
Osobně mi ten nadpis přijde docela odvážnej. Neměl by znít spíš "...na úrovni Final Fantasy?" :-P
Proč by na to používali CPU, když se na to jasně hodí GPU?
To máš tak, když budeš renderovat scénu v maxku3D bude se snímek počítat několik minut protože se bude v "reálném čase počítat" radiozita, textury atd. přez CPU. Když si tu samou scénu pustíš ve hře poběží xx FPS protože radiozita je předpočítaná a zapečená do textur, textury jsou taky zapečené do bitmapy, používá se LOD a vše běží na GPU které je na realtime zobrazování grafiky stavěné.
PS:Je mi záhadou proč se zatím v 3D softech nepočítají náročné úlohy třeba přez OpenCL, oproti CPU by se výpočet zrychlil o dva tři řády.
určitě to přijde, jen to chce čas a někoho, kdo by s tím začal, aby se i ostatní museli v rámci konkurenčního boje přizpůsobit :-)
az na to, ze se to uz deje. a kdyz ne primo v jadru aplikace, staraji se o to pluginy, treba neco jako tenhle
http://furryball.aaa-studio.eu/
ale je jich vic a lisi se mirou integrace do rendering pipeline
smekám, čekal jsem od tebe něco s podporou pouze nV karet ;-)
S OpenCL a DirectCompute je prej nejvetsi problem v samotnejch algoritmech. Podpora HW a nekompatibilita driveru by se nejak vyresila. Obecne jde rict, ze paralelizace na desitku jader jak to mame dneska v CPU je uplne jinej problem nez paralelizace na tisice vypocetnich jednotek v GPU. Spousta matiky se musi aplikovat znova a jinak.
Času už uběhlo od uvedení výpočetních rozhraní hafo, nemůže to být zas takový problém aby se na tom zasekla velká studia...
Kdepak problém bude jinde, možná že se to používá v pluginech může za to že to není v aplikaci samotné. Znám spoustu programů které byly vylepšovány do doby než dostaly pluginové rozhraní, pak vývoj ustrnul zato se vyrojilo spoustu pluginů... samozřejmě funkcionalita z pluginů se do programů už nedostává (asi zbyutečná práce nebo co).
Pouzivaji,ale neni to nikdy 100% nahrada za produkcni renderer. Vsecky GPU renderery co znam maji rozdilny vystup. Zacalo to quicksilverem v 3dsmax 2011, ten pouziva GPU shadery v dx9.0c. VRay RT je velice pouzitelny, jede na OpenCL ale i ten je urcen jen pro preview. Pak jeste Indigo ma GPU renderer. Zadny ale nelze 100% nahradit za klasicke algoritmy pres CPU, vzdy je to o kompromisu. Dulezite je, ze velci hraci jiz maji sve produkty, ted to dovezt do produkce.
Mě osobně by stačilo kdyby byla akcelerovaná radiozita protože ta žere opravdu hodně času... Ta rozdílnost je možná daná tím že každý to drtí podle sebe, kdyby to bylo skrze OpenCL přímo od autodesku asi s tím nebude problém. Při OpenCL nevidím důvod ke kompromisům.
Ale autodesk ma prave quicksilver a ten ma tedy dost odlisny vystup od mental raye. A zbytek co jsem psal jsou dvojcata, Vray vs Vray RT. Indigo vs Indigo RT. Nema smysl popisovat v cem to je jine, viz google.
quicksilver ale nejede přez OpenCL...
ale počítá a docela dlouho např. vRay http://vray.info/news/article.asp?ID=233
už dostrkali do komerční aplikace i raltime MentaRay - jmenuje se to iray
Ale ne skrze OpenCL...
Ale ano ... letos byl vydaný vRay na OpenCL.
http://www.spot3d.com/vray/images/stuff/rt_gpu/
vzhledem k podpoře, kterou vývojářům poskytuje nVidia, tak většina akcelerovaných výpočtů spatří světlo světa pro Cuda. na OpenCL dojde časem.
Neunikla zpráva o tom, zda bude nová konzole emulovat současný XBox360?
Teď grafiku stranou, ale to je kardinální pitomost o té AI.
Ukažte mi jedinou hru z poslední doby (ne HalfLife 1, Fear 1 :-), kde AI za něco stálo. Takže ze zkušeností pochybuju, že nějaký ten výkon navíc přinese revoluční AI.
mluvil o výkonu konzole, která by s tím neměla mít problém. To, že i přesto jsou dnešní hry z hlediska AI na tom špatně je již věc jiná ;-) Ale je taky možné že na to všechno dohromady dnešní konzole nemají výkon, tudíž radši osekali AI aby to na konzolích jelo nějak použitelneji a z toho nám plyne horší AI dnešních her... :-D ale kdo ví, dnešní konzole nedokážu výkonově ohodnotit, takže to tak být nemusí...
Navic AI neni videt v reklame nebo na plakatu.
v cem byla AI v HL1 lepsi?
Avatar ma nejakou grafiku, sem myslel ze to je film.Nebo nyslite tu hru, ktera ma grafiku docela dobrou.
no, přímo v článku zmínili film, o hře tam nebyla ani zmíňka.
jinak je zcela normální že se s nějakým brutálně vypadajícím vysokorozpočtovým CGI filmem srovnává grafika her nadcházejících let, nemyslíš? ;-)
ale je fakt že to je trochu divné, srovnávat s tímhle... ;-) Holt asi i nejlepší dnešní enginy jsou na to krátké ;-)
Beztak nová konzole s tím super výkonem zas všechno promrhá na 3D (3D jako venku z obrazovky :)), když to stejně potáhnou hry kde hrají lidé proti lidem, tak proč by někdo investoval čas do AI :(
Vedla jak jedla ste vsetci. Spravi sa jednoducha cesta pre hru - sak to sa deje aaj dnes. Kde priestor na hru bude maly, tam sa grafika trosku zapoti. Ostatny svet bude robeny ako textura - pusteny 3D film. Takto usetria prostriedky a hrac ktory pozna iba konzolu bude nadseny aky super svet ma. Budemu jedno, ze hra ma len jeden sposob ako ju prejst ale bude to COOL a WAW
A teraz dufam, ze sa mylim kolko sa da.
Xbox "720" další info:
http://www.oxmonline.com/article/features/-mag/next-box?page=0%2C0
A kdy bude Xbox 1080? :p
otoč stávající X360 dvakrát okolo osy a budeš ho mít hned ;-)
Tak grafiku na úrovni Avataru zvládnou určitě i dnešní grafiky, otázka je jen rozlišení. V 320x200 to bude určitě běhat pekně-rychle :-)
A co hratelnost? Je hezké jak mluví o lepší AI, jenže k čemu to, když nejprodávanější jsou stejně střílečky a tam moc géniů s doktorátem nebo Nobelovkou za mír nepotkáte. Navíc má vetšina konzolistů zapnuto automatické zaměřování :) U RPG to poslední dobou naráží na (pro konzole uzpůsobené) ovládání (Dungeon Siege 3, Dragon Age 2). U závodních her se dá úspěšně podvádět (z pohledu programu), atd. Uvidíme co se z toho vyhrbí, e-papír snese všechno.
hratelnost nemá s HW nic společného, proto se v souvislosti s HW mlluví o lepší AI/grafice/fyzice. Jaká je hratelnost vždy záleželo snad jen na vývojářích hry.... tedy dnes již i na různých pohybových ovladačích, ale v konečném důsledku jde vždy jen o přístup vývojářů a o to, jak moc je ovlivňuje vydavatel. Je to smutné, ale v dnešní době jestli chce studio hru podle sebe, musí být nezávislým na vydavateli....
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.