Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Xbox 720 bude zvládat grafiku na úrovni Avataru

Tak to jsem zvědav co za žravou bestii tam nasadí a jak to budou chladit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to má utáhnout Avatar@FullHD@30p, tak asi tak AMD HD 9999 OC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kdo hovoril ze to bude vo FullHD? Nikde som to necital. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak 720p? Já nevím, na jakých televizích hrajou konzolisti, já jsem PCčkář :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka nie je o TV, ale čo dokáže konzola.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

klídek, Microsoft zase spinká a vůbec ho nenapadá, že konzole budou přejetý obyč phonama, kde už teď se kupuje kvantum her.....takže další trh, co Microsoft nedobrovolně svou neschopností opouští...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

takze tym sa predpoklada, ze Xbox 720 pride tak za 3-5 rokov prinajmensom..??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

skôr 30-50, veď 1 sekunda takého filmu ako avatar sa počíta niekoľko hodín na obrovských serverových farmách, tak ako to chcú napchať do stroja ktorý to bude zvládať sám a real-time?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak toto je solidni nesmysl :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože film byl renderovaný softwarově, nikoli hardwarově. Dosavadní CPU nejsou pro softwarový rendering nijak optimalizovaná. I když vezmeš v potaz věc jako jednoduchou bilineární filtraci, kterou 15 let staré GPU zvládá v jednom taktu, tak jedno jádro procesoru na ní potřebuje desítky až stovky taktů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Clovek by od pohladu povedal, ze k dosiahnutiu vizualnej kvality technik globalneho osvetlovania ma real time rendering este na mile daleko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I ked napr. toto uz vyzera naozaj dobre:
http://www.youtube.com/watch?v=fAsg_xNzhcQ
Ale ten odstup od Avatara je tam este zrejmy :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pěkné!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nemá být další konzole zaměřená právě na SW rendering? viz. Unreal engine 4 Ikdyž sem trošku na pochybách, SW rendering sice nabízí obrovské možnosti jenže je právě mnohem míň efektivní oproti fixním specializovaným jednotkám... Takže na dosažení podobné kvality obrazu je zapotřebí mnohem vyššího výkonu... Je vůbec architektura GCN vhodná pro SW rendering nebo se bude držet ještě klasický rasterizace?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ono je hlavně důležité si nejdřív nadefinovat, co si pojmem softwarový rendering představujeme :-) protože se v poslední době používá pro řadu poněkud odlišných záležitostí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdíš, že v dnešní GPU době to honili přes CPU? Tomu se mi nechce věřit, že neměli třeba farmu Tesel. Zrovna u tohohle projektu.
Osobně mi ten nadpis přijde docela odvážnej. Neměl by znít spíš "...na úrovni Final Fantasy?" :-P

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč by na to používali CPU, když se na to jasně hodí GPU?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To máš tak, když budeš renderovat scénu v maxku3D bude se snímek počítat několik minut protože se bude v "reálném čase počítat" radiozita, textury atd. přez CPU. Když si tu samou scénu pustíš ve hře poběží xx FPS protože radiozita je předpočítaná a zapečená do textur, textury jsou taky zapečené do bitmapy, používá se LOD a vše běží na GPU které je na realtime zobrazování grafiky stavěné.

PS:Je mi záhadou proč se zatím v 3D softech nepočítají náročné úlohy třeba přez OpenCL, oproti CPU by se výpočet zrychlil o dva tři řády.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

určitě to přijde, jen to chce čas a někoho, kdo by s tím začal, aby se i ostatní museli v rámci konkurenčního boje přizpůsobit :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

az na to, ze se to uz deje. a kdyz ne primo v jadru aplikace, staraji se o to pluginy, treba neco jako tenhle

http://furryball.aaa-studio.eu/

ale je jich vic a lisi se mirou integrace do rendering pipeline

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

smekám, čekal jsem od tebe něco s podporou pouze nV karet ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S OpenCL a DirectCompute je prej nejvetsi problem v samotnejch algoritmech. Podpora HW a nekompatibilita driveru by se nejak vyresila. Obecne jde rict, ze paralelizace na desitku jader jak to mame dneska v CPU je uplne jinej problem nez paralelizace na tisice vypocetnich jednotek v GPU. Spousta matiky se musi aplikovat znova a jinak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Času už uběhlo od uvedení výpočetních rozhraní hafo, nemůže to být zas takový problém aby se na tom zasekla velká studia...
Kdepak problém bude jinde, možná že se to používá v pluginech může za to že to není v aplikaci samotné. Znám spoustu programů které byly vylepšovány do doby než dostaly pluginové rozhraní, pak vývoj ustrnul zato se vyrojilo spoustu pluginů... samozřejmě funkcionalita z pluginů se do programů už nedostává (asi zbyutečná práce nebo co).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pouzivaji,ale neni to nikdy 100% nahrada za produkcni renderer. Vsecky GPU renderery co znam maji rozdilny vystup. Zacalo to quicksilverem v 3dsmax 2011, ten pouziva GPU shadery v dx9.0c. VRay RT je velice pouzitelny, jede na OpenCL ale i ten je urcen jen pro preview. Pak jeste Indigo ma GPU renderer. Zadny ale nelze 100% nahradit za klasicke algoritmy pres CPU, vzdy je to o kompromisu. Dulezite je, ze velci hraci jiz maji sve produkty, ted to dovezt do produkce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě osobně by stačilo kdyby byla akcelerovaná radiozita protože ta žere opravdu hodně času... Ta rozdílnost je možná daná tím že každý to drtí podle sebe, kdyby to bylo skrze OpenCL přímo od autodesku asi s tím nebude problém. Při OpenCL nevidím důvod ke kompromisům.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale autodesk ma prave quicksilver a ten ma tedy dost odlisny vystup od mental raye. A zbytek co jsem psal jsou dvojcata, Vray vs Vray RT. Indigo vs Indigo RT. Nema smysl popisovat v cem to je jine, viz google.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

quicksilver ale nejede přez OpenCL...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale počítá a docela dlouho např. vRay http://vray.info/news/article.asp?ID=233
už dostrkali do komerční aplikace i raltime MentaRay - jmenuje se to iray

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale ne skrze OpenCL...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale ano ... letos byl vydaný vRay na OpenCL.
http://www.spot3d.com/vray/images/stuff/rt_gpu/
vzhledem k podpoře, kterou vývojářům poskytuje nVidia, tak většina akcelerovaných výpočtů spatří světlo světa pro Cuda. na OpenCL dojde časem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neunikla zpráva o tom, zda bude nová konzole emulovat současný XBox360?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teď grafiku stranou, ale to je kardinální pitomost o té AI.
Ukažte mi jedinou hru z poslední doby (ne HalfLife 1, Fear 1 :-), kde AI za něco stálo. Takže ze zkušeností pochybuju, že nějaký ten výkon navíc přinese revoluční AI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mluvil o výkonu konzole, která by s tím neměla mít problém. To, že i přesto jsou dnešní hry z hlediska AI na tom špatně je již věc jiná ;-) Ale je taky možné že na to všechno dohromady dnešní konzole nemají výkon, tudíž radši osekali AI aby to na konzolích jelo nějak použitelneji a z toho nám plyne horší AI dnešních her... :-D ale kdo ví, dnešní konzole nedokážu výkonově ohodnotit, takže to tak být nemusí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Navic AI neni videt v reklame nebo na plakatu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v cem byla AI v HL1 lepsi?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Avatar ma nejakou grafiku, sem myslel ze to je film.Nebo nyslite tu hru, ktera ma grafiku docela dobrou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no, přímo v článku zmínili film, o hře tam nebyla ani zmíňka.

jinak je zcela normální že se s nějakým brutálně vypadajícím vysokorozpočtovým CGI filmem srovnává grafika her nadcházejících let, nemyslíš? ;-)

ale je fakt že to je trochu divné, srovnávat s tímhle... ;-) Holt asi i nejlepší dnešní enginy jsou na to krátké ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Beztak nová konzole s tím super výkonem zas všechno promrhá na 3D (3D jako venku z obrazovky :)), když to stejně potáhnou hry kde hrají lidé proti lidem, tak proč by někdo investoval čas do AI :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vedla jak jedla ste vsetci. Spravi sa jednoducha cesta pre hru - sak to sa deje aaj dnes. Kde priestor na hru bude maly, tam sa grafika trosku zapoti. Ostatny svet bude robeny ako textura - pusteny 3D film. Takto usetria prostriedky a hrac ktory pozna iba konzolu bude nadseny aky super svet ma. Budemu jedno, ze hra ma len jeden sposob ako ju prejst ale bude to COOL a WAW

A teraz dufam, ze sa mylim kolko sa da.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A kdy bude Xbox 1080? :p

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

otoč stávající X360 dvakrát okolo osy a budeš ho mít hned ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak grafiku na úrovni Avataru zvládnou určitě i dnešní grafiky, otázka je jen rozlišení. V 320x200 to bude určitě běhat pekně-rychle :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co hratelnost? Je hezké jak mluví o lepší AI, jenže k čemu to, když nejprodávanější jsou stejně střílečky a tam moc géniů s doktorátem nebo Nobelovkou za mír nepotkáte. Navíc má vetšina konzolistů zapnuto automatické zaměřování :) U RPG to poslední dobou naráží na (pro konzole uzpůsobené) ovládání (Dungeon Siege 3, Dragon Age 2). U závodních her se dá úspěšně podvádět (z pohledu programu), atd. Uvidíme co se z toho vyhrbí, e-papír snese všechno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hratelnost nemá s HW nic společného, proto se v souvislosti s HW mlluví o lepší AI/grafice/fyzice. Jaká je hratelnost vždy záleželo snad jen na vývojářích hry.... tedy dnes již i na různých pohybových ovladačích, ale v konečném důsledku jde vždy jen o přístup vývojářů a o to, jak moc je ovlivňuje vydavatel. Je to smutné, ale v dnešní době jestli chce studio hru podle sebe, musí být nezávislým na vydavateli....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.