YouTube nabídne celé seriály
YouTube si sice stále drží pozici jedničky na poli online videa, ale konkurence mu tvrdě šlape na paty. Navíc Google chce na své 1,65miliardové investici trhnout trochu více než doposud, a tak je v přípravě vpravdě významný krok, kterým bude nabídka kompletních seriálů, na kterém se dohodli s vedením CBS. Jako první přijdou na řadu legendy všech legend jako Star Trek (ano, to je ten, kde Willian Shatner a spol. pobíhají v podivných pyžamech :-), Beverly Hills 902 10 (ano, to je ten, kde superzazobaná bílá kasta nemá nic jiného na starosti, než řešit kdo/kdy/kde/s kým :-) a Mladí a neklidní (pardon, ale neznám). Možná to mnohým přijde jako balast, ale hovoříme zde o legendách, které startují novou část evoluce serveru Youtube. Na serveru se objeví skutečně kompletní episody v délce ~20 až 48 minut (dle seriálu), žádné trailery, žádné sestřihy. Sledovat půjdou přes nový „Theater mode“ pro lepší zážitek (upřímně nevím, co tím chce básník říci, možná naráží na poměrně čerstvou implementaci vyšší kvality videa?).
YouTube i CBS budou prodávat reklamní prostor kolem těchto TV šou, obě se budou dělit o zisk, ale podrobnosti si samozřejmě nechávají pro sebe. Asi netřeba konstatovat, že pro zadavatele reklamy toto bude velmi ceněný prostor.
YouTube beztak nic jiného nezbývá, kupříkladu na serveru Hulu, vlastněném News Corp. a General Electic NBS Universal, je již několik větších známých seriálů, ale vysílání je zpravidla omezeno pouze na Severní Ameriku. Na YouTube by se měly objevit i další pořady z HBO či CBS. Že by konečně někteří prozřeli a systém nabízející kompletní seriály za to, že vaše oko tu a tam spočine na nějaké reklamě, konečně začal pořádně fungovat? Pro srovnání, YouTube za srpen zaznamenalo 330 miliónů uživatelů, zatímco Hulu „jen“ 3,3 miliónu.