no to je opravdu akční. Trochu mi to připomíná původního Dooma. Když jsem chtěl sestřelit ty hnědé mrchy na římse, tak jsem mířil dolů na zeď a doufal, že to je v přímce. tak nějak se mi vidí pistole, kterou musím držet na stole. A ještě ta bžunda, jak se asi první persona bude hýbat. Dal bych tomu force feedback, aby se ta pistole nedala udržet jednou rukou!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Alan Gavel https://diit.cz/profil/alan
27. 9. 2004 - 13:53https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseno to je opravdu akční. Trochu mi to připomíná původního Dooma. Když jsem chtěl sestřelit ty hnědé mrchy na římse, tak jsem mířil dolů na zeď a doufal, že to je v přímce. tak nějak se mi vidí pistole, kterou musím držet na stole. A ještě ta bžunda, jak se asi první persona bude hýbat. Dal bych tomu force feedback, aby se ta pistole nedala udržet jednou rukou!https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99708
+
Souhlas. Tohle naprosta blbina. Kdyby ta pistolka umela to co pistole u automatu (tedy skutecne zamerovat cil na obrazovce) bylo by to o necem jinym (i kdyz nevim jak by se pak resil pohyb postavy - snad jedine pripojit este treadmill nebo rotoped - virtualni realita vas vita) ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2004 - 16:02https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseSouhlas. Tohle naprosta blbina. Kdyby ta pistolka umela to co pistole u automatu (tedy skutecne zamerovat cil na obrazovce) bylo by to o necem jinym (i kdyz nevim jak by se pak resil pohyb postavy - snad jedine pripojit este treadmill nebo rotoped - virtualni realita vas vita) ;-)https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99722
+
Z tý myši pěkně bolí ruka. Ono stačí ty klasické staré kostky od Geniusu, od nich taky pěkně bolela.
Honza: Tohle je velkej omyl.. Jestli jsi kdy měl rozebranou pistoli od video her, zjistil jsi, že tam není nic jiného než kus drátu a plošnej spoj spojenej se spouští. Žádné zaměřování se nekoná ani nekonalo. Byla to prostě náhoda. Logicky, jak by asi mohla televize zjistit, že jsi zaměřil na jedno určité místo? A nebo že by byl v pistoli nějakej kompas, kterej by směr převáděl do hry a tam se to odpočítávalo. Jenže nic takového tam nebylo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2004 - 16:53https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseZ tý myši pěkně bolí ruka. Ono stačí ty klasické staré kostky od Geniusu, od nich taky pěkně bolela.
Honza: Tohle je velkej omyl.. Jestli jsi kdy měl rozebranou pistoli od video her, zjistil jsi, že tam není nic jiného než kus drátu a plošnej spoj spojenej se spouští. Žádné zaměřování se nekoná ani nekonalo. Byla to prostě náhoda. Logicky, jak by asi mohla televize zjistit, že jsi zaměřil na jedno určité místo? A nebo že by byl v pistoli nějakej kompas, kterej by směr převáděl do hry a tam se to odpočítávalo. Jenže nic takového tam nebylo.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99726
+
-Alan-: Ono šlo v původním DOOMovi zaměřovat nahoru a dolů? To se teda nevzpomínám. Až Duke Nukem 3D to umožňoval (nebo byl dřív Shadow Warrior??)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2004 - 16:55https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse-Alan-: Ono šlo v původním DOOMovi zaměřovat nahoru a dolů? To se teda nevzpomínám. Až Duke Nukem 3D to umožňoval (nebo byl dřív Shadow Warrior??)https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99727
+
Ty si snad delas srandu, ze pistole u automatu funguje jako nahoda.
Pistole u automatu nebo videoher funguje na velice jednoduchem principu. To co se lidskemu oku jevi jako souvisly obraz je ve skutecnosti pro opticky snimac (vetsinou fototranzistor) v pistoli jenom hodne rychle litajici bod na obrazovce. A jelikoz optika teto pistolky propusti na fototranzistor pres cocky svetlo jenom z jednoho nebo nekolika malo sousednich bodu, na vystupu dostanes impulz zrovna ve chvili, kdy paprsek na stinitku vykresluje konkretni bod. A zjistit, ktery bod videokarta vykresluje v okamziku prichodu impulzu je uz velice trivialni softwarova rutina...
Na stejnem principu pracovalo i tzv. svetelne pero, ktere se hojne pouzivalo jeste pred zavedenim dotykovych displeju.
Takze zadny kompas, ale jen elektronika o hodne rychlejsi jako lidske oko...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Marty (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2004 - 17:07https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseTy si snad delas srandu, ze pistole u automatu funguje jako nahoda.
Pistole u automatu nebo videoher funguje na velice jednoduchem principu. To co se lidskemu oku jevi jako souvisly obraz je ve skutecnosti pro opticky snimac (vetsinou fototranzistor) v pistoli jenom hodne rychle litajici bod na obrazovce. A jelikoz optika teto pistolky propusti na fototranzistor pres cocky svetlo jenom z jednoho nebo nekolika malo sousednich bodu, na vystupu dostanes impulz zrovna ve chvili, kdy paprsek na stinitku vykresluje konkretni bod. A zjistit, ktery bod videokarta vykresluje v okamziku prichodu impulzu je uz velice trivialni softwarova rutina...
Na stejnem principu pracovalo i tzv. svetelne pero, ktere se hojne pouzivalo jeste pred zavedenim dotykovych displeju.
Takze zadny kompas, ale jen elektronika o hodne rychlejsi jako lidske oko...https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99728
+
Petr: Pouzij mozek, kdyz ctes neci prispevek a jeste predtim, nez se k nemu vyjadris.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2004 - 17:44https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskusePetr: Pouzij mozek, kdyz ctes neci prispevek a jeste predtim, nez se k nemu vyjadris.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99734
+
Nevím, jestli to vysvětlil už Honza, ale Petře, u DOOMa samozřejmě nešlo mířit nahoru a dolu. Takže polopatě: když je ďábel nahoře na římse, od které vede zeď (dolů), tak ty míříš dolů na zeď a odhaduješ průsečík.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Alan Gavel https://diit.cz/profil/alan
27. 9. 2004 - 18:33https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseNevím, jestli to vysvětlil už Honza, ale Petře, u DOOMa samozřejmě nešlo mířit nahoru a dolu. Takže polopatě: když je ďábel nahoře na římse, od které vede zeď (dolů), tak ty míříš dolů na zeď a odhaduješ průsečík.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99735
+
Marty: Jo, to by fungovalo, ale pouze v případě že bod na televizi by byl nějak odlišný od ostatních. Prostě snímač by tady byl namydlenej. Mimo to, on snímal celou plochu obrazovky. Takže to co říkáš nefunguje.
Honza: Sorry, máš pravdu.. Já jsem to přečetl rychle a tak jsem si to vyložil jako "zamířil nějakým směrem". Sorry
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2004 - 22:54https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseMarty: Jo, to by fungovalo, ale pouze v případě že bod na televizi by byl nějak odlišný od ostatních. Prostě snímač by tady byl namydlenej. Mimo to, on snímal celou plochu obrazovky. Takže to co říkáš nefunguje.
Honza: Sorry, máš pravdu.. Já jsem to přečetl rychle a tak jsem si to vyložil jako "zamířil nějakým směrem". Sorryhttps://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99801
+
2Petr:
Myslim, ze jsi si odpovedel sam :-)) Presne tak, ten bod je jinej (vetsinou prisvetlenej), ale protoze lita v radcich na obrazovce dost rychle tak to nevidis. Kdysi davno jsem pouzival ZX Spectrum a postavil jsem si k nemu svetelne pero, ktere fungovalo presne na prisvetlovani bodu(v tomto pripade se nejednalo o pixel-ty nesly na ZX Spectru ridit samostatne, ale o textel). V assemberu to bylo dost rychle na to, aby to oko nepostrehlo a pero fungovalo na ruzne vybery na obrazovce.
Nic drsneho to nebylo, jedna fotonka-nebo spis spinaci fototranzistor (KP101 nebo tak nejak :-)) a dalsi trazistor pro upravu na TTL. No a zbytek je software.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Drak de Prasopes https://diit.cz/profil/drak-de-prasopes
27. 9. 2004 - 23:50https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse2Petr:
Myslim, ze jsi si odpovedel sam :-)) Presne tak, ten bod je jinej (vetsinou prisvetlenej), ale protoze lita v radcich na obrazovce dost rychle tak to nevidis. Kdysi davno jsem pouzival ZX Spectrum a postavil jsem si k nemu svetelne pero, ktere fungovalo presne na prisvetlovani bodu(v tomto pripade se nejednalo o pixel-ty nesly na ZX Spectru ridit samostatne, ale o textel). V assemberu to bylo dost rychle na to, aby to oko nepostrehlo a pero fungovalo na ruzne vybery na obrazovce.
Nic drsneho to nebylo, jedna fotonka-nebo spis spinaci fototranzistor (KP101 nebo tak nejak :-)) a dalsi trazistor pro upravu na TTL. No a zbytek je software.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99804
+
tak to je ozaj smola, na LCD-ckach to asi uz nepofici
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
ren00r (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2004 - 09:33https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskusetak to je ozaj smola, na LCD-ckach to asi uz nepoficihttps://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99838
+
Petr: DN3D byla prvni strilecka na Build enginu. Shadow Warrior byla az asi treti - ale stejne dobra, jako DN3D.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
kubik https://diit.cz/profil/kubik
28. 9. 2004 - 09:54https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskusePetr: DN3D byla prvni strilecka na Build enginu. Shadow Warrior byla az asi treti - ale stejne dobra, jako DN3D.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99839
+
to Drak, Petr: Fungovalo to tak, že v okamžiku stisknutí spouště celá obrazovka zčernala a na místě kde byla postava se vykreslil bílý čtverec. Pokud byla pistol namířena správně, tak na fototranzistor v hlahni dopadlo světlo přes čočku z toho bílého čtverce. Bylo to ale tak rychlé, že to lidské oko téměř nezaznamenalo. Nic víc, nic míň. Tak jednoduché..... :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
flubber (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2004 - 11:48https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseto Drak, Petr: Fungovalo to tak, že v okamžiku stisknutí spouště celá obrazovka zčernala a na místě kde byla postava se vykreslil bílý čtverec. Pokud byla pistol namířena správně, tak na fototranzistor v hlahni dopadlo světlo přes čočku z toho bílého čtverce. Bylo to ale tak rychlé, že to lidské oko téměř nezaznamenalo. Nic víc, nic míň. Tak jednoduché..... :-)https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99918
+
28. 9. 2004 - 15:40https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseflubber: to bys nemohl mit bily zdi ty chytraku!https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99938
+
Martin: ty chytráku, psal jsem, že po stisknutí spouště celá obrazovka ZČERNÁ a jenom na místě cíle se vykreslí bílý čtverec. Po určité době se zase obraz vykreslí stejně jak byl. Celé tohle trvá jen pár ms, takže je to téměř nepostřehnutelné a zdi můžeš mít třeba ..... ze zlata :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
flubber (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2004 - 15:56https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseMartin: ty chytráku, psal jsem, že po stisknutí spouště celá obrazovka ZČERNÁ a jenom na místě cíle se vykreslí bílý čtverec. Po určité době se zase obraz vykreslí stejně jak byl. Celé tohle trvá jen pár ms, takže je to téměř nepostřehnutelné a zdi můžeš mít třeba ..... ze zlata :-)https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99939
+
to: Marty, Drak, Flubber: dik za vysvetleni principu automatovejch pistolek, nikdy sem vlastne nepremejslel nad tim jak to fungovalo. Tak me napada proc takovy hracky neexistujou pro PC (nebo existujou?), CRT monitor by tohle mel prece zvladat taky ? (u LCD by to byl asi problem)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2004 - 16:41https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseto: Marty, Drak, Flubber: dik za vysvetleni principu automatovejch pistolek, nikdy sem vlastne nepremejslel nad tim jak to fungovalo. Tak me napada proc takovy hracky neexistujou pro PC (nebo existujou?), CRT monitor by tohle mel prece zvladat taky ? (u LCD by to byl asi problem)https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99941
+
Honza: Tuhletu pistoli jsem viděl (a opravoval) u nějakých TV her (něco jako bývalo kdysi TV Rambo Game) a u těchhle her sedíš a míříš docela daleko od televize, kdežto u PC sedíš blízko. Toť můj názor.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
flubber (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2004 - 17:32https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseHonza: Tuhletu pistoli jsem viděl (a opravoval) u nějakých TV her (něco jako bývalo kdysi TV Rambo Game) a u těchhle her sedíš a míříš docela daleko od televize, kdežto u PC sedíš blízko. Toť můj názor.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99942
+
honza: no u novych 3d strilecek je ti to knicemu, funguje to u 2d kde je jedeno jakym smerem mas tu pistolku natocenou, nebo u automatu kde je pripevnena a otaci se kolem jednoho bodu.. jinak nepoznas kam miris.. je dost rozdil jestli miris na urcity bod na obrazovce kolmo , nebo zboku, oboji odpovida v 3d prostoru za obrazovkou jinemu mistu..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
DRK https://diit.cz/profil/drk
28. 9. 2004 - 20:31https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskusehonza: no u novych 3d strilecek je ti to knicemu, funguje to u 2d kde je jedeno jakym smerem mas tu pistolku natocenou, nebo u automatu kde je pripevnena a otaci se kolem jednoho bodu.. jinak nepoznas kam miris.. je dost rozdil jestli miris na urcity bod na obrazovce kolmo , nebo zboku, oboji odpovida v 3d prostoru za obrazovkou jinemu mistu..https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-99961
+
DRK: Ve 3D by mohla fungovat stejně jako ostatní myši - přiblížení k obrazovce by znamenalo míření nahoru. Nějak si to neumím představit ve 2D, pokud nemyslíte 3D ve stylu Doom/Wolfenstein.
Jinak myslím že je ptákovina, lepší by bylo něco jako joystick.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2004 - 07:01https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseDRK: Ve 3D by mohla fungovat stejně jako ostatní myši - přiblížení k obrazovce by znamenalo míření nahoru. Nějak si to neumím představit ve 2D, pokud nemyslíte 3D ve stylu Doom/Wolfenstein.
Jinak myslím že je ptákovina, lepší by bylo něco jako joystick.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-100008
+
Textel znamená čtvereček o velikosti znaku ? Ta čočka to je fakt finta. Světelné pero pro ZX jsem zkoušel postavit, ale nevěděl jsem odstínit ostatní body. Na druhou stranu nevím kde bych sehnal tak malou čočku :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2004 - 07:20https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseTextel znamená čtvereček o velikosti znaku ? Ta čočka to je fakt finta. Světelné pero pro ZX jsem zkoušel postavit, ale nevěděl jsem odstínit ostatní body. Na druhou stranu nevím kde bych sehnal tak malou čočku :-)https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-100037
+
Honza: jakou má CRT výhodu proti LCD. To jako princip elektronového svazku ? Dnešní grafické karty pracují v pásmu stovek MHz. Zkus postavit z dostupných součástek obvod, který bude přesmě měřit nanosekundy a ještě to synchronizovat s grafickou kartou. Na čistě sw řešení rovnou zapoměň.
Myslím že sw nasvětlování je asi jediná zvládnutelná možnost. U 3d střílečky by se mohly hiearchicky nasvětlovat skupiny polygonů, což je asi nejjednodušší - prostě se pozmění světelné vektory vertexů. Anebo jen potenciální cíle - nepřátele. Takové řešení by asi mělo slabší reakční dobu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Martin (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2004 - 07:30https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuseHonza: jakou má CRT výhodu proti LCD. To jako princip elektronového svazku ? Dnešní grafické karty pracují v pásmu stovek MHz. Zkus postavit z dostupných součástek obvod, který bude přesmě měřit nanosekundy a ještě to synchronizovat s grafickou kartou. Na čistě sw řešení rovnou zapoměň.
Myslím že sw nasvětlování je asi jediná zvládnutelná možnost. U 3d střílečky by se mohly hiearchicky nasvětlovat skupiny polygonů, což je asi nejjednodušší - prostě se pozmění světelné vektory vertexů. Anebo jen potenciální cíle - nepřátele. Takové řešení by asi mělo slabší reakční dobu.https://diit.cz/clanek/zahrajte-si-s-pistolmouse-fps/diskuse#comment-100038
+
no to je opravdu akční. Trochu mi to připomíná původního Dooma. Když jsem chtěl sestřelit ty hnědé mrchy na římse, tak jsem mířil dolů na zeď a doufal, že to je v přímce. tak nějak se mi vidí pistole, kterou musím držet na stole. A ještě ta bžunda, jak se asi první persona bude hýbat. Dal bych tomu force feedback, aby se ta pistole nedala udržet jednou rukou!
Souhlas. Tohle naprosta blbina. Kdyby ta pistolka umela to co pistole u automatu (tedy skutecne zamerovat cil na obrazovce) bylo by to o necem jinym (i kdyz nevim jak by se pak resil pohyb postavy - snad jedine pripojit este treadmill nebo rotoped - virtualni realita vas vita) ;-)
sakris nekde mi tam chybi "je"
Z tý myši pěkně bolí ruka. Ono stačí ty klasické staré kostky od Geniusu, od nich taky pěkně bolela.
Honza: Tohle je velkej omyl.. Jestli jsi kdy měl rozebranou pistoli od video her, zjistil jsi, že tam není nic jiného než kus drátu a plošnej spoj spojenej se spouští. Žádné zaměřování se nekoná ani nekonalo. Byla to prostě náhoda. Logicky, jak by asi mohla televize zjistit, že jsi zaměřil na jedno určité místo? A nebo že by byl v pistoli nějakej kompas, kterej by směr převáděl do hry a tam se to odpočítávalo. Jenže nic takového tam nebylo.
-Alan-: Ono šlo v původním DOOMovi zaměřovat nahoru a dolů? To se teda nevzpomínám. Až Duke Nukem 3D to umožňoval (nebo byl dřív Shadow Warrior??)
Ty si snad delas srandu, ze pistole u automatu funguje jako nahoda.
Pistole u automatu nebo videoher funguje na velice jednoduchem principu. To co se lidskemu oku jevi jako souvisly obraz je ve skutecnosti pro opticky snimac (vetsinou fototranzistor) v pistoli jenom hodne rychle litajici bod na obrazovce. A jelikoz optika teto pistolky propusti na fototranzistor pres cocky svetlo jenom z jednoho nebo nekolika malo sousednich bodu, na vystupu dostanes impulz zrovna ve chvili, kdy paprsek na stinitku vykresluje konkretni bod. A zjistit, ktery bod videokarta vykresluje v okamziku prichodu impulzu je uz velice trivialni softwarova rutina...
Na stejnem principu pracovalo i tzv. svetelne pero, ktere se hojne pouzivalo jeste pred zavedenim dotykovych displeju.
Takze zadny kompas, ale jen elektronika o hodne rychlejsi jako lidske oko...
Petr: Pouzij mozek, kdyz ctes neci prispevek a jeste predtim, nez se k nemu vyjadris.
Nevím, jestli to vysvětlil už Honza, ale Petře, u DOOMa samozřejmě nešlo mířit nahoru a dolu. Takže polopatě: když je ďábel nahoře na římse, od které vede zeď (dolů), tak ty míříš dolů na zeď a odhaduješ průsečík.
Marty: Jo, to by fungovalo, ale pouze v případě že bod na televizi by byl nějak odlišný od ostatních. Prostě snímač by tady byl namydlenej. Mimo to, on snímal celou plochu obrazovky. Takže to co říkáš nefunguje.
Honza: Sorry, máš pravdu.. Já jsem to přečetl rychle a tak jsem si to vyložil jako "zamířil nějakým směrem". Sorry
2Petr:
Myslim, ze jsi si odpovedel sam :-)) Presne tak, ten bod je jinej (vetsinou prisvetlenej), ale protoze lita v radcich na obrazovce dost rychle tak to nevidis. Kdysi davno jsem pouzival ZX Spectrum a postavil jsem si k nemu svetelne pero, ktere fungovalo presne na prisvetlovani bodu(v tomto pripade se nejednalo o pixel-ty nesly na ZX Spectru ridit samostatne, ale o textel). V assemberu to bylo dost rychle na to, aby to oko nepostrehlo a pero fungovalo na ruzne vybery na obrazovce.
Nic drsneho to nebylo, jedna fotonka-nebo spis spinaci fototranzistor (KP101 nebo tak nejak :-)) a dalsi trazistor pro upravu na TTL. No a zbytek je software.
tak to je ozaj smola, na LCD-ckach to asi uz nepofici
Petr: DN3D byla prvni strilecka na Build enginu. Shadow Warrior byla az asi treti - ale stejne dobra, jako DN3D.
to Drak, Petr: Fungovalo to tak, že v okamžiku stisknutí spouště celá obrazovka zčernala a na místě kde byla postava se vykreslil bílý čtverec. Pokud byla pistol namířena správně, tak na fototranzistor v hlahni dopadlo světlo přes čočku z toho bílého čtverce. Bylo to ale tak rychlé, že to lidské oko téměř nezaznamenalo. Nic víc, nic míň. Tak jednoduché..... :-)
flubber: to bys nemohl mit bily zdi ty chytraku!
Martin: ty chytráku, psal jsem, že po stisknutí spouště celá obrazovka ZČERNÁ a jenom na místě cíle se vykreslí bílý čtverec. Po určité době se zase obraz vykreslí stejně jak byl. Celé tohle trvá jen pár ms, takže je to téměř nepostřehnutelné a zdi můžeš mít třeba ..... ze zlata :-)
to: Marty, Drak, Flubber: dik za vysvetleni principu automatovejch pistolek, nikdy sem vlastne nepremejslel nad tim jak to fungovalo. Tak me napada proc takovy hracky neexistujou pro PC (nebo existujou?), CRT monitor by tohle mel prece zvladat taky ? (u LCD by to byl asi problem)
Honza: Tuhletu pistoli jsem viděl (a opravoval) u nějakých TV her (něco jako bývalo kdysi TV Rambo Game) a u těchhle her sedíš a míříš docela daleko od televize, kdežto u PC sedíš blízko. Toť můj názor.
honza: no u novych 3d strilecek je ti to knicemu, funguje to u 2d kde je jedeno jakym smerem mas tu pistolku natocenou, nebo u automatu kde je pripevnena a otaci se kolem jednoho bodu.. jinak nepoznas kam miris.. je dost rozdil jestli miris na urcity bod na obrazovce kolmo , nebo zboku, oboji odpovida v 3d prostoru za obrazovkou jinemu mistu..
DRK: Ve 3D by mohla fungovat stejně jako ostatní myši - přiblížení k obrazovce by znamenalo míření nahoru. Nějak si to neumím představit ve 2D, pokud nemyslíte 3D ve stylu Doom/Wolfenstein.
Jinak myslím že je ptákovina, lepší by bylo něco jako joystick.
Textel znamená čtvereček o velikosti znaku ? Ta čočka to je fakt finta. Světelné pero pro ZX jsem zkoušel postavit, ale nevěděl jsem odstínit ostatní body. Na druhou stranu nevím kde bych sehnal tak malou čočku :-)
Honza: jakou má CRT výhodu proti LCD. To jako princip elektronového svazku ? Dnešní grafické karty pracují v pásmu stovek MHz. Zkus postavit z dostupných součástek obvod, který bude přesmě měřit nanosekundy a ještě to synchronizovat s grafickou kartou. Na čistě sw řešení rovnou zapoměň.
Myslím že sw nasvětlování je asi jediná zvládnutelná možnost. U 3d střílečky by se mohly hiearchicky nasvětlovat skupiny polygonů, což je asi nejjednodušší - prostě se pozmění světelné vektory vertexů. Anebo jen potenciální cíle - nepřátele. Takové řešení by asi mělo slabší reakční dobu.
to bude pařba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!call of duty živě!!!!!!!!!!!!!!!
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.