Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Zalman brzy uvede FullHD 3D monitor s brýlemi

"s ohledem na potřebnou rychlost je srdcem TN panel"
Pro polarizační technologii je přece rychlost panelu irelevantní.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Irelevantní není, stále je potřeba vytvořit dva obrazy. Jinak by panel musel mít dvojnásobek pixelů a produkovat oba obrazy zároveň, ale takové řešení jsem ještě neviděl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nesmysl, ty dva obrazy už monitoru dodá grafická karta, resp. ve spolupráci s ovladačem GK. Na monitor pak již jde obraz složený z levého a pravého snímku v jeden (s proloženými řádky). Toť můj názor.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Soudě dle webu je řešení Zalmanem nabízené postaveno na technologii iZ3D, tedy pasivních brýlích a rozdílné polarizaci pro sudé/liché řádky."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to bude pěknej humus...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano - je to tak; Jak tu spousta lidí došlo k závěru - rozlišení při 3D je pak 1920 x 540 (sudé a liché řádky) a jak tu také někdo uvedl - je to řešeno ovladačem - buď iZ3D nebo přímo nVidia Stereo (Drobet něco jiného než 3D Vision - je to stáhnutelné jako plugin k ovladačům). Nicméně u této technologie není (a z principu nemůže být) ghosting. A další plus - brýle se dají sehnat za pár korun a nekrmíte je baterkama :) - Osobně jsem teda pro tuto technologii, byť za cenu snížení rozlišení, spíš než blikání 3D Vision

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Každopádně originál iz3D monitory používají i v 3D režimu plné rozlišení (dva LCD panely přes sebe, přičemž ten přední umí plynule polarizovat každý pixel), a ghosting je tam nejčastěji zmiňovaný problém na fórech.

Monitory Zalman (22", 24", ...) používají oddělené sudé a liché řádky, takže tam vzniká zase problém s tím, že stejné místo 3D scény se do každého oka posílá z jiného fyzického místa (tomu bych taky říkal ghosting, i když možná nesprávně). Navíc je tam podle recenzí problém v tom, že i ve 2D režimu jsou ty řádky jednoznačně vidět (jsou mezi nimi větší mezery) a ruší to :/

Kdysi jsem byl fanda pasivní polarizace jako teoreticky lepšího řešení, ale v poslední době nevím... Když si pak vezmu nutnost sedět před tou obrazovkou rovně (lidé v IMAXu si taky stěžují, když si chtějí opřít hlavu trochu nakřivo), tak pro některá využití je to už úplně nereálné (třeba TV, kde se chce člověk občas vyvalit, dívat se v poloze ležmo apod.)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No pokud se nepletu, tak ghostiing ti vznikne, pokud nemáš hlavu v požadovaném pozorovacím úhlu, nebo pokud máš display přímo u okna, kde by paprsky mohly polarizaci při odražení na displayi "měnit". Nicméně ve tmě ve správném úhlu ti vzniknout nemůže.
A co se týká 3D Vision - Také se dhosting celkem řeší - určitě je menší než při hraní s 3D Vision Discover, ale pokud je mi známo, tak ty brýle (tedy alespoň v 1. verzi) zakrávali od 20% do 80% - na 0% až 100% zkrátka nebyly konstruované ...
Ovšem je možné, že ten neduh už vychytali ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě žádné shuttered glasses na trhu pořád nejsou stoprocentní, i těch 20 a 80 % mi ještě přijde jako optimistická hodnota, kterou snad ani nedosahujeme :) Ještě, že jsou oči tak nedokonalé a už současné parametry brýlí jsou docela použitelné... jen to ztmavování ještě není OK v kinech (v Cinestaru mi Alenka přišla hrozně tmavá, Avatar ještě použitelně), na LCD je to v pohodě

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na 5ms panel by som očakával už niečo lepšie ako TN.

No tie uhly sú doslova katastrofa ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A co taky čekat od atrapy TN... Holt to chce nějakou plazmu a nebo CRT, i když to mělo svejch much ve 3D taky dost. Ale soudě podle podobných výrobků lidi ještě rádi opráší svoje 140kHz Diamondtrony ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aj keď som mal Trinitron CRT a bol fakt super, tak už by som ho asi nevymenil za súčasný NEC s IPS ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, u této technologie nemůže být ghosting, a proto ho lidé na fórech iz3D masivně řeší ;)

Naproti tomu na nVidia 3D Vision jsem se s viditelným ghostingem ještě nesetkal

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale jo, uvidíme, jestli i na 3D bude IPSko použitelné. I ten rychlej diamondtron dělal duchy resp. a neúplně se "zavíraly" shutter glasses.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Momentálne to ja osobne nevidím s tým 3D až také "žhavé". Osobne teraz dám radšej prednosť 2D a kvalitnému panelu.

Ale uvidíme, čo prinesie blízka budúcnosť ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud člověk zaujímá před monitorem ideální polohu, není ergonomické ji měnit. Ba naopak, takový systém člověka k ergonomické poloze nutí :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale nic se nemá přehánět ;) Tohle nezní příliš příjemně:
"Another big issue if the vertical viewing angle. On the Zalman it is really small. You basically have to get into the "sweetspot" and stay really still. If you leave this area then it ghosts really badly."

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslim ze maloktera poloha ma na cloveka horsi vliv nez to, ze musis jednu polohu - trebas i "idealni" - drzet bez hnuti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemůžu si prostě pomoct, ale podobnej šmejd si koupí jen blb. Lepší technologie už tu byla před 10ti lety, hrát se dalo celkem obstojně. Jediná věc co mě napadá, proč kolem toho je najednou takový haló, je teď nově BD-3D, což kdysi prostě nebylo, filmy se tak (většinou(=napadá mě jen IMAX)) netočily/nedistribuovaly.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dostupnost, cena? Já mám od nich tu 17"ku a jediný co mě na ní štve je rozlišení. Tahle technologie má spoustu much, ale poměr ceny a použitelnosti je dobrej. Nemám to na hry ale na náhledy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.