Zamýšlí Microsoft koupi adwarové firmy?
Jestli jste se někdy setkali s nějakým antispywarovým programem, pak možná víte, že na seznamu e-svinstva figuruje i pojem „Gator“. To je firma, která dělala adware, tedy reklamu zobrazující aplikace. Často byl k nalezení jako součást nějakých „free komerčních“ programů, které se nechaly zaplatit právě tím, že vám na počítači vyskakovala reklamní okna. Název Gator se 30. října 2003 změnil na Claria (můžete znát jako adware z Kazaa) a o tuto firmu má prý nyní zájem Microsoft.
Teď vás možná napadne: „Tak Microsoft bude dělat antispyware a k tomu si koupí firmu na adware, no bezva.“ Microsoft má s Clariou jiné záměry. Povídá se, že ji hodlá nasadit na reklamní služby sítě MSN, podobně, jako to mají Google, Yahoo či America OnLine (AOL). Prodej reklamy na internetu prý vzroste ročně o 30 %, proč se tedy nepřiživit právě zde? V neposlední řadě je prý Claria software v současnosti nainstalován na více než 40 miliónech stanic, kde zjišťuje, jakou účinnou reklamu na uživatele nasadit.